Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketterköpbytsälj
Läst 2364 ggr
plutopellis
2

Hej alla!

Jag är inte medlem här och gör inga smycken själv men har ibland kikat runt här på era verk. Många av er gör otroligt vackra saker! Nu har jag en fråga och om detta inte är tillåtet är det bara låsa tråden. Jag ska gifta mig snart och är på jakt efter smycken. Och tänkte om nån av er säljer och kanske har något som skulle passa? Bröllopet är 12 december så eftersom det är kallt kommer jag ha en liten fuskpäls bolero på mig och då knappen på denna är värdelös var tanken att hålla ihop den med en brosch. Så det som söks är halsband, örhängen, brosch och eventuellt armband. Färgen på klänningen är champagne och buketten kommer vara vit med lite inslag av blått så vitt eller blått är nog intressantast. Hör gärna av er om ni har något. Eller om detta inlägg inte är tillåtet :)

Allamej
0

Nog tror jag att jag tillåter denna fråga :)

Mitt tips är att du går in på medlemsgalleriet, söker reda på dom som har stilar som du gillar och sen kontaktar du dom :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

sanne62
1

titta gärna in här och kolla runt bland mina glassmycken….Skrattande

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

[kissidor]
0

tycker allamejs förslag låter mycket vettigt, precis min första tanke också - kolla in vems/vilkas stil och hantering av färgkompositioner som tilltalar just dig mest och pm:a den/dem så blir det nog lättare att få till nåt som är precis så perfekt som ett bröllopssmyckesset bör vara Flört

plutopellis
1

Ska kolla runt ikväll när jag sitter vid datorn och tack att frågan är ok :)

Allamej
1

Jag tror att alla skulle hoppa på tanken att göra brudsmycken så att du ser själv vem du gillar är nog det bästa :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mmadeit
0

japp tror inte många här inne skulle avstå från att få chansen att göra bröllops smycken :-)

plutopellis
0

Så goa ni är! Ska kika runt här och kolla på allt :) problemet är att jag verkligen gillar allas verk från glas till pärlor! :)

Niwa
0

Som Allamej sa så tror jag nog flera här inne mer än gärna gärna gör brud smycken.Glad

Har du några tankar på hur du vill ha det? kedjor, länkar, makramé, sötvattens pärlor. et.c

De som har brud smycken kanske kan lägga upp lite  exempel bilder här OskyldigFlört eller….
Själv har jag inga

Hälsa gärna på mig på Facebook.

plutopellis
0

Först var tankarna vita pärlor, men så blev det lite ändring då jag eventuellt behöver få in lite blått för att matcha gubben lite mer och då blev man ju sugen på alla de oändligt många och fina glassmycken som finns här inne Tungan ute men sötvattenspärlor är ju helt klart en favorit men inget måste. Halsbandet får gärna vara ganska rejält då jag har bara axlar (förutom ute då jag ska ha den där fuskpäls boleron jag skrev om i första inlägget).

Ja bilder får folk gärna lägga in och det behöver liksom inte vara inriktning på brud utan gärna så man kan använda fler gånger Glad

Niwa
0

Få se om någon lägger in här eller kanske kan lägga länkar till exempelFlört
annars får du nog rota igenom alla gallerierSkrattande
Hoppas du får napp

Allamej
1

Jag kan ju be dig vänta någon dag, jag har ett halsband på G som skulle passa tror jag… men samtidigt vill jag inte ens försöka ta ifrån någon annan chansen.

Niwa
2

Det är väl upp till Plutopellis Allamej att avgöra om just ditt är det hon vill bära på sitt bröllop FlörtSkrattande

Allamej
0

Givetvis, jag sade bara att om hon vill bestämma sig nu så behöver hon inte vänta på mig :) Det är så otroligt många underbara artister här så oavsett så väljer hon bra :D

Niwa
1

Jag förstod vad du manade Allamej,
Tyckte bara att det var självklart att du ska visa upp vad du gjort så TS får chansen att se om det är dina saker hon vill ha, tycker inte det är att ta chansen från någon annan. Ju mer att välja mellan desto större chans att hitta sitt perfekta brudsmycke Skrattande

En tanke bara……..
Jag skulle nog kollat igenom de mest aktiva trådarna/senaste inläggen.

För skulle det vara så att du hittar något från dem så kanske det är enklare att få tag på personen i fråga som gör dem om de är aktiva här.Så du hinner få smyckena i tid.

Marinas Mix
0

Nej, jag säger tvärtom Niwa. Kolla alla galleritrådarna. Kanske hittar TS något i de gamla trådarna som passar och kan finnas kvar hos skaparen.

En del av oss har inte så många ställen eller tillfällen att sälja de där lite maffigare smyckena vi gjort.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

sanne62
0

vem e TS ?

Cessy
0

trådskaparen = TS

[kissidor]
0

jag håller med golden här, alla som kanske skulle vara av intresse kommer inte att lägga upp några bilder enkom i den här tråden - någon av dem som du skulle ha valt ut kanske tänker att "nej men mina alster passar säkert inte".

så kolla galleritrådarna säger jag fortfarande Flört. (jag säger det inte för att jag hoppas på något för egen räkning utan i egenskap av "en utomstående betraktare" - för förutom att jag nästan aldrig fotar nåt och att jag inte ligger på den nivån som de allra bästa härinne så gör jag aldrig nånting vitt och aldrig nånting blått och dessutom har jag inte tid att göra något på beställning Skrattande.) men jag tycker helt enkelt att det måste vara den bästa chansen för dig plutopellis att hitta den av alla superduktiga skapare härinne som passar just din stil och smak allra bäst Glad!

sanne62
0

ok…tack för förklaringen, cessy….jag blev smått förvirrad och tänkte: hur vet dom att hon heter TS….

Niwa
0

Ok jag ger mig tjejer,tänkte om hon har kort om tid så kanske det var lättare att få tag på personen i fråga som gjprt smyckena om de är aktiva här inne.

Men ni har rätt  Skrattande

Mmadeit
1

Vilken Nyans av blått kommer din man att bära? Det går ju aldeles utmärkt att kombinera glas och sötvattenspärlor genom att göra en fokal/centerpice i glas och sen själva halskedjan med sötvattenspärlor tex.
då kan man ju ta upp den blå nyansen i glashänget…

plutopellis
3

Hm väldigt svårt att säga nyans då jag bara sett bild men den var åt det babyblå hållet. Ni är för goa allihop! Satt hela kvällen igår och dreglade inne på galleriet men hörde inte av mig till någon då jag nog får titta en gång till för allt var så snyggt! Jag ville köpa det mesta och hittade många snygga armband som jag "behövde" hehe ;)

Niwa
1

Ja det är farligt att kolla här,även för oss som håller på FlörtSkrattande
Finns massor man bara "måste" ha eller behöver

plutopellis
2

Mialycktman och sanne62 är ju storfavoriter Tungan ute

sanne62
0

ohhhh va roligt att höra !!!!! (läsa)

tack så mycket  :notworthy:

plutopellis
0

Haha Skrattande

Gullig pingvin Tungan ute

mialycktman
0

oh my god! tack!FörvånadFörvånadTungan uteSkrattande

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

plutopellis
6

Jag fastnade tillslut för sanne62 och hennes underbara istappar som passar perfekt till ett vinterbröllop! Matchande till gubben blir det också Flört underbara människor här inne! Ni ska ha stor eloge och ett varmt tack allihop Kyss

Niwa
1

bra val plutopellis, fast det hade det blivit oavsett vem o vad du valt. många jätte vackra kreationer här inne.  hoppas att vi får se dina brudsmycken sen, kanske t.o.m på bruden SkrattandeOskyldig

Annicka.C
1

Stort Grattis till Sanne SkrattandeDu har gjort ett bra val plutopellis!

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

plutopellis
2

Ja det är klart det kommer bild, det har sanne gjort sin förtjänt av och ni andra som varit så underbara! Glad

Cessy
0

Jamenvisst blir Sannes jättesnygga istappar perfekta till ett vinterbröllopGlad

mialycktman
0

Mycket bra val! Kul med bilder sen.

Lyckomia 

[kissidor]
0

ja de blir ju heeeelt perfekta Glad! vad roligt att du hittade nåt som passade så bra!

Marinas Mix
0

Grattis plutopellis. Tycker också du gjort rätt val.

Har några av Sannes smycken själv och de är underbara.

Hoppas nu att du får ett riktigt fint bröllop, som blir precis som du vill ha det och riktigt minnesvärtKyss

_

sanne62
1

tack alla för era grattis !!! Skrattande 

jag känner mig oerhört hedrad och jag ska göra mitt yttersta för att brudparet ska bli nöjda… Oskyldig Skrattande

Marinas Mix
0

Ja grattis Sanne. Dina smycken är vackra på bild, men ännu vackrare IRL.Kyss

_

sanne62
0

tack golden…det värmer…

Marinas Mix
0

Får mycket beröm för örisarna jag köpt av dig.

