Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketter: glasfusingsilverlera
Läst 8650 ggr
Annicka.C
10

Annickas övriga glasalster!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Här hittar du foton på mina övriga glasalsterSkrattande

…mina smycken hittar du här:

http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/4ff08820d4ebea157601c8a6-annickas-glassmycken-o-annat-3?discussions-2

Först ut mitt andra fat…

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Annicka.C
8

Och mina första…men ni har ju sett dem tidigareFlört.

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Cessy
6

Ja de är väl värda o se igen o den 3-formen ligger def. i tankarna att den ska beställas sedan för det är fantastiska fat du skapat med hjälp av den. Älskar både det randiga o det gröna fatet. Så snygga!Glad

…… o så flyttade jag dig till Glasfusing och silverlera så att vi som gör annat än smycken i glas ligger i samma grupp så blir det lättare för de som ev. vill se lite glasalster att hitta oss

Tinafina
6

Wow, supersnygga!!! Glad

Annicka.C
8

Och ett rött fat som ska vara present senare idag, färgen är Cranberry Pink Irid men är mycket mörkare vinröd än bilden på WG visar, förfusad i 780g/12 min och jag tog av hörnen. Mvh.A

Mvh.Annicka

Annicka.C
6

Tack Cessy! Jag fick för mig att du skrev att de skulle ligga under #22 Skäms men det var bra att du flyttade den!

Tack Tinafina!

Mvh.A

Mvh.Annicka

sanne62
7

ohhhhhh….va fint det senaste, röda fatet också är….att du nänns ge bort det!? SkämsGråter

men mottagaren kommer att bli lycklig…Skrattande

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Cessy
6

Antar att du har vänt på även detta glaset (Cranberry Pink Irid) för annars borde det varit fullt av blåa stråk i det. Jag har aldrig testat cranberry i annat än i frit o där älskar jag den färgen. Det är en mörk vinrödrosa nyans, så jag tror allt att detta fatet är helt underbart i nyansen. Jättesnyggt blev det i alla fall o en underbar present!Glad

Senare någon gång framöver så ska jag köpa vanlig Cranberry Pink, för jag har Fuchsia Irid  (inte stora bitar utan småbitar från Hot pot-tiden) o det glaset är jag inte alls förtjust i. Alldeles för blåprickigt, men jag kan ju vända det som du gjort o få lite nytta av glaset trots allt.Oskyldig Däremot är Violet Irid ok, för det glaset är så mörkt att man i princip inte ser någon irideffekt alls.

Så ska man köpa de här rosa eller lila glasen så tycker jag personligen att Iridglasen är bortslösade. Light Pink Irid är nog den av dem som i så fall är bäst. Fast de blå glasen som har Irideffekt är däremot helt underbara o där ska man ha Iridsidan uppåt för där kommer irideffekten verkligen till sin rätt.

Niwa
7

Det röda fatet är jättte fint!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

mialycktman
7

cranberry pink irid är en underbar djup färg, passar otroligt bra till ett fat!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

[kissidor]
7

De är så fina alla fat du gjort med den formen, och det är roligt att se hur olika de är :-)! Jag kanske tycker allra mest om det randiga för det är så härligt med alla färger, men det här nyaste blev så elegant med de avskurna hörnen :-)

ommok
7

Vilka vackra fat du har gjort, Annicka! Gillar dem alla jättemycket, och de senaste blev ju bara hur läckert som helst i den färgen och med de  avskurna hörnen! Tungan ute

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Alex05
7

Underbart vackra fat du gjort!! Skrattande

jagga-ewe
7

Åhh, underbara fat! Speciellt det röda. Vill ha det att lägga upp julgotterna på! :)

Men måste fråga även dig om storlek på faten? Av körsbären att döma är de inte enorma, men mått skulle ändå hjälpa. Är det en persika som ligger på det gröna fatet? Eller nåt annat? Persikor finns i så olika storlekar, från de små som säljs i plastbyttor med nät om, till jäääääääättestora i fruktdisken.

Ja, jag är petig, men jag är så less på att inte ha nåt grepp om vad det är för storlekar, alla andra verkar ju känna till varenda form som finns.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

flower1
7

Jättevackra fat! Jag gillar det gröna setet, men även att du tagit av hörnen på det röda. Det blev ett helt annat fat! Två olika stilar helt enkelt av samma form. Glad

Här är min hemsida.

Annicka.C
6

Tack så mycket allesammans!!Skrattande Ja det stämmer Cessy att jag även här har vänt irridsidan ner, jag gillar att få den här extra glittriga effekten som det ger.

Ja det gjorde lite skillnad när jag skar av hörnen, jag gillade fatet utan hörn… men min gubbe gillade dem bättre med, det är väl tur att vi tycker olika.

Jagga-ewe du har rätt i att det e svårt att uppfatta storleken på glasfaten Obestämddet avlånga är 13x29 cm, det får inte plats några större mängder i det…men lite olika nötter eller annat tilltugg räcker det i varje fall till, jag tror att det kan vara snyggt att sätta ett ljus i en av "skålarna" oxå.                                               Det 4-kantiga fatet är 23x23cm. O nej "alla andra" (nu låter du som mina barnFlört) känner inte till varenda form…men kanske en o annan eftersom man sitter och fluktar efter nya formar så fort man har lite tid över. Om du blir sugen på att köpa ett "gottefat" så är det bara att höra av sig.

Mvh.A

Mvh.Annicka

Annicka.C
6

Det va fel…det avlånga fatet är 13x39cm Skrattande

Mvh.A

Mvh.Annicka

R&Smatte
6

Åh! Vad fina dom är dina 3 fat.

Annicka.C
9

Tack så mycket R&Smatte!

Eftersom jag måste prova allt, så fusade jag ett par vinflaskor igår…så här blev de

Mvh.Annicka

jagga-ewe
8

Vad fina de blev, jag måste se om jag kan få tag i sån där fisk-flaska. Finns det vinet fortfarande? Har fått för mig att trenden med formade flaskor försvann nånstans i början av 2000-talet. Men ett sånt fat skulle ju mitt fisk-tokiga lilltroll älska! Ja, stortrollet skulle nog gilla katten med, men den ska nog inte fusas isf.

Bara att inse, jag MÅSTE dra igång ugnen igen! :D

Ebmfh
Trollcaféet

Annicka.C
6

Tack jagga-ewe…jag vet tyvärr inte om de finns att köpa längre, kattflaskan var från-99 och jag kan tänka mig att fisken är detsamma…det fanns ju en tid då det var inne med att ha alla möjliga flaskor stående framme Flört Nu har de stått i källaren i 11 år så jag tyckte att de var dags att de fick gå hädan!

Ja nog tycker jag det e dags att sätta igång ugnen!!

Mvh.A

Mvh.Annicka

Marinas Mix
8

Behöver jag säga det?? Kattflaskan vart ju min favorit, både blå och katt.

