Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketterglasfusingsilverlera
Läst 1494 ggr
Gosa
0

Mica Powder

Kanske en dum fråga?! Men hur använder man Mica powder??

Jag beställde det en gång men har inte ens öppnat burken… den ger ifrån sig pulver ändå… så jag är rädd att ha det över hela huset om jag öppnar den Flört

Hur som helst… Hur applicerar man det på t.ex ett smycke? Var lägger man det, emellan glas eller uppe på? Hur beter det sig när man bränner smycket?

flower1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har hittills bara testat att lägga det ovanpå glaset. Man måste fullfusa för att mican skall "gå in" i glaset och bli kvar. Jag har testat tackfusing också, och då gick det att borsta av det. Med fullfuse funkar det bra.

Jag brukar applicera med en tandpetare.

Exempel 1

Här är min hemsida.

flower1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Exempel 2:

Här är min hemsida.

Gosa
0

Tack Flower1 Glad

Då ska jag ta och prova mitt pulver en dag… och tipset med tandpetaren var bra!!

flower1
0

Några av de andra tjejerna härinne använt pulvret under klarglas, applicerat med pensel. De kanske kan berätta mer om hur det funkar mellan glas. Glad

Här är min hemsida.

Cessy
0

För mig har det runnit iväg mot kanterna under klarglas o inte alls blivit snyggt o jag har bara använt det ovanpå sedan o då har det blivit ok, så hur man ska göra för att få det snyggt under klarglas vet jag tyvärr inte.

Mmadeit
0

jag testade det på lite ljuslyktor nyss imellan de olika glas lagren och tyckte det blev bra jag. tog upp lite lite på spetsen av en liten pensen (ca 1 cm bred) höll en bit ovanför glasen och lixom "sprätte till penseln med fingret så pulvret dammade ner över glaset hyffsat fin fördelat.

nästa gång kjag skulle fusa var det pulver å thinfireet som var i princip oskadat så åter använde det och mican fastnade faktiskt jätte bra på glaset som låg mot plattan trots att jag bara tackfusade så då hamnade det på insidan av en ljuslykta oxå.

prova helt enkelt och ja öppnar du burken lär det vara lite överalt men äsch glitter är vackert ;-)