Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettmedlemsgalleriet
Läst 3657 ggr
Månen
0

Månens tråd

Hej. Har äntligen tagit steget och startat den här tråden, bilderna kanske inte blir de bästa, men har gjort det bästa efter förutsättningarna. Tar gärna emot feedback.

Ha det så bra och pärla på / Månen

Månen
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett halsband gjort för länge sedan som blev en julklapp. Det första större sydda smycket.

Mönstret hette beduin…

Niwa
0

oj vad avancerat det såg ut, 1:a va??FörvånadSkrattande
jätte fint.
Om det var länge sedan så blir jag jätte nyfiken på det du gör  nuSkrattandeFlört

Hälsa gärna på mig på Facebook.

mialycktman
0

jag med, det var snyggt!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Mmadeit
0

Antar att det där gav mersmak va :-) vågat att ge sig på som första projekt.

Cessy
1

Oj det var ett maffigt halsband som 1:a projekt o liksom de andra blir jag ju jättenyfiken på vad du gjort sedan.Glad

leja
0

Hoppas få se mer om det där var nr 1.

Flört

Vad ska man ha som signatur tro?

Månen
1

Tack så mycket alla!

För att förtydliga lite så hade jag gjort lite små saker innan.När jag upptäckte "att sy med pärlor" genom internet (peyote), så hade jag bara ojämna seedbeads från panduro och liknande, 1# är det första jag gjorde när jag köpt hem jämna seeds (miyuki).

Jag tänker att jag börjar med att visa ett par bilder på det jag gjorde i början.

De saker jag gjorde innan/i samband med #1 är:

En liten väska, någon cm stor. Jag tror att det var det första jag gjorde. Gjorde i peyote med ojämna pärlor. Jag vet att bilden inte är så bra, kameran fixar inte när det blänker.

Månen
0

Ett litet hänge som gjordes efter väskan och innan halsbandet.

Rosa och Turkosa ojämna pärlor, minns att jag ville göra ett hänge i formen av en, ja vad heter det, "kvadrat på sniskan", dock blev det inte så raka kanterTungan ute

Vad roligt det är att titta på det man gjorde i borjan och man ser hur man har utvecklats.

Ett par bild frågor: går det att ha flera bilder i ett inlägg? Är det bäst att "visa bild direkt i inlägget?.

Månen
0

En liten fyrkant med yin och yang motiv. Vet att jag hade ett mönster/en bild, men att det inte stämde så jag gjorde den sista halvan på frihand - första gången jag gjorde om ett befintligt mönster och gjorde det på fri hand.

Som ni ser så är det fortfarande de ojämna pärlorna som jag hade i början.

Månen
0

Det sista som jag gjorde innan halsbandet i 1# och innan jag fick jämna pärlor.

Vit och rosa armand i peyote med en pärlad pärla som lås.

Månen
1

Så då har jag visat det som jag gjorde innan halsbandet 1#.Detta är länge sedan, några år. Dock så har det varit en lång period då jag tyvärr iprincip inte kunnat sy med pärlor alls. Jag som tur och väl är kommit igång ordentligt igen.

Nu när jag skrivit här så märker jag att jag inte vet vad jag ska kalla det för när man "syr med pärlor". "Smyckestillverkning" innefattar ju så mycket, så när man ska specificera lite mer utan att gå in på själva tekninken (peyote, herringbone, broderi, RAW OSV).

Efter jag gjort det jag visat här så gjorde jag några armband i african helix.

11/0 miyuki i olika färger:

Niwa
0

Det var ett stort jobb ändå, även om du gjort lite småsaker innan, jag har hållt på i två år och ännu inte gett mig på ett sådant halsbandSkrattandeFlört

Det rosa sista armbandet  var jätte fint.

Kul att få se lite "lära sig försök" också.
Det svarta peyote armbandet såg riktigt intressant ut.

De flesta lägger nog in sina bilder i inlägget så de syns på en gång, enklare om man har begränsat med tid men vill "måste" kolla lite igenom lite snabbtSkrattande

Månen
0

Ett halsband gjort i RAW av genomskinliga glas biconer och silver lined seedbeads. Tyvär var biconerna ojämna, men det ser bättre ut i verkligheten än på bilden. Halsbandet är inspirerat av ett japanskt mönster. I jämna pärlor, helst swarovski, hade det blivit ännu vackerare.

Apropå mönster. När ni har gjort något efter någon annans mönster och tex lägger upp en bild på det, brukar ni då alltid nämna var mönstret kommer ifrån? Jag försöker/kommer att försöka berätta, men i många fall så vet jag tyvärr inte länger, av tekninska, skäl var mönstret kom ifrån.

