Nooras alster

Hur gör man för att bilden ska synas i själva inlägget och inte bara som en liten ikon som man måste klicka på?
härlig samling juveler det där, vem blir inte sugen att göra nåt med dom
!
om man har iFokus plus för 50 kr i kvartalet så får man upp en liten ruta "visa bild direkt i inlägget" eller nåt sånt, men den rutan har man inte annars. dessutom kan dom som har iFokus plus (syns vilka beroende på avatarens storlek - större Avatar är också nåt som följer med det tillägget) välja att se alla bilder direkt i inlägget - den uppenbara nackdelen är ju att man kan få se dom dubbelt då.
men det finns ett tjyvknep också, och jag tror det var såhär: om du efter att du skrivit ditt inlägg klickar upp din bild och kopierar den. sen väljer du att redigera inlägget och klistrar då in bilden.
Japp - antingen iFokus + eller om man gör som Kissidor säger - att man klickar upp sin bild o klistrar in den i inlägget o det måste man göra inom en timme efter man skrivet inlägget, för sedan kan man inte redigera ett inlägg längre om man inte är Medarbetare eller värd på sajten i fråga.
Massor med läckert cabb-godis du har gjort Noora

Aha
Det får väl fortsätta bli små ikoner så länge då, ids inte börja redigera och klistra i efterhand…
Här är några till i alla fall. Jag lekte lite med dekaler för första gången sedan jag lärde mig det på glasfusingkursen för tre år sedan. Jag har inte ännu fått in nån känsla för hur man sätter dekaler snyggt, så många av dessa är satta på mindre lyckade cabbar som jag inte skulle bli så ledsen för om dekalapplikationen misslyckades.

… och några glasbitar till i tack fuse (förutom det gröna med vitt hjärta som är full fuse). Jag har inte tillräckligt med fantasi för att komma på hur dessa ska bli smycken på bästa sätt, men de är roliga att göra. Man kan ju alltid limma på ett hänge på baksidan om inte annat, men det skulle vara kul att hitta på nåt lite mer avancerat.
Underbara cabbar :) Du skulle ju kunna brodera in dom :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Jo, dom runda blupparna är perfekta för att broderas in. Dom kan man även infatta i silverlera, polymerlera (enligt uppgift - jag har inte hunnit testa själv än), silver och silvertråd. Dom kantiga/platta brickorna är dock klurigare…
Jag använder inte cabbarna själv i någon större utsträckning eftersom jag sällan har tid att tillverka smycken, utan de flesta säljs till andra som gör smycken. Just nu går ugnen på högvarv för att jag ska ha mycket nytt till PUSS-träffen om en månad. Det som blir över därifrån kommer upp i min webbshop så småningom.
Helt fantastiskt underbart vackra alster och jag hade naturligtvis inte väntat något annat av dig. Förstår att du har kul. När resultatet blirså bra är det roligt.
Det går så fort att kopiera och klistra in om bara uppkopplingen fungerar som den ska. Det blir en vana och tar så lite tid.
En sak däremot förvånar mig. Jag vet ju att du är duktig på programmering, hemsidor och datorer. Dina bilder är inte komprimerade, så det tar onödigt mycket tid att se dem.
Jag har gjort en artikel här, men den är för nybörjare. Jag räknar med att du bara inte tänkt på det, för du kan ju.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Jag är nog bortskämd med relativt snabb uppkoppling och tänker inte på att alla inte har ADSL eller bättre.
Hemma hos oss går det rätt fort att titta på bilderna.
Bilderna är i PNG-format och är komprimerade. Dock verkar det som att "prickigheten" och de många färgerna i det dichroiska glaset gör bilderna svårkomprimerade med den metod som används av PNG-formatet, så det blir ovanligt stora filer oavsett vilken komprimeringsgrad jag väljer. Det är möjligt att jag borde välja JPEG som format för bilder på dichroiskt glas.
det var väl inget fel på hur dom dekalerna satt tycker jag
! sjukt knäppsöta små renar eller vad det är
, det är såna där sepiadekaler va?
och underbara små tavlor, det är så roligt att se andras alster i samma teknik som man själv håller på - man blir alltid så himla taggad och inspirerad
!

Tack
De små fyrbenta krypen var inte namngivna, men det ser ut som olika sortes getter (arket har fyra olika motiv). Dom är sepia, så man måste välja en bakgrund som funkar. När jag skulle testa märkte jag att många av mina cabbar är för mörka.

