Att slumpa
Hej alla!! Jag hittade lite mer rostfritt idag på loppis.Men blir lite fundersam, ska man lägga glaset i eller ställa den upp och ner o lägga på glaset.Ljuslyktorna som jag har gjort lade jag glaset på ett upp o nervänt mått.
på rostfritt går det att göra vilket som, men ska du slumpa i formen så måste du borra några små lufthål i den 
Tack Kissidor,men en säkert dum fråga:Om jag har ett tex dlmått och lägger glaset så det rinner ner i måttet,håller det sig då på väggen så det inte blir en klump i mitten.Eller gör primern så att det rrinner på väggen
att slumpa i ett dl-mått är nog ingen bra idé sonette, då blir det nog troligast en klump i mitten ja. ska du slumpa i så ska det vara ganska flacka/grunda formar
det finns inga dumma frågor, det enda som är dumt är att inte fråga när man inte vet 
Nej jag ska inte använda dl mått,men jag har en typ lika som är större som jag använder på utsidan.Ok men då förstår jag,tack snälla
Är det någon som vet vad det är för lera man ska använda för att göra egna former?Jag har keramikugn men det kanske finns självtorkande lera?Någon som provat?