Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketterglasfusingsilverlera
Läst 6845 ggr
sonette
3

Mina alster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag låter bilderna tala för sig självaFlört

sonette
2
sonette
2
sonette
1
sonette
2

Nu kommer sista bilden för idag

leja
0

Oj så fina!

Vad ska man ha som signatur tro?

mialycktman
0

Jättefina!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
0

Fina smycken Glad

Niwa
0

vad fina smycken!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sonette
0

Tack!! Jag är så glad att jag lyckades få in bildera rätt.Det är verkligen kul med glas men det blir verkligen inte billig hobbyTungan uteTörs inte räkna ut vad jag lagt ut på kort tid.Ska köpa former o prova mer sen och dekaler. Bilder som man kan köpa på arksom har samma mönster (kommer inte ihåg vad det heter)är de svåra att fusa?

sanne62
0

snyggt….ja detta är verkligen en hobby som ruinerar en in på bara skinnet…

alltid är det nåt man behöver/vill ha, fast man nyss beställt….

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Cessy
0

Om dekaler är svåra o fusa beror på om du har en ugn eller om du har en burk - hot pot eller annan modell. I burk är det lite kittsligare med vissa sorter, men jag har fusat massor med både formar o dekaler i burk innan jag fick ugn för några veckor sedan o det går utmärkt. Det kräver dock en väldigt noggran passning av glöden så att inte fusningen går för långt. I ugnen är det betydligt enklare att både fusa formar o dekaler, för där ställer man ju topptempen o hålltiden o vet därmed att det blir bra.

sonette
0

Jag har ju ugn (keramik)som jag inte provat ännu.Men hur vet man graderna? Står det på dekalerna man köper,men isf kan man väl inte blanda en massa o fusa.Kör du liknande som former då med dekaler på?Det låter väldigt bra i vilket  fall,skönt o slippa passaFlört

Cessy
0

Jodå du kan blanda dekalerna. Jag har kört både svarta o guld o andra på mitt slumpingprogram - 670 grader i topptemp o hålltid 15 min. o trots att de guldiga är Low fire o vissa av de svarta är High fire så fungerar det utmärkt att köra dekalcabbarna tillsammans .

ommok
0

Fina smycken! Gillar #1 bäst, det är ju blått! Flört

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

MariesSilversmycken
0

Så fina! jag gillar verkligen de blå smycken i #1 också!

Ringen i #2 ser lite ut som Murano-glas inuti det gröna, kan det vara det?

[kissidor]
0

jättefina sonette Glad, gillar särskilt pendlarna!

sonette
0

Tack snälla ni.Ringen nr 2 är vanligt glas tror jag.Däremot den allra översta utan nr har jag decorativt glas.och vissa andra dishro.Men jag kan ha fel,är dålig på detta.Köpte från warmglass burkar med glas i,det kanske är lite olika i dem?

R&Smatte
0

Åh! Det lilla gillade jag mycket!

Jättefina alster!

sonette
0

Här kommer lite nytt som jag gjort i ugnenFlört

sonette
2

Det verkar inte funka med bilder.

R&Smatte
0

#21 Vad fina! Gillar färgerna.

[kissidor]
0

jättefina set Glad!

sanne62
0

najs

sonette
0

Tack snälla ni,extra kul att höra från er som är så duktigaGlad Är det någon som vet hur man får en knallrosa färg?

sanne62
0

denna blir skarpt rosa…speciellt om du inte har klarglas över…

http://www.warm-glass.co.uk/greenmagenta-blue-on-thin-black-p-839.html

denna är mer ljusrosa….

http://www.warm-glass.co.uk/greenpink-on-thin-black-p-98.html

Cessy
0

Jättefina smyckenGlad

Ja som Sanne skriver så blir ju de dichroiska glasen riktigt rosa o vill du ha ett klarglas som blir riktigt rosa så är Light Pink Striker det klarglas som blir mest rosa vid fullfus, men riktigt knalligt rosa måste du använda de dichroiska glasen som Sanne länkar till.

sonette
0

Tack för tipsen!!Men om jag använder det som Sanne sa,ska jag lägga det på ett klarglas men inget upppå för bäst tesultat?