Fisk flaskan vart inte så dum den heller. Kul att se hur ni experimenterar

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Cessy
8

Min blå kattflaska har jag ff. framme i ett fönster för i o med att det är en katt så…..Oskyldig Fast så här blev den förståss rätt tuff, men tror jag får testa på en annan flaska först i alla fall. Båda flaskorna blev läckra. Vilken topptemp o hålltid körde du på?

[kissidor]
8

ååååh annicka hade du kattflaskor och fiskflaskor i källaren Förvånad! vill haaaaa Tungan ute!

Annicka.C
6

Tackar!! Ja de e kul o testa :D Jag körde 780/10 Cessy, jag tror att det är devit jag har fått på den blå kattens mage…från sidan så är den lite silvrig, det ser nästan ut som ett irrid glas. Tyvärr har jag inga kattflaskor kvar…bara 1 fiskflaska.

Mvh.A

Mvh.Annicka

[kissidor]
8

780/10 har jag också kört de senaste gångerna, hade hittat en kurva på nätet först med mycket högre temp men det blev alldeles för platt för min smak och med vassa kanter dessutom.

jo flaskglasen är ju devitkänsliga, och nånstans har jag läst att de blå tillhör de kinkigare, så jag penslar alltid mina blå med antidevitguckat

Cessy
8

Oki-doki - tack för svar Annicka o Kissidor. 780/10 ska skrivas upp. Oj det var högt förresten - är det slumpingprogrammet du använder då kissidor eller tackfus eller kör du helt eget program? Bra o veta det med deviten också, ska skriva antidevitgucka på blå flaskor då också bredvid 780/10 då.Glad

[kissidor]
8

cessy nej jag tippar att slumpingprogrammet inte godkänner en så hög temp, så jag skulle köra tack eller full - vilketdera spelar ju ingen roll då kurvorna i övrigt är lika. som du ju mycket väl vet är ju programmen anpassade för system 96, och passar då med mindre justeringar för bullseye - men flaskglas kräver ju mycket högre tempar och det bryr sig inte om vad våra förinställda program kallas Skrattande

däremot har jag inte använt nån av dem utan den där dumma kurvan jag hittade på nätet, med nittitusen programsteg som tog en evinnerlighet bara att programmera in. när jag nu ändå har gjort mig det stora omaket så kör jag surt vidare på den kurvan (fast med sänkt topptemp) bara för att X( arg

Cessy
8

*lol* Oki-doki då blir det något av tack- eller fullfus då jag använder o så då 780/10 + antidevit för blåa flaskor. Javist ja så är det ju att floatglas kräver helt annan topptemp än både bulleye o system 96. Har ju inte ens tänkt tanken att ännu börja testa float eller snarliknande glas. Räcker så bra med bulleye o så då hoppas jag ju kunna åka ner till Malmö o få hem lite system 96 också. Fast flaskor är ju lite lockande. Måste allt ta mig till systemet o leta lite blå flaskor så jag har något att testa, för vi har ju givetvis slängt alla flaskor efterhand. Men så småningom ska jag testa. Min blå kattfaska står dock bra i fönstert så den får nog stå kvar där tills jag är lite mer säker på hur fusningen blir.Oskyldig

sanne62
8

din drop out- form ser spännande ut…blir det ett fyrkantigt alster ur den då ? med en "krage" ? …

det är kul att följa er ugnsägare med era tester och expriment …

ja, dom blå kattflaskorna ja … dom har man ju haft i fönsterkarmen + regnbågsfärgade smala vinflaskor …

Cessy
8

Regnbågsfärgade? Har jag nog aldrig sett, men låter ju jätteläckert. Kan nog bli fina fat. Du får köpa en ugn Sanne o testaFlört

Annicka.C
7

Cessy: Jag gjorde en egen kurva…inte så noga med flaskorna tänkte jagSkäms

149 grader/tim till 516 grader håll 10 min

full till 780 håll 10 min

full till 516 håll 40 min

25 grader/tim till 371  låt självsvalna.

Sanne: Jag har ingen aning om hur det blirOskyldigdet ska bli spännande!

Mvh.A

Mvh.Annicka

Cessy
7

aha - men då går det bra att använda tackprogrammet o köra på fast. Jo jag är lite ovillig att programmeraSkäms utan nyttjar de förinställda programmen o hittentills har det ju funkat i alla fallFlört.  Får väl se för nu känns det ju inte längre som grekiska (jag har ju fattat principen) utan det är bara att jag ska bli färdig att ge mig på instruktionsboken o hitta hur jag lägger in egna program som är stötestenen.Obestämd Tack för kurvan AnnickaGlad

Annicka.C
10

Varsågod cessy! Här kommer en annan bild på min "tulpanskål"

Tack för alla snälla kommentarer  om den i "ugnsfusingtråden"

Mvh.Annicka

Annicka.C
10

Och sedan 2 fat i vit irrid.opal, med irrid sidan uppFlört med lite svarta fritt o stringers….min kära mor tycker att de "oarbetade" enfärgade ser köpta ut och blev lite besviken så jag tänkte att jag får väl lägga på nåt…själv kan jag tycka att de är vackra som de är, helt plain, när glaset är vackert…

Mvh.Annicka

sanne62
8

det är inte alls mina färger men det är fint gjort…du har sparat hörnen denna ggn ser jag….Glad

Niwa
7

VILL HA !! hjälp vilken läcker tulpan skål!!! Skrattande
De svart/vita var också läckra previs mina färgerGlad

mialycktman
8

Tulpanskålen är bara SÅ BRA!

Lyckomia 

Annicka.C
7

Ja Sanne det gäller att variera lite Flört

Niwa o Mia tack så mycket!

Mvh.Annicka

ommok
7

Tulpanskålen blev ju jättehäftig, och de svartvita faten är riktigt fina. Du har öga för form och färg! Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
6

Tulpanskålen är ju som jag redan sagt helt underbar o de vita irid kan jag tänka mig var väldigt vackra plain för det är ju ett väldigt vackert glas, men jag håller med din mamma att med sådana detaljer som frit o stringers så ser det med ut som ett konsthantverk. Nå hur som helt är faten jättesnyggaGlad

Annicka.C
6

Tack så mycket Ommok & Cessy!! Glad

Mvh.Annicka

Annicka.C
10

Så då har jag äntligen en hel dropout Skrattande den är aningen "sned" upptill..glaset har börjat åka ned i ringen, vilket gör att kanten är ca 2,5cm på det smalaste stället och ca 4cm på motsatt sida. Jag har mätt med vattenpass i ugnen nu efter och det lutar ca 2-3 mm kan det vara det lilla som gör att den glider lite??

Mvh.Annicka

sanne62
8

ohhhh GRATTIS ! den blev ju jättefin …Skrattande

om det stör dig att kanten är olika bred så fixar du det med en slip !!!  Flört

[kissidor]
8

hipphipp hurra Glad, grattis annicka, tummen upp för att du inte gav dig!

Marinas Mix
8

Underbar Annicka. Där ser du. Skam den som ger sig

_

Cessy
7

Hurra! Vad kul att det fungerade Annicka o skålen blev ju jättesötSkrattande

Jo de som vet bättre påstår att även så små lutningar påverkar, så det kan nog vara lönt o testa att justera ugnen i lod.

Emo
7

Så många fina alster och så många fina former, färger och mönster på sakerna.

Det syns att du har roligt. Det blir ju bra.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annicka.C
6

Tack så mycket!! Ja just det jag kan slipa kanterna…men det tar ju lite tid med dremlen :/ så det få va FlörtDet blir nog en slip nån dag, vi får väl se. Jag slängde in ett blivande skål nu i em. men glömde slipa ner ett par taggar som blev när jag skar det, lite retligt nu i efterhand…inte bra att ha för bråttom.

Mvh.Annicka

mialycktman
7

vilken fin rosa skål/fat!

Lyckomia 

jagga-ewe
7

Weeeeeee, vad snygg!!! Bra gjort, Annicka! Härlig skål, verkligen!

Ebmfh
Trollcaféet

leja
7

Skålen ser fin ut. Kul att se.

Vad ska man ha som signatur tro?

Annicka.C
11

Tack så jättemycket Skrattande här kommer mitt senaste alster som jag faktiskt är ganska nöjd med, trot eller ej ;) ett lager tecktra med irridglas i turcost och grönt, de smala ränderna har jag vänt irrid sidan ner på rest.delar irridsidan upp!

Mvh.Annicka

leja
8

Ser verkligen fin ut. Snyggt!

sanne62
8

mycket, mycket, mycket snyggt annicka…Skrattande

vilken tur att du inte gav upp!!

[kissidor]
8

mmm, jättesnyggt annicka Glad! så läckert med de olika breda ränderna och iriden ömsom upp och ömsom ner Tungan ute

men vänta nu, är detta "vanligt" slumpat i en fyrkantig form eller är det en dropout i fyrkantig form? den ser ju ganska djup ut, men jag har ju för mig att du pratade om en fyrkantig slumpingform i fusingtråden.

och förresten, hur sjutton hinner du producera i den takten Förvånad?

Niwa
8

Jätte fint fat Annica!

Annicka.C
11

Tack så mycket Skrattande Ja ja e faktiskt såå stolt över mitt nya "lilla barn"

Ja kissidor det e slumpat i den fyrkantiga form som jag länkade till, den är himla snygg o ganska stor ska se om jag kan lägga en bild från sidan med…fatet blir ju lite vågformat…tog en lite bil kvickt som attans :) Fatet e ca 28 cm stort och ca 4-5cm vid högsta punkten på "vingarna"

O jag sa ju att ugnen går varmFlört har jag en dag ledig eller mannen spelar golf en kväll så hittas jag i källaren…tur att mina barn e så stora att de e "självgående" så jag kör efter principen ett fat ur ugnen ett nytt fat i, hehe jag har en ny test i nu, så vi får se om ett par dagar hur det blev.

Mvh.Annicka

Emo
8

Kul grejor.

sanne62
6

nu från sidan tycker jag det är ÄNNU snyggare !!!

Niwa
6

det blev mycket härligare när man fick se "hela" fatet, läcker form

Cessy
6

Jättesnyggt fat Annicka. Blev kanonfint att lägga runt i den fyrkantiga formen o att lägga ömsom iridsidan upp o ömsom ner  - blev en supersnygg effekt! Har du stringers bredvid ränderna (mellan ränderna)? för det ser ut som en svart rand mellan glasen men det är kanske en synvilla?

Annicka.C
7

Tack Emo o Cessy! O än en gång tack Sanne o Niwa!

Ja jag körde ju först en fullfuse (typ) 805/10 men alla snitten smälte inte ihop 100% så jag tänkte maskera detta genom att lägga stringers, dessa smälte dock ner lite där glaset inte var helt sammanfusat men det ser helt ok ut ändå, så nu testar jag på 810/10 på nästa platta och går det inte ihop helt så fusar jag det igen lite högre…man lär sigGlad

Mvh.Annicka

Cessy
6

Neeeej! Inte Iridglas högre för det förlorar lystern. Det är stor skillnad hur Irid blir i min ugn på 805 grader o hur det blir på 810. Tappar mycket av lystern helt enkelt. Annat vanligt bullseyeglas kan mycket väl må bättre av 810 o blir bättre fullfusat men Iridglasen tappar markant lystern o får en mer död metallicyta o skarpare kanter (inte längre mjukt rundat o med lystern kvar som irid blir vid 805)

Nu har vi ju skillnad mellan våra ugnar så det kan mycket väl hända att det fungerar med 810 grader i din, men prova först med mindre Iridbitar innan du kör en större så att du ser vad som händer med glaset i din ugn.

Annicka.C
6

Ajaj för sent…skulle väl kunna ändra den nu förvisso men jag tar en chansning att det skiljer 10 grader mellan din o min ugnFlörtannars blir jag en erfarenhet rikare! Tack ändå Cessy <3

Mvh.Annicka

[kissidor]
6

wow vad läckert det var från sidan med vågformen annicka Glad!

håller tummarna för ditt iridglas Flört

Cessy
7

Jo det verkar ju skilja en del mellan våra ugnar Annicka Så förhoppningsvis funkar det helt ok. Blev så förvånad över skillnaden då jag gjorde bluppar med iridglas. De var superfina vid 805 men annat glas kändes som det skulle behöva 810 o jo det andra glaset blev bättre, men tyvärr inte iridglasena. Håller dock tummarna för att det är som det brukar vara mellan våra ugnar, för då finns lystern ff. kvar o förhoppningsvis har glasen gått ihop bättre.:-)

[kissidor]
7

jag har inte noterat detta, för jag fullfusar aldrig iridglas - men det var bra att veta! jag får väl slänga med ett par testbitar nån gång

mialycktman
7

å vilket härligt fat!

Lyckomia 

Marinas Mix
8

Vågat Annicka. Mycket läckert fat

_

Annicka.C
6

Ja cessy jag hoppas verkligen på det :D ugnen är nere på 94 nu så det blir till att vänta till i em. så får vi se.

Tack Mia och GoldenbeadcatGlad

Mvh.Annicka

Annicka.C
6

Cessy och kissidor: 810/10 blev helt superbra Skrattande glasen har smällt samman fiint och inget fel på irridglaset! Slängde in den igen på en tackfuse och sedan blir det slumping i morgon, så kanske på söndag att ni kan få en glimmt av systerskålen till den förra :D En liten fråga dock…primar ni era formar varje gång eller var 3-4 som rekomendationerna är?? Mvh.A

Mvh.Annicka

[kissidor]
6

vad kul att det gick bra Annicka :-)! jo 810/10 är det som funkar bäst för mig också,men som sagt att fullfusa irid i den tempen har jag ju inte gjort. jag har faktiskt inte primat mina formar så ofta som var fjärde gång ens…:O jag vet inte men det verkar inte behövas! det har då aldrig fastnat för mig iaf :-)

Annicka.C
6

Å vad bra Skrattande full fart i morgon då, är det samma sak med plattan i ugnen??

Mvh.Annicka

[kissidor]
7

aha du kör med primer istället för thinfire på den. Ja om du inte använder primo som borstas av och läggs på igen efter varje gång så kan du nog köra tills det flagnat ;-). men jag måste varna för att om du vill ta bort den gamla primern när det flagnat så du får en slät yta igen så blir det inte roligt :-(

Annicka.C
7

Jag kör med primoprimern….kommer det oxå att flagna?? trodde det bara var  hi-fire primern som blev sådan. Jag e lite lat o kör oftast thinfire papaer…

Mvh.Annicka

[kissidor]
7

nä som jag sa i #74, är det primon du kör med så flagnar den inte utan den måste du borsta av och lägga på ny varje gång. men primon är den enda jag vet om att det är så med - med alla andra primers sitter de kvar och kan återanvändas tills de flagnar.

orsaken till att du inte behöver prima om slumpingformarna fast du använt primo är förstås att med dem går du ju inte alls upp i den tempen och då håller primern mycket längre Flört

Annicka.C
6

OK tack kissidorSkrattande din kunskap är ovärdelig!!!

Kram A

Mvh.Annicka

[kissidor]
6

äsch då… SkämsOskyldig

Cessy
7

Javisst är det som Annicka säger - din kunskap kissidor är ovärderlig o är så tacksam för att du delar med dig.Skrattande

Jo formar primar jag först varje gång de tre första gångerna jag använder en ny form o sedan tar jag upp o skärskådar den i dagsljus innan jag använder den på nytt. Ser den ut att ha ett helt täckande lager av primo primer så primar jag inte den. Ser det tunnt ut på något ställer så primar jag den på nytt. (Fast då borstar jag faktiskt inte formen utan har primat direkt ovanpå o det har funkatSkäms)

När formarna är nya primar jag 4 lager. När de varit använda ett tag primar jag 3 lager. Jag är alldels för bekväm så så länge jag har thinfire hemma så använder jag det. Shelf primern som medföljde ugnen kommer jag aldrig att använda utan i så fall blir det primo primer jag går på för den borstar man ju bort.

Nu framöver får jag ju offra min sättplattas ena sida o "måla" på Hi-Fire shelf primer på den för screen meltens skull o sedan räknar jag med att den sidan kommer jag inte kunna använda till "vanlig" fusning då glaset ska ligga i direkt kontakt med sättplattan utan det får bli andra sidan som används då.

flower1
7

Fantastiskt vackert fat, Annicka! Jag gillar att du vänt de smala remsorna så att de blir blanka mot det iriserande! Så snyggt! Du har verkligen känsla för stil, färg och form! Dropoutskålen blev häftig!

Här är min hemsida.

Cessy
7

tillägg: hm ….. jag borstar alltså inte slumpingformar men givetvis borstar jag av småformarna för där har primon totalt pulveriserats o måste borstas bort. På slumpingformar är det ju mer att ytan slitets ner o måste förbättras

Annicka.C
9

Tack så mycket Flower1 och cessy tack för infon Skrattande

Här kommer då systerskålen till den förra, för om man skär 2 cirklar för att göra en randig skål så blir där ju givetvis glas till en skål till och hur gör man då så att skålarna inte blir likadana??? Jo man lägger cirkeln under en bit 30*30cm klar tecktra o fullfusar, sedan tackfusar man denna med klar medium fritt innan man slumpar Flört

Jag blev själv förvånad över hur olika de blev…själv tycker jag nog bättre om den första. På denna ligger klarglassidan upp på alla bitar förutom på ränderna…

Mvh.Annicka

[kissidor]
7

ja de är väldigt olika, man kan inte tro att de är syskon - så det lyckades du bra med Skrattande!

jag tycker nog också bäst om den första, men denna är vacker den med och ovanlig och intressant!

Emo
7

Fin den också. Kul att se så många originella alster. Originella, positivt menat, för den ena är ju inte lik den andra. Alla sådana unika alster är ju intressantare än massproducerat.

glittertind
7

Så fin den blev… Men den första skålen gillar jag också bättre…. Ska bli kul att se i verkligheten…Flört

Glittertind

Annicka.C
6

Tack Emo och GlittertindSkrattande Ja Glittertind du ska få se den + en massa           annat Flört

Mvh.A

Mvh.Annicka

Cessy
7

Ja det var värst vad de blev olika.Förvånad Det blå glaset på skål 2 ser ju dessutom utom som ett helt annat glas, som om det första är transperant o som det andra är ett opalglas. Fast det där kan givetvis vara en synvilla (kameraspratt). Nå även jag gillar nog det första fatet bäst o jag måste säga att det att du la stringers i mellan för att glasen inte riktigt gått ihop var mycket lyckat, för det blev supersnyggt.

mialycktman
7

riktigt 60-tals stuk på fatet, gillar!

Lyckomia 

Annicka.C
6

SkrattandeTack tjejer! Ja, kameran spelar nog ett litet spratt men du har rätt i att det senaste fatet är betydligt mer transparant även IRL.

Mvh.A

Mvh.Annicka

Denna kommentar har tagits bort.
sanne62
7

det blev ett snyggt fat men jag tycker som dom andra att det förstfödda var vackrast….Skrattande

glittertind
7

Tack Annicka!

Vilken fin eftermiddag du bjöd på! Att få se allt detta vackra, som du gör. Verkligen extrem ögon godis. Och naturligtvis vill jag ha mera… Måste pröva lite grand först….

Flört

Glittertind

Cessy
6

Annicka: Ja nu ser jag - det som ger det opaka utseendet är ju den vita bakgrunden o glaset är ju i princip helt transperant. Tja det första där du fick fram mer av irideffekten o smalare klarare strängar o så de svarta stringersen är ändå ff. en klar favoritFlörtSkrattande

Annicka.C
6

Glittetind: Det var mycket trevligt att träffas och du gör otroligt vackra smycken, du är välkommen när som helst och det ska bli spännande att se vad du hittar på Skrattande

Cessy: ja du har rätt i att man lurar sig lite även på det vita pappret som jag la under skålen…fotoljuset ute var totalt taskigt i går :/ så jag fick lösa det på annat sätt.

Mvh.Annicka

Cessy
6

Knappast ditt fel Annicka, utan det var min hjärna som inte såg transperansen utan tänkte "va det ser ju ut som opalglas nu" o jag fattade inte hur det kunde va sådan skillnad. När jag väl tittade på det igen så såg jag ju att glaset var transperant o du kan ju inte hjälpa att jag misstolkade vad jag sågSkäms

Gosa
6

Helt otroligt fina fat och skålar du har gjort Annicka Glad
Du är verkligen jätte-duktig på allt du gör!!

Jag har inte vågat mig på att göra några skålar eller fat, tror jag har för lite kunskap om hur man gör helt enkelt…
Har du gått någon kurs Annicka, eller har du prövat dig fram?

Annicka.C
7

Tack Gosa! Den enda kurs jag har gått är i att fusa smycken via ABF, men sedan är alla andra glasfusare härinne en ovärdelig hjälp, speciellt kissidor och cessy. Man får alltid hjälp när man inte vet eller kan och sedan måste man prova sig fram för alla ugnar e ju olika. Så det e bara att testa, man lär sig något nytt varje gång Flört

Mvh.Annicka

[kissidor]
8

vi har haft en massa hjälp av dig med annicka Glad!

det är det som är receptet gosa, häng med härinne i våra fusingtrådar och läs och se på bilder när vi delar med oss av våra erfarenheter av nya saker vi testar, och våga pröva och berätta sen i din tur hur det gick Flört. gick det bra hurrar vi för dig och gick det dåligt försöker vi hjälpa dig att lista ut varför.

och även om glaset är dyrt så är ju inget glas nånsin förlorat, så går det på tok finns det många underbara sätt att återanvända sitt glas"skräp" - så våga testa Glad!

och just ja gosa - ingen av oss andra mest aktiva fusare härinne har gått någon kurs alls, men det knallar väl på ganska bra ändå för oss tycker jag Flört

Annicka.C
7

Tack så mycket kissidor Skrattandeoch jag håller med dig…det går ganska bra för oss tillsammans!!

Mvh.Annicka

Niwa
7

och jag som inte fusar tycker det är jätte intressant att läsa om era försök ändå. För att inte tala o att se era "försök"Skrattande

Cessy
7

Japp tillsammans testar vi o pratar både om vad som blev bra o vad som blev dåligt o hur vi gjorde. Den som har gått först o som från början var helt ensam var ju kissidor o det är ur hennes kunnande jag har hämtat mycket (tack vännenGlad) o sedan genom att testa o lära av egen erfarenhet. Härinne är ganska unikt o vi delar vårt kunnande, våra testningar o lär av varandra, så häng på Gosa för säkert har du testat saker vi inte har o vi har testat annat. Ge o ta helt enkelt på ett sätt som sällan annars existerar inom denna glasvärlden.

Gosa
6

Tusen TACK, vad goa ni är Glad jag blir verkligen peppad av er allihopa!!! Det jag har gjort hittills är fullfuse och tackfuse smycken.

Nu börjar jag bli nyfiken på att slumpa fat osv… tänkte jag skulle beställa ett par formar från warmglass.
Om jag har förstått det rätt så fullfusar man en platta eller rundel som ska passa till slumping-formen? Ska den vara exakt lika stor som formen, eller större/mindre? Måste man slipa kanterna på alla slumpade fat?
Skulle vara grymt om jag fick lite tips och kanske en liten brännkurva?

Om man bor någorlunda nära varandra, skulle man inte kunna träffas över en dag/helg och skapa tillsammans? Det hade verkligen varit jätteskoj, och lärorikt tror jag!!!

Annicka.C
6

Mvh.Annicka

Annicka.C
14

Här kommer ett nytt fat med lila irridglas och steelblue opal, det blå glaset lyckades jag inte att knäcka utan att det sprack så jag hoppades att det skulle smälta ihop…men det gjorde det ju så klart inte så jag blev tvungen att försöka dölja det lite…med steelblue trans.fritt…Nå ja, jag kom fram till att jag gillar det lila glaset bättre med irrid sidan ner så det gör jag nästa gång :)

Mvh.Annicka

Niwa
7

Ett yin & yang glasfat, jätte fint!

[kissidor]
8

du är extremt skicklig på att dölja dina misslyckanden annicka, du får sluta vara så öppenhjärtig om dem så kommer ingen att ana nåt Skrattande! färgkombon med violett och steel blue är väldigt vacker, och fatet ser mycket avancerat ut med sina kurvor Glad

Annicka.C
6

Tack så mycket Niwa och kissidorSkrattande Ja jag hade lite svårt att få ihop en färgcombo som jag gillade med det lila, men detta blev jag nöjd med..det var detta S jag stog o slipade på i ett par timmar härom kvällen…o jag tycker det e konstigt att det steelblue glaset inte smälte ihop under fullfusen Obestämd men nu ser man det ju bara från undersidan, och jag vet att ingen hade märkt det…det är därför jag berättar om mina så påhitt så att det kanske kan hjälpa andra ;)

Mvh.Annicka

Emo
6

Det är resultatet som räknas och det blev fint.Glad

Annicka.C
6

Tack EmoGlad

Mvh.Annicka

sanne62
7

wow wow …. såååå snyggt !!!!!Skrattande

Cessy
7

Ja hur det än var tänkt så blev reultatet kanonsnyggt Annicka. Jättesnyggt fat i läcker design.Glad

Annicka.C
6

Tack Sanne o CessyGlad

Jag har ännu ett, förhoppningsvis mitt snyggaste på gång i ugnen nu…den ska bara ner 100 grader till, så ska det sättas igång igen på slumpning, att det ska ta en sån tiid-Jag har inget tålamod!!

Mvh.Annicka

sanne62
7

kan det bli snyggare ????

Annicka.C
6

Jaa jag troor det o hoppasFlört Men tack igen!!

Mvh.Annicka

Marinas Mix
6

Gillar också.

_

Annicka.C
6

Tack GoldenbeadcatSkrattande

Mvh.Annicka

[kissidor]
7

det fatet vill man ju inte missa, annickas snyggaste nånsin - det måste vara nåt i hästväg FörvånadGlad!

NeedfulThings
7

Vad du är duktig på att kombinerac färger ocg fprmer så det blir snyggt!

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

mialycktman
7

härligt lila fat!

Lyckomia 

Annicka.C
6

Ååå ja det går inte att missa Flörtkissidor!

Tack NeedfullThings och Mia!!

Mvh.Annicka

leja
7

Verkligen fint fat, gillar det mycket.

Annicka.C
15

Tack LejaGlad.

Här kommer mitt senaste projekt…denna gången ett fat utan dola fel Flört som blev precis så bra som jag hoppats :D Med svart streekyglas och rosa irridglas.

Mvh.Annicka

Cessy
7

Klart att du ska vara nöjd med detta fatet Annicka för det är superdupersnyggt!Skrattande

Niwa
7

Love it!!! jätte snyggt!!

