Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettsilver-chainmaille
Läst 1296 ggr
Myling
0

Behöver lite råd...

Hej! Jag har fått beställning på dessa hjärtan o änglar. De är i silvertråd o silverkulor och läderband. Hjärtat typ stort som en femkrona. Vad skulle ni ta betalt för dessa? Jättesvårt tycker jag :/ Materilakostnad….men sen då? Hur mycket lägger ni på? Sen en fråga till…..hur putsar ni upp efter ni är färdiga. Bästa för att hålla det blankt o fint så länge som möjligt :) Hoppas ni har några bra svar åt mig ;)

Myling
0

Ja, det gick ju inte så bra :( Hur lägger jag in bild? Går det på nåt smidigt sätt på iPhone?

Myling
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu gör jag ett försök så får vi se :)

Mmadeit
0

Ang priser så är en ganska bra variant som många kör materialet x 3 ELLER ca 100:-/timme

Mmadeit
0

putsar mina alster med en sådan https://www.barapyssel.se/product.html/1-st-silverputsduk-17x17-cm?category_id=175 för att ta bort finger avtryck etc…

Myling
0

Tack!!

Lorita
0

materialet x 3 då skulle jag nästan ge bort mina saker då jag uteslutande använde återvunnet glas 🤐

100 kr i timmen är alldeles för lite om man ska ta det vitt och ska jag i framtiden sälja så ska jag gör det vitt.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Mmadeit
0

Lorita, jag vet inte alls hur priserna bör sättas när det handlar om glas, siffrorna jag nämnde var för smyckestillverkning på hobby nivå, skall man skatta får man ju lägga på för moms och sociala avgifter oxå.