Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketterevenemangtillställningar
Läst 4060 ggr
NeedfulThings
5

**Julkalender 2012 - Anmälan**

Ja, nu var det dags igen för ett av årets mest efterlängtade event skulle jag misstänkaGlad.  Det är bara 1 november, men december är här innan vi vet ordet av, så jag kör igång första julaktiviteten nu!

Precis som förra året går det ut på att man packar 24 små paket med pärlor eller andra smyckesdelar. Man tager vad man haver så blir det jättebra. Vi hade ingen summa förra året och det funkade bra ändå.Skrattande

Glöm inte att vi gör ett paket till "lite extra" och märker det med en stjärna/ skriver 24 eller liknande.

så får man ett extra kul paket att öppna på just julaftonSkrattande

Två små förbehåll finns det dock i år.

* Inga pärlor av ben/horn eftersom det är så många här inne som tycker illa om såna.

*Ej heller utpräglade plastpärlor för barn, ni vet typ frukter med synliga skarvar.. Nu har jag och flera andra barn som kan använda såna, men alla har inte det och det är kanske inte så jättekul att öppna ett gäng paket med sådana då. Det är inget man kanske använder i ett smycke. Däremot så är snygga plast/lucite/akrylpärlor för "vuxna" ganska ok.

Vanliga "standard" förbrukningsmaterial som enkla klolås och hattpinnar kanske inte är så kul, men lite annorlunda varianter är toppen. Så ha det gärna i åtankeFlört

Givetvis skickar man inte heller trasiga/repiga pärlor, men det anser jag ju vara självklart.

Hur gör man då? Jo, man anmäler sitt intresse här i tråden senast torsdagen den 22 november

Man skickar ett kuvert med kalendergåvorna till mig, postas absolut senast den 26 november, men helst innan dess. Jag vill gärna ha någon dag till att pyssla med era kuvert, nämligen. Min adress får ni i ett pm om ni inte redan har den. Hojta till om ni vill ha den, helt enkelt.

I detta kuvert ska du även skicka med ett av postens gröna S-kuvert, (alternativt ett annat, större,helst vadderat,kuvert frankerat med 24 kr), med din egen adress på

När allt kommit till mig så plockar jag ihop så alla får av alla. Blir vi 25 st är det inga problem med hur ni packar in, men förra året så gjorde vi så att om man har flera paket med likadant innehåll, så fick de samma presentpapper eller märktes på annat sätt.

Målet är att jag ska kunna posta era kuvert senast torsdagen den 29

Fråga gärna om ni vill veta mer!

Anmälda:(fetstil = paketet har kommit till mig)

1. NeedfulThings

2- Love-

3. leja

4. Limaro

5. Mmadeit

6. annisangel

7. NIwa

8. mialycktman

9. katsy

10. Spacegirl31

11. ell83

1. Susannalg

13- Evahelene

14. marinas mix

15. Månen

16.Tistelflikkan

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

leja
0

Jag vill vara med!!

Skrattande

Vad ska man ha som signatur tro?

Limaro
0

Vilken kul idé och vilken tur att jag blev medlem just i dag :) Jag vill gärna vara med! Jag behöver dock din adress, så jag vet vart jag ska skicka paketen.Vi hörs!

Linda

Mmadeit
0

jag är med!

vi brukar väll inte heller skicka "standard förbruknings material så som enkla klolås, vanliga hattpinnar etc men mer annorlunda sånna saker går bra? eller?

NeedfulThings
0

Absolut rätt, Mmadeit. Glömde juFlört

Love-
1

Vad bra att du skrev in mig redan, är redan klar så jag kommer skicka det snart till dig, så slipper ajg tänka på det sen i flytten

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Annisangel
1

ÅH VAD KUL IGEN!!! Jag är med KyssTungan uteSkrattandeCool

Jag behöver din adress igen Needful!

