Gosas glasalster
det blev ju skitbra ! 
(kan du foto på vitt underlag ?… så ser man färgerna bättre 
)
Jättesnyggt Gosa
det ser ut att ha fusats ihop jättefint!
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Klart att du ska vara nöjd med designen. Fatet blev jättefint
. Eftersom du fått ihop bitarna så pass bra - körde du en fullfus före du slumpade? Eller är det en tackfus på hög temp?
Ja nu syns färgerna på ett helt annat sätt - tack Gosa
o när jag slumpat mina fat upp till 30x30 så har jag kört fast. Tror def. inte du behöver använda slow. Om du vill vara på den säkra sidan så räcker det med medium. Mina ljuslyktor slumpar jag ju på medium o det är en helt annan rörelse som ska till i glaset när de ska vika sig så mycket än mjukt forma sig efter en form som ditt fat ovan.

Snyggt fat! Blir så imponerad av alla glasalster som görs.

Vad ska man ha som signatur tro?
Tack Cessy
jag kikade på dina trådar och dina fat också, dom är jättefina
jag skulle också vilja ha det större fatet som du har, men det är tyvärr slut på WG´s lager för tillfället, får bli ett senare projekt…
Spännande att du berätta att du vänder den fullfusade plattan när du sedan slumpar… Jag har slumpat åt samma håll som jag fullfusade… jag la dock mitt klarglas över dom färgade bitarna, du har säkert gjort tvärt om
Nu har jag precis ställt in fat nr 2 i ugnen, fullfuse först så det lär ta tills imorgon innan fatet är klart…
Tack Leja
det är tack vare min nya skärare som jag kan skära glaset i så exakta linjer, annars hade jag aldrig fått till det så här….
Jag fullfusar inte plattan när jag har frit eller trianglar utan tackfusar bara den Gosa. Mina tackfusningar ligger iregel mellan 730 - 750 grader o beror på vilka färger jag har på det färgade glaset. Är det strikerglas så blir ju färgen starkare vid högre temp. Jag vill ha kvar fritstrukturen på glaset (knottrigheten) o den skulle ju försvinna vid en högre tackfus eller fullfus + att då blir glaset verkligen vågigt i kanterna. Bäst behåller man knottrigheten vid 730 till max 740 grader sedan börjar friten smälta ut mer.
Ska bli spännande o se ditt andra fat sedan Gosa
kalasfint första beetle bits-alster gosa, visst är det ett trevligt hjälpmedel
?
Tack Kissidor 
Jag fattar inte att jag inte investerat i skäraren innan…men nu så, nu är det bara att skära!!!
Ska beställa massa nytt glas också…. går ju åt en del till faten 
Jättefint fat Gosa, alla har blivit så duktiga. Den skäraren verkar vara väldigt bara
Tack Niwa och 53goran 
Jag är en total nybörjare på att göra fat, så det var kanske bara nybörjartur… men skäraren har absolut hjälpt mig mycket….
Nästa fat ligger i ugnen nu, imorgon ser vi hur det ser ut 
Jättefint fat Gosa! Tror inte att det var nybörjartur….
oh så härliga fat!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
ännu ljuvligare !!!! (jag är en blåälskare
)

så snyggt

Mmm.. snygga fat!
Vad ska man ha som signatur tro?
Jättefina fat! Tycker allra bäst om #19 jättefina färgkombinationer!
Jättesnyggt gosa
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka

Jätteläckra fat!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Åh så snyggt det (#19)blev Gosa
Säger en som först o främst älskar lila o rosa, men blått är nog mitt tredjeval av färger om än inte alla nyanser

Tusen TACK tjejer
era kommentarer värmer!!!
Har en liten fråga…var kommer dom små bubblorna ifrån i glaset?? Är det kvaliten på glaset som gör detta eller något med temperaturen i ugnen?
De blev ju fantastiska, de raka linjerna blev perfekta. Dessutom gillar jag slumpingformen.Vi kanske kan byta ett tag för att få lite omväxling. 
Får du luftbubblorna vi slumpingen eller är de där innan?
nr 19 fantastiskt!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.

Så fina fat! Det verkar vara en god investering att köpa den skäraren. 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Vi måste träffas snart, både när det gäller hästaffärer och att glasa. har många idéer just nu av både det en och andra sorten. Faten blev ju förresten urläckra =)