Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 1988 ggr
sanne62
1

hur gör man ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kan någon berätta hur man använder denna?

hur fäster man trådarna eller wirerna?

och hålet i mitten, hur döljer man det sen ? eller det går inte?

hur får man trådarna att bli kvar i rätt skåra ?

ska man knipa ihop hela tuben på något vis ?

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

flower1
1

Om du gör ett armband i en pärlväv, fäster du först tråden. Sedan för du in pärlorna i yttersta raden på kortsidan av arbetet i tuben, och fäller ned sidorna. Därefter sätter du ett på samma sätt i andra änden. Sedan är det bara att sätta på lås med motringar. Hålet kan du ju ha nedåt, så att det inte syns. Har inte sett med hål förut, men det verkar som om det är en tillverkningsteknisk grej på modellen på bilden, då själva öglan verkar vara utstansad och sedan uppvikt?

Här är min hemsida.

sanne62
0

tack för förklaringen flower…då var jag nästan rätt på det…men jag trädde 3 wirar genom hålet, satte därefter klämpärlor på och försökte få "trådarna" på rätt plats uppifrån…men det höll inte…nu vet jag…jag får byta ut wiren mot fireline och avsluta arbetet med några 11/0, fästa tråden och SEDAN montera det på avslutet…

ringen fattade jag att den skulle vara till att fästa lås på …Flört

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Cessy
0

Har aldrig använt en sådan här tub, men jag trodde den utstansade ringen var för att man skulle kunna sätta en motring o sedan ett lås eller?

flower1
0

De här avsluten fungerar givetvis till annat än vävda arbeten, t ex de som är gjorda i herringbone, square stitch osv, dvs till arbeten med pärlor i jämn rad vid starten. Hålet reagarde jag på eftersom jag har för mig att den sorten jag har inte är gjord i ett stycke med utstansat hål, utan har en pålödd öglaFlört.

Här är min hemsida.