Julklapps smycken
Jättefina smycken du har gjort med skedarna. Tror både din vännina o din mor kommer bli jätteglada för sina fina julklappar från dig.
Jag gillar ringen! Det var snyggt och rolig ide med skedarna. Hur fäste du stenen på bild 1. ÄR det genomskinlig fogmassa silkon ?
enormt välarbetade, unika och läckra gåvor som kommer att glädja sina mottagare i många år
!
OJ så glad jag blir för alla snälla kommentarer. Det behövs när man sitter ensam och knåpar. Limmer jag använder är ett tvåkomponentslim som heter Super Epoxy Expert från Plastic Padding. Det tar tid innan det är helt torrt men efter att ha provat ett antal olika lim har jag fastnat för detta.
Det fanns ett bra lim som heter Dazzle Tac innan men det finns inte längre i svenska butiker.
Ingrid-Marie
Oj så tjusigt!
Man kanske borde gå en silverkurs…Guben har ett dussin silverskedar som bara ligger… 
MaMaMade, de skedarna hade jag lagt beslag på om jag vore som du. Silverkurs är bra, jag har gått en på 4 lektioner. Jag lödade allt innan med silverpasta men har gått över till slaglod nu som är bättre om man ska jobba med lite större grejer. Lödpasta funkar bra om man bara vill löda ringar och annat smått. Jag använder en vanlig Butangasbrännare som jag köpt på Clas Olsson för knappt 200 kr.
Guben kan kanske löda så han kan visa dig? Lycka till
Ingrid-Marie
Åh så mycket snyggt!! Mmm inte utan att man funderar på att prova - nån gång!
#7 Löda kan jag, är i grunden teleteknikerutb även om livet ville annat.
Det är väl mer vad man ska använda för att det ska bli bra… Det räcker inte till med en vanlig lödkolv? Måste det till mer värme?

Superfina saker!!! Imponerande! Hur stort är hänget i halsbandet? Eller förresten vilken storlek har du på pärlorna? (Då kan jag lättare se framför mej hur stort det är)
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Lödkolv har för svag värme. Du måste komma upp i minst 630 grader som är lägsta smältpunkt för silver. Butangasbrännaren kommer upp i 1100 grader och det räcker. Kan vara lite trixigt om man vill löda stora tjocka saker för det "tar" värme, men det lär man sig undertiden man håller på.
Jag har köpt mina tillbehör hos www.folkare.com. Hon har allt du behöver för att komma i gång
Slaglod, flussmedel, underlag, pincetter. Bra att ha är även: Titansticka (som man kan flytta flytande lod med när det vill sticka i väg på fel ställe) Klämmor och Tredje handen (en liten ställning med klämmor) Men det känner du säkert till.
Hon har även filar, polersvampar och slippapper som är jättebra.
Efter man har lödat måste man lägga godset i ett bad. Det finns att köpa ett medel som heter Vitrex men det är frätande och kostar en del. Vill man vara miljövänlig och spara pengar så blandar man ett par dl vatten och vanlig citronsyra i kaffekannan och sätter på plattan så det blir varmt. Ned med det lödade (efter att du kylt det med vatten) låt ligga ca 30 min tills det blir helt vitt, sen är det bara att fila och putsa
Hej SusanneAlg. Hänget är ca 5x6 cm och Swarovskikristallen är ca 4 mm. Pärlorna i länken är Swarovski 4 mm. Länken är gjord av 1,25 mm tråd.
Ingrid-Marie
#11 Tack snälla! 
Jättefina smycken. Gillar nog ringen mest.

Fina smycken, gillar speciellt den snygga "skedtulpanen".
Får jag komma med konstruktiv kritik? Det var bara det att när jag kikade på halsbandet så tyckte jag trådändarna i spiralerna såg kantiga ut. Några av dem ser ut att ha klippts på "fel" sida av avbitaren så den blir en sluttande kant som gör att det ser lite vasst ut. Hade du filat änden lite så blir intrycket mjukare. Men visst är det sånt som ibland ser värre ut på ett foto än IRL.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Du har helt rätt vad gäller tråden. Jag har lite "finputsning" kvar. jag har en silvertrådsavrundare men tråden är för tjock för den så jag får ta med filen i stället samt att alla öglor ska stängas ordentligt.
Det är bra med kritik
Ingrid-Marie

Jättesnygga smycken!
jätteläckra smycken, gillar verkligen återvinning
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Snygga och personliga smycken. 

Fint hänge. 
Finfint! 
Snygg slipsklämma, din pappa kommer att bli väldigt stolt när han får den.
Tack ska du ha.
Ja jag hoppas det. Det är så svårt att hitta på ngt personligt men tror jag har lyckats denna gången.
I-M

Verkligen fina och personliga smycken.
Vad ska man ha som signatur tro?
Jättefint!
Jättefina smycken
Väldigt fina smycken och bra julklappar

Fina smycken o ängeln var söt. 
gedigna vackra saker med en personlig och unik touch - mycket finare present än så kan man väl inte få
?
Hjärtligt tack för alla snälla omdömen.
Ingrid-Marie
oj vad du har legat i ingrid-marie
! slipsklämman till din bror var ju något alldeles extra och alla dina klappar till dina närmaste är ju verkliga klenoder
!
Jättefina smycken o mottagarna fick ju verkligen kanonfina julklappar
Du har varit otroligt produktiv, mycket snyggt.

Kan bara instämma.
Vad ska man ha som signatur tro?
Jättefina saker!

Håller med, jättefina saker!
Vill också pröva på silver någon gång i framtiden.
Fd Paerlugglan
Hej på er alla!
Nu har jag tagit några dagars paus i tillverkningen så mina stick, skär och brännsår får läka hahah (inte så farligt). Jag har ropat in fler skedar på Tradera och ska snart sätta sågen i dem….längtar. Jag öppnar en ny tråd när jag har ngt nytt att visa.
Hoppas att ni alla fått en fin julhelg och jag önskar er ett riktigt gott nytt år.
Ingrid-Marie

Otroligt snygga smycken!
Kan du inte fynda skedar mm på second hand? Ofta blir det inte så billigt på Tradera när frakten kommer på.
Superfina smycken!! Som ny då och jättesugen på att börja med att göra smycken funderar på hur du gör med skedarna? Helt ny inom detta område och vill veta allt ;)
Ja, såg det niwa efteråt…….som sagt helt ny här och med smycken ;)
Tänkte inte på det eftersom det va julklappar men fick nåt med. Efter att jag fick nåt för att jag svarat på gammal tråd… Man lär så länge man lever säger dom ;)