Glittertinds alster IV
mycket vackert … 
Snyggt pärlat.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Så fint. Det hade inte jag klarat att göra. 
Så gick det till:
https://pyssel.ifokus.se/discussion/1445165/en-fabel-berattad-av-hubert
Ja där blev blomman perfekt- Jättevackert hänge
Niwa, nål tråd och pärlor :) Oj, glömde underlaget :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Tråd, jag föredrar SoNo men ansdra säger One-G eller K.O
Det är en smaksak. Underlag kan vara vilket tyg som helst men absolut enklast att sy i är Lacy´s stiff stuff eller ett tjockt filttyg som man stryker vliselin eller vadflex på
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Det går alldeles utmärkt o sy med Fireline också säger den fireline frälste
Å så vacker!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Pärlnålarna är viktiga…. Välj något japanskt eller Engelskt märke…. De som The Beadsmiths har bryts lätt av….
Cessy… Vilken tjocklek är det på den Fireline du använder då?
(Och TACK Niwa för den fina buketten med blommor.)
Men man behöver också något att ha som baksida… Tunt nappaskinn eller Ultrasued… Och lim till att limma på det med innan man syr kanten….
Glittertind
Kul att ni tycker det är fint….
Egentligen… Om man broderat tavlor och dukar i mängder tidigare i livet, så är detta lika enkelt. Det som är annorlunda är att man komponerar själv. Men det är det som är kul… Men fina pärlor är dyrt. Särskilt de nya som kommit ut på marknaden de sista åren, de som Steven puffar på att vi ska köpa och använda.

Glittertind
Jag använder den tunna Firelinen (den som förr kallades B) o som väl knappast finns längre i pärlbutiker för de har mest den kraftigare som då kallade D. Fast den går också men B är bättre o jag har inte så attans mycket kvar av B tyvärr.
Wow, urläcker!!!!
Riktigt, riktigt snyggt!! En"vill-ha" stämpel på detta mästerverk! Du är helt enkelt sagolikt duktig, tycker jag!
sorry trådkapning men till cessys fråga om fireline, BRA pris på BRA utbud av fireline
Åh tack Mmadeit. Där fanns ju B. Ska inköpas, för B är kanon att sy med
Bra kapat, Mmadeit! Kapa gärna mera om du har mera råd!!!
Tack Alex! jättetack!
Glittertind

Cessy om du köper FireLine på en fiskeaffär så kan du köpa mycket större rullar billigare. Där finns många olika grovlekar och storlekar på rullar. Bara som tips till dig.
inte riktigt "mina" blå nyanser i ramen och fransarna, men jag ser ju ändå hur vackert och välgjort det är
, och det lilla man ser av "kedjan" ser väldigt smakfullt ut
.
även jag tackar mmadeit för firelinetipset 
bitte visst är det så - men det brukar ju inte vara riktigt samma sorts fireline de har i fiskeaffären, inte de där jag har kollat iaf. men de funkar finfint till vissa saker men till andra har jag nog tyckt att jag måste köpa den de har i pärlaffärerna.
Ursäkta fortsatt trådkapning Glittertind!
BitteS: Njae den riktigt fina tunna o mjuka firelinen har jag inte fått tag i i fiskaffär vare sig IRL eller på nätet. Den heter likadant om man ser till hållfasthet o grovlek, men ändå är den snäppet styvare. Så att pärlbrodera med en lina från fiskeaffär rekommenderar jag inte, men man kan ha god nytta av att köpa där när man vill ha sådan fireline som är lite styvare.
tack glittertind, jättevackert - på lite håll ser det nästan ut som ett knutet pärlhalsband
. och se så fint lås också som vi inte såg förut 
Helt underbart att få se hela halsbandet.
_
Glittertint - så vackert halsband! Amazonit är en av mina favoritstenar
! Och nu blev jag sugen på sötisar igen! De här doserade fransarna, som är vanligare i USA, passar perfekt till detta smycke.
Bidrag till trådkapningen - Vanligtvis föredrar jag Fireline, men till pärlbroderier använder jag SoNo. Fireline B (och D!) finns billigt hos Eva på Pärlförrådet: http://www.parlforradet.se/wire-trad/fireline/181
Här är min hemsida.
Oj vad du är duktig med pärlorna! Ett mycket fint halsband glittertind 
Mvh.A
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Tack alla för det ni skriver….

Glittertind
perfekt !!
Den blev ju jättefin glittertind
Jättevacker!! 
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka

Instämmer helt.
Vad ska man ha som signatur tro?
Tack alla!