Allamej
7

Skålen är helt makalös. Loving it!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[kissidor]
7

ja faktiskt, ditt allra snyggaste fat hittills Glad. detta ser verkligen ut som glasdesign i den högre skolan, vrålsnyggt helt enkelt Tungan ute!

sanne62
7

ja snyggt är det …

(men annicka…kan du inte fota dina sista fina alster mot en annan bakgrund…jag tycker det randiga distraherar…Skäms)

Annicka.C
12

Tack så jättemycket allesammansSkrattande ok Sanne du har nog rätt…det tog lite tid att leta upp en bra bakgrund bara…

Mvh.Annicka

Niwa
7

åhh nu kom färgerna mycket bättre till sin rätt!!!
mönstret på Det svarta syns mycket bättre

Emo
7

Fina kombinationer på dina fat.

sanne62
7

nu blev det ännu snyggare och mer vilsamt för ögonen….kan du inte fota om det vackra lila i #104 likadant….

mialycktman
7

mycket snyggt fat, härliga färger!

Lyckomia 

Annicka.C
9

Tack så mycketSkrattande Okej då sanne för din skull ;) Det e bara så jädra svårt att få fram den lila färgen som i dagsljus egentligen är något ljusare i tonen.. eller inte faktiskt, ser att den blev bra!

Mvh.Annicka

Emo
6

Fint, detta också. Glad

sanne62
6

pefekt annicka !

jag tyckte det var riktigt, riktigt vackert på den första bilden men nu är det suveränt !!!!!!!!

tack för att du tog dig tid och besvär….Skrattande

Marinas Mix
5

Snyggt fusat Annicka.

_

jagga-ewe
5

Åhh, det svart-rosa var suveränt! TRodde inte man kunde använda de färgerna utan att det skulle bli 80-talsvarning på det hela, men du lyckades jättebra juh.

Även det lila fatet med blått S var jättemysigt. Riktigt skön färgkombo, det blå gör hela fatet så vilsamt på nåt vis.

Du är fantastiskt duktig, Annicka!

Ebmfh
Trollcaféet

leja
4

Verkligen fina fat och snygga foton.

53goran
4

Vilka fina fat du har gjort. Men den sista tycker jag bäst om.

BitteS
4

Det rosa/grå ser verkligen proffsigt ut. Bra jobbat!

glittertind
4

jag ser så mycket fram emot att få se dem i verkligheten… När jag hämtar fler cabbar… För på bilderna är de helt fantastiska!

Glad

Glittertind

Gosa
4

# 128 Fantastiskt fint fat Annicka!!!
Jag måste bara fråga hur du fått till dom små prickarna på varje sida???

Gosa
4

#133 Otroligt snyggt!!! Vad duktig du är!!! Hur har du lyckats få samma form på svängarna i dom olikfärgade glasen??

Annicka.C
4

OJ GladTack så mycket allesammans!!!

Jagga-Ewe du har rätt i att det e lite 80-tal, men färgerna e så snygga ihop ;) Du är välkommen när du vill Glittertind! Gosa De små prickarna är tackfusade fritt…eller menar du plupparna som jag fusat fast?? I så fall så är de tackfusade dit före jag slumpar… och formen på svängarna har jag handskurit, sedan vänt glaset och knackat isär snitten…jag har ritat av det lila glaset på det blå efter jag har skurit det, men det behövdes ändå en hel del slipning med dremmlen för att de skulle passa ihop.

Mvh.A

Mvh.Annicka

Annicka.C
10

En ny skål…jag lyckas fortfarande inte riktigt med sammanfusningen av det jag skurit…det retar ihjäl migSkrikandes får prova att höja tempen några grader nästa gång!

Mvh.Annicka

Niwa
4

Såå läckert!!
Den här o #122 blir mina favoriter hittills i denna tråd :-)

mialycktman
4

oxo min favorit!

Lyckomia 

Cessy
4

Jätteläckert fat AnnickaGlad

Om du vill ha en helt jämn yta - varför vänder du inte plattan sedan när du slumpar det till fat, så tektaglaset är överst? Då spelar inte ev. sprickor någon som helst roll för tektan är ju slät o hel yta. Så gör jag ju med mina tektafat som jag lagt frit på. Jag tackfusar dem med friten uppåt men slumpar dem med friten nedåt.

[kissidor]
6

Det är så roligt att se hur du direkt fann din egen stil i de större alstren också annicka, precis som med smyckena så ser man direkt att det är du som har gjort det och det är superläckert :-D!

Emo
5

Ännu ett vackert fat

Marinas Mix
5

#145. SÅÅÅÅ Läckert

_

Annicka.C
4

Tack så mycket Skrattande Cessy anledningen till att jag inte vänder tecktrasidan upp är att jag tycker inte färgerna blir lika klara och vackra på det hållet…i varje fall inte på det sista fatet, däremot så gillade jag egentligen undersidan på det lila fatet bättre :/ .

Ja kissidor du har kanske rätt i att jag har hittat en stil som jag gillar även på faten :)

Mvh.Annicka

Cessy
5

Klarheten blir bättre om man vänder i slumpingen. Hur det ser ut när man vänder ett fat o tittar på det underifrån är inte riktigt samma sak. Framförallt så blir det ett steg mindre klart då.. Testa o göra två likadana fat med samma färgat bullseyeglas. Den ena vänder du i slumpingen den andra inte. Då ser du direkt hur mycket det påverkar o kan ju se hur pass mycket mattare färgerna faktiskt blir.

Är antagligen lite av pest eller kolera läge, för om du vänder får du en hel yta som fungerar bättre ur fat/ät synpunkt o är mer lättdiskat, men du får antagligen lite mer brillians i färgerna om du har det färgade bullseyeglaset uppåt. Så testa att göra två tvillingfat så får du ju se o kan begrunda resultatena.FlörtSkrattande

leja
2

Snnyggt fat!

sanne62
2

alla dina fat är jättesnygga annicka, men min favorit är fortfarande #52 Skrattande

Snyblet
2

Vilka underbara fat Annicka! Jag gillar speciellt #145… älskar blått och grönt!

Gosa
1

Jättefint fat Annicka Glad

Annicka.C
6

Tack Cessy, Leja, Sanne, Snyblet & GosaGlad Ja det gäller att testa sig fram… här har varit lite stiltje ingen jättelust och börjar få lite lätt panik, måste ju få gjort en del innan julmässan i slutet av november…nåväl fick en beställning på ett fat så jag gjorde 2 det andra ligger i ugnen så det får ni se en annan dag… önskemålet var vitt o svart. Båda faten har en klarglasgrund som jag har lagt på vitt o svart glas, fritt o stringers som jag böjt.

Mvh.Annicka

Niwa
1

Snyggt!!!!!!!

jagga-ewe
2

Wow, det fatet var helt fantastiskt! Me wanna!