Cessy
0

Om du går till min tråd cessys glas o smycken 7 så har du antingen green/pink eller magenta/blue (har glömt vilket men tror det är magenta/blueSkäms) utan klarglas ovanpå på ängeln i #114 så ser du hur det ser ut med den färgen då.

o light pink striker irid har du i den vänstra cabben i #111

sanne62
0

du kan lägga en extra svart (eller valfri färg, för den syns ju inte speciellt..)under för att få fler mm på höjden, annars drar det ihop sig för mycket..du känner väl till 6 mm-regeln ?!

det blir rosa även om du lägger på täckglas men inte lika knalligt…mer upplöst och glittrigt…

dichroglasen finns ju både på svart och klar botten …väljer du glas på klar botten, syns ju givitvis det glaset du lagt under…

blev det förståligt ? OskyldigSkäms

Niwa
0

hjälp vilken läcker färg i 21!!!
Jätte fina smycken.Glad

sonette
0

Tack för hjälpen!Sanne jag förstår precisFlörtSka se vad jag har,är inte hundra på att det stämmer med det du tipsar om.

Niwa-Tack snälla

mialycktman
0

20 21 är toppen! Sjukt snygga!

Lyckomia 

sonette
1

Jag ska försöka skicka efter något slags student paket om det glaset är med där,de brukar nog vara olika packade eller hur.Kanske svårt o veta att man får med det.Svammel svammel.Är det någon som förstår hur jag tänker?

Cessy
0

Jag har bara tagit student-pack med dichroiskt glas o då fick man inte glasen märkta så då får man chansa på vilket glas man fått med i packen tyvärr, men det är möjligt att det är annorlunda med Bullseyeglaspaccken - fast jag tror inte heller att de glasen är märkta.

Fina cabbar/hängen du fått tillGlad

mialycktman
0

vad är det för glas i nr 21?

Lyckomia 

[kissidor]
0

scrap bags med dichro är definitivt en bra idé i början och kan fortfarande vara roligt och praktiskt och ekonomiskt även när man samlat på sig lite - men det är ju som sagt det att du kan aldrig veta vad du får och det är olika i varenda påse, så i det här fallet bör du nog helt enkelt köpa dig en 5x10 eller 10x10 av den färg du vill ha Glad.

läckra hängen i #34 förresten Tungan ute

sonette
0

21 är en auqua blå 1808 tror jagObestämdHar just suttit o klurat.Nej det är som ni säger svårt när man köper blandat som jag ju gjort,köpte de stora burkarna från wg.

Så vill folk ha samma som man gjort o så står man som en fågelholk o vet inte alls.Nej så nu ska det bli ordning o reda,ska bara köpa glas som jag vet(el tror)

Tack för snälla orden,det känns braFlört

Cessy
0

Tror du inte det är ett streaky glas sonette? För där är liksom slöjor i det. Tror precis som du att det är aqua blue tint men med white streaky. Oerhört vackert blev i alla fall ditt set med det glaset i #21Glad

mialycktman
0

mmmmmmmmmm vackert var det ialla fall!

Lyckomia 

sonette
0

Tack!! Ja Cessy jag har tittat igen och du har nog rätt.Ska verkligen köpa enskilda glas nu så jag vet vad jag görFlört

sonette
3

Den här körde jag i keramikugnen på 730 grader,den går upp dit sedan slår den av.

sonette
1
[kissidor]
0

ja se, där har du ju ett litet ölflaskfat Glad. så den sjönk ihop så mycket redan vid 730 alltså :-? tänker, ja då törs jag helt klart sänka min temp ytterligare från den där konstiga brännkurvan jag laddade ner.

den blåvita ringen med ett svart litet hjärta är supersöt Tungan ute! hur har du gjort hjärtat? är det en dekal, eller hade du en vit millefiori med svart hjärta i, eller…?

oj vilken perfekt passning av den stora ovalen till den infattningen Förvånad! var det rena turen eller hur har du burit dig åt för det utan slipmaskin?

Cessy
0

Roligt att flaskan blev så bra i din ugn sonette o fina cabbar du gjort till ringar o hänge.Glad

sonette
0

Hjärtat är inget hjärta,ser nog bara så utTungan uteJa visst hade jag tur med passningen i ovalen,bara ren tur.Jag är så glad att det går så bra med ugnen utan att jag kan ställa in så mycket.Måste skriva upp allt bara så man kommer ihåg.tack för snälla ord.

mialycktman
0

Ringarna var söta och flaskan va cool!