Glittertind
åh vilken lyckad infattning av den cabben - den lilla detaljen med löven är bara så klockren, ett jättevackert smycke verkligen
!
Så fint och jag håller med Kissidor, löven höjer stilen utan att ta över. Jättefint.
Så gick det till:
https://pyssel.ifokus.se/discussion/1445165/en-fabel-berattad-av-hubert
Tack goa du för blombuketten kissidor! Och tack för kommentaren om Cessys cabbe! jag är så glad att den blev fin!
Och tack lilla Hubert för att du tittar på mina smycken och skriver något om dem..
Glittertind
Å WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lyckomia
;-D Tack!
Glittertind
mer - voffor då då
? det blev väl så bra så här
! som vanligt har du gjort en helt fantastisk och glödande färgkombo, och jag gillar att dina "kedjor" alltid är komponerade med så stor omsorg och eftertanke - de är väl värda att uppmärksammas de med, både i sin egen rätt och som de perfekta tillbehören till dina magnifika fokalpartier 
Jo, som ett bidrag till den tävlingen borde det vara maffigare och mera seedbeads, men jag nändes inte lägga till något mera. Jag tycker den är fin så här…. jag gör något annat till tävlingen. Det är gott om tid.
Tack för ditt utlåtande kissidor… Du är go!
Glittertind
Jo men det är en sak o passa som ett tävlingsbidrag i en specifik tävling - det är en annan sak om vad som är perfekt kombo för en cabbe o var man bör sluta fär inte fördärva det man åstadkommit. Den här camén är perfekt så här o ska absolut inte ha mer pärlor, för då kommer den harmonin du byggt upp försvinna. Håller också med Kissidor att dina kedjor alltid är mycket välavvägda o matchande till dina hängen/framstycken. Det blev ett häftigt smycke i de amerkanska färgerna 
Ähm…Amerikanska? Njaaa… färgåtergivning och sånt…Det är starkt liiila. 
Glittertind
skönt att höra glittertind, jag satte kaffet i halsen lite när jag läste amerikanskt 
O här är färgerna just blå möjligtvis blålila o rött
tur att du stoppade i tid….den är jättefin så här … på min dator ser den inte heller lila ut 
Jo, jag fick några små glaspärlor av Nancy D…. Jag berömde ett lås hon själv gjort av en sådan och fick svaret: Vill du ha ett par? Jag har fler…
Ja… det ville jag ju, även om de inte var handgjorda eller särskillt märkvärdiga… Så hon skickade 5-8 stycken. Då ville jag naturligtvis göra något fint med dem. Tre av dem använde jag så här:
Ja ni ser ju att det är ett makraméarmband med bärnsten…. Och de tre glaspärlorna….
Glittertind
Vacker färgkombo i det fina makraméarmbandet Glittertind
vackert arbete 
Å va fint! Härligt armband!
Lyckomia
Mycket vacker form och underbara höstfärger :-)!

Fint armband, som vanligt
Mycket snyggt, härlig färgkombo 
Tack alla! och det var så inspirerande att bara göra armbandet efter inspiration, och strunta i att upprepa något givet mönster…

Glittertind

Åh, så vackra smycken du har i denna tråden, Glittertind! Du är mycket skicklig att knyta, och har fin känsla för färg och form. 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Vilket fantastiskt vackert armband!!! 

Vad vackert ditt gröna armband är, gillar den flätade rutan skarp, det sättat att "knyta" eller kanske jag ska skriva använda trådarna till nåt annat än att knyta är helt nytt för mej, jag gillar det skarpt :-)
Du är verkligen knutarnas mästarinna!
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!
Åh tack Fru Pärla och ni andra!
Så himla glad jag blir! 
Glittertind
Oj, vad mycket fint jag har missat här!! Vet inte hur man i ord beskriver en känsla, men du är verkligen duktig och gör helt underbara saker
Håller med FruPärla: Knutarnas mästarinna!!!!
Halsbandet i ditt första inlägg är väldigt vackert. Blått är en av mina favoritfärger.

