Guldfärgat glas
Skulle nog gissa på en folie men det är en ren gissning :) Snyggt fat var det iaf!

Det kan vara dichroiskt glas som ligger överst (utan klarglas ovanpå) eller Dicro Slide dichroiskt dekalpapper. Om det är nån sorts guldfolie så är det applicerat efter fusingen eftersom det annars skulle brinna bort i ugnen.
Svårt o se vad det är o jag håller med Noora om att det kan vara vad som helst av de tre alternativen (dichroiskt glas utan klarglas ovanpå, dichroslide eller någon slag guldfolie som är påklistrat efteråt)
Hur fungerar guldfolie? Klistrar man det efter fusing? Hur blir det då, man vill ju ha en slät yta…
Om det skulle vara dicro-glas så är det väldigt dyrt!!! Fatet är ju inte så litet precis…
Ingen aning Gosa. Det är bara det att det nästan ser påklistrat ut o då får det ju vara någon typ av guldfolie o nej det tror jag inte håller för annat än dekorationsfat "skådebröd" helt enkelt. Mest troligt är att det är en dichroslideremsa (en form av dekal) så att den i alla fall är inbränd i ytan är därnmed betydligt hållbarare.
……… o nej jag har aldrig sett en sådan hel dichroslideaktig remsa någonstans, men på Hobbyland finns ju i o för sig enfärgade dekalrk o även guldfärgat, så det kan ju vara något sådant. Har en bit gulddekaark från dem, men har sparat det för rätt tilfälle o då blir det nog mer utstansade figurer typ en fjäril, blomma eller liknande.
Jag tror också att det är ett dekal ark. Har också använt gulddekal arket från hobbyland och den blir väldigt guldigt så det kan mycket väl vara det som använts.
Efter som färgen går runt kanten så gissar jag oxå på dekal ark…