Sannes Glas, inte smycken
inte för det lär hända mycket i denna tråden men jag får väl sära på smycken och bruksföremål … 
Håller med om att den blå färgen är läcker och jag störs inte av "spöket, Det bruna fatet var också fint! Ljuslyktan - jättefin!! slumpad på?
tackar ….
artafale: spöket stör inte mig i heller, ger det bara en extra själ…känns som jag är "utvald" eftersom kursledaren bara sett detta fenomen 2 ggr på 12 år….
lyktan är slumpad över, vad jag tror är en hög tandborstmugg, ca 10 cm hög….
glaset skar jag 14x14 eller 15x15 … kommer inte riktigt ihåg…jag jäktade, skulle ju hinna med mycket på dessa knappt 5 timmar….inkl. lunch…jag var uppe i turbohögvarv när jag kom hem och det tog tid att varva ner…..
Ja, "spöket" är en fin detalj. Unik helt klart! Försök få till den igen
me like the ghost!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Tycker alla tre alsterna är jättefina, men eftersom jag är något av "lyktfrälst"
så är det nog denna som faller mig mest i smaken.
Mycket tjusigt! Speciellt de på den allra översta bilden har ju fått en fantastiskt häftig form!!
Fina saker! Verkligen härlig blå färg på #1 och häftigt spöke :)
tack alla vänliga själar …. 
Fint Sanne,jag gillar fat nr 2 som var jätteläckert,vad har du lagt i mitten? Värmeljusen är mina favvisar också.Tycker att det är kul med värmeljus.Jag ska göra fler nu när jag köpt formerna och primat dem./ Irene
sonette: jag har inte lagt nåt i mitten
det är en stor hopsjunken bubbla….
Dina alster är jättefina
Men det blå fatet e helt ljuvligt….dags att skaffa liiiten ugn kanske
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Sanne förlåt, jag menade nr 1,det är väl ingen bubbla
Gillar!
Fina unika saker!

Glittertind
tack alla….
sonette….jahaaa…i mitten har jag lagt bitar av dichroglas…på fotot ser det rosa ut men det är silverfärgat…o blått…
annicka, kissidor m.fl. som undrat om jag inte är sugen på ugn nu …. jag vet inte …är tveksam…
min man frågar också och har t.o.m frågat en elektriker, om vi skulle kunna ha en ugn utan att behöva dra in fler kablar eller "starkare" ström…
jag bara känner att det nog skulle ge mig prestationsångest att ha en egen ugn…redan nu har jag ju problem med var jag ska placera mina 2 fat…det finns ju en gräns på hur mycket man har plats för och hur mycket släkt o vänner vill ha i present…
dessutom har vi ingen bra plats till den och alla tillbehör o glasskivor tar ju mycket plats också…
och dessutom skulle det ju bli en ännu dyrare hobby…jag hade ju velat ha jättemånga slumpingformar och jag fick ju också köpa mer o större glas, cirkelskärare, skärbord, primer i hinkavis mm mm
så jag tror att jag nöjer mig med att gå på kurs på ABF och använda den ugnen…
men det känns som att jag bara skulle behöva antyda att jag vill ha en ugn, så fixar min man det och sponsrar med ekonomin….
jag kanske är knäpp men just nu känner jag inget behov av en egen ugn….
Njae det beror nog snarare på att du hittat in i o fastnat i pärlornas värld, för den världen är ju nästan oändlig o så mycket man behöver när man väl hittat dit
o drar inte lusten mer att skapa större alster än vad du kan i din hot pot så verkar det ju vara ett bra val - just nu i alla fall
Du är en förståndig kvinna Sanne, Tror alla som skaffat ugn håller med, det blir dyrt. Precis som du skriver är det massor man bara "måste" ha och önskelistan har en tendens att bara bli längre och längre.
En kompis till mig har råkat ut för något som påminner om ditt spöke Sanne fast hennes är mycket större. Vi har diskuterat varför det kom dit och jag kom då på ditt spöke. Är ditt fat i dubbelt glas? Slipade du fatet innan du fusade isåfall med båda sidorna ihop limmande?
mitt fat är i dubbelt glas, fast delat på mitten i det översta klarglaset…där la jag i stället en rad med dichro med en remsa klarglas över…(anledningen till denna delning är att när jag skar klarglaset, slant jag med skäraren, så jag fick korta skivan för att få en jämn kant, jag ville egentligen ha det helt enfärgat, för det var en sån vacker blå färg.)
mitt fat är inte slipat varken före eller efter…och jag använde ytterst lite lim som små duttar i kanterna, för att det skulle ligga still…"vi" är ganska övertygade om att det var rester från fönsterputsen som gjorde mitt spöke…jag sköljde inte, bara torkade med papper…
så gör jag hemma med mitt glas till smycken och där räcker det…kanske beror det på vilket fönsterputs man har eller för att det blir mycket större mängd på ett fat, som blir kvar….
stör hennes spöke henne eller det förhöjer, som jag tycker mitt gjorde ?
Det är en smaksak vill jag påstå men det är MYCKET större än ditt och hon är inte nöjd alls - jag däremot som ioch för sig endast sett det på kort tycker det är rätt fräckt. Är dock rätt säker på att hon inte använde något fönsterputs men får checka om det kan vara så. Ser dock ut som ni har samma färg på glaset (fast hon använder 96) men det är väl bara en tillfällighet.
jag använde också 96 på detta….dom är ju gjorda på ABF, där dom bara har 96….
Vilka fina grejor du har gjort Sanne! Jag trodde först att du skaffat en ny ugn… Jag gillar det blåa spök-fatet allra bäst. Har du gjort detta på en kurs? Hmmmm…. det kanske kunder vara något… här blir det ingen större ugn. Just nu hellre en såg!!
Kan med andra ord vara samma glas…
Hon misstänker att hon fått något slitdamm mellan skivorna eller att det kommit in lite fukt. Har ingen aning om vad som händer om man har fukt mellan två plattor som fusas - ska nog testa 🤔