Lim till glas
Jag undrar vad ni använder för lim till glas,till att sätta fast bails, att sätta fast cabbar på ringar mm mm. / Irene
Jag använder E6000 o tycker det fungerar kanonbra men du måste låta hänget o fästet torka 1 dygn innan du börjar peta på det efter limning.
Andra använder Loctitite repair extreme o den ska också fungera kanonbra. Du bör dock inte använda den på transperanta cabbar eftersom limmet gulnar med tiden.
E6000!! Absolut bästa jag har provat
Sitter jättebra men man har möjlighet att få väck det om kunden vill ha annan färg eller om det hamnat snett.
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Jag håller med, använder också E6000 
jag också
och jag med
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
E6000 här med :-) !
samma här!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Vart får ni tag på E6000
MLL
Pärltorget, Fru Pärla, Fire Mountain Gems o många andra butiker för E6000.
finns fler som har men brukar bland anant köpa av frupärla
gillar att frupärla har små tuber - man ska verkligen vara storförbrukare om det inte trots att det verkar konstigt ska löna sig med småtuberna, eftersom limmet blir tämligen obrukbart ganska snabbt efter att man öppnat det första gången
Precis Kissidor! Det blir ju mycket man får slänga om man köper stora tuber.
jag köper 30 ml´s tuber…räknas dom som stora eller små ?…
inte har jag märkt att det blir dåligt innan det är slut iaf….
det är 1 oz då sanne, den är ganska liten men det finns en som är häften så stor också. hursomhelst så är du ganska produktiv
, men jag tror nog du skulle märka av det om du hade en stor tub 
Ok tack för alla svar,snälla ni.Jag har beställt på Folkare nu./ Irene

Jag beställde en limtub E6000 från USA när jag beställde lite glas…. trodde att den var liten men det var 110ml….. å kostade ca 39 sv kr!! Å, den har inte torkat än…. Är noga med att få på korken snabbt….
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Det är inte det att den torkar Susann, utan den blir lite seg o gummiartad i konsistensen o då fäster det inte lika bra. Jo det fastnar men inte hållbart att lita på i längden.
precis
!