Niwas smycken 4
Jag fuskar på 5 inlägg och startar en ny tråd på 245 inlägg.
Jag tänker nämligen lägga upp 5-6 bilder denna omgång
AJg har handlat så mycket de sista veckorna, speciellt då det gick…. kr på mina fjuttiga 3 timmar på PUSS. Tack o lov att jag inte var där 3 dagar
Så ialla fall kände jag att det kanske var dags att göra slut på lite också och inte bara samla på sig mer och mer. Ingen som känner igen sig må hända
Börjar med lite armband i läder och dösskallar som jag köpte på PUSS.
Mina vänner är ju döskalle älskare hela högen knns det som
Hälsa gärna på mig på Facebook.
Fina smycken, men 3 raders wrap är väl bara 3 raders läderremmar eller så uppfattar jag inte pärlorna i så fall. Kumihimohalsbandet med spretigt garn var annorlunda o jättesnyggt.
Åh dessa dödskallearmbanden gillade jag riktigt mycket. Lite tuffare variant med läder o metall.
fina armband!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
jag gillade det luddiga halsbandet, det var jättemysigt :-D! sen är det ju alltid snyggt med läder och metall ;-)

SNygga armband, gillar läder och svart.
Vad ska man ha som signatur tro?
snyggt niwa 
Tuffa memoryarmband :-)

Jättefina armband! Synd att du inte får handla mer. 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
som sagt, svart och metall är snyggt :-) ! sen är jag så avis på alla som kan handskas med memory wire :'( , det spelar ingen roll hur sugen jag blir eller hur många gånger jag provar, det blir bara kattskit av det varenda gång iaf :-( ! men inte för dig inte niwa ;-) !
Du säger det niwa :-) . men det blir inte BRA när jag gör det :'( !

Vilken storlek har du på "slangen" ? Jättefina stilrena armband!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
ja, superfina!
Lyckomia
Flower1: ja slang är förvånansvärt poppis faktiskt. Har flera som fastnat för wirearmband med slang som jag trodde absolut inte skulle gilla det.
min tråd No:3 kan man hitta här om någon skulle vilja se mer av mitt.
Skulle ju varit med i tråd starten men det glömde jag så klart.
Efter att mitt svart/silvriga macramé/pärlbroderi armband blev klart har jag insett att jag borde träna lite mer på mina macramé avslut, för det kunde sett lite bättre ut samt att jag belv såå nöjd med armbandet i övrigt att det mest troligt blir fler av det.
Åh lila armband
o mobilen kommer ju bli mycket julfin i denna stassen

så sött mobilsmycke… 
båda är jättefina!
Lyckomia
jättesnyggt…spec. det röda och blå 
Fina smycken o det blåsvarta setet var kanon
här kryllar det av härliga pärlor, me like rosa!
Lyckomia
Jättefina smycken Niwa! Gillade det blå armbandet
extra.
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Tack tjejer, det är så kul att komma in hit och få så positiv feedback!!!
Alltid lilka gullig
I dag har jag gjort klart ytterligare ett pärlbroderi hänge som legat ett tag.
Började göra den övre delen, när det var dags för kantning kändes det inte klart på något sätt. Så jag beställde en cabbe till som blev en liten "påbyggnad" till den första.
Nu känns det bättre
Hmmm tror detta forum är det enda stället där jag kan säga att cabben/pärlorna pratar med mig utan att bli klassad som total idiot 
Den övre cabben är glas och den undre mahogony obsidian.
mycket tjusigt niwa ! 
Jättevackert dubbelhänge
mycket bra val av cabbar, snyggt!
Lyckomia
det är väl klart att pärlorna pratar, vem kan inbilla sig nåt annat
! mycket bestämda små rackare kan de vara också, och rätt brukar de ha med när de envisas
. som här tex, blev mycket snyggt med dubbelmedaljongen - och ändå är det inte på något sätt för mycket 

Och ibland säger pärlorna ingenting, för då tänker man på något de inte vill bli.
Fint smycke blev det för dig i alla fall.
Läckert ! Absolut pratar pärlorna, ibland måste jag stänga dörren till mitt hobby rum för de ropar så förbankat därinne på mig…
Så många fina saker du visar i denna tråd. Du har så bra variation på dem också.
Håller med om att pärlorna ofta säger ifrån om vad de vill bli.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Tack gulliga ni!
En pärlare på en utländsk site kallade det ngt jätte bra när pärlorna -"pratade med henne" -The beadspirits is whispering in my ear . tyckte det lät super bra.
Emo: även om jag älskar broderi, så säger mina fingerspetsar ifrån i bland att låta bli nålarna. För jag har konstant sår på högerhanden. Så det blir en del annat också 
Jo Niwa. Jag instämmer med de föregående skrivarna. Klart att pärlorna pratar med oss.
Köpte en påse knallorange småpärlor när de sålde ut Pandurosortimentet här i stan. Inte för att de pärlorna sa något på flera år, men sedan ville de bli nettade pumpor till halloween för en sådär 2 år sedan
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Ja, ibland är det först när du tänker att du ska swappa dem med någon annan de börjar prata med dig
_
ohhh….dom var jättejättefina !!! 
De blev fina. Det mönstret är bra och kan varieras.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
nice!
Lyckomia
Tack tjejer,
det här är en sådan grej som jag testat i olika omgångar, kollat på olika tutorials men ändå inte fått till av någon anledning.
Men så kom Mmadeit och viftade med trollspöt och det lyckades på första försöket.
Enda nackdelen med detta är ju att jag måste köpa massa rivolis och FP, ooJJJ ojoj stackars mig 

Snygga Niwa. Blått och silver är ju en underbar kombination.
_
Vinnande vill jag säga 
_
Se så fina de blev :-)
Roligt att du med Mmadeits hjälp fick ihop o rivoliörisarna blev ju jättefina

Snygga örisar, färgerna passar bra ihop tycker jag.
Oh… Så fina! De örisarna har du verkligen lyckats med!

Glittertind
Tack Glittertind, är jätte nöjd med dem själv.
Nu känns det fjuttigt med enkla halsband som dessa efter att ha sett Allamejs konstverk, menmen jag har ett större arbete liggandes som jag alldeles nyss blev klar med, ska bara fotas….
Här tre glashjärtan jag köpte på PUSS bara för att de var så fina, ville hålla det enkelt till dessa
Ja men glashängen/cabbar gör sig absolut bäst på läderrem eller kedja, för då får ljuset falla in fritt genom glaser o det konkurreras inte bort genom närvaron av en massa andra pärlor (eller limmade som ring eller limmat på armbandhållare). När det gäller glascabbar/hängen så gäller verkligen "less is more" o så här kom ju dina vackra hjärtan verkligen till sin rätt Niwa.
nice!
Lyckomia
väldigt snyggt niwa !
Läckert armband o maffigt arbete.
Så snyggt Niwa!!!! Yej!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
så fint, vilket jobb!
Lyckomia
Vilka fina smycken! Armbandet i 85 är väldigt snyggt, men oj vilken tid det måste tagit Halsbanden i 81 med hjärtana är vackra och hjärtana passade jätte bra i de "enklare" läderremmarna. Ibland ska det vara "less is more" och ibland "more is more".
Vilka fina grejor du gör Niwa, och vilket pill! Och tålamodsprövande!
Månen: Åh jag håller med dig att även "More is more" gäller i lika hög grad, men just glas (cabbar/hängen m.m.) tycker jag i regel blir bäst när det för synas "ensamt", men så är jag också en glasnörd

#85 Oj vilket tjusigt armband! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
håller med om att vackra glashängen oftast gör sig bäst på enkel rem eller kedja.
ambandet var såååå snyggt niwa
! och så fina cabbar du fått tag i - är det infärgad crazy lace eller sea jasper eller vad?
Åh så underbar kombo i armbandet både när det gäller former och färger!
Kan bara hålla med de andra…armbandet är helt underbart!!
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka

Håller med om både hjärtan och armband. Så fina.

Snygga smycken!
Visst är det kul med pärlbroderi!
De där crazy lace agat måste jag ha missat eller också var jag inte tillräckligt snabb 

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/
Detta är nog det du har gjort som jag faller allra mest för, Så himla snyggt Niwa. Ett armband som jag utan tvekan skulle kunna bära själv. Det är både häftigt, stilrent o läckert
Så himla läckert!!!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
håller med dom andra…mycket snyggt niwa ! 
mycket snyggt, pärlan är underbar!
Lyckomia

Läckert och stilrent :-)
Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Coolt armband!!!