_

sanne62
0

golden..halsbandet o örisarna jag köpte av dig går inte av för hackor heller…

Marinas Mix
1

KyssKyssSanne, vi får starta en grupp för inbördes beundran

Förlåt plutopellis, för att vi kapar din trådGlad. Tror nog att vi kan lämna tillbaka den till dig nuSkrattande

_

plutopellis
1

Haha nä bara roligt att läsa hur goa ni är mot varandra Glad och att ni är nöjda med det ni köpt då blir jag ju mer säker att det här kommer bli toppen! Tungan ute

Marinas Mix
1

Huvudsaken är att DU är nöjd plutopellis. Du måste posta ett foto i denna tråden sedan så vi får dregla över hur vacker du är som brudFlört

_

plutopellis
1

Eller i alla fall hur vackra smyckena blev Flört jag är ju tjej så är ju liiiite självkritisk Tungan ute

leja
3

Men ALLA brudar är vackra. Oavsett hur de ser ut.

Flört

Vad ska man ha som signatur tro?

plutopellis
2

Haha :) ja det är ju sant!

Niwa
3

Du kommer se fantastisk ut Skrattande

Masofhan
0

Jag har ett set med halsband, armband och örhängen som jag gjorde till en utmaning (vann den också kan tilläggas) där man skulle ha med något nytt, lånat och blått. Om du är intresserad kan jag fota det och lägga upp det här. Halsbandet och armbandet består av dessa http://www.beadaholique.com/p-34721-swarovski-elements-crystal-faux-pearl-twist-bead-5826-9x8mm-cream-10.aspx små blå pärlor, 3mm facetterade samt att halsbandet har denna med också http://www.artbeads.com/6015-aqua17.html. Örhängen består av runda vaxade krämvita pärlor och http://www.beadaholique.com/p-2794-swarovski-elements-flat-crystal-briolette-beads-6012-11x10mm-aquamarine-2.aspx.

plutopellis
1

#48 tack men som du kan läsa ovan har jag beställt redan av Sanne :) men jag är väldigt tacksam ändå :)

plutopellis
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!

Strålande sol och gnistrande snö bjöd dagen på igår och allt flöt på precis som jag ville ha det! Vill tacka Sanne för de otroligt vackra smyckena! De fick väldigt många uppskattande kommentarer, alla var verkligen imponerade av dom Skrattande

Och som lovat, en liten bild:

SusannAlg
1

Grattis!  Gifte ni er kl. 12.12 ? Flört

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

plutopellis
0

#51 självklart!!!! Skrattande Ärligt, det gjorde vi hahahaha Glad

sanne62
0

grattis igen !

önskar er lycka till i fortsättningen. Skrattande

så roligt att det blev bra med smyckena och att du är nöjd…

fin bild på er också…det känns verkligen som en äkta ögonblicksbild, där man kan se hur lille theodor försöker gå därifrån men pappa får tag i lite tyg och stoppar honom i flykten…

tyvärr ser man ju inte hela din klänning men det man ser, ser väldigt vackert ut….och buketten är också vacker…passar en vacker brud…

plutopellis
0

Haha ja det var verkligen så :) han ville INTE stå still och fotas men han är ju inte ens två så vi tog det vi fick helt enkelt :) Tack snälla du Sanne för allt!!

Cessy
0

Roligt att få se dig/er o det ser verkligen ut som Sannes vacka smycken passade perfekt dig perfekt o  fint till din vackra brudklänning o brudbukett. Nej i den åldern är de inte speciellt styrbara, så då får man nog allt bara vara glad att de trots allt kom med på bild utan illvrålFlörtSkrattande

mialycktman
1

va fint!Förvånad

Lyckomia 

plutopellis
0

Tack Glad

leja
0

Verkligen fin bild och fina smycken till. Såg bra ut och lycka till!

Vad ska man ha som signatur tro?

Niwa
0

åhh vilket vackert bröllopsfoto,ni var jätte fina!
vad skönt att ni fick den bröllops dag ni ville och att vädret var med er.
Tack för att du delade med dig av den jätte fina bilden och kul att du fick så mycket positiv repons. Fast att du skulle bli en vacker brud det visste vi ju redan Skrattande

plutopellis
0

Tack leja och Niwa!! Kyss