Jättefina alster, speciellt de infattade cabbarna! Så läckra!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Ännu ett fantastiskt, välgjort alster.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Tack alla!
Kul att ni vill titta! 
Glittertind
Som vanligt mycket snygga och väl valda färgcombos
jag hade för mig att jag skrivit ett inlägg tidigare men jag är nog bara lite förvirrad…#42 behöver absolut inte vara "mer" tycker den är vacker som den e! O #50 är ett snyggt "höstarmband".
Mvh.Annicka
Jättefina cabochoner du har gjord glittertind!
Tack Annica och Elen.St.
Och här kommer mera….
Mina tävlingsbidrag hos smyckestillbehor.se på lång rad…
Det första är en stor jaspis sten omgiven av bärnsten, sötvattenspärlor och seed beads. fransarna ska påminna om havreax, för i stenen syns något som liknar en röd lada bakom en åker. Temat är ju seed beads….
Högre upp finns lapis lazuli, och ännu mera bärnsten. Bärnsten finns det även i låset.
Glittertind
Vilket jobb - och vilket fint resultat.
mäktiga arbeten !
Ja så tjusiga. Håller tummarna för dig i tävlingen
_
ja vad ska man säga……………..WOW!
Lyckomia
åh du gode tid glittertind, vilka arbeten, och tre på en gång 
! tur du har gått i pension 
de är fantastiska båda halsbanden och armbandet och det ena halsbandet sitter så vackert på dig på det fina fotot!
men jag faller allra mest för färgskalan och formen i det andra, det var verkligen wow-känsla för mig på det
!
Ja två otroligt fina pärlbroderade halsband o den ena dessutom med ett fint matchat armband. Jättekul att se halsbandet på dig o då ser man ju verkligen hur vackert det är på dig!
Tack för alla era snälla ord om smyckena… min man har tagit fotot på mig men läpparna målade i all hast, lite snett och vint…
Egentligen…. Om jag ska vara superärlig, så vill jag så väldigt gärna plattsa på The Battle of Beadsmith 2013. Det är därför jag jobbar på bidragen extra mycket… jag vill bara få vara med där, resultatet i den tävlingen är likgiltigt. Dessa smycken vill jag visa Steven och co, och duger inte de, så gör jag flera… Det är ett roligt mål just nu, som sporrar, som jag bara måste ha att sträcka mig mot nu när jobbet inte finns längre. Visserligen försöker vår vän amerikanen göra en makramé-variant, men det ser tunt ut i de leden, tycker jag. Ännu har inte så många tagits ut, men Steven är nog så superstressad av det andra, så tiden räcker inte just nu, och även där är det 2013 som gäller.
När det gäller denna tävlingen, så vill jag ju naturligtvis att det ska gå bra… men jag har vunnit där en gång, och måste lära mig att det inte är sååå viktigt att vinna. Det finns flera fina bidrag och tävlingsledningen har kanske inte visat upp allt som lämnats in heller. men det är klart… 1000:- att handla för…
Det bruna ja, jag tycker väldigt mycket om det. Så här sitter det på:
Glittertind
Lycka till! Det är så roligt att ha ett mål - hur det sen än går.
Jaha - ja men då förstår jag bättre glittertind o jag håller alla tummar o tår för att du kommer med i BOTB 2013! Sedan håller jag förståss tummarna för att det går bra i smyckestillbehörs tävling också. Båda halsbanden är underbara - på var sitt sätt!
en vacker bild det också
, roligt att få se hur de sitter på också - det har man ju oftast en väldigt luddig uppfattning om.
nog borde du platsa med dina verk glittertind, men det är naturligtvis ett visst mått av personligt tyckande inblandat i det med så många oerhört skickliga pärlkonstnärer över hela världen och så förhållandevis få platser. jag håller tummarna iaf 
lycka till!
Lyckomia
FANTASTISKA SMYCKEN!!
Otroligt imponerad, jag gillade det Blå/bruna lite mer om jag nu ska välja..lycka till på alla vis!
Mvh.Annicka
Tack alla! Ni är goa med era kommentarer. Ja, det ska bli spännande att se om smyckena slår denna gången. Jag har inte tävlat på väldigt länge… jag blir så lätt stressad av det.
Glittertind
Håller tummarna för dig i tävlingen, kikade som hastigast på biddragen igår och konkuransen var rätt hård denna gång tycker jag.
Ja, verkligen! Och inte vet man heller om de har visat upp alla bidragen.
Kanske finns det något mer under ytan… Irina bad mig göra ett kollage i sista minuten. Jag hade ju skickat dit alla bilderna var för sig, för kollage är inte min grej. Så jag tog hjälp av sonen, som satt och pusslade någon timme med det, och så blev det följande två bilder som represenrerar mina bidrag.
Glittertind
Fina bilder. Hoppas det går bra för dig.
Tack Mmadeit för att du håller tummarna!
Glittertind
Collagen är jättefina. Tur att du har någon som kan hjälpa dig med sådant. Lycka till både nu i tävlingen o med att komma med i BOTB.
Tack Cessy! Ni är så fantastiska som vänner fastän vi bara träffats på nätet!
Glittertind

Verkligen fantastiska saker. Lycka till !
fantastiskt fina kollage, vilken tur du har som kan få så proffsig hjälp med både fotografering och redigering hemma 
Wow :)

Hoppas tävlingarna går bra.
Jo, bättre hjälp fanns knappt att få med både foto t på mig och med kollagen…. Men hur det går med tävlingen är en annan sak… Ni har väl sett Tigris fina svarta med alla blommorna på smyckestillbehors Facebook sida? Den tror jag vinner. Men man ska nog inte vara 100% säker när det gäller tävlingar, Usa-grupperna i juryn har ju sin smak och tradition.
Men det spelar ingen roll nu, gjort är gjort likssom. Det blir som det blir.
Mvh och kramar 
Glittertind
Tack Elen.St!
och så roligt arbete!
Glittertind
Oj… Dålig koll på stavningen…. Tangenterna sitter visst för nära varandra i dag…
Glittertind
härlig färgcombo på det!
Lyckomia
jättesnyggt Glittertind
en sann pärlmästarinna!
Mvh.Annicka
Jättevackert armband
härliga färger !! 
på min skärm ser det blått ut - men det är hursomhelst otroligt vackert. du är en mästarinna på freeform peyote glittertind 
Tack alla goa för snälla ord! Mästarinna? nja, men jag ska i alla fall försöka utveckla min teknik lite grad, så att jag kan variera mera.
Mvh Christina G
Glittertind

Så snyggt armband! Du är duktig på allt du företar dig, Christina! Så mästarinna är inte att ta i. 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Här kommer mera:
En av kissidors glasskarabéer har tagit plats i detta broderi. Bandet är med äkta stenar. Jade, ametister, carneol, agat, turkoser är blandade här . Det är riktigt egyptiskt och jag har googlat lite på skarabé för att få någon hysat bra grund till smycket. Jag är jättenöjd med det, men är lite rädd att jag klippt för nära kanten innan kantstygnen…
Glittertind
men FY vad vackert glittertind! åååååhhh, jag är så hedrad av att ha en liten liten bit med i detta att jag nästan smäller av - du har lyckats så fantastiskt med färg och form i detta och har verkligen fått till en synnerligen egyptisk look!
Och den är sååå snygg på!!!!
Glittertind
Vilket fint samarbete kissidor och glittertind.
Snyggt broderat, glittertind
_
Tjusigt. Tur att du fått tid till så mycket nu.
snyggt !! och man känner faktiskt närvaron av de gamla faraonerna….
De fins där, ja…

Glittertind

Verkligen fint. Tänkte på egypten direkt.
å så fint, me like!
Lyckomia
Jo som jag skrev på fejjan så ser jag verkligen scaraben som flyger mot solen o det egyptiska i detta arbetet, men jag ser också något lite himmelskt i det. En ängel o det skulle också kunnat vara en altartavla med mer modern version av kristendom. Ett otroligt fint arbete o grattis till att du kom med som du ville
Tack Cessy! Jag är så glad åt den beskrivningen! Ja, jag ser också ängeln, nu, när du beskriver det så.

Glittertind
Vilket mycket häftigt smycke glittertind
Mvh.Annicka
Vänta du Annicka, så ska du få se på neonfärger i glas… det du!

Glittertind
Det ska bli mycket spännande Glittertind!!
Mvh.Annicka
oohhhh vad fin…. stark gissning på att du köpt cabben av annicka…
Härligt blickfång!

Superfint! :-)
Jättevacker cabbe o så fin inramning du har gett den glittertind. Blev ett superfint hänge av det.
Herregud vad snabb du är Glittertind!! O vad fin den blev
Jättefint färgval till!
Kram A
Mvh.Annicka
Tack Annicka! kul att kunna visa så här… och tack alla ni som puffar på med positiv respons. Så mycket det gör med detta!
Glittertind
Å underbart blev det! Gillar!!!
Lyckomia
Tack mialyckman! 
Glittertind

WOW så fin. Den blir man glad av att se.
härlig infattning av den vackra cabben 
Tack Niwa!
Det är det egyptiska Horus ögat, som står för skydd och tur.
Glittertind
tyckte väl att detta också hade egyptiskt stuk….det kommer att bli superfint…
nice!
Lyckomia
Väldigt läckert :) Loving it!
verkar bli ett riktigt häftigt halsband. Älskar egyptiska symboler
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!
Snyggt glittertind!! Vad häftigt ögat blev
kul att du kunde använda cabbarna!
Mvh.Annicka
Ser ut som ett riktigt spännande pärlbroderi :-)

Ser häftigt ut.
Tack!
Ska bli kul att se hur det utvecklas. Det går helt sin egen väg. Både i färg och form.
Cabbarna är Annickas halvt ratade skapelser, som jag klistrat på filten. De sitter som berget!
Glittertind
åh så häftigt glittertind :-D ! ser fram emot att få se det färdigt :-)
Fantastiskt arbete!
Vad Roligt att 50 öringarna fick vara med känner man historian bakom så gör det ju de hela ännu mer speciellt :-) men lite nyfiken Kittlas inte fjädrarna?
Woow
Ett helt fantastiskt vacket halsband. Helt underbart. Tänk att en utmaning o en brosch kunde växa till detta helt enorma halsband. Så vackert!
åhhhhhhhh va snyggt! Otroligt!
Lyckomia
Tack alla, och särskillt Allamej! Jag ska tävla med detta halsbandet i Good Quill Huntings tävling BIRDS OF A FEATHER… Där står att smycket ska vara gjort till just den tävlingen…Detta pratade jag med Allamej om innan vi skickade bilderna till iFokus. För jag blev först osäker på hur jag då skulle göra med utmaningen, för det var ju till det vi fick de gröna fjällen och ansiktet och jag ville inte svika er och Allamej. Men jag tänkte att en liten brosch först, som sedan utvecklades till något annat efter utmaningen, skulle lösa problemet… Och jag anser nu att detta är ett så helt annorlunda smycke, så problemet finns inte alls mer.
Mmadeit… om det killar? Kanske det nedersta, men jag hade inte sååå urringat när jag provade. De översta fjädrarna killar inte. De ligger mer framåt

Glittertind
Tillåt mig att inflika att jag fick tvinga henne att delta i tävlingen :D

Åhh, så häftigt halsband! Vilken skillnad det blev mot broschen! Lycka till i tävlingen! Bra gjort att delta. 
och bra gjort allamej att tvinga henne
!
glittertind, det har varit väldigt roligt att se det här arbetets utveckling - det var mycket vackert redan i sin första fas och nu har det utvecklat sig till ett storslaget och helt underbart verk.
din färgkomposition är som vanligt i världsklass, och jag tycker väldigt mycket om att femtiöringarna och dunet gör det lite mer avspänt så det inte blir för pompöst.
detta är inte bara ett helt fantastiskt smycke, det är som en hel saga i sig och det är nog den allra finaste komplimang jag kan ge någonting skapat 
Oh, tack för alla fina ord!
Och det du skrev, kissidor är det finaste beröm jag någonsin fått. Jag tar det till mig och lyfter från golvet av glädje!
Glittertind
jösses vilket jobb !!!!!! stort men vackert halsband… 
sååå läckert
!
inramningen till ögat, specialbeställde du den av annicka eller hade hon en sådan och det var mer eller mindre det som allt växte ut ifrån? just den "cabben" är ju verkligen något alldeles extra i sammanhanget även om de små enklare cabbarna ju är nog så vackra och gör sig fantastiskt fint i ett sånt här verk.
Ett fantastiskt arbete o mycket vackert halsband
så vackert det blev! härliga blå nyanser.
Lyckomia
Tack för alla fina ord!
Specialbeställt är nog inte det rätta ordet kissidor. Annicka hade ögat liggande, och frågade om det var något jag kunte använda. Jag såg det först som en öppen blå mun, sedan granskade jag det noggrannare, när jag kommit hem… Så utgick jag från den cabben och sydde, på inspiration, så att det blev olikt på ett sätt, men ballanserat ändå på sidorna.
Glittertind

Verkligen häftigt.
Ögat är nog min favorit bland alla dina pärlerier!
Snyggt Glittertind.
Ja det där glasögat var verkligen läckert
_
Det är min favorit också, tror jag…. (Det sista brukar nästan alltid vara det.)
Tack för att ni kommenterar det! Det värmer gott!
Glittertind
Snyggt Glittertind! Onyxsettet var fantastiskt snyggt
Mvh.Annicka
Två jättevackra set. Var o en på sitt sätt.
Riktigt snygga!
Fantastiska färger! Onyx-armbandet skulle vara ett nöje att bära för en armbandsmänniska som jag 
#170 Åh, vilket underbart armband! :D

