Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettoff-topic
Läst 3653 ggr
sanne62
0

trasig micro...

buhu buhu …min micro har gått sönder…det värsta är att det är mitt eget fel…

tallriken snurrar inte längre för att "plastvingen" under tallriken blev för varm och lossnade….

tror ni det funkar lika bra när tallriken inte snurrar ??????

om jag nu måste köpa en ny behöver jag  snabba råd från er !!!

HJÄLP…vilken ska jag välja ?…. vad ska jag tänka på ? etc. etc

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

[kissidor]
0

ajaj sanne, det var inte kul Gråter! nej riktigt lika bra tror jag inte det går - du kan ju vända på burken några gånger iaf och så får du väl hålla mer koll än du är van vid att behöva. problemet är ju att alla microsar funkar inte, de kan både vara för gamla och klena men även för nya och avancerade. och det kan ju vara svårt att få testa dem i butiken med avseende på just detta… Oskyldig

bäst kanske om du kan få tag i en likadan som den du har, eller testa hos släkt och vänner i deras microsar

sanne62
0

mmm….

men min e gammal, så den finns inte att få tag i ….

så jag får väl chansa på en ny …men jag har ju läst här innan att det kan bli problem att få det att funka med burkarna…

jag kan ju inte rätt gärna köpa en efter en efter en tills jag hittar en som funkar …..FAAAAAAAAAAAAAAAAANNNN

Cessy
0

Tyvärr är det nog så att man bör köpa en ny micro i en butik någorlunda nära en som går att få byta om den inte funkar med ens burk. Olika micros funkar olika bra med olika burkar o har man otur, så fungerar 1 burk bra i ens micro men inte den andra.Obestämd

Tror att Susann körde i sin micro o vände burken några gånger under själva fusningen. Fast jag kanske förväxlar det med att det bara var tallriken som var spräckt men ändå snurrade? Men helt klart är att du måste snurra burken flera gånger o att du måste passa den noga.

NeedfulThings
0

Trist med micron. Jag hade en United med vridreglage som var suverän, men fick samma problem som dig, så vi köpte en ny.

Använde den ett kort tag, men sålde den igen och såg till att gubben fixade till min United, och den är fortfarande kanon.

Den nya hade dessutom elektroniska reglage, och det var inte alls lika smidigt när man skulle köra flera temperaturer eller bara köra små korta stunder tills det är perfekt.

Sp vridreglage rekommenderas.

Och gubben fick tag på en ny plastmojäng på någon återvinningsstation tror jag.

Numera kör jag dessutom alltid med de små fötterna under burken för att hindra detta

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

mialycktman
0

aj aj aj, jag om nån vet hur olika mikron kan vara, fick ju ta mammas för min funkade inte alls när jag började, hoppas det löser sig…Obestämd

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

sanne62
0

tack alla !

needful: jag förstår inte vad du menar med att vred skulle vara bättre ??!!

min hjärna tänker tvärtom…att det bör vara digitalt så man kan ställa in den på små exakta tider….typ 20 sekunder ….varför är det fel ?

anki1
0

Jag vet att det finns buktiker som tillhandahåller delar till äldre hushållsapparater. Fråga i elbutiken. De brukar veta. Här i Stockholm finns/fanns en på Söder vid Zinkensdamm T-banestation men jag kommer inte ihåg vad den heter. Jag var där för ca 8-9 år sedan.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

sanne62
0

ohhh…tack anki…det var ett bra tips !

sanne62
0

jag tror knappt det är sant !!!  Chockad wow Laughing

jag slutade jobba kl. 11 idag och det första jag gjorde när jag kom hem var att skära till 2 testcabbar…

slängde in den ena i lilla burken och körde på den vanliga tiden…utan att vända på burken !!!

och tro det eller ej men den blev som vanligt…jämn o fin…

sen gjorde jag lika dant med den stora burken….DET FUNKAR fast det inte snurrar !!!!!

th_studsmattath_blissysmileth_hi5

gud va jag blev glad….har ju precis fått hem en massa kul glas o frit o flingor ….helgen är räddad…(ja inte bara helgen…hela mitt liv är räddat…kanske omgivningens med Whistle)

[kissidor]
0

ja det tror jag det att framförallt omgivningen pustar ut nu Skrattande!

men skämt åsido, jag blir också jätteglad att höra det sanne Glad

sanne62
0

ja tänk som det kan vända från djupaste förtvivlan till himmelsk lycka ! _angel:

och ändå är det döda ting vi pratar om….

Cessy
0

Åh vad skönt SanneSkrattande Då får vi snart se mer fint från dig!FlörtSkrattande

sanne62
0

jag ska iaf. göra mitt bästa cessy…mer kan jag inte lova Oskyldig

tack för att ni gläds med mig…Glad

mialycktman
0

oj va kul!SkrattandeSkrattandeSkrattande

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

SusannAlg
0

Jag körde alltid utan snurr i min förra micro, å det funkade bra. Glas-plattan sprack efter ett tag, så då fick jag ställa burken på skärvorna…. sen la hela micron av….. å då fick jag ta över den micron dom hade på studieförbundet. Så nu har jag snurr och använder dessutom dom små klossarna för att plattan inte ska smälla…..

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken