Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketterglasfusingsilverlera
Läst 1779 ggr
Gosa
0

CUTTERS MATE

Hej,

Är det någon av er glas-användare som har en Cutter´s Mate?
Jag är själv intresserad av att köpa en och undrar i så fall vad ni tycker om den och var ni köpt den?

Jag har letat runt och kan bara finna återförsäljare i USA = dyr frakt…

[kissidor]
0

japp, jag har en! inte värd de hemska pengarna om du frågar mig, otymplig att förvara och plocka fram, och inte får jag den att lyda just nåt bättre än en vanlig handskärare ! jag trodde att om jag köpte en sån skulle jag inte längre behöva sukta efter en ringsåg - jo tjena… Obestämd nu har jag en ringsåg också, och den är i såfall betydligt mer prisvärd.

Gosa
0

Aha… jag har funderat på en såg också Glad en Taurus Ringsaw…
Använder du sågen mycket?? Jag är ute efter att skära helt raka remsor och även i speciella vinklar… kan man ställa in sågen så också?

[kissidor]
0

njä det finns nog såna tillbehörssatser tror jag mig minnas, men ett sågat snitt är så grovt och hackigt jämfört med ett skuret, så det skulle jag inte vilja använda min till.

till det passar det bättre med nåt i den här stilen (för just egen del så är det en beetle bits jag har, fast en lite mindre modell. men jag säger inte att den är den bästa som finns för det vet jag inte, men jag är nöjd med den iaf Flört).

ringsågen skär jag mera "friformer" med, som tex ödlan på den här skålen

Gosa
0

Ok, Tack Kissidor Glad

Har du även Strip pro till din Cutters Mate? Är du intresserad av att sälja till mig i så fall?

[kissidor]
0

neh jag köpte aldrig till det eftersom jag var rätt så besviken på cutter´s mate, samt att jag redan hade beetle bits som jag var nöjd med Glad. men om du ändå prompt vill testa på den (den har ju dock flera utmärkta omdömen också, det kan ju vara mitt tålamod att lära mig rätta knycken med den som brister) så kan du få köpa min cutter´s mate till ett bra pris om du vill. två och ett halvt kostade det mig att få hem den med frakt och införsel, och det kan jag gå rejält under bara för att slippa gå och blänga på den Flört.

Gosa
0

:-) jobbig sits då jag nästan är övertygad om att den är bäst på markanden!!!
Vad ingick i paketet? Vad det med sån här Waffle grid system som man skär emot också??

Varför är du inte nöjd med den? Skär den inte bra eller vad?

[kissidor]
0

oj ursäkta gosa, det har varit mycket nu så den här tråden glömde jag av Skäms. nej nån waffle grid ingick inte i de två och ett halvt tusen, den kostar några hundringar ytterligare.

jag tycker helt enkelt inte att den motsvarade förväntningarna på hur "lättstyrd" den skulle vara - jag tycker inte att den åker dit man vill så mycket mer än en handskärare. jag kan dock gott tänka mig att detta är en träningssak, att man får hålla på lite för att få in rätta knycken - och jag är en exceptionellt otålig person som inte kan tåla särskilt mycket motgång med nånting innan jag ruttnar och kastar det åt sidan.

Gosa
0

Tack Kissidor Glad nu fick jag lite att tänka på…. jag ska starta en ny tråd i jakten på ett bra skärverktyg…

[kissidor]
0

lycka till med det gosa, berätta gärna sen vad det blev Glad!