Fantastiskt som vanligt.
Har tittat igenom hela tråden och jag säger bara det vilka otroligt vackra smycken! Grattis till din skaparkraft Glittertind! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack alla ni goa människor här…. Och Indiana, som jag träffat annanstans… Jag blir bara så glad…. De ljusgröna färgerna är ganska nya för mig. Blått, rosa och lila har dominerat tidigare gaska mycket. Vill försöka nya färgskalor, men fastnar så lätt i det jag känner sig trygg med.
Glittertind
gillar armbandet mest…
de större, gröna pärlorna som ser ut som vindruvor…vad heter dom ?
e dom droppformade ?
Nej, jag vet inte vad de heter, mer än droppar… Har fått dem i en byteskit från en god vän på nätet, tillsammans med det andra i armbandet.
Glittertind

Allt du gör är genomtänkt och välarbetat! 
Min favvo är #150
Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/
otroligt fint, gillar de vårlika färgerna
Lyckomia
Härligt jobbat med nya färgskalor glittertind!
Sanne de gröna frostade dropparna ser ut att vara normalstora miyuki drop beads finns tex på pärltorget
ohhhh…tack för infon mmadeit….tyckte dom såg läckra ut …
lite tråd kapning (förlåt för det) men kan tänka mig de blir super läckra som "vänd pärla" när man korallar…
Trådkapning är bara en krydda. Bara det går att knyta ihop igen…
Tack alla ni för de fina kommentarerna. Material är jag inte alls så kunnig i som Mmadeit, och inte vet jag heller var det finns att köpa. Jag har, som sagt fått just dessa pärlorna….
Glittertind
onyxsetet är så maffigt och ganska stilrent för att vara i en så arbetad teknik, mycket snyggt - nåt även en gråråtta som jag skulle kunna bära till vardags utan att känna sig lite för mycket! och en underbar färgskala i det andra, helt fantastiskt fint upptagande av annickas cabbe
!
mycket snyggt, glittertind !!!! 

Verkligen fin och lite annorlunda.
Åh vad fint o nätt du har lyckats infatta den glittertind o jättevacker kedja till
vilket tjusigt! Jättefint!
Lyckomia
Mycket snyggt Glittertind och en jättesnygg cabbe
Mvh.Annicka
väldigt maffigt men snyggt ! 
Såg det redan från början som en bild av universum o tycker det är jättesnyggt, maffigt o häftigt
Tack alla för snälla ord. Jag tar till mig dem. Jag tycker om när jag kan göra bilder så här. Kul att du såg det direkt Cessy. Och för berömet.

Glittertind
leveley…
Lyckomia

Jättehäftigt smycke! 
hur stavar jag? va jag trött eller……………….loveley skulle det ju stå!
Lyckomia
eller du menar kanske lovely ? 
ja de me! du ser………….
Lyckomia
Makramé… Det var ett tag sedan nu. Detta kors har jag väldigt länge funderat på att göra. Jag såg ett mönster på FB som jag sparade, men sedan hittade jag inte det, så det fick vänta ett tag till. Men till slut prövade jag själv efter eget minne och huvud. Då blev det så här. Jag gjorde ett svart och ett vitt. De har redan flygit ur boet, så jag får väl göra ett par till till mig själv, eler att ha i beredskap.
Glittertind
Båda korsena blev jättefina (jag har ju sett dem på fejjan) o jag förstår mer än väl att de redan är utflugna
Armbandet är i mina ögon något av det vackraste du har gjort o jag bara älskar det.

Korsen blev så fina och extra på något sätt. Gillar armbandet med, såklart.
Jag glömde ju skriva att cabbarna är både från Cessy och från Annicka C….. Och låset…. armbandet blev för långt, så det måste vara smalt, för att armbandet skulle sitta bra. Jag tittade lite överallt efter gulmetall-lås i den stilen, men tog till sist till mässingstråd, och gjorde ett själv. Det fungerar bra, och skämmer inte…
(Och vilken bild jag fick till på armbandet… återger perfekt!)
Glittertind
Det är väldigt vackra smycken glittertind
Armbandet e helt magiskt!
Mvh.Annicka
wow…vilka vackra smycken…gillar korset för dess sirlighet och armbandet för sin mustighet ….
Kan inte annat än hålla med - både korset och arbandet är super!
armbandet är bara SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ snyggt! Korset med, hur stort är det?
Lyckomia