Niwa
0

Åhh det ser jätte fint ut, förstår att det ser bättre ut i verkligheten där man kan se blänk o skimmer på pärlorna
Hade velat se hela eller hur det ser ut på OskyldigGlad

Månen
1

#12. Ja, det tog tid att göra det, men jag tycker att du absolut inte ska vara rädd för att göra något större.

http://beadwork.about.com/library/weekly/aa122997.htm (jag hade 11/0)

Många visar ju bara upp det som blev bra och inte det som var "lära sig försök" och det som blev "misslyckat". Jag kände att jag ville både för min egen skull även ta med det som var "lära sig försök" för att se hur jag utvecklats, och även för andra att se hur "resan" kan se ut . Alla är ju nybörjare någon gång och för att lyckas så måste man testa sig fram.

Månen
0

Tack Niwa, jag ska absolut se om jag kan leta fram halsbandet och ta ett par kort till.Glad

mialycktman
0

nice!

Lyckomia 

Cessy
0

Roligt att få se hur du startade o hur du har utvecklatsGlad

sanne62
0

bra jobbat månen…jag fastnade för #13Skrattande

synd att du inte har mönstret kvar… Gråter

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

leja
0

Verkligen kul att se. Visst utvecklas vi alla när vi håller på och då är ändå inte dina första försök dåliga.

Flört

[kissidor]
0

så generöst av dig att bjuda på även en titt på dina första alster, med ojämna pärlor och allt Skrattande! men hursomhelst så är både dina armband och dina halsband imponerande och jättefina arbeten, och det klara i #13 tror jag mig kunna ana att det verkligen är jättevackert irl Glad

Månen
0

Vad kul att ni alla tyckte att det var kul att se de jag visat. Här kommer en liten hatt av ett mönster från partsclub. Jag har haft en period där jag tyckt om att göra små saker som inte tar allt för lång tid att göra klart, större projekt blir lätt liggande (har massa UFOn).

Månen
4

Jag syr ju mest med små pärlor men ibland testar jag på andra saker, genom manekis blogg (och länkar) hittade jag soutache(?) och så här blev mitt försök. Jag har inte hittat så mycket mönster och instruktioner till denna teknink, men dök nu på detta halsbandet (ryskt) http://salon-bisera.ru/patterns/mk-sutazhnyi-kulon Sidan har även andra fina mönster som man kan se i vänster spalten och även längre ner på sidan. Många mönster har bra bilder så jag som inte kan ryska kan ändå förstå.

SusannAlg
0

Så läckert!!!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Allamej
0

Månen du har väldigt mycket talang :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Cessy
0

Fina alster du har gjort MånenGlad

leja
0

Så fina, kul att se. Gillar själv små projekt som inte tar allt för lång tid.

Flört

[kissidor]
0

åh, soutachehänget var jättefint Glad!

sanne62
0

#23 ser ut att ha varit ett riktigt knåpgöra, månen ….hur stor e den ?

mialycktman
0

jättefint!

Lyckomia 

Annicka.C
0

Fina smycken månenGlad

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Månen
0

Tack! Hej igen, har inte hunnit skriva förrän nu. Allamej: Tack, men någon större talang tror jag inte att det är tal om :p Jag pysslar med pärlorna för att jag tycker att det är kul/avslappnande och att jag mår bra av det.  Jag har försökt lära mig att inte bry mig om resultatet. Om det blir bra är det ett plus men jag gör det jag tycker är roligt. Nu förtiden kan jag tillåta mig att hoppa mellan projekt, strunta i att avsluta saker m.m. (=många UFOn) på ett annat sätt, även om det ibland är en kamp. Troligtvis  är jag/har jag varit min egen fiende ibland vad gäller lusten och intresset för att sy med pärlor när jag pressat mig själv att göra "måsten". Jag har även konstatera att när jag gör det jag vill så har jag inte bara roligare utan jag får även  mer gjort.  Sanne62: ska ta fram och mäta den :) Har gjort några olika sorters löv, det senaste i Semifrosted silverlined light topaz (hade inte så mycket att välja på, har inga vettiga lövfärger ( behöver mer seedbeads)). Jag blev jätteglad när jag hittade detta mönster, då det skiljer sig mycket från andra pärlade löv som jag sett.

Månen
4
Månen
1

En uggla i brickstitch. Här fick jag träna på att öka i brickstitch. Hur gör ni när ni behöver öka mer än 1, alltså när det inte finns någon tråd att fästa pärlan i? Gör ni som vid en "ladder bas"?

mialycktman
0

fint löv och gullig uggla

Lyckomia 

Cessy
0

Håller med Mia - Fint löv o gullig uggla Glad

sanne62
0

gillar också lövet….Skrattande

skulle vilja prova att pärla ett sånt men vet inte om jag förstår mig på beskrivningen….Obestämd

leja
0

Fint löv och gullig uggla.

[kissidor]
0

åh så söt uggla Glad!

flower1
0

En härlig bredd på alsterna! Kul att du testar på lite olika saker. Jag tyckte att RAW-halsbandet blev helt underbart! Soutachehänget var fint, och ugglan söt, och löven ligger nu på min "att prova"-lista Glad. Tack för länken!

Hoppas att vi får se fler av dina alster framöver!

Här är min hemsida.