Åh! Mums… 
www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!
Första bilden.. fy vilka härliga! :D Blev dödskär i dem ^^ Fina!
Underbara cabbar.
Blir lätt avis på alla som kan tillverka sina egna cabbar för att använda till att brodera in eller göra hängen av, men ska bli kul o få beskåda en del av denna maffiga cabb-skatt på PUSS.
Jättesnygga!
Åh, det skall bli väldigt kul att botanisera bland dessa på PUSS! Jättefina! :-)
NU är jag förbaskat avis på alla som ska på PUSS!!! 
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Tack alla 

Verkligen jättefina! ser ut som karameller, mums!!
du är ju jätteduktig =)

Kan bara instämma.

Vad ska man ha som signatur tro?
Härliga!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.

Oohhh så söt!!!!
Fantastiskt!
Du imponerar stort!
Vilken otrolig porträttlikhet!
Åh så söt! 
Wow! Jag trodde inte man kunde göra sånt i glas, jag är ytterst impad!
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Åh jättefin pärla
Vilka fina cabbar och fint självporträtt troll är mycket gulligt.
hihi, ska jag vara helt ärlig tycker jag inte det är sååååå likt dig
! men det är en jättesöt och charmig och imponerande pärla
!
så söt! måste vara kul o kunna göra så fina pärlor själv. 

Väldigt söt och vilket fint hänge.
#31 Problem med uppkopplingen, så jag fick avstå frå smilisarna, men ni känner mig.
Viken söting! 
Lyckomia

Oj, vilket enormt arbete, men så blev det fint också.

Ett enormt jobb! Det är Fantastiskt vackert i verkligheten också, kan jag intyga! 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Vilket jobb………..shit i havet!
Ja detta är jättevackert IRL o otroligt välarbetat o det är ett helt fantastiskt festsmycke
Ja det var verkligen fint. Otroligt arbete med alla dessa små pärlor.
av alla fantastiska smycken i galatävlingen var detta ett av dom som grep tag i mig lite extra med den ljuvliga lystern och färgskalan med alla sötisarna
.
Noora, blir matt bara jag tänker på vilket tålamod du har som har suttit med detta smycke, fint och fina färger.
Vilket jobb! Ojojoj…snyggt är det 
Wow, så läckert och snyggt och….ja, finns det nåt ord som kan beskriva detta?
På ren svenska - skitsnyggt!!!

Tack ska ni ha 
När jag var färdig med det här ville jag aldrig mer se en pyttepärla eller en nål igen, men redan under PUSS-helgen när jag såg alla andras fantastiska pärlbroderier började jag fundera på nästa projekt… Men det dröjer nog innan jag gör något så här stort igen.
Tyckte jag hörde att du nästan exakt hade beräknat hur många av dom ljusa pyttepärlorna du skulle ha. Hörde något om 5 st kvar när halbandet var klart.
Förstår att du drar dig för att göra ett lika stort jobb igen, för du har verkligen min djupaste beundran o respekt för detta arbetet
. Dessutom tror jag att du först har fyllt i bakgunden med pärlor o sedan sytt fast sötisar o annan vacker dekoration ovanpå pyttepärlorna o jag är ju latare sort, så oftast fyller jag med utgångspunkten att jag först satt dit de större pärlorna o sedan fyller jag utrymmet som blir över.

53goran - "Beräknat" är nog inte rätt ord
Jag hade ingen aning om hur många som skulle gå åt och det visade sig bli väldigt tajt mot slutet.
Cessy, jag sydde också på de större pärlrona först och sedan fyllde jag mellanrummen med småpärlor. Det gjorde också att jag kunde sätta dit lite extra många sötvattenpärlor när jag insåg att mina småpärlor kanske inte skulle räcka.
Oki-doki. Då måste du lyckats krypa under de stora pärlorna vid kanterna väldigt bra, för när jag tittar på det ser det ut som de stora pärlorna ligger ovanpå. Det är ett jättemaffigt arbete du har gjort som dessutom blev väldigt vackert 

Jo, jag har för det mesta fyllt i mycket nära de stora pärlorna. De är ju fastsydda så att jag kunde komma åt "under" dem. På vissa ställen har jag satt lite lim på sötvattenpärlorna så att de inte ska snurra, men det gjorde jag efter att jag sydde fast småpärlorna.