Lyckomia 

sonette
0

När jag tittade noga såg det faktiskt ut som ett hjärta.

Nu har jag provat köra fullfusade cabbar flaskor och nu sist former,och det går att köra i samma program 800 grader och 30% i en timme.Och så fick jag glas från WG med olika variationer till rosa.Fick fram en härlig rosa direkt.Bilder kommer.Glad

sonette
0

Är det någon som har koll på om det blir rea på glas någon gångTungan ute Om jag ska börja göra större saker så måste jag ju köpa stora glas och mycketRynkar på näsanFy vad dyrt det kommer att bli,men kulFlört

Annicka.C
0

Ja här har du ju lite saker som du gjort Glad Settet i #21 var snyggt och den gröna pendlen i #3. Det ska bli spännande att se dina nya saker…

Nää det e alltid svårt att veta när WG har rea…jag köpte senast 10st 40x50 skivor, då får man 30% rabatt men då blir det  ju bara 10 olika glas…

Mvh.A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

[kissidor]
0

ja som sagt storköpsrabatten som gäller året om gäller ju för 50x40 och minst 10 skivor så det vet jag ju inte om det är intressant för dig sonette. men årets vårplanglasrea på w-g - då det är 30% på allt bullseye planglas oavsett skivstorlek och antal - har ju varit, och nästa blir först nån gång i höst. förra året var det i början av oktober så det gissar jag att det blir i år också.

däremot kommer det att vara 30% på dichro 13-19/7

sonette
0

Tack för svar.Är det på WG bara du talar om..?Gäller o hålla ögonen öppna alltså.

[kissidor]
0

ja det är bara w-g jag talar om nu sonette, kan inte komma på nån annan som har så hyfsade priser i utgångsläget och så förmånlig frakt eller så rejäla rabatter att de kan konkurrera, så det kändes inte meningsfullt att prata om någon annan. men självklart finns det alternativ, om än inte lika förmånliga - men bor du så att du kan åka till cerama utanför malmö och handla på plats tex så är ju det definitivt värt att kolla upp.

sonette
1
sonette
1

Lite rosa och lite blåttFlört

Annicka.C
0

Snyggt! Skrattande

Tack för drichroinfo kissidor!

Mvh.A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

sonette
1
sanne62
0

#57:an är gottig !!!  Skrattande

[kissidor]
3

ja det är den Skrattande, och det blåa setet i #55 är också läckert Glad. roliga gröna displayer du skaffat dig, var de dyra Oskyldig?

mialycktman
0

54 an, me like!

Displayerna, är det inte äpplen?

Lyckomia 

Cessy
0

Tror det var det kissidor menade Mia - att det var äpple.Flört

Jag jag gillar 57 bäst men jag har alltid varit svag för stripesdichrot för det blir så vacker effekt av det.Glad

[kissidor]
0

Helt riktigt cessy, det var det jag menade ;-)

sonette
0

Ja de är dyra och svåra o få tag påCoolDe gröna runda.

mialycktman
0

ok fattade inte ironin…….gammeltanten är lite trög ibland:))

Lyckomia 

sonette
0

Mialycktman det gör inget,jag fattade inte heller på en gångFlört Jag tog till äpplena för att fota, de syntes så dåligt(spec.de rosa)

Tack alla för tipset ,det blev ju rosaGlad

[kissidor]
1

ursäkta, det är nog jag som har lite kryptisk humor ibland SkämsSkrattande

sonette
1
sonette
1

Det går inge bra med det heller

sanne62
0

vilken härlig färg på de blå-gröna i #68…vad heter det glaset ?

mialycktman
0

Armbanden var läckra!

Lyckomia 

Cessy
0

Härlg färg på de blågröna acabbarna o fina armbandGlad

sonette
0

Tack snälla niFlörtJag blir så trött på mig själv för jag fuskar o skriver så kryptiskt så jag inte förstår vad jag gjort.Tror kanske att det kan vara magenta grön på clear.Måste bli bättre på att skriva ordentligt.Jag var bättre i början på att fota och skriva uppSkämsLovar att jag ska skärpa migTungan ute

[kissidor]
0

håller med om de blågröna, ljuvliga Glad

sonette
0

Tänkte att jag skulle hitta rostfria fat mm att slumpa i,men inget fynd.Är det någon som använt rostfritt som kanske har en bildGladHur vet man att det är rostfritt???är så sugen på att prova.

sonette
0

Om jag ska sälja smycken på marknad el dyl vad ska man då köpa o hänga o lägga dem på för att det ska se fint ut.Eller gör ni egna,tänkte på frigolit med snyggt tyg på,men vill inte att det ska se billigt ut.

