Maries silversmycken - galleri
Det är så roligt att se allas smycken! Det är helt enkelt tid för mig att göra en galleritråd också.
11. Hamrat äppelsmycke - gjort som beställningsarbete till en dam som hade äppelodling som sin största hobby!
flower1: Vad roligt att du gillar smyckena! Hjärtat (6) är faktiskt inte utsågat ur silverplåt. Jag har i stället använt fyrkantig silvertråd och bockat den till hjärtform. Hängsmycket med filigran och iolit (5) har också en rund "ram" av samma slags fyrkantstråd.
Underbara smycken. Hjärtat #6 , det vackra lövet #12 o den fina manchettknapparna #17 var de jag föll extra mycket för
GILLAR ! tyckte om det mesta men fågelboet o hänget med karneolen gick till mitt hjärta…vet ni, jag har bytt ut wordfeud mot att kolla på andras smycken, i mobilen, i sängen innan John blund tar över…
Vackra och välgjorda alla. En glädje att få beundra dem.
#3, #5 o 19 tilltalade mig mest.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Massor fint, men lövet och ringen med hjärtan är mina favoriter!
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Mkt tjusiga saker! Föll som en sten för hjärtat i #6 o lövet i #13!
Så fina smycken. Svårt att plocka ut något specifikt smycke, som favorit.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Tack så mycket för era kommentarer! Väldigt roligt att höra vilka smycken ni gillar mest! Jag har aldrig tänkt på "fågelboet" som ett fågelbo dock, men det kanske är en bra beskrivning av nummer 3 :)
Oj, vad mycket snyggt!
Har också svårt att välja nån favorit bland dessa stilrena, välgjorda alster!
Gillar dina smycken, roligt se egen design. Roligt också se ett smycke för herrar, inte fullt lika vanligt här.
Favoriter: Trasselringar min grej, #2 o #4. Ringen #20 också härlig.
Tack för din kommentar trettielva! Trasselringar av olika modeller brukar vara populära när jag har varit med på marknader och utställningar! Jag har faktisk också sålt ett par manschettknappar som liknar dem på bilden mycket, men i vanliga fall brukar det annars vara svårt att bara få män att komma fram och titta på smycken…

Jättefina smycken! Speciellt dom "trassliga".
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
jag har oftast haft väldigt svårt för trasselsmycken - de ser ofta bara hafsiga ut - på fel sätt liksom
. men dina är underbara
, du har fått till ett oerhört charmigt och levande "trassel" utan att det är på bekostnad av intrycket av välgjordhet.
det hamrade äpplet tex är en annan favorit, men här fanns många vackra och välgjorda saker 
Väldigt fina smycken du gör…jag gillar lövet extra mycket
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
å så fina! gillar hjärtat, äpplet, lövet mest!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Tack för alla kommentarer! Jag ser att många gillar lövet. Jag är själv lite kluven till lövsmycken, eftersom de tar så väldigt lång tid att göra…
Först ska man såga, sedan fila alla små skrymslen och vrår, sedan löda fast en massa pyttetrådar som bladnerver och till sist slipa och polera en massa eftersom man säkert fått repor under tiden… Men löven brukar vara populära, jag ska ha utställning i Trelleborg i februari och efter att ha läst alla positiva kommentarer här så ska jag nog försöka hinna göra någon slags löv att ha med på utställningen trots allt!
ohhh…ska du komma till trelleborg, min hemstad…när, var hur ?
välkommen !
Jag ska ställa ut på Galleriet Molekylen (tillhör Svenska vuxenskolan) på Hamngatan 22 i Trelleborg. Mina smycken ska vara där den 1-22 februari. De har öppet 10-16, och det är vernissage den 1 februari klockan 15.00. Du är naturligtvis mycket välkommen att komma och titta!
tack…det ska jag försöka göra…
Det är tid att lägga upp lite fler smycken!
Här kommer ett armband med sötvattenspärlor och ett hamrat silverhjärta.
Filigranhängsmycke med en labradorit.
Detta är faktiskt mitt tema-smycke till konstföreningen Öppna sinnens konstrundan-tema "Mot ljusare tider".
Om någon av er bor i Skåne och ska åka på konstrunda i påsk så är ni väldigt välkomna till Aggarps kvarn utanför Svedala, där jag finns tillsammans med 14 andra konstnärer! :)
Så fina smycken du gjort. Dem var det väl värt att få vänta på.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Väldigt snyggt alltihop, men löv-smyckena (både hänget och örisarna) gillar jag särskilt mycket. Filigranhänget med opal (#45) var speciellt också. Det "pratade" med mig, s.a.s.
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!
wow !
mycket, mycket vackert…jag kan inte välja nån favorit…gillar allt…
mycket möjligt att vi ses i aggarp…det är mina gamla trakter…uppväxt i svedala…
Underbara smycken allesammans o filigranarbetena är helt fantastiska.
Tack för alla kommentarer!
Evahelen: Roligt att höra att du gillar löven. De är väldigt pilliga att göra. Detta var första gången jag gjorde löv som örhängen, och när jag var i gång med löv nummer 2 så insåg jag att göra ytterligare ett löv som var nästan identiskt med löv nummer 1 var mycket jobbigare än att göra nummer 1, som kunde få lite mer fri form. Det är nog mitt första och sista par lövörhängen, fast man ska ju aldrig säga aldrig :)
Cessy: Roligt att du gillar filigransmyckena! Det är en av mina favorittekniker, mycket spännande lödningar och nästan inget filande och polerande, som man kan bli lite trött på ibland.
Sanne: Så trevligt om du kommer til Aggarp! Det är vernissage den 5 april kl. 15-20 och sedan öppet den 6-9 april klockan 10-17. Vi är 15 stycken som ställer ut tillsammans, så jag tror att det blir många spännande alster att titta på.
väldigt vackra alla
!
eftersom jag på sätt och vis är lite minimalistisk av mig så tycker jag mest om de arbeten där du använt slät tråd som den underbara trasselhalvsfären tex (tror jag nämnt det förut, men jag säger det igen - detta kommer från en som normalt sett inte alls är förtjust i trasselalster då de ofta mer ser trasiga än trassliga ut) men jag tycker mycket om filigranarbetena du gjort i sig, och detta att jag personligen gärna skulle se några med slät tråd i också, det är ju bara jag det 
bara av nyfikenhet - snurrar du tråden själv eller köper du den sådan?
från bilden skulle jag kunna svära på att det är en månsten snarare än en labradorit, men färgerna kanske luras - det är ett mycket vackert exemplar iaf
(och om det är en månsten med så fin flash så är den ju värdefullare än motsvarande labradorit)
och löven ja… hur läckra som helst - men förstår mycket väl att det kan vara mödan värt att göra dem en gång, bara för att se att man kan - men inte fler… 
Trevligt att höra att du gillar trasselsmyckena, de är väldigt roliga att göra även om resultatet ibland kan bli väldigt oförutsägbart! :)
Jag snurrar filigrantråden själv. Jag brukar använda 0,5 mm silvertråd som jag viker dubbel och fäster ena delen i ett skruvstäd och andra delen i en handborrmaskin. Sedan är det bara att veva på tills tråden går av i ena änden, och så är den färdigsnurrad. Jag har inte sett att man kan köpa färdig snurrad tråd, men det går säkert också om man letar lite. Men det är som sagt inte så jobbigt att snurra själv, och det går inte åt jättestora mängder till smyckena.