Helt underbart! Synd att man inte fick se alla fest-smycken i verkligheten….
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken

Verkligen imponerande.
Lövcaben längst upp till höger i #1 är nu i min ägo
. Om möjligt ännu vackrare IRL! Tyvärr var den i mitten redan såld… Jättefina cabbar Noora! Tack!
Och tävlingsbidraget sedan! Vilket mastadontarbete! Vågar inte tänka på hur många timmar du måste ha lagt ner! Så många pyttepärlor…Otroligt arbete!
Här är min hemsida.
wow vilket festsmycke! 
Lyckomia

Jag har nyligen fått upp ett galleri för mina smycken och har faktiskt lyckats sälja en del den vägen. Mest blir det beställningar på "en sån fast i annan färg" eller "en till sån där som redan är såld", men det är ändå lite roligt när man får möjlighet att göra om något gammalt alster i annat material. Här är ett exempel, en "druvklase" i frostade ametister ("originalet" var med lila sötisar). Jag tycker att det blev riktigt bra så här 
Kedjan och låset (dvs lövet ovanför klasen) är silver. Klasen hänger på en vanlig ärtkedja, c:a 50 cm.
Snyggt! 
Åh nu fick jag en idé…måste anteckna den - annars är den puts väck…snabbt 
Håller med, väldigt snyggt. Tankarna går direkt till druvklase vindruvor.
Så fint det är. Så bra låset passar ihop med pärlorna.
Åh perfekt med ametisterna som klase till det fina vindruvelövlåset Jättesnyggt!

Verkligen snyggt! Gav mig också en idé. 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Riktigt snyggt! =)
söta små druvor :-) Samuel vill "äta dom mamma"!!!

Håller med, supersöta!
Jättefräsch klase, lås och pärlor passar perfekt.
så läckert med frostade ametister! den ljusa lila tonen är så otroligt vacker med ljust silver - supersnygg klase 

Tack alla :-) Jag älskar verkligen dom här ametisterna, det blir så härlig lyster på dem när de är frostade.
härliga druvor!!!!
Lyckomia

fiffigt med lampwork-cabbe
!
jättesöta pingviner och vackra färger i utmaningssetet - vore kul att se fokalpärlan irl, misstänker att den är jättevacker

Tack :-)
Fokalpärlan blev tyvärr inte riktigt så bra som jag hade hoppats, så den är inte så mycket vackrare IRL än på bilden. Dels fick jag inte till ändarna så bra och dels blev den röda färgen ganska mörk. Just detta röda glas gör så ibland. Jag funderar på att testa med ett annat rött glas imorgon, men det riskerar att bli mer orangerött. Kanske lika bra att testa samma modell med helt andra färger i stället…
Väldigt fina pärlor. Är sjukt imponerad på dom som gör lampworks.
Jättefina pärlor o färgutmaningens focalpärla blev i mina okunniga lampworkögon jättefin, men det jag verkligen föll för var dina båda pingviner. Så himla söta.
Helt underbara, Noora! Jag blir avis, men en dag kanske jag oxo lär mig göra så fina pärlor. Fick hem ett kilo effetre-glas i helgen, opakmix och transparentmix, så just nu väntar jag bara på orken att ta tag i det.
Skulle vara kul att se hur färgutmaningen blir när det blir ett smycke, som enskilda pärlor är de jättesnygga!
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Noora, jättefint och så gulliga pingviner. Vill ha, säljer du den vänsta av dem?

Bimse, visst kan jag sälja pingvinen (den högra fågeln är en örn) om du vill ha den
Den var inte så svår att göra som jag trodde, så jag kan göra fler om jag vill ha en själv.
Bara så du inte missade det i mitt inlägg ovan består den som sagt av två pärlor, huvudet och kroppen är separata. Det går nog att göra den som en sammanhängande pärla också men det är lite svårare och just i det här fallet ville jag kunna byta plats på huvudena på örnen och pingvinen för ett foto (det skojades om att korsa örnar med pingviner på ett lampworkforum, så jag var självklart tvungen att testa…).

Idag har jag också grillat lite glas… Nu har jag redan lagt upp bilder på både facebook och inspira så jag ids inte lägga alla här också, men den här gillade jag själv. Den är lite knölig och sned för att vara ett ägg men den skimrande metalliska färgen blev bra. Färgen kommer av att jag använde ett silverglas som dekor.
Underbar pärla
åh MUMS så läckert med det metalliska inslaget
!

Kan bara instämma. Verkligen fina färger i pärlan.
Fint, allt du gör.
Aha, inte visste jag att de var pingörnar med utbytbara huvuden, men gör du fler kan du väl kanske ta med något/några prover till Facett? Gillar även dagens grillpartyresultat.
Snyggt grillat ägg! Dina fåglar är så väldigt fina, också. Jag tror jag kommenterade dem på Inspira! Riktiga sötnosiga öriner…

Glittertind

Åh vad fina cabbar du har gjort Noora
Hoppas de sålde bra på facett o att ditt högskoleprov också gick bra.
Älskar givetvis mest den riktigt lila cabben
Fast den med soluppgång/solnedgång över havet är helt underbar. Ja alla är fina, men dessa faller mig helt enkelt särskilt i smaken
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jättefina cabbar. Dom du har klippt ut dicropapper faller mig i smaken bäst. Även jag hoppas du fick sålt lite i lördags.

Tack
Jo, det gick bra både på högskoleprovet och med försäljningen på Facett. Bl.a. soluppgången och trädet är sålda, så det är tur att jag fotade dem innan. Nu måste jag göra ett till träd, för jag vill ha ett sådant själv också.
Snyggt allt
Snyggt!!!!
Den blå "spretstjärnan är min favo…
Glittertind
Åh, så mycket vackert….
Lila…mmmmmmmmums
Men den med soluppgången är en klar favorit! Har du fler såna??

Soluppgången är såld och jag hade bara en. Så småningom ska jag göra fler men jag vågar inte lova när. Jag har bara plats för att hålla på med ett hantverk i taget i verkstan och just nu är det lampworkgrejerna som står framme.

Verkligen fina "glasbitar".

Japp, nr 89 är frit (kross) ovanpå dichro.

Lampworkpärla gjord efter en tutorial ( http://www.etsy.com/listing/64478525/taking-reduction-glass-by-storm-lampwork )

Vackra pärlor.
Älskar dom :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Ja inte mina färger men jisses vilka urhäftiga pärlor du har gjort Noora
gud så häftiga
- och mina färger 

Tack alla
Jag får väl se om jag kan göra något i lila också
"Specialeffekterna" i stormpärlorna blir den färg dom blir, men jag är lite sugen på att se hur det blir med lite mer färg runt omkring.
wow vilka läckra pärlor och cabbar du gjort, det ser verkligen avancerat ut. Den sista är så söt, får mig att tänka på en liten groda som tittar fram
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Å, så fina!
Ljuvligt härliga pärlor! Ovanliga och intressanta!

Glittertind
Jättefina saker du gör.

De är lika snygga här
Du är skicklig med glas. Det ser ut som du har kul.
Älskar!
Jätteläckra pärlor.

underbara, de är som små rymdskepp med en mystisk inre glöd
!
Läckra! 
Ja, de är superfina!
Glittertind

MUMS!!!!
WOW vad läckra!
Å så fina, lite grand som ett gäng getingar har samlats till konferens. härligt bulliga och finstämda i färgerna
ja de är verkligen superfina - men jag blir med tanke på omständigheterna lite paff över din positiva inställning till ett gäng getingar bimse 
!
Förstår din förvåning
och förvisso är jag starkt allergisk mot dessa insekter, men det var i alla fall min första tanke. Getingar behövs väl också någonstans i vår herres hage.
Dina stormpärlor är super fina , jag gillar att det är opakt glas och transparent med virvlar i det blir sånt djup i dom då, Vackert!

Häromdagen gjorde jag ett smycke av en av Kissidors skarabbéer. Det är en infattning i peyote med 15/0 miyuki och små tjeckiska charlottes, "spetsdekor" i netting med samma pyttepärlor och lite större tjeckiska seeds. Band i russian spiral med samma tjeckiska seeds och charlottes, magnetlås i silver. Jag valde ett litet lås för att kunna trä av hänget om jag vill.
Snyggt. fiffigt med låset.
oj så vackert du tagit upp färgerna
, helt ljuvligt 
Åh vad fint du har plockat upp färgerna i skarabeen. Väldigt fin infattning o så snygg kedja till.
Instämmer helt med föregående skrivare…
Glittertind

Tack
Det var inte direkt oväntat att det fanns matchande pärlor i mina gömmor, jag har nog alla nyanser av grönt och lila som jag nånsin har stött på 
häftig den blev!
Oj så läckert det blev!
mmmm så läckert…vill slicka på dom allihop…
Jättefint Noora.