Annicka.C
0

Jag ser att jag har missat dina senaste alster…jag tror att setten i #68 blev mina favoriter, färgen är jättehärlig!

Mvh.A

Mvh.Annicka

Cessy
0

Ja rostfritt stål o dess beteckningar kan jag ingenting om, men läs här på wiki, för rostfritt stål brukar ha en märkning i botten. Letar du efter rostfritt i butiker eller på loppisar m.m. så ska du också ha en magnet i fickan, för de nyare blandningarna är ofta sämre rostfritt o ofta magnetiska o dessa ska du INTE använda (varför vet jag dock inte, men de ska inte vara magnetiska).

Sedan enligt kissidor så slänger du med din rostfria form i en fullfus, för då ändras ytan i formen så att du sedan kan få din separator (t.ex primo primer) att fästa. Mer än så vet jag inte för jag har några formar som ligger men som jag inte blivit färdig o slänga med i en fullfus o prima, men en dag så …..Oskyldig

En del använder frigolit o klär in. Andra gamla tavelramar eller anteckningstavlor m.m. Man kan köpa stuvbitar med plysch/sammet på t.ex. Jysk o klä detta med o det funkar också bra att ha som duk på bordet.

sonette
0

Tack snälla för  tips!!Jag var på ett loppis igår och hittade fler formar,o så gick jag o svor för mig själv att de inte sålde magneter för den hade jag glömt hemmaSkämsMen jag hittade magneter där o stod o drog med den på alla former o när jag tittar upp står en man o tittar förvånat på migFörvånadHi hi

Jag är så glad för dem.Och ni vet säkert att man blir helt stirrig för jag kom på att gud jag kan ju smälta glas.Hittade en jätteläcker flaska o ett snapsglas som jag ska prova.Man blir lite kraschsugen(iaf jag) Hittar i skåpen hemma ensamt glas i en färg som jag kan slå sönderTungan ute

[kissidor]
0

hihi, vad han ska ha funderat sonette Skrattande! han gick säkert hem och berättade vitt och brett för folk om fruntimret han såg som måste ha haft en skruv lös Flört

det låter spännande med dina glasåtervinningsprojekt Glad

Cessy
0

Ja jag kan tänka mig att han stirrade. Jag hade en magnet med mig när jag gick på IKEA för några månader sedan o gick ju runt o testade skålar m.m. i rostfritt o hittade bara ett tandbostglas o en liten liten skål i rostfritt som INTE var magnetiskt. De har ju en hel del i rostfritt o jag lovar att jag fick många konstiga blickar när jag testade allt rostfritt jag hittadeFlört

Roligt att du hittade lite formar på loppisen o det ska bli spännande o se vad som komer ut av ditt glaskrossande.Glad

sonette
0

Här kommer lite bilder,förhoppningsvis.

sonette
1

Bilden ovan visar former som jag håller på med,här kommer rostfritt som jag köpte igår.

sonette
1
sonette
2
sonette
0

den här flaskan hittade jag på loppis,det är en ko på och lite rolig text.Ska jag stoppa in i ugnenGlad

Cessy
0

Fina hängen o härlig flaska att fusa. Fast fjärilen i ??? förstår jag inte riktigt. Blir himla avis på att se vilka fina formar du har hittat Flört Lycka till med att fusa med dem.Glad

sonette
0

Cessy- fjärilen plus en massa andra har jag karvat ur som jag ska lägga glas i sen,och fusa som en vanlig form man köperFlörtja flaskan ska bli rolig o köra o se hur den blir./ irene

mialycktman
0

nr 83, yes yes yes!