Kram kram och kram igen!Tungan ute

Många Goa Kramar

Annisangel

Niwa
1

yeah

VIll också vara med i år!!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

mialycktman
2

hallelulja äntligen dax, vill vara med!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

katsy
0

Jag vill oxå vara med men har nog tappat bort adressen…

Spacegirl31
0

Jag är gärna med & jag behöver också din adress.

* ~* Ha en bra dag *~*

ell83
2

Jag är också gärna med i år, det var så roligt förra året att ha en alldeles egen kalender att gotta sig åt! Skrattande

SusannAlg
1

Självklart vill jag vara med i år också! Annars blir det ju ingen jul!!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Niwa
0

Så jag plockar ihop 24 paket med pärlor/mellandelar/charms/cabbar et.c
Varav en är lite "extra" till julafton. Ska den märkas på ngt sätt??
Sedan skickar jag mina saker till NeedfulThings.
Är jag med -"so far"??
Needfulthings plockar i hop kalendrar med blandat från alla som är med och skickar en "Ny" kalender till oss????
Oj vilket jobb NeedfulThings, vad gullig du är som gör detta!!Skrattande

Jag behöver en adress att skicka tillGlad

Spacegirl31
3

Alldeles riktigt Niwa, NeedfulThings gör ett fantastiskt jobb!

* ~* Ha en bra dag *~*

Evahelene
0

Jippi! Jag hänger på jag med! (vart ska sleven vara om inte i grytan?) Flört

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Niwa
0

ojojojoj då måste man ju fundera på julklappar redan NUFörvånadSkrattande
Tänkte nog inte så långt…………………..FörvånadOskyldigSkrattande

[kissidor]
0

har tyvärr inte tid att delta i adventskalendern eller ens glädjas åt den om jag skulle försöka vara med - men pärljulklappen kanske om den också blir av… Flört

Niwa
0

har ni ngn länk till tidigare julkalender trådar där ni visar vad ni fått i paketen??
Eller vad har ni döpt dem till??
Vill kolla runt lite och få lite feedback på vad ni skickarSkrattande

NeedfulThings
0

2011

2008

2009

sen har många haft egna trådan, gå in och sök på sajten typ " fick i kalendern " så kommer ettgäng trådar upp

NeedfulThings
1

har uppdaterat listanFlört…och givetvis kommer det en julklappsbytestråd också, men den får allt vänta liteFörvånadSkrattande

mialycktman
0

har du samma adress som förra året NeedfulThings?

Lyckomia 

leja
0

Tänkte på info från förra året, du får gärna packa samma sak i flera paket, men gör klart för needfull vad som är samma sak, så att inte samma mottagare får samma sak i flera paket. T.ex. om man packar in i samma papper, eller lägger i en liten plastpåse med en lapp om att det är samma sak i paketen.

Meningen är att needful delar ut paketen så ingen ska få sina egna paket och att man får paket från så många som möjligt, men eftersom vi inte är 24 st exakt som deltar så får man ibland flera saker från samma person. Om jag förstått rätt?

Flört

Alex05
0

Tyvärr måste jag nog hoppa över i år Rynkar på näsan Det har annars verkligen varit nåt att se fram emot, men just nu finns det inte mycket go' i den här "tanten" p g a sjukdom i familjen, som en del av er redan vet.

Ha så kul med kalendern, mina kära pärlvänner! Ska bli kul att kika på vad ni får Flört

Love-
0

vad kul att redan 13st vill vara med :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/

SusannAlg
1

Jag skickar dubbelt, så har jag avklarat lilltösens paketkalender…… Kan ju vara skönt att slippa hitta på paket till hennes kalender. Den stora tösen kom själv med förslaget att om jag betalar hennes biljett till One Directions konsert så behöver hon inte nån paketkalender. Tror nog att jag tjänar på den dealen i sista änden… Vet ju hur det lätt blir väldigt dyrt med paketkalendrar….