#144 gick till mitt hjärta … sååååå vacker…
åh vilka läckra cabbar och söt liten "fågel gubbe pärla"

#146 är för övrigt c:a 2 cm stor. Jag glömde visst att skriva det.
Å jesses en sån söt liten gubbe 

Alla 3 är helt underbara Noora. Givetvis faller jag mest för den rosa/lila men de är alla jättefina på var sitt sätt.
Underbara.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Mycket imponerad av dina detaljer och variationen. Fantastiska glasföremål du gjort. Så vackra och så snygga.

Tack alla :-)
de är underbara, var och en på sitt sätt
. jag blev lite fundersam först när jag läste nån annanstans att du tänkte helt sluta göra "enkla" dichroiska fusade cabbar, men nu förstår jag att du sannerligen har annat att göra
.

Verkligen fina. Gillar dem.
Mycket fint! Och mycket personligt och unikt!
Den bruna cabben äääälskar jag. Och den är min nu! 
Glittertind
Verkligen fina och annorlunda

Tack!
Kissidor, med enkla dichroiska cabbar menar jag fyrkantig bit dichroglas + lika stor bit klarglas (eller färgat glas + dichro + klarglas). Jag menar inte att alla fusade cabbar är enkla om det var så du tolkade det
Jag vill t.ex. ha tid att testa fritfusing nästa gång jag plockar undan lampworkgrejerna, och jag skulle vilja måla lite figurer på mina fusade cabbar och leka mer med dicro slide och andra dekorer. Men just nu vill jag leka med lampwork ett tag till 
jamen här har det hänt grejer!!!!!!!!!!!!!!
älskar 90 107 133 144 och stenkompisen! WOW!
Lyckomia
Jättefina cabbar/pärlor du gör noora
. Jag såg att du användt micapulver i några cabbar…jag får aldrig det bra…har du några tips?
Mvh.A
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka

Man får vara ganska snål med micapulvret, tar man för mycket så fusar glaset inte ihop. Mica måste täckas helt med glas (både under och över) och man ska lämna minst ett par-tre mm i kanterna där man inte har något micapulver så att glasen kan fusa ihop i kanten.
Guld- och kopparfärgade micapulver tycker jag funkar bättre än diverse silver- eller pärlvita. De vita blir inte speciellt glittriga utan ser mest ut som mögel.
I cabbarna längre upp i denna tråd blandade jag frit, micapulver och lite fusinglim till en grynig massa och lade i en hög ovanpå bottenglaset. Sedan täckte jag med klarglas. Jag har testat både att fusa fast fritgeggan först och sedan lägga på klarglaset i en andra omgång, och att fusa hela traven på en gång. Båda metoderna funkar men resultaten blir lite olika.
Man kan även strö mica direkt på bottenglaset, gärna med en liten sil om man vill ha det jämnt distribuerat. Sedan penslar man försiktigt bort mican från yttersta kanterna och täcker med klarglas (eller transparent färgat glas om man vill det).
nejdå nejdå noora, jag tolkade det precis som du menade det
. det jag var orolig för var att du slutade inte av din egen innersta vilja utan typ pga att du upplevde att nån hade på nåt vis varit nedlåtande mot dina cabbar - som ju trots allt är mycket vackra och de mest lättanvända i infattningar av olika slag, och sålunda har varit en helt sund affärsidé att tillhandahålla marknaden
.