Så fint!
åh men fy tusan vad läckert niwa
!!!
var det jobbigt att sy i fusklädret eller var det mer som att sy i tyg?
Snyggt och stilrent Niwa 
Mvh.Annicka
Fantastiskt stiligt Niwa!
Glittertind
Snyggt du marcherar snabbt mot hopen av broderi mästarinnor :-)

Det är verkligen ett jättesnyggt armband, Niwa!
Du har blivit ortroligt duktig supersnabbt!
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
HAr inte haft ork att hålla på så mycket då vi haft fullt upp hemma, men eett armband har jag i alla fall avslutat. Det är i mitt absoluta favorit teknik (not) då jag fortfarande inte får till det trots Allamejs tappra försök.
Fast…. det gäller väl att öva nu vet jag ju åtminstonde hur man ska göra 

oh halsbandet var jättefint!
Lyckomia
Fina smycken du har gjort Niwa
najs 
hihi tror att ha en svacka kan vara bra för saker som legat ett tag, ytterligare två armband har jag gjort klart i dag.
Dess skal lskickas i julklapp till två solbrända systrar i 14 & 16 års åldern. Hoppas de gillar dem. Vad tror ni??
Äldsta tjejen är lite "tuffare" i stilen men gillar smycken. Hon får blått
jag tror dom gillas niwa…konstigt är det annars…
ja konstigt vore annars……..jättefina!
Lyckomia

Jättefina armband, Niwa! De kan ju inte annat än gilla dem!
Så fina och så tuffa som de är kommer deras kompisar att bli gröna av avund, så förbered dig på att du kommer att få order på liknande armband av kompisarnas mammor. 

Oj tack Ommok, ja det skulle jag nog kunna leva med om de ringer och vill ha fler. fast ……… har en förmåga attt tröttna på att göra samma sak många ggr. Får göra ett litet lager av olika varianter så kan de köpa befintliga och jag får göra design efter eget huvud.

Jättefina armband Niwa. Tror säkert de blir uppskattade julklappar.
vilken fin och lyckad kombo mellan det tuffa lädret och det blingiga/flickiga niwa
- hoppas och tror att de blir oerhört uppskattade!
jag tror det är på tiden nu att fråga vart du köper fusklädret och öljetterna 
?
Jättesnygga Niwa
Mvh.Annicka

Så tuffa och söta på samma gång.
Kanon snygga!
Ser ut som ett läckert armband Niwa
nice!
Lyckomia
Lila har väldigt många kameror jättevårt för att fånga på rätt sätt o det är sällan lila blir som det ser ut IRL
när jag ser det på vår stora dataskärm ser jag färgerna bättre… ser snyggt ut niwa …
ja, jag hatar att vi måste köpa en digital systemkamera för att jag ska kunna fota lila !!!! 
Tack mia & Sanne!!
Jag vet inte hur många kort jag tog på detta armband och ändå fick jag inget som jag tyckte var jätte snyggt
Hoppas på lite bättre fotoljus i morgon så ska jag fota om det, tillsammans med ett till som jag avslutade i dag
hmmm det är ju lila
håll tummarna åt mig
Sanne jag har en digital "så nära systemkamera det bara går utan att vara det " (kan ej byta objektiv) men lila funkar iallafall inte :-(
o jag har en äldre modell av din Mmadeit (G10) o även om du skaffar en värstingdigitalkamera så är det inte säkert att den klarar lila ändå Sanne. Det är en svaghet hos många kameror helt enkelt
jätteläckert niwa
, men förstår din frustration över bilden som inte vill sig 

# 152 Vad är det för likhet mellan en kamera och Cessy……
???
Fint armband!!!
likheten vet jag inte MEN skillnaden vet jag….kameran gillar inte lila men det gör cessy !!!!!!
Precis Sanne

tjusigt!
Lyckomia
Vilket läckert armband. Juligt men på ett tuffare sätt
fint niwa !
ME like!
Lyckomia
Tack allihopa,blev riktigt nöjd med utseendet på detta.
Annrs brukar man ju ha en tanke av att man kunde gjort på ett annat sätt eller gjort på ett annat sätt. men på just detta tror jag inte att jag skulle vilja ändra på något. ja kanske tätare mellan rader o pärlor men det är en träningssak kommer med erfarenheten

Likheten mellan Cessy och en kamera är att dom är "svaga för lila…" 
Jättefina armband Niwa
Mvh.Annicka
Så mycket fin!!!
#85 har jag svårt att sluta dregla över