Lyckomia 

sonette
6

Jag har inga stora glasskivor så jag roade mig att fusa ihop lite små o lade den på en rostfri kanna som jag nyss hittat på loppis.Inge snyggt men ovanligt o bara provFlört

sonette
3
sonette
5
Cessy
0

Häftiga o annorlunda ljuslyktorGlad

sanne62
0

inte alls dumt !!! Skrattande

[kissidor]
0

sonette jag tycker de blev skithäftiga Skrattande! speciellt den gröna är ju jätteläcker!

och cabbarna i #83 ser jag nu att jag missat att kommentera - jag såg dem i mobilen när jag var bortrest men hann inte skriva nåt då. de är iaf riktigt härliga färgfrosserier Glad

sonette
0

Tack allaGladJa den gröna blev riktigt läcker.

Jag har ett litet problem som ni säkert kan hjälpa mig med.Flaskan ovan som jag har fusat fick en spricka.Kan man limma utanpå eller ska jag lägga in den i ugnen igen o fullfusa??Den har alltså inte gått av,ännu.

Kissidor jag tycker också mycket om #83Glad

[kissidor]
0

åh men vad tråkigt att den speciella flaskan sprack Rynkar på näsan. saken är ju den att när du säger "fullfusa" så menar du väl att du kör den på fullfusingtemp för bullseye - men för det här flaskglaset så blir det ju inte ens en tackfuse utan bara en slumpning. dvs några sprickor kan man inte fusa ihop på det viset, och ska du gå högre så förstör du ju den fina koreliefen så det är det ju ingen poäng med heller. vid en andra fusning löper du dessutom oerhört stor risk att få devitrifikation. nu vet jag ju inte hur sprickan ser ut, men jag skulle iaf mao försöka laga den på nåt annat sätt.

SusannAlg
1

Ljuslyktorna blev ju urläckra! Eller "Lysande" om man ska vara ordvittsig…

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

leja
0

Söta lyktor, såg något liknande hemma hos en bekant(troligenn köpt i någon inredningsaffär). Kul att de blev så bra.

mialycktman
0

o vilka härliga lyktor!

Lyckomia 

Annicka.C
0

Jättesöta ljuslyktorSkrattande den gröna tycker jag var Tungan ute.

Mvh.Annicka

ommok
0

Jättefina cabbar! Har du använt glasfärger på cabbarna i #83? Jag får en känsla av kalligrafi, när jag tittar på dem. Glad Jättefina som sagt.

Ljuslyktorna är verkligen annorlunda, och häftigast tycker jag att den första blå är. Kul idé att använda glaset på det sättet. Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

sonette
0

Jag har fuskat lite med former nu,dels de jag köpt på loppis och lite annat.Men nu har jag fått hem en form med tre fat som Annika har också.Hur gör man nu????

Jag tänkte inte på 6mm när jag la på glaset utan det täckte de tre med lite allt möjligt glas på en teckta (3mm)o då blev det för kortSkämsNu har jag lagt i en lika botten och dessutom det uppepå är 3mm.Då är det 6 mm men blir det för kort,hur ska jag räkna???Hoppas ni förstår en förvirradTungan ute

Cessy
0

Du tackfusar först en platta som ska vara 0,5 cm mindre i än formen på samtliga sidor (En form som är 18 x 24 så ska glaset vara 17,5  x 23,5)

Om inte formen är djup så fungerar det bra med 3mm glas som du lagt lite frit eller annat glaskross på som du alltså tackfusar. Sedan primar du formen o lägger din glasplatta på formen så att den ligger jämnt i den o sedan slumpar du (vanligast är mellan 650 - 670 grader o hålltid mellan 15-20 min. - det finns formar som både kväver högre temp o längre hålltid, men vanliga inte så djupa fat klarar sig med denna topptempen o hålltiden)

Annicka.C
0

Hej Sonette!

Du behöver egentligen inte ha ett glas som är tjockare än 3mm för den formen, men om du lägger på lite glas på en tecktra så är frågan ska du smälta ihop glasen helt eller kan du tänka dig något mellanting mellan tack o fullfuse? I min ugn så är en topp på 780/10 lagom för mjuka kanter och lite ihopfusat…och runt där i temp så börjar mitt glas dra ihop sig…så om jag skär glaset 13*38,5-39 så brukar det vara lagom stort…men det e bara att testa sig fram, läs gärna igenom tråden " att starta fusa med ugn" så ser du lite hur tex cessys fat med svarta trekanter ser ut…

Mvh.Annicka

sonette
0

Tack för all supportFlörtJa påt igen är det som gäller.Jag gjorde som ni sa men inte riktigt samma kurva,eftersom jag har en annan ugn.Kikade nu på morgonen o det ser ut att blivit bra.