Månen
0

Hej. Ny har. Jag vill vara med, men anmäler mig inte officiellt innan utan väntar lite för att se så att det inte kör ihop sig här. Har bara ett par hypotetiska frågor: Om man skulle köpa allt nytt, hur mycket skulle ett paket igenomsnitt vara värt/kosta. Om man bara ger seed beads i ett paket, hur många gram/vilken mängd är lagom att ta i ett paket om det det skulle vara 11/0 i a) jämna typ miyuki eller TOHO? b) lite ojämna från något okänt märke? Hur är det med plastpärlor som antingen är runda eller biconer?

leja
0

Grund princip, det ska vara ett litet paket som man blir glad att öppna. Litet = inte för mycket, värde några kronor.

Jag tror att vi någon gång diskuterat att alla 24 paketen ska ligga under 100:- för att alla ska ha råd att vara med. Man får ge för mindre och för mer, men mellan 75-100:- har vi sagt tidigare, för att det ska vara något. Vad man ger är upp till var och en, de flesta här föredrar nog jämna seed beads. Men det finns inga förbud mot att ge bort andra. Jag tror att om det är fina pärlor som alla kan gilla så spelar det ingen större roll.

Love-
0

Sen om man nu skulle få någon man ej gillar eller ej har nytta av det så kanske någon annan kan ha nytta av det sen. Det är tanken som räknas och när det gäller en kalender och man ej vet vem som får det man ger är det också svårt att försöka anpassa sig till vad någon önskar sig. Men jag har inte höt/sett någon som blivit missnöjd och har själv aldig blivit missnöjd när jag varit med på detta

Månen
1

Tack för era svar, nu känner jag mig säkrare. Jag tycker att hela den här iden med julkalendern låter jätte kul, och hoppas att jag kan vara med (väntar ett par dagar för att se så det går). Är själv inte orolig för att bli missnöjd utan däremot så kände jag mig lite osäker på vad jag skulle ge, men efter att läst gamla trådar och era svar känns det mycket bättre.

Niwa
0

NeedfulThings: jag skulle behöva en adress att skicka till.

Jag har nu 23 paket inslagna o klara och då upptäcker jag att nr 24 och julaftons påsen är borta Gråter
någon som är synsk och kan tala om vart den hamnat??Rynkar på näsan

Limaro
0

Hej hej! NeedfulThings jag behöver också en adress nu, paketen är packade och klara!

Love-
0

Skicka PM till henne om ni behöver hennes adress ;) lättas att få tag i den så :)

mialycktman
0

i morgon ska jag till posten!

Lyckomia 

Annisangel
0

Idag ska jag samla ihop 24 små godbitar i påsar när lilltösen är på dagis! Får passa på, annars har jag inte tid när hon e hemma. Det är ju så små grejer så jag vill inte att hon ska få nåt olämpligt i halsen av misstag!

Tjohooo, här ska paketeras!!!Kyss Grunnar på vad som ska finnas i paket 24, men det ger sig väl när jag börjar paketera!?

Kram på er!Tungan ute

Många Goa Kramar

Annisangel

mialycktman
0

paketet på väg!Flört

Lyckomia 

leja
0

Lade paketet på lådan på vägen till jobbet.Flört

Månen
0

En lite snabb fråga bara: det paketet som ska vara lite extra är det det 24 paketet eller är det ett extra alltså 25 paket. Alltså ska man skicka 24 packet varav ett av dessa 24 är lite extra och alltså är det som ska öppnas på julafton. Eller ska man skicka 25 paket varav det 25 är lite extra och de som är med i kallendern öppnar 1 paket dagligen förutom på julafton då man öppnar 1 vanligt + det extra paketet?

Love-
0

man ska skicka 24 totalt sen det du väljer ska vara det 24de kan du tex skriva 24 på

SusannAlg
0

Har slagit in alla paket nu…….Glad

NeedfulThings
1

Det har kommit några paket och avier, ska hämta ut flera på en gång så jag markerar i listan efter hand ( annars får jag ränna till torget varje dagFlört)

Spacegirl31
0

Jag postar senast på Måndag.

