Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 1253 ggr
Ardennerryttaren
0

Hjälp - änglar

Hej! Jag är sugen på att börja göra sånadär super söta änglar, men det är inte lätt att hitta de rätta delarna i den stora smyckestillverkningsvärlden. Jag vill att mina änglar ska vara ungefär 2 cm långa. Vad ska jag då ha för storlek på huvudet, kronan och kjolen? Sen har jag en till fråga, en bindring är det som en miniatyr nyckelring? Hoppas att någon kan hjälpa mig i denna jungeln :)

Allamej
1

4 mm huvud, vingarna, en kjol på ca 8x12 på en hatpinne, gör en ögla (du kan fästa låsdelen där) och gör en liten snurr runt hattpinnen. Klipp av överskottet av pinnen och du är klar :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Niwa
0

precis Skrattande

vill du ha dem på ngt typ nyckelring såkan du göra öglan runt nyckelringen direkt när du gör den eller använda en motring och sätta dit den efteråt.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Mmadeit
1

hos smyckesmani finns alla delar man behöver samt en grais beskrivning. utöver elarna behöver man en platt tång helst utan räfflor, en rund tång samt en avbitar tång