Himmel vad det här är roligt!!kul att man kan variera sig lite.Vila lite från smyckena.Lägger in bilder senare./ Irene

sonette
0

Nej det går inge bra för mig.När jag tog ut brickan så hade inte fritten smältit.Jag körde ung. som ni sagt upp till 700grader.så satt jag in den igen på 700g men samma den här gången.Törs jag köra igen?Jag har lagt den i formen igen,brukar ni göra det?Ska jag köra som när jag kör fullfuse 800gr?fick annars en fin ljuslykta iaf.kanske får bli min grejGlad

Annicka.C
0

Hej! När du ska fusa på fritt eller stringer och vill ha dem "mjuka" eller helt nersmälta så bör du först skära till plattan, lägga på fritt eller annat glas som du vill dekorera med sedan fusa den i ca 750-770 grader. Efter det så får du på nytt köra ugnen men med ett program som går upp till ca 660 grader och då lägger du glaset på formen. Jag hoppas du förstår hur jag menar…

Mvh A

Mvh.Annicka

sonette
0

Tack Annika! Har lagt in det en gång till i ugnen få se hur det blir.Jag har också ett glas som väntar så kanske det går bättre.Nu har jag köpt Tekta men har inga färgade,visst är det typiskt när man är i gångSkrikandesKöper du hem mycket färgat på en gång? Är det några speciella som är billiga o bra?

Cessy
0

Jag fusar helst frit på tekta i en tackfusning mellan 720 - 740 grader o hålltid 10 min. för då behåller fritten en mer tydlighet o man känner knottrigheten, men det går bra att tackfusa högre med frit på men då smälter fritten mer ut o blir diffusare o stringers blir istället för att vara raka mer vågigare. Ju högre tacktemp ju mjukare resultat (att fritten o stingers mer flyter ut o blir mindre knottrig) Vilket man föredrar är helt enkelt en smaksak.

Slumpa i form med bullseye kan vara lite olika temp o hålltid beoende på form. 650 - 670 grader o hålltid 15-20 min är lagom för många formar som är mer öppna o inte så djupa eller veckade kanter.

Elen.St.
0

Jag tycker att allt är så fina!  Glad

sonette
0

Nu så är den något ok men lite vassa kanter finns.nåja man kan inte få allt.Här kommer iaf. en bild och även på en ljuslykta tillFlört

sonette
0
sanne62
0

ljuslyktan är jätte, jättefin Skrattande

mialycktman
0

Nice ljuslykta!

Lyckomia 

Cessy
0

Ja lyktan blev ju häftig.Glad

Annicka.C
0

Jag ser att fritten har smält ner bra sonette, vilken topptemp och tid hade du?

När jag fusar fritt o stringers i 740/10 så blir resultatet som de vit/svarta faten i min tråd, då tycker jag de är alldeles för vassa. Men Cessy kör ca 20 grade lägre temp än mig så ugnarna är ju olika…du får testa dig fram till önskat resultat där. Men det e bara att testa igenFlört

O lyktan var fin!

Mvh.Annicka

sonette
0

Jag körde 800 och första timmen 30% av det.Ja det ju olika på ugnarFlörtJag får prova lite annorlunda nästa gång.Kör jag igen när det blir vasst?

Tack för tips snälla niGlad

Annicka.C
0

Ja du kan fusa om det om du har valt för låg temp första gången :)

Mvh.Annicka

[kissidor]
0

du har verkligen hittat en kul och läcker grej med ljuslyktorna av "avvarade bitar", denna blev också jättefin Glad

glittertind
0

Så fina ljuslyktorna är… och flaskan som fat..! Cabbarna är också fina, men dessa är lite ovanligare!