Nej, det är inget fel på enkla cabbar och de är ju säljbara, men ibland känns som att folk snart tror att jag inte kan fusa något annat än enkla cabbar eftersom de har blivit en så övervägande del av min produktion
Jag har hållit på med glasfusing sedan 2007 men det mesta jag lyckas visa upp upp är sådant som en nybörjare kan skapa på sin första workshop… Flera av de mer avancerade sakerna jag har fusat har jag inte ens fotograferat, och jag kan inte fota dem nu eftersom jag har gett bort dem som julklappar m.m.
Så nu ska jag satsa på kvalitet framför kvantitet ett tag.
Den lilla pärlfiguren i 146 är verkligen jättesöt!
Tack för hjälpen Noora
Jag ska testa lite senare!
Mvh.A
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka

den rosa tycker jag är jättefin…
och den gröna får mig att tänka på en sköldpadda….
Underbara cabbar o pärlor - så superläckra allesammans
Jättefina alla, men färgvalet gjorde cabbarnai och pärlan i #168 till något alldeles extra. Så annorlunda och så charmiga. Det blir spännande att se om du tänker infatta dem på något lämplitg vis. Den vänstra på den bilden är så bra.
Snygga saker Noora. Håller med Sanne att visst väntar den gröna med fläckar bara på att bli en sköldpadda på något vis.
_

Tack alla :-) Jag håller med om sköldpaddan. Hade jag upptäckt det medan jag höll på att forma cabben hade jag kunnat sätta dit huvud och tassar i glas, men jag gjorde associationen först när den cabben var avspänd och svalnad. Egentligen hade jag hoppats på mer färger i fläckarna, cabben är ett experiment med ett glas som heter Iris orange och som kan ge väldigt varierande färger (allt utom just orange har jag sett). När jag gav upp och stoppade den i ugnen för avspänning tyckte jag att den var misslyckad, därför såg jag inte sköldpaddskalet då :-)
kan du inte försöka tackfusa huvud o ben under den ?

Det är inte säkert att glaset tål att fusas. En del lampworkglas devitrifierar lätt i fusingugnen. Fläckarna i iris orange kan dessutom ändra färg om de värms upp igen (förmodligen till ännu brunare).
Däremot funderar jag på att göra en infattning i silver med huvud och ben i silver utanpå sargen 
Eller sy in den på något sätt?
_
Fantastiskt fantastiskt! beundrar ditt tålamod cabbar är ju inte helt lätt att göra "för hand" :-)

Visst kan man sy in den, men den är såpass liten (strax över 2 cm) att mycket av mönstret skulle täckas om man gör en sarg av småpärlor som är tillräckligt hög för att hålla fast cabben. Jag gillar nämligen inte att limma utan vill att cabben ska hållas fast av infattningen
En silversarg behöver inte vara lika hög för att hålla fast cabben.
Dessutom är det länge sedan jag har gjort en infattning i silver, så det börjar vara dags att göra en igen innan jag glömmer bort hur man gör 
Vilka snygga cabbar noora! 
Mvh.A
Mvh.Annicka

Ja, ibland måste man limma för att det ska bli snyggt
De flesta av mina lampworkade cabbar blir nog snyggare limmade än med en sarg eftersom mönstret går hela vägen ut i kanten.
Men jag föredrar att göra en "riktig" infattning om jag kan 
#181 Jättevacker cabbe i en underbar infattning.
Jättefint!
Lyckomia
Jo en neutralare cabbe med kanske bara ett o samma dichroiskt glas tvärsigenom cabben vinner mycket genom att infattas helt, men en sådan cabbe som din cabbe i 145 som glittertind infattat så snyggt i 181 - ja då vore det i princip ett helgerån mot cabben att enbart sy in den med pärlor. Alldeles för mycket av cabben hade då försvunnit. Så jag tycker att det beror på cabben om din ska limmas o bara dekoreras på sidan eller om den ska sys in mer med pärlor o därmed sitter fast med pärlorna. Sedan beror det också på om man mer vill framhäva sitt pärlarbete eller om man vill framhäva en vacker cabbe.
Ja vilket snyggt samarbete Noora och glittertind fått till
_
åh så läckra, gillar sköldpaddan förstås - men kan omöjligt bestämma mig om jag tycker bäst om den rosa eller den röda, de är urläckra båda 

(Det är alltså samma pärla från tre olika håll på bilden.)
jättesnygg!!!!!!!!!!!!!!!!
Lyckomia
En skicklig glaskonnstnärs vackra alster.
Så roligt att kunna göra något sådant.
Härlig höstträdspärla Noora
jättefin…
det var verkligen en vacker höstpärla
!
Fina pärlor Noora.
_

Tack alla 
Vilken vacker pärla Noora 

Mvh.Annicka

Kan bara instämma!
Vilken pärla!
Helt underbart vacker! Vill ha!
Glittertind
Som jag sa på facebook, fantastisk!

Tack, Annicka, leja, glittertind och Mmadeit