* ~* Ha en bra dag *~*

Marinas Mix
1

Jag hänger också på.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Marinas Mix
0

Nu har jag jobbat hårt och varit nere och postat ett paket till needful. Hoppas att jag nu slipper uppleva samma sak som förra året, då jag fick gå till postcenter och lösa ut kalenderbrevet, som visst inte varit tillräckligt portat (mitt misstagSkäms)

_

Niwa
1

Jag har nog också velat klart, har i alla fall 24 paket färdiga att postas i morgon.
Fast … hinner nog ångra mig ang julaftons paketet ännu, igenSkrattandeOskyldig

tistelflikkan
0

åh! jag vill också vara med :D skicka mig gärna din adress NeedfulThings :)

tistelflikkan
mat: lindassmultron.blogspot.com
smycken: www.smyckorama.se

Spacegirl31
0

Jag hoppas att jag kom ihåg att skriva min adress på påsen i brevet, lade i en M-påse.

* ~* Ha en bra dag *~*

Niwa
0

Nu är mitt postat

SusannAlg
0

Mitt också!

Månen
0

Jag skulle gärna vara med. Behöver din adress. Tittade precis på kuverten och Det gröna S (small) ser väldigt litet ut, så jag blir lite osäker om jag har missuppfattat? Hur har ni andra packar? Jag har av de gröna S, M och tror jag har L.

Marinas Mix
0

Tog medium. Förra året skickade jag en small och den vart knökfull, så satsa på medium

_

Niwa
0

Jag använde  några som fanns på Clas ohlson, skulle gissa att de är ca stl postens Medium

NeedfulThings
0

Medium är nog rätt bra. Jag kan knö in i ett s kuvert, men det har hänt att jag fått gyta ut ett paket mot ett mindre för att det ska funkaFlört

har nu några avier som ligger, tänkte avvaktya och se fredagens skörd också innan jag hämtar ( har haft en busy week )

Kommer att uppdatera listan med alias vars paket kommit fram i helgen.

Hoppas det är okCool

Månen
0

Okej så jag skickar med ett tomt grönt M. Ska jag ta ett grönt L kuver då som jag lägger M kuvertet och paketen från mig, eller vad tror ni blir bäst?

katsy
0

Har skickat mitt paket idag, hoppas att det är framme imorron..

spännande att se vad man får tillbaka Tungan ute

Mmadeit
0

hade tyvär bara 1 M och flera S kuvert hemma så får väll nöjja mig med små kuvert ;-) Idag kom iallafall miitt paket iväg till inlämnings diskrn….

Månen
0

Okej, det löser sig nog. Ska bli jätte roligt att vara med på detta, tack Needfulthings för att du ordnar detta. Ska börja plocka ihop och slå in paketen nu, behöver ha din Adress.

tistelflikkan
0

skickar mina paket idag :)

tistelflikkan

Månen
0

Jag måste få din adress under dagen idag så jag kan få iväg det, allt är packat så jag måste bara få adressen så jag kan lägga det på lådan.

Love-
0

#58 skicka ett PM till henne

mialycktman
0

jag undrar om mitt paket kommit fram?

Lyckomia 

SusannAlg
0

Jag också….

Niwa
0

jag med??

ha haft rent ut sagt sk.t  mycket problem med posten senaste åren men tror mig hittat ett ställe där den faktiskt kommer fram  när jag skickar det Förvånad

leja
0

Undrar jag med?

Förvånad

NeedfulThings
0

Ursäkta dröjsmålet har haft det sjukt stressigt.

har fått 12 paket hittills om jag räknat rätt.

4 stycken vet jag inte vem aliaset tillhör men jag hoppas det är ok att skriva initialerna på dessa här, så kan ni väl hojta till?

L.R

L.G

A.W

L.N

NeedfulThings
0

Det är alltså 3 paket som saknas, hoppas hoppas de är postade senast idag i alla fallFlört Imorgon kommer jag absolut inte hinna fixa med kalendrarna, det är tisdagar eller torsdagar som är de bästa för mig.