Glittertind

leja
0

Verkligen fin ljuslykta. Fatet var fint med.

ommok
0

Fin ljuslykta och trevligt fat.

sonette
0

Tack alla för snälla ordGlad

sonette
3
Marinas Mix
0

Så skojig modell på lyktorna i bakersta raden

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

sonette
0
sonette
0
sonette
0
sonette
0

Som hästmänniska jag är så har jag ju provat men det får bli fler prov…

[kissidor]
0

jo men den i mitten är väl absolut en söt pålle Glad - det kommer nog att bli jättebra när du provat färdigt, gillar fläckigheten Skrattande!

gillar dina ljuslyktor också - och nu är det verkligen tid för såna dessutom Flört

sonette
0

Tack KissidorFlört Ja jag kikar på sidorna om slipning så jag ska väl beställa lite,kanske blir lättare.Men det är svårt o få bra mallar.Tungan ute /Irene

Cessy
0

Fina ljuslyktor o hästen blev ju visst en hästGlad

mialycktman
0

ljuslyktorna var mysiga.Skrattande

Lyckomia 

sonette
0

Tack alla snälla  för kommentarer. / Irene

sonette
1
sonette
1
sonette
1
SusannAlg
0

Fina fat och ljuslyktor! #135 fatet var riktigt läckert!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

plutopellis
0

#67 Är helt underbara!

Du har inte missat att jag letar brudsmycken Flört

Cessy
0

Häftiga fat o skålar.Glad

mialycktman
0

gillar de rosa ljuslyktorna

Lyckomia 

[kissidor]
0

vad fint det blev med kanterna Glad, gillar det svartvita mest!

sonette
0

Tack allaGlad jag är så glad att jag fått tillbaka inspirationen tack vara er allaFlörtMan behöver nytt tänk./ Irene

leja
0

Fina saker, söta skålar.

glittertind
0

Oh, Dina skålar är så himla fina!Glad

Glittertind

Marinas Mix
0

sött fat

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annicka.C
0

Fina fat o ljuslycktor SonetteGlad

Mvh.Annicka

ommok
0

Så fina ljuslyktor, skålar och fat! #135 och #136 tycker jag blev super! Jättefina! Skrattande

sonette
1

Jag provade att göra en tomte

Niwa
0

hihi det ser ut som en "tummen" tomte. bara ögonen som saknas Skrattande

Cessy
0

Åh en liten pötnostomteGlad

Limaro
0

Så fina grejer du gör! Gillar att du vågar exprimentera och testa dig fram och resultatet blir ju både snyggt och personligt! Tomten var ju jättesöt den också.

Artafale
0

Gillar tomten och dina lyktor och fat.

mialycktman
0

jättegullig!

Lyckomia 

Allamej
0

Sonette, helt klart en tomte i min smak, jag är inte en fan av tomtar alls, barndomstrauman, men sådana där ögonen inte syns eller djurtomtar är helt ok. :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Annicka.C
0

GladSöt tomte!

Mvh.Annicka

glittertind
0

Jag gillar dina skålar!Flört

Glittertind

sonette
0

Tack snälla ni för snälla ordGlad Jag är nog väldigt så att jag helst ska prova allt på en gång,tyvärrSkäms men det är ju så kul. / Irene

sonette
2

Jag blev lite överaskad här ,jag la in ett blått glas och nu är det i vissa ljus nästintill rosaTungan ute vad kul det är med glas,jag gillar när man inte vet riktigt.

sonette
1

Lite dålig bild men så här ung. kan den också de ut./Irene

Cessy
0

Neo Lavender shift är ett glas som skiftar mellan lila o ljusblått beroende på om du ser glaset o elljus eller dagsljus (eller dagsljuslampa) Men det glaset brukar ju inte bli rosa, så jag vet inte alls vilkeet glas du har använt.

Har du köpt curious-pack eller vet du vad glaset heter? Fast även på curiousglasen står det ju ett färgnummer. Läcker form du fick på din vas/skål. Vad använde du att slumpa över?

sanne62
0

ja, vad paff du måste blivit när du öppnade ugnen…men den e fin ….Skrattande

sonette
0

Tack! Cessy på bild 82 den närmast kameran tror jag det är jag använt. Nummer 014250 stod det på glaset. Tror det är den du sa eller hur.Tyvärr hade jag för mycket glas på formen  så det blev kant upp till./ irene

Cessy
0

Jo det är Neo Lavender opal. Alltid trist när det inte blir helt som man förväntat sig, men det blev ju en häftig form på den från den rostfria formen. Alltid kul o hitta billiga formar o så bara testa o se hur det blir.Skrattande

Annicka.C
0

Jag har inte gillat neolavender tidigare…tyckte inte alls den va lila, tills jag tog upp den i köketSkäms(har ljusrör i källaren) I dagsljus är den jättefin!!