Verkligen fina smycken, gillar filigran, en gammal kärlek från när jag var barn. Då det var helt ute med så mycket krusiduller. Men gillar även att du har lagom mycket och inte för mycket.

Vad ska man ha som signatur tro?
Jag är helt mållös!!! Så härligt vackra smycken!!!
Tack för berömmet, så roligt att ni gillar smyckena!
Jag vet faktiskt inte om om filigran är speciellt inne nuförtiden heller, men roligt är det i alla fall att arbeta med! :)
Kissidor: Jag glömde ju skriva att jag är säker på att det är en labradorit, den är i alla fall köpt som en sådan och ser ut som en sådan också i verkligheten. Jag har dock sågat ett hål i botten av infattningen så att det ska bli vackert med ljus som lyser genom stenen, och kanske är det ljust ljusspelet på fotot som gör att den ser lite månstensaktig ut.
Du har verkligen jättefina smycken :) precis min smak och lite likt det jag sitter o filar på ;) Arbetar med silvertråd men har inte klutat ut hur jag "fäster" den….. Bränner du med brännare för att fästa ihop tråden? Ska gå en kurs här på våren har jag tänkt, tills dess får jag prova mig fram. Har idag sålt mitt första smycke till en brudnäbb till nyårsbröllop, så kul!!
Tack, roligt att höra att du gillar smyckena!
Hur jag fäster tråden beror lite på vilken typ av smycke det är.
Om du tittar t.ex. på örhängena i nummer 61 så är just ringarna gjorda av lite tjockare silvertråd. Då börjar jag med att vira silvertråden omkring t.ex. ett runt borr, därefter sågar jag ut ringar, som jag börjar med att löda ihop. Därefter lödar jag ringarna ovanpå varandra till det mönster som du ser på bilden.
Den lilla blå pärlan som hänger i silvertråd längst ner i varje örhänge är dock bara fäst genom att jag snurrar fast den tunna silvertråden i den nedersta ringen, där finns det ingen lödning.
Just lödning är ju mycket "basen" i silversmide. Du kan säkert googla eller läsa dig fram till hur man gör delvis i alla fall, men en kurs låter som en bra idé. Du behöver också en del utrustning för att löda (gasbrännare, lödvättska, lod som smälter och på så vis sammanfogar silvret etc.)
Alltid roligt att få sålt smycken, och så hedrande att någon vill ha det just till en så viktigt tillställning som bröllop!
Jättefina smycken Marie o roligt att se dig här igen. Faller nog extra mycket för den vackra droppen i #60
SÅ FINA ALLA!!!! 

Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
fler fina silversmycken ! kul att se dig här igen…
Tack Marie! Tror jag har det mesta för att börja löda, har inte riktigt vågat än bara ;) Får nog göra ett försök…..
kul att se lite nytt från dig marie, så stilrena och eleganta smycken
!
Dina smycken är jätte fina
Mycket vackra smycken Marie
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka