Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketterglasfusingsilverlera
Läst 1402 ggr
sonette
0

Att slumpa

Hej alla!! Jag hittade lite mer rostfritt idag på loppis.Men blir lite fundersam, ska man lägga glaset i eller ställa den upp och ner o lägga på glaset.Ljuslyktorna som jag har gjort lade jag glaset på ett upp o nervänt mått.

[kissidor]
0

på rostfritt går det att göra vilket som, men ska du slumpa i formen så måste du borra några små lufthål i den Glad

sonette
0

Tack Kissidor,men en säkert dum fråga:Om jag har ett tex dlmått och lägger glaset så det rinner ner i måttet,håller det sig då på väggen så det inte blir en klump i mitten.Eller gör primern så att det rrinner på väggenSkäms

[kissidor]
1

att slumpa i ett dl-mått är nog ingen bra idé sonette, då blir det nog troligast en klump i mitten ja. ska du slumpa i så ska det vara ganska flacka/grunda formar

det finns inga dumma frågor, det enda som är dumt är att inte fråga när man inte vet Flört

sonette
0

Nej jag ska inte använda dl mått,men jag har en typ lika som är större som jag använder på utsidan.Ok men då förstår jag,tack snällaGlad

sonette
0

Är det någon som vet vad det är för lera man ska använda för att göra egna former?Jag har keramikugn men det kanske finns självtorkande lera?Någon som provat?