Verkligen fina armband.
älskar alla!
Lyckomia
Fina enkla stilrena smycken
Jättefina smycken! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Fina smycken!!(som vanligt)
Niwa!
Mvh.Annicka
Ok tog mig tiden att fota i lite i dag av det jag gjort, och vad händer då?
jo kameran bestämmer att det är dags att ladda betteriet och stendör på studs.
Men jag hann få ett kort som var ok på mina juliga kumihimoarmband i två nyanser av rött och sedan svart.
Snygga, gillar utseendet på kumihimo, men aldeles för repetativt för min smak så ledsnar ungefär halvvägs…
Tack Mmadeit!!
Jag kan ju inte säga att jag gör kumihimo jätte ofta,men det är ett lagomt arbete att sitta med i soffan närman har barnen nerkrupna bredvid sig eller i bilen på längre resor.Man behöver inte oroa sig för att pärlorna hamnar överallt
Sedan gör jag alltid på ca 1 meters snören så räcker det oftast till 2 armband 
julmysiga!
Lyckomia
Ett armband & örhängen i RAW.
Tror det är Brons & champagne på de vaxade pärlorna och gulgfärgade seed beads.
Självklart så hade jag bara ett guldfärgat örhänge hemma av någon anledning,fast båda hängena är färdiga så nu väntar jag bara på själva örhängesdelen att fästa hänget på.
Snygga juliga men samtidigt tuffa kumohimoarmband o fint brons/champange-set
stiligt, passar till nyår?
Lyckomia

Snygga smycken! Kul att få sälja lite också! 
#189 var jättesnyggt…blingigt utan att vara pråligt ….
Jättesnyggt set Niwa! Perfekt till Nyår
Mvh.Annicka
Sedan ett halsband bland alla mina armband som det blivit den sista tiden.
Ett choker. tre rader framtill,sedan en 3 till 1 connector och på barsidan är det macramé med draglås i macramé. remmarna från macramén lät jag bli som en dekoration med lila facetter i ändarna(samma som på framsidan,de större i mitten)
väldans snyggt ! 
Fint armband o snyggt choker
mycket snygga båda två!
Lyckomia
Fint armband och jätteläckert halsband - det gillar jag!
Det breda läderarmbandet var särskilt, särskilt fint…. Gillar!
Glittertind
åh tack tack tjejer!!
Skrev ett litet tack tidigare men det verkar ha försvunnit
Jag har satt mig själv på en liten utaning, att faktiskt göra klart saker jag påbörjat.
Halsbandet innan var ett sådant projekt och här kommer ett till.
Ett broderi hänge med svart facetterad glas droppe i mitten.
Läckert!
stilig 
Tufft hänge 
Fina saker, och jag tror absolut att köparen till det gröna blir jätte nöjd.
love it!
Lyckomia
Snyggt hänge!

Fint hänge i mina färger 
Snygga smycken igen Niwa! Jag gillar dina breda läderarmband
Mvh.Annicka
Tack så jätte mycket Annicka!
jag sålde det svarta/gröna i dag, det var en kvinna i 65 årsåldern som ville ha ett till sin nya klänning(tror hon är lite nykär
) hon vart jätte nöjd med det, då känns det extra kul att höra att de har en speciell tanke med smycket. då känner man sig uppskattad att mina smycken finns med i deras planer med en speciell klänning.
fina! 219 me like!
Lyckomia
gillar också #219 
Fint set med hjärtanen o ett jättefint pärlbroderat hänge
jag fick ju så bra hjälp av Mmadeit när jag körde fast med att innefatta rivoli med seedbeads så i går tog jag modet till mig att testa innefatta en av de kristaller jag ficki gåva tidigare i år av en farbror.
den är helt klar så man ser igenom den. så det är pärlorna o trät på baksidan som syns igenom i mitten
fina grejer ! 

Jättefint armband, Niwa! 
mycket snyggt!
Lyckomia
du blir verkligen bara skickligare å skickligare med dina broderier :-)
Fina lösningar med dina kristaller o armbandet var bara helt underbart

Snyggt! Gillar armbandet riktigt mycke.

Jag har knåpat i hop en väska att ha mina smycken i och eeftersom jag inte gör så jätte mycket annat relaterat i smycken så tänker jag visa den i denna tråd och inte skapa en ny.
Duken under väskan fungerar som "lock" i väskan samt att lägga smyckena på om någon vill kolla så man har ett rent ställe att samladem på 
det var duktigt ihopknåpat !
Fin smyckesväska du gjort o snyggt pimpad också
Nice!
Lyckomia

