Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketter: glasfusingsilverlera
Läst 750 ggr
Mmadeit
0

infatta med silverlera...

nån som vet om man tar en glascabbe å infattar med silverlera behöver man då köra avspänningsfasen för glaset om man bränner i ugn? har low fire 650 graders lera… planerear att lägga in i kall ugn köra upp till 670 grader hålltid ca 35 minuter och sen låta ugnen själv svalna… men kom då på kanske behöver glaset ändå avspänningen trots att det ej varit uppe i flyt temp…

ideer?

Cessy
0

Man slumpar ju ofta runt 670 o då kör man ju avspänning, så ja jag tror att du inte bör låta ugnen självsvalna utan ha en avspänningskurva trots allt.

Artafale
0

Normalt när jag kör mindre glasalster så låter jag ugnen svalna själv men med tanke på att du har metall med och den säkert inte svalnar på samma sätt som glaset skulle jag ta det lite lugnt med avsvalningen.

noora
0

Jag kör alltid med normal avspänning när jag infattar i silverlera. Det blir så jobbigt om glaset skulle spricka för att man slarvat…Flört

Precis som Cessy säger är glaset faktiskt lite mjukt vid 670 grader, vilket är en himla tur för annars skulle det splittras när silverlera-infattningen krymper vid bränningen.