Lejas nya smycken

Oj vad du varit kreativ och gjort mycket fint. daisychain gillar jag, men har aldrig blivit färdig att lära mig. Och pingvinen ser himla fin ut..och söt 
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Oj så mycket du hann med på PUSS! Jättefina saker, allihop! Daisy chain-halsbanden är verkligen läckra. Gillar det svart-vita mycket! Det ser så elegant ut med örhängena till. 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Jättefina smycken. Gillar också daisychainsmyckena bäst o mot alla ods faller jag mest för det i vitt o kopparbrunt som jag tycker är väldigt sobert elegant.
Oj så mycket fint!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Ja, det var alldeles vad du hann med på PUSS
. Jättefina smycken. Gillar också de vita och kopparbruna daisychainsmyckena.
Trevligt att träffas på PUSS, förresten.
Den lilla broderade pingvinen var ju underbart söt!

Tack alla. Det var en del av detta jag gjorde på PUSS. Men några var före som de träda och den svart vita daisychain, några efter som två av macrame armbanden (men jag hade gjort ett armband på PUSS som jag fick ta upp för det blev helt fel). Två av de virkade hade jag också gjort innan. Flaskförklädet gjorde jag ett på PUSS. Men det gav jag bort. Detta ska jag nog ha själv. Bara så att ingen tror jag hann med allt på PUSS. Men det var en hel del jag hann med ändå, trots att det var mycket som hände. Ska försöka ta en bild på tygblommorna jag gjorde på en workshops med. Men främst tack för alla snälla kommentarer.
Vad ska man ha som signatur tro?
Ja jag trodde också du hade hunnit med alltihopa på PUSS och blev smått chockad :-D! men det var mycket fint iaf, och den svartvita daisychainen blev min absoluta favorit, blev riktigt sugen på att göra nåt liknande själv :-). makramesnoddarna gillar jag också, och "enkelt trätt" är ju inte så pjåkigt med fina kompositioner :-)

Många fina smycken! Å, några av dom fick jag ju se irl på PUSS. Gillar också daisychain…. måste nog testa det! Har nördat in mej på blixtlås-smycken för tillfället…..
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
jösses, vad mycket fint du strör över oss idag leja !
jag gillade alla daisyvarianterna men det som vann mitt hjärta mest var de virkade i #6 0ch #7…mmmmmmmmmm
nu har jag hört blixtlåssmycken nämnas ett par ggr…kan nån visa vad det är ??
Mycket fint, stod vid 3 tiden på morgonen och beundrade dina daisy chains som låg på din arbetsplats speciellt det blå med cat eye är fantastiskt…
Är verkligen imponerad, fattar inte att man kan virka så fina armband. Jag är en glad amatör och det dröjer nog innan jag kan göra sådana här fina arbeten.

Tack för beröm. Det är kul att göra och vad gäller virkning är det viktigt med rätt tråd och bra storlek på pärlorna. Använder en" fisklina" till virkningen. Den blir då jämn och något elastiskt.
Oj vad med fina smycken du har hunnit med Leja
Dina daisychains var jättesöta o pingvinen ser utatt bli helt ljuvlig!
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Jättefina !!!!!
MLL
Leja du har möjlitvis inte gjort nån beskrivning på din daisy chain? de jag hittar runt på nätet ser inte alls lika fina ut…
Vad mycket fint du har gjort
Himmel vilket jobb ,beundrar er som håller på med pickelgöra
Är det inte svårt?

Tack för alla kommentarer.
Daisychain. Enligt mitt sätt. Fäst två trådar(oftast en dubbelvikt) på ena halvan av låset, börja med en pärla med båda trådar igenom, fortsätt med två pärlor, en pärla där trådarna korsas, fortsätt trä två pärlor på vardera tråden, en pärla där trådarna korsas igen= en ring av sex pärlor.
Gå igenom de två pärlor med trådarna(tillbaka i ringen) så de kommer ut på var sin sida av första pärlan i ringen. Träd på mitten pärlan på båda trådarna, korsa trådarna igenom sista pärlan i ringen, trä på två pärlor(mellan pärlorna mellan ringarna) och upprepa ringen/blomman, fortsätt till lagom längd och av sluta med en pärla och fäste i låset.
Fråga gärna igen om du vill. Jag har använt två färger på pärlorna, en för ringarna och en för mellan och mitten pärlan.
Lycka till!
Tack så hjärtligt för beskrivningen. kolla i din meddelande mapp på facebook du har en PDF fil liggandes där….
Så fina smycken! Daisychain smyckena är jättesöta. Blir lite sugen på att prova själv inte minst när jag såg beskrivningen.. Får se om tiden räcker till… Pingvinen var också jättefin!

broderierna och nr 37, me like!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Fint med pimpad ryggsäck o så gillar jag makraméarmbander i #37 väldigt mycket. 
gillar också #37 
ska broderiet på ryggsäcken föreställa något ? jag kan inte se vad det är 
Broderierna va jättesöta
e det inte en geisha på väskan?? Får jag testa att göra pingvinen i glas nån dag?? Armbanden var fina och kul att se vad du fick i paketen!!
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka

Tack för kommentarer. Armbandet blev jag själv nöjd med. Men skulle nog behöva lite bättre teknik. Pingvinen fick jag mönster till på workshops på PUSS. Så det mönstret är inte mitt. De andra tre är geishor från en mönster tidning. Tyckte att det vore kul att använda en av de på min väska.