Såg bra ut. Håller med om att det behövs en väska att ta med sig smyckena i och något att lägge de på.
Ojojtiden rusar i väg, min 4:e tråd är snart slut, kanske jag får börja en ny till det nya året
Deta kan bli de sista för i år,vet inte om man hinner pärla något mer innan jul det finns ju alltid en del att göra.
Har gjort en del hängen i alla fall, varav några blir julklappar
Börjar med två hängen som jag visat innan men som nu fått ett halsband också
Sedan ett nytt, även denna gjord med en klar kristall som jag fått av min farbror.
Denna tänker jag faktiskt ge till min farbrors sambo i julklapp, har velat tacka för kristallerna genom ett smycke jag gjort, men har hittillla inte tyckt att det blivit tillräckligt bra. men i går kväll i sista sekunden….
Härligt att du börjat använda dina kristaller nu o att du fått grepp om att infatta dem. De är alla snygga på var sitt sätt, men 246 blev något lite extra fin i mina ögon.
Sedan har jag ju börjat leta efter en display att ha för att fota halsband, under tiden jag letade så kom idén atttesta att göra en själv för armband.
Så detta blev resultatet av den idén
en delad plastburk fick ställa upp som stomme & som jag klädde in med fuskläder.
Vart det inte rätt bra?
ja sidorna ska ju inte fotas så de är ju inte jätte fina. de 4 sista bilderna på hängena/halsbanden är fotad på dessa
Tack Cessy. kul att du gillade dem, det är ju såå kul, nu måste jag ju bara köpa fler så jag kan fortsätta träna på detta.
Skulle vilja hitta något bra ställe med bra pris på Rivolis så man kan träna lite utan att bli helt barskrapad.
Kanske min farbror gillar msycket och skickar lite fler kristaller, han sa att det fanns fler där de kom i från

Jättefina egna dispalyer.
Men märk väl det jag sa om svart. Detaljerna tecknas mycket mindre o ljuset dör i kristallen i mitten på den svarta dispayen. Ögat se detaljerna, men inte kameran.Fast i vanliga fall fotar du givetvis inte med dessa båda samtidigt o då klarar kameran uppgiften lite bättre (för stort kontrastomfång annars med både vit o svart display i samma bild) Jättesmart dock att göra egna displayer o framförallt - billigare
Hoppas du får fler kristaller av honom Niwa, för rivolis är inte billiga någonstans i alla fall inte swarovskirivolis - ja om man inte köper ett rejält storpack förståss.
jo jag såg ditt inlägg om färgerna, men den sista var enbart för att man skulle hur jag tänkt använda displayerna samt att jag gjort en i varje färg. Sedan är det ju tänkt att ha närbilder på smyckena.
Sedan blev det lite testfotat denna gång till jag lärt mig vilka som gör sig bäst till vilken.
Ja med tanke på att jag hade allt hemma och det tog mindre än en timme att få det klara,inkl kliúrande på att hur jag skulle fästa tyget på bästa sätt så är jag jätte nöjd med både pris o slutresultat. Fast… vill fortfarande ha en halsdisply till längre halsband
Jo o det är jättebra o ha o visa smycken på smyckesparty, marknader m.m. men tänk bara på att ta en extra lång hals, för även de stora är ganska små. Jag hade helst velat haft överdelen på en provdocka i vuxenstorlek, men numera syr jag ju bara ibland så den tanken har jag i o för sig släppt, men displayer är tyvärr ganska små. Fast jag älskar min vita som jag köpte hos FMG för ganska många år sedan - på den tiden fanns inte displayer i Sverige o framförallt - då fanns inte Caraga.
Vänta tills efter jul för det brukar komma reor. Ibland i mellandagarna o ibland efter nyår o Caraga har haft reor tidigare så kanske det kommer en "julrea" också?

Fina infattningar och bra displayer för foto.

Fiffiga displayer och fina smycken, skall försöka PM:a dig senare om "chinarowski" rivolis…
247 me like!
Lyckomia
fina halsband du fått till niwa och displayer också….
för några veckor sen sålde lidl (eller netto) torsos som provdockor till sömnad…hade varit perfekt till smyckefotografering om dom inte hade klätt dom i mycket mönstrat tyg….hade dom haft vitt eller beigt så hade jag köpt en…dom kostade inte mycket heller….
oj, här har det hänt mycket sen jag var här sist
. många godbitar, jag utnämner som mina absoluta favoriter de tuffa juliga kumihimoarmbanden i #185, det härliga guldiga setet i #189 och det underbara maffiga lila armbandet i #227
!
Tack Kissidor!!!
Nu har jag passerat 250 inlägg och startat en ny tråd
Niwas smycken 5 http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/50e994e5d4ebea3d05030821-niwas-smycken-5?discussions-1