Formen blev ju trevlig fast du fick glaset lite stortGlad

Mvh.A

Mvh.Annicka

ommok
0

Det är säkert Neo Lavender Opal. Jag sökte på numret 0142.50, och fick direkt träff på den hos Warm Glass. Så här står det om glaset:

2mm Bullseye Lavender Opalescent.

This is a pastel colour, which fires a softer purple than Dusty Lilac.

Cold characteristics:

Will appear more pink in incandescent light; more blue in fluorescent.

Working notes:

Stable. No colour shift.

mialycktman
0

nr 160…………..olala! Me LOVE!

Lyckomia 

sonette
0

Tack så hemskt mycket för snälla ord och tips.

Vet ni hur man ska använda dessa?Irene

sonette
1
Cessy
0

Häftig lyktaGlad

Jag trodde de där granarna, renarna m.m. bara var bordsdekorationer så jag har aldrig funderat på hur man använder demSkäms

sonette
1

En adventljusstake som blev uttagen idag efter att den fastnat i formen,ska det jäklas så ska detSkrikandesDen blev riktigt bra tycker jag själv.

sonette
0

Ha ha ja det kanske det är,nu är man verkligen glasnördSkämsJag försökte fus sen tackfusa dem men de bara försvannSkäms

[kissidor]
0

åh vilken söt tomte sonette Skrattande! och neo lavender-vasen var ju underbar i sin rosa skiftning Glad. läcker adventsljustake också, även om jag kanske är lite förvånad över att du gör en sådan nu Flört

Cessy
0

Jo sonette - jag kan tänka mig att de försvann (brann upp) men blev inte glaset missfärgat där de låg? För de finns ju en del som leker just så med olika saker för att skapa reaktioner/färger i glaset.

Jättefin blev din adventsljusstake.Glad

sonette
0

Kissidor-Jag gjorde adventljusstaken långt före jul,men sen fastnade den i formen så vi glömde av den lite.

Cessy-Nej de vart inte någon missfärgning.På kursen la en tjej tallbar mellan och det blev vitt sa hon.Häftigt!

sonette
2

Jag fick beställning på tacoskalhållare och har fnulat som 17 hur jag ska få till dem.Nu har jag sålt iväg dem till en nöjd köpare.

sanne62
0

vilken bra idé !! Glad

Annicka.C
0

Vilken bra ide Skrattande lite högre så kan man använda dem till servetter oxå!

De svarta gillade jag!!

Mvh.Annicka

Cessy
0

Häftiga. Har du gjort dem på WG-servetthållare? Roligt att kunden blev nöjd.Glad

Artafale
0

Kul ide och resultat blev ju jättebra Glad

sonette
0

Tack snälla niGlad Jag funderade länge på hur jag skulle få formen ,men jag tog en sådan som jag kan göra egna formar ur(ni förstår väl vad jag menar) och skar ut en som passade.Tungan uteDet går nog på servetthållaren också.

mialycktman
0

lyktan är superfin och tacohållarna smarta!

Lyckomia 

glittertind
0

Så fina saker du gjort sonetteFlört

Glittertind

sonette
1

Tack snälla ni! har gjort två värmeljus till.

Vi har sagt att vi skulle behöva fönsterlampor,jamen då kan man ju ta värmelyktor och borra hål,så det ska jag göra nu.Vet bara inte vilken färg man ska välja

mialycktman
0

citronsöta!

Lyckomia 

sonette
0
sonette
4

Första servetthållaren på formen från WG.Kom ner lite för mycket på ena sidan men tycker jag inte gör så mycket. /Irene

Cessy
0

Den formen har jag också från WG men har aldrig testat den😞, men blev ju allt lite sugen nu. Tycker absolut inte det gör något att sidorna inte blev jämna, för många servetthållare har ju en kortare "framsida" o en längre "baksida". Häftig blev den helt enkelt.🙂

Annicka.C
0

Häftig sonette!! Jag tycker inte heller att det gör något🙂

Mvh.Annicka

mialycktman
0

mycket coolt! snygga färger!

Lyckomia 

ommok
0

Jag gillar också din servetthållare. Den blev jättefin!

sonette
0

Tack snälla ni.Känns skönt att höra från er proffs!!

glittertind
0

Fin servetthållare! Mycket snyggt!🙂

Glittertind

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.