Ser ut som om det blir fixat och postat på torsdag,

Niwa
0

hmmm har inte mitt kommit fram, skickade den 20/11 Gråter

Mina initialer är N.W
åhh vad jag hoppas att det inte kommit bort.

NeedfulThings
1

niwa, det kan vara jag som sett fel, tvekade mellan a och n, så det är säkert ditt då.

Limaro
0

Hej! L.R är jag! La en lapp i kuvertet med mitt alias men glömde att skriva något utanpå… Bra att det har kommit fram iaf. Ser fram emot att se vad som dyker upp i brevlådan :)

NeedfulThings
0

ett paket till har kommit idag, har inte hunnit hämta det dock. Det innebär att det sista paketet ska dyka upp imorgon,*pust*

ska göra mitt allra bästa för att hinna fixa med det imorgon, men imorse bröt jag av en framtand och har en tid hos tandläkaren halv 5

men innan dess borde jag hinna, om jag förbereder ikväll.Flört

NeedfulThings
2

Hej allihop. Nu är paketen fördelade Men. Jag måste kontrollräkna alla och jag hinner helt enkelt inte idag :(. Hoppas ni inte stryper mig. Men paketen lär ni få på måndag.

Niwa
0

Jag kan då vänta, den som väntar på ngt gott!
då får man ju öppna flera på en gångSkrattandeOskyldig
Tack för att du tar dig tid till detta NeedFulthings

Limaro
0

Ingen fara, förstår att det kan bli stressigt. Och som Niwa säger, då får man ju öppna fler paket på en gång!

Månen
0

Vad skönt att mitt kom fram i tid(uppfattar det som att alla paket ink. mitt har kommt fram) , har varit lite orolig för att posten skulle göra något misstag, då pakete ju kom iväg sista dagen. Ta den tid du behöver. Det är fantastiskt att du ordnar med detta. Som som ovanstående säger så får man ju öppna fler på en gång. :)

leja
0

Håller med, bättre att ha något att se fram emot och stressa inte. Vi hinner få paketen innan jul och det är bara kul att öppna flera paket på en gång. Fast jag vill inte fuska och öppna för tidigt.

Skrattande

Mmadeit
3

röstar för tidigare skicka deadline nästa år, ine meningen du skall behöva stressa halvt ihjäl dig för vår skull. ta det lugnt så får vi grejjerna när vi får dem…

Spacegirl31
0

Det är helt okej att vänta tills på måndag -)

* ~* Ha en bra dag *~*

tistelflikkan
0

LG är jag :) kom på efter att jag skickat att du kanske inte visste mitt namn ;p skrev det i senaste PM'et men det är ju lätt att missa. skönt att det kommit fram! säger som de andra, stressa inte utan ta det när du hinner :) spääännande!!

tistelflikkan

mialycktman
0

väntar, väntar, väntar….Skrattande

Lyckomia 

Niwa
0

Den som väntar på ngt gott :-)

ell83
0

L.N. kan tänkas vara jag… Cool

MarinasDesign
0

Vilket fantastiskt initiativ! Och vilket jobb du har gjort!
Jag tittade lite på förra årets adventskalender och ni är helt otroliga! Skrattande
Själv är jag en riktig gröngöling (medlem sedan igår) så jag hann inte med Gråter

Men nästa år hänger jag på!

Glad Första Advent till er alla!

/Marina

mialycktman
0

tack detsamma MarinasDesign!

Lyckomia 

Niwa
1

Yeah min kalender har kommit!!!!
tre paket öppnade med kaffet Skrattande

Love-
0

Oj vad tidigt du får din post själv får jag vänta till mellan 3 och 4 för att få post :/ sen antar jag att det ej går i lådan så jag får se om jag hinner hämta ut det idag om  jag nu får det idag vill säga :) annars får jag öppna fler när jag får det

Niwa
0

Jag får den mellan 12-13 på dagarna. I dag hörde jag att det var något stort, de knökade ner det rejält, trodde det skulle gå sönderFörvånad

Någon som får sitt eget skickade paket nr 24 som kan tänka sig byta, jag fick mitt.
Förstår att det är knepigt att få i hop alla paket för Needful så absolut ingen kritik, bara en undran om någon mer fått det?