Ebmfh
Trollcaféet

sanne62
2

helt ok för att vara svart o vitt  Flört

Cessy
1

Jättesnyggt fat AnnickaGlad

o jätteroligt att se att ganska små förändringar kan ge så olika utseenden. Dina fat är supersnygga helt enkelt!

mialycktman
1

Mycket snyggt, ser ut som nyårsafton!

Lyckomia 

Love-
1

fina saker du gör :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

leja
1

Kul och fint. Gillar svart och vitt.

[kissidor]
1

tänk hur du alltid får till det annicka Glad! lägger jag på frit och stringers och bitar sådär lite slumpmässigt så ser det bara ut som en hög sopor, men detta ser proffsigt och designat ut så det bara smaskar om det Skrattande

Marinas Mix
1

Så skojiga effekter du fått fram i fatat i #158

_

Annicka.C
6

Tack så jättemycketSkrattandeallihopa o ja jag håller med om att det ser ut som nyårsafton mia ;) #160 det e till salu om du vill ha det, för kunden valde detta i stället….

Mvh.Annicka

sanne62
1

snyggt annica !

jag gillar detta fast det är svart-vitt Skrattande

jagga-ewe
1

Annicka, kunden valde fel! Vad vill du ha för det?

Ebmfh
Trollcaféet

Annicka.C
1

pm:ar dig! Glad

Mvh.Annicka

Niwa
1

ooo det var så snyggt!!! förstår att hon valde det Skrattande

ommok
1

Mycket snygga fat, båda två! Skrattande

glittertind
1

Jaa… De är helt underbara! Hoppas att jag får se dem snart i verkligheten.Glad

Glittertind

[kissidor]
1

oj - svårt val, det hon valde är också jättesnyggt Glad!

53goran
1

Båda är jättefina, men det sista svart/vita blev min favorit. Förstår att din kund valde det fatet.

Cessy
1

Ja det andra fatet är ju striktare o det första svart/vita är spralligare. Båda två är jättesnygga, men personligen hade jag valt det första som känns spralligare o mest annorlunda, men smaken är ju som baken.Skrattande

mialycktman
1

Oj, svart å vitt e SNYGGT!

Lyckomia 

Annicka.C
1

TACK SÅ MYCKET Skrattande

Jaha du sanne..du gillar dem lite ändå, fast de e vit/svarta Flört

O ja, jag tänkte att det var bra att göra 2 olika stilar på dem iom. att jag inte fått någon info om vad de gillade. Det är roligt att ni tycker så olika..själv har jag svårt att välja.

Mvh.Annicka

sanne62
2

ja det sista tilltalade mig…men en klatchigare färgställning med liknande mönster hade tilltalat mig mer Flört

Annicka.C
7

Så du säger det sanne…Obestämd ja då får jag väl fixa det nästa gång, men just nu så ligger 2 andra glasämnen i ugnen. Nåväl, här kommer ett fat som har legat några veckor utan att jag kunde bestämma mig för på vilket håll jag ville ha det, jag hade tänkt lägga clearfritt o vända det men som vanligt så gillar jag irridsidan på glasen, så det fick bli så här

Mvh.Annicka

sanne62
2

wow

wow…nu börjar du fatta grejen !! Flört färg är underbart !!!

detta gillar jag verkligen :thumbsup:

Gosa
2

Jättefint fat Annicka :-)
Har du klarglas i botten och irid glad ovanpå? Behöver du slipa kanterna här efter fusing och innan slumping?

Annicka.C
1

Tack Sanne, jag tror du vet sedan tidigare att färg e min grej Flört

Gosa: Ja, du har alldeles rätt! Jag har tyvärr ingen slip (ännu) så jag slipar i stort sett INGET! Skrattande (om jag kan slippa)

Mvh.Annicka

sanne62
2

ja jag vet annicka…det var därför jag vågade skriva så till dig juuuuu ….Flört

mialycktman
2

så stilrent och snyggt, bra färgval

Lyckomia 

Cessy
2

Jätteläckert fatGlad

glittertind
2

Jättefint Annicka! Och ännu snyggare i verkligheten!!!!

Glittertind

Annicka.C
1

Tack så mycket! Ja det är visseligen ett väldigt "enkelt" fat, men det blev fint ändå. Ja glittertind, jag håller med om att det är snyggare i verkligheten men det är ju ofta så med glas att det inte kommer till sin fulla rätt på fotona.

Mvh.Annicka

leja
2

verkligen fint. Snygga former och färger.

trettielva
1

Underbara fat, både färg o form tilltalar mig!

[kissidor]
1

de färgerna blev otroligt läckra ihop annicka Tungan ute!

Annicka.C
4

Tack Leja, trettielva och kissidor!

Här kommer ett nytt…en liten test, klarglas där jag har tagit kanterna på mina stora glasskivor o använt som de är, så att klarglaskanten är naturligt vågig och sedan även en kellygreen irrid. vågig kant + en massa glaspluppar i olika färger!

Denna är först fullfusad i 800grader/10min, innan slumpingen.

Mvh.Annicka

Niwa
2

åh vilka härliga fat du gör, så kul att se dina experiment med färg o form

jagga-ewe
2

Åhh, det blågröna med vågig kant var ju oxo underbart! Måste övertyga gubben om vikten av att köpa fat! :D

Ebmfh
Trollcaféet

[kissidor]
1

vilken kul idé annicka, och vilket härligt glad-fat i höstrusket Skrattande!

Annicka.C
1

Tack!!

Ja Niwa man måste ju testa allt, varjefall 1 gångFlört

O Jagga-Ewe du är välkommen när du har övertygat honom!!

Ja, iden va helt ok…nu ska det utvecklas o användas!

Mvh.Annicka

Cessy
1

Jättehäftigt fat om än jag gillar fat bättre med jämnare kanter, så är färgerna härliga o prickarna blev häftiga.Glad

sanne62
1

helt klart ett fat som jag skulle vilja ha godis i  Skrattande

mialycktman
1

å polkadottmönstret var tjusigt!

Lyckomia 

leja
1

Tyckte om färgerna, även om jag personligen föredrar raka kanter, så ser jag charmen i detta med. Kul att se vad du gör!

Annicka.C
5

Tack Cessy,Sanne,Mia & LejaSkrattandeNu har jag gjort ett frittfat som ska vara present, så jag kan inte visa det på FB ännuOskyldig Hoppas att ni ser vad det ska vara…min son gissade på en orm- men det e det inte!! ;)

Mvh.Annicka

Annicka.C
1

Mvh.Annicka

jagga-ewe
3

Jag gissar att den som ska få presenten golfar?

Ebmfh
Trollcaféet

Niwa
1

japp en green tror jag oxå :-)

sanne62
2

helt klart golfrelaterat Skrattande

mialycktman
1

karta?

