Hjälp med pärlor!
Hej!
Jag leter efter små silverpärlor och pärlemorpärlor. Nu när jag har letat runt lite så har jag några frågor.
Angående silverpärlor; Sterlingsilver är ju att föredra, men är det jättedåligt med silverplätering?
Vill ju absolut inte att silverpläteringen skall nötas bort så att det kommer fram kopparfärg. Så som det kan bli om man köper billiga smycken på affärer.
Angående pärlemo; Samma fråga där egegntligen. Vad ska jag söka efter för pärlor då jag vill ha äkta vara där inte en ytbehandling kan nötas bort och de blir fula? Som plastpärlor tex.
De behöver ha en håldiameter på 1-1.3mm. Har du några tips?
Jag skall ha dem till mina tennarmband :)

Jag har silverpärlor (sterlingsilver) i webbshoppen: www.silvergrejs.se
Jag tror att jag har skrivit hålstorlek på de flesta, om det saknas på någon kan du skicka ett mail och fråga så kan jag mäta och lägga till den informationen.
Om du ska ha pärlor av hållbar kvalitet kan du kolla efter sötvattenpärlor (som är "äkta" pärlor som vuxit i en mussla). Välj sådana som inte är lackade med regnbågsskimrande lyster, eftersom den lacken nöts bort rätt fort.
Imiterade pärlor från Swarovski eller Preciosa lär också ha väldigt bra hållbarhet.
Sötvattenpärlor brukar ha väldigt små hål. Jag vet inte vad Preciosa och Swarovski har för hålstorlek på sina pärlor.

Tack för din hjälp noora, jag tycker om konceptet på din butik så dit återkommer jag.
Söker ff pärlor. Jag vill göra ett sånt armband som på bilden men jag har ingen aning om vad jag ska söka efter. Tycker att det är fint att de är olika färg på pärlorna. Jag har mailat försäljaren av dessa armband men jag tror inte att de kommer svara på vart jag kan köpa pärlorna.
Som sagt är ju de flesta pärlornas hål för litet, då jag behöver ha 1-1,3mm stort hål.
Rosa Kompaniet har sötvattenspärlor med lite störrre hål anpassae för makrame

Tack, de ska jag genast prova :)