Månen
1

Hej. Fick precis hem mitt. :D Su nu blir det stt öppna tre paket idag. Niwa detborde ju vara så att någon mer fick sitt eget, då alla gav ett var.

mialycktman
1

olala, har öppnat 3 paket! Jättefina grejer!Kyss

Lyckomia 

NeedfulThings
1

Kul att paketen har kommiy till förhoppningsvis de flesta. Jag hade lite bekymmer med 24:orna, dels hade en person inte skickat , sen är det när jag fördelar att jag måste sortera ut 24:orna och även sätta de nya 24:orna vid era kuvert  så att alla fått. Och då kan det ha blivit ett misstag.

Sen kontrollräknar jag också allas innan jag skickar, och har jag fått ner för mpnga i ett paket kan man mycket väl råka få ett av sina egna om ens eget kuvert saknat ett paket eller två. Ingen chans att hålla koll på vems paket som var vemsFlört Men målsättningen är u att klara detta utan att det ska bli fel i något paket…hade vi varit 25 hade det varit en barnlek, men den risken är inte så stor..

Nåväl, säger som jag brukar

" En gör så gott en kan"Glad

och så vill jag passa på att tacka för de små värdinnegåvorna som en del skickat med, mycket trevligt.

Limaro
0

Jag har också öppnat spännande paket :) och känner inte igen ett enda. Var lite fundersam på ett av dem men det var bara likadant papper som jag har, antar att det finns fler som handlar på Panduro här ;).. Det kommer att bli en spännande månad!

Mmadeit
0

Niwa iofs verkar min 24:a väldigt tung fin och spännande men är det ingen annan som fått sitt eget kan jag ställa upp å byta med dig eftersom jag ändå har annat som skall till dig på ett eller annat sätt före den 24:e…

Niwa
0

Det går bra ändå Mmadeit, jag fick mååånga spännade paket utöver det sistaSkrattande, fast det  du har till mig får du gärna skicka.

Evahelene
0

Jag har fått Skrattande Och inte ett enda av mina egna slank tillbeka ner i mitt kuvert. Bra gjort Needful! Jag skulle knapppast klara av det, skulle bara virra til det! Skäms

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

tistelflikkan
0

jag har också fått mitt, och inte ett enda i mitt paket var från mig själv - spännande! :)

tistelflikkan

Marinas Mix
0

Fick också paket. Niwa jag kan byta din 24 med dig.

_

Niwa
0

Tack Marina!!

Marinas Mix
0

pm;a din adress,Niwa, så skickar jag ganska så omgående

_

leja
1

Har fått och tre spännande paket har öppnats, vänta nu fyra blir det ju.

Flört

SusannAlg
1

Fick också mitt brev igår. Så nu har vi öppnat 4 paket var. Ska hänga upp paket på dotterns kalender-bonad nu…. har inte tittat på alla paket än… vi bara tog upp paket på måfå ur kuvertet. Det ena som min dotter fick hade jag skickat med, men det gjorde ju inget för hon blev ju jätteglad för dom pärlorna.

Spacegirl31
1

Jag fick mina paket igår och jag fick inte heller något av mina egna.

Det är så mysigt att få öppna paket varenda morgon nu :-)

* ~* Ha en bra dag *~*

mialycktman
0

ja de e SÅ mysigt!Glad

Lyckomia 

tistelflikkan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är mina fem första paket och en del av skålen fylld med paket som vanligtvis står under granen :)

tistelflikkan

tistelflikkan
0

men vad fasen… den blev upponervänd, bilden. skumt! det är den inte när jag tittar på den annars i dator :/ nån som vet om man kan rotera när man lägger upp en bild här?

tistelflikkan

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.