Lyckomia 

Niwa
1

Kullar,vatten, gräsmatta och en liten flagga till vänster, definitivt en golfbana/Green

Annicka.C
1

JA!!! Ni har rätt Gladså klart det e en golfbana!! Nästa gång behövs nog lite mer fritt, men jag är ändå nöjd med detta försöket ;)

Mvh.Annicka

Niwa
1

jätte härlig och personlig present,kul att kunna gebort ngt så personligt

sanne62
2

ja hade jag golfat hade jag blivit jätteglad och haft det på hedersplats….

[kissidor]
1

oj så fin Glad, vilken underbar present till en golfare Glad!

Cessy
1

Vilket superläckert fat o perfekt present till en golfare.Glad

mialycktman
1

perfekt!

Lyckomia 

Annicka.C
5

Tack så mycket!! Ja han blev mycket gladSkrattande

O här kommer mitt kattfat!

Mvh.Annicka

sanne62
2

ohhhh vad fint… jag blir nästan tårögd…  Generad

vad du är duktig annicka !!!

kommer du att ha hjärta att sälja detta ?

här är ju en hel del catlovers här inne t.ex ….

Annicka.C
1

Tack Sanne Skrattande

Ja, det e klart jag kanFlörtpriset e 750:-…men däremot så kommer det att bli väldigt jobbigt den dagen någon vill köpa det röd/svartaRynkar på näsan

Mvh.Annicka

Niwa
1

så sött fat!

Emo
3

Så många fina saker du har gjort - och så roligt du har när det blir så bra.

Cessy
2

Ett absolut helt underbart fat Annicka! Du är superduktig!Skrattande

Hur har du gjort själva konturen på katten (de svarta strecken som bildar linjerna runt om) Är det klippta smån stringersbitar eller har du ritat med någon penna eller hur har du fått till den linjen? Om du vill behålla detta hur du har gjort för dig själv så förstår jag det o då svarar du bara inte helt enkelt.

leja
2

Såå fina fat. Kattfatet är ju underbart och golf fatet så fint. Kul att se!

Annicka.C
1

Tack så mycketSkrattande allihopa! Cessy det e klart jag delar med mig!!-konturerna till katten är 1mm svarta stringers som jag brutit i bitar 1-3cm långa :D

Mvh.Annicka

Cessy
1

Oki-doki - tackelitack AnnickaSkrattande Katten är  som sagt var kanonfin o jag visste ju att det inte kunde vara powder eller finefrit för det blir inte så distinkta hela linjer. Attans fint blev det i alla fall att du gjorde så här med stringersbitarna till konturen.Glad

Annicka.C
2

Ja det e bara på det Cessy, du e ju drottningen av frittFlört

Mvh.Annicka

Cessy
2

Knappast - den titeln är snarare din Annicka. Du kan uppenbarligen teckna också o det kan def. inte jag. Däremot är jag någorlunda vettig på att vispa ihop frit med lite grövre maneer men teckna o få ihop glas på ditt fantastiska sätt - det kan jag def. inte.

Annicka.C
2

SkämsTack Cessy, men då kanske vi kan dela på titeln…för jag tycker att dina fat är precis lika finaGladsedan gör vi ju på olika sätt. Nja jag e väl inte bäst på att teckna, men det brukar bli ganska ok.

Mvh.Annicka

Gosa
2

Katten var helt underbar Annicka Glad

Annicka.C
3

Tack Gosa!

Det e på natten det händer…o på morgonen ligger det ett nytt litet fat i min ugn, även så denna morgonen…Ett turcost irridglas med aquafritt i mellanSkrattande

Mvh.Annicka

Cessy
1

Ett supersnyggt fat AnnickaGlad o jag älskar att du frostar ytan med hjälp av klart frit på det sättet som du gjort här o på flera andra fat.

sanne62
1

ohhhhhhhhhhhhhhh…*och ser drömmande ut*

Niwa
1

såå läckert!!

leja
1

Snyggt! Ser verkligen fint ut.

SusannAlg
1

Å, så fina fat!

Du är produktiv! Förstår att du laddar inför julmarknaden på Wapnö…. när är den?

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

mialycktman
1

ja ja ja tummen upp!Glad

Lyckomia 

Annicka.C
2

TACK ALLA SkrattandeKyss Ja jag laddar för wapnös julmässa som e den 22-25/11 man vill ju ha något att visa, hoppas bara man kan sälja lite med :I

Mvh.Annicka

[kissidor]
1

Ja är det nån som kan sälja så dyra saker som handgjorda glasfat så är det du annicka :-) ! Det senaste turkosa fatet är jättesnyggt förstås och katten… ååååh…… Ja den saknar jag bara ord för :-D ! Du är så otroligt skicklig!

Annicka.C
0

Tack så jättemycket kissidor Skrattande jag blir så glad för alla snälla kommentarer!!

Mvh.Annicka

Marinas Mix
0

Kattans vad snyggt fatet i #215 var.Kyss

_

ommok
0

Superfina fat! Kattfatet blev ju toppen, och fatet i #228 gillar jag riktigt mycket! Skrattande

Annicka.C
0

Tack golden & ommokSkrattande

Mvh.Annicka

sonette
1

Oj Annicka vad mycket fint du görGlad Det fatet som ser ut som godis,det gröna och de svarta oj oj vad fina.  Katten ska vi inte tala om, så finFlört Den tulpanvasen du har gjort är så fin var köpte du den formen? Tack för att du ger mig inspirationFlörtOch alla andra med förståss.

glittertind
1

Oh, du är sååå skicklig! Hoppas att du får sålt ordentligt nu!

Kram!

Glittertind

Annicka.C
0

O Tack sonette och glittertind! Flört

Ser att jag har missat att svara dig sonette- Tulpanen är inte gjord över en form, utan den är en ganska lyckad misslyckad dropout.

O Ja jag hoppas oxå att få sälja…bara 3 v. kvar

Mvh.Annicka

Annicka.C
1

Här kommer ett rosa/lila fat Skrattande

Mvh.Annicka

mialycktman
0

åh, det var fint tycker jag, härliga färger!

Lyckomia 

Gosa
0

Jättefint rosa/lila fat :-)

sanne62
0

sött fat, annicka ! Skrattande

shyme
0

Massa fina fat, gillar det sista rosa/grön/lila fatat skarpt. Lite romatiskt , ser nästan blommigt ut vid första anblicken… :)

Niwa
0

Jätte fint, ser oxå blommor på det.
Härligt o somrigt!!

ommok
0

Jättefint fat, Annicka! Skrattande

[kissidor]
0

väldigt fin komposition i det fatet annicka Glad, fint och romantiskt men inte till överdrift Skrattande

Annicka.C
0

Tack så jättemycket allihopaSkrattande

Nu har jag ju gjort några nya fat, men vissa har nog redan sett dem på fb.  men ni kanske vill se dem ändå? Risken e ju att ni  tröttnar på mig…

ni hittar dem i min nya tråd : http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/509fd532d4ebea1f2d0031d8-annickas-glasalster-2

Mvh.Annicka

Annicka.C
0

Mvh.Annicka

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.