Sannes smycken 7
börjar det nya året med en ny tråd och ny "modell"
får jag presentera Selma …
förra tråden hittar man här:

Vackert set och snyggt presenterat! Verkar vara en fin modell du fått tag i! Hoppas hon står ut med att prova sig igenom hela ditt smyckessortiment, så att du får fota allt du vill också. 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Snygg modell Sanne
o snygga smycken!!
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Mycket snyggt, tacka Selma……..för att hon ställer opp!:)
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Selma blev ju perfekt att fota från o jättefint snöstjärneset.
tack tjejer… 
ja, och tålmodig e hon…
.
jag är mycket nöjd med selma och hennes arm…
här kommer lite fler bilder…det är ju riktigt kul att styla henne…
Jätttefina set o Selma bli ju jättefin då du stular henne o handen till armbanden blev också jättefin o det sista armbandet är jätteläckert.
Tillägg: När jag skrev var "det sista armbandet" nr 9 o det var det jag åsyftade, men 8, 10 o 11 är också jättefina
nice! 9 och 11!!!!!!!!!!!!!
Lyckomia
jag ändrade mitt caprichoarmband till ett "delat"… jag var rädd att jag skulle slita sönder det …
Jättefint med huvudet o handen, men ibland (inte alltid för ibland ser man tydligt) saknar jag lite närmare bilder så att man verkligen ser dina fina smycken. #14 är bara så läckert
Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh
tack cessy, mia och sussie…
sussie: kanske e det så att just nu e det mer spännande med selma än smyckena …
hur går det förresten för dig med dina glassmycken ????
eeh ……….. skyller på att det varit för mycket med jul o jobb o att jag fegar lite
men kanske sedan i vår någon gång
Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh
Jo men Selma ger jättefina bilder o hon är ju perfekt till örhängena, men då kommer halsbandet bort lite. Kanske 2 bilder då eller ett collage av bilder?
ja, jag tänkte göra så först men sen ville jag inte trötta er med en massa bilder…
Sanne: Jo men det viktiga med fotografering av era smycken är ju att dels ge en helhetsbild o det gör ju Selma o handen perfekt, men att också få en uppfattning om detaljerna. Jag tycker dessutom att du gör en bra avvägning o inte låter dina displayer ta överhanden från smyckena som man ibland ser när folk använder olika displaymaterial. Att visa displayen o skapa tjusiga bilder gör att de glömmer bort att framhäva själva smycket, men detta kan ju i o för sig vara helt ok - bara det då finns flera bilder så att man faktiskt kan se smycket också

Du tröttar inte ut oss Sanne
. Selmabilderna blir jättefina o örisarna syns ja jättebra o kanske då ha en bild till som visar halssmycket närmare? Håller helt med dig Sussie om fotografering. Att ha man en snygg helhetsbild så bör den i regel kompletteras med detaljbilder för att man ska se smycket ordentligt.
mmmmmmmmmmmm supernice!
Lyckomia
tack niwa och mia 
idag har det blivit en bling-ring …
närbilden är tagen med min "vanliga" kamera, för den fokuserar bättre men fångar inte lila…och den andra bilden är suddig MEN lila …. 
nice!+
Lyckomia
Jättefin ring o kanon med collagebilderna för då ser man verkligen den maffiga o läckra ringen.
Jättemaffig o läcker ring o jag håller helt med Sussie om bilderna
Selma är jättehäftig!!!! Smyckena är ljuvliga!
Så fint det blir att fotografera smyckena på Selma! Ser riktigt professionellt ut! Armbandet i #8 är mycket snyggt!
tack alla…ni e för rara…
och jag är riktigt glad att jag "slösade" pengar på selma…det ger, precis som marie sa, ett proffsigare utseende på bilderna….
…och det är riktigt roligt att kolla igenom sina gömmor efter olika tyger mm mm, som kan användas…
läs och häpna !!! 
jag har glasat i helgen … riktigt kul…
, så nu plågar jag er med en massa bilder igen …
Kanonbilder på dina fina glassmycken Sanne. Roligt att både få se dem närmare så att man ser detaljer o på avstånd så man mer får en uppfattning om helhet o storlek 
tack cessy o niwa ! 
niwa: säg bara till … dom e alla mobila !!! 

ooooooooooooooooo va mycket fint! gillar ringarna, 37, 39, 44 och 45 mest! jättefina!
Lyckomia
Oj - Jag hamnade visst mitt i. Jisses hur har du hunnit allt detta i helgen Sanne o sedan fotat dessutom?
Roligt o se att du ff. fusar o som sagt många läckra hängen o ringar som du har gjort
Kul att du hittat lite inspiration till att glasa och vilka resultat sen - helt underbara!

Snyggt.
Vad ska man ha som signatur tro?
Jättemånga fina hängsmycken o ringar o snyggt fotat 
tack tjejer ! 
ska i fortsättningen försöka varva mer jämnlikt mellan pärlor, glas, kumihimo och silverlera….

Många superläckra hängen!! (och ringar)
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
tack susann !
idag har det blivit nårra örisar …
dessa vaxpärlor kallar dom ljust stålblå … en nyans jag äääälskar …. (ommok:dessa har nästan samma nyans som dom jag letade efter.)
ss12 montees crystal
vaxpärlor i en underbar lila nyans…dom kallar den björnbärslila (!?) och
montees ss12, i crystal AB
superfina!
Lyckomia
Jättefina örisar o #60 är en otroligt härlig lila färg
o jag är jätteavis på att du har en kamera som faktiskt klarar att återge lila så fint.

Åh vilka proffisga bilder det dykt upp här, både sett ur foto, modell och smyckes mässigt! :-)
blir ju aldeles matt! Jag har en "ester" från samma butik som Selma men det är en aldeles huvud lös överkropps byst som mest är bra till att snubbla på…. "kroppen" är aldels för gul för att duga till smyckes fotografering…
tack igen flickor ! 
mmadeit: ja, som jag har skrivit innan, så är jag väldans nöjd med selma…synd att du inte har nytta av ester. 
Jodå Ester är bra att hänga handväskan på ;-)
lol…ok…ja det gäller att hitta nya möjligheter

vad bra att du lagt tutan på dragontail i din shop…ska köpa den ikväll…
Oj vad med snygga smycken du har hunnit med Sanne :) kul att se lite glas igen
favoriter blev #48 o #58.
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
tack till dig också annicka !
nårra nya armband har det blivit…
Ett gäng läckra, maffiga armband, men jag gillar givetvis #73 bäst

nr 73! Me like
Lyckomia
denna "pompom" ring va fantastisk!
Lyckomia
tack mia … den är lite väl stor men gottig ändå ….
Sanne, inlägg 33-48 wow säger jag bara!!! Jösses vilka fina glas-cabbar
jag blir avis….
Själv gör jag mycket i halvfuse, men inser nu när jag ser dina att jag måste ge mig på mer full-fuse… skitsnygga!!
tack niwa och gosa … 
gosa: ja jag gör ofta saker periodvis … antingen fullfusar jag allt eller tackfusar allt…just nu e de mest pärlor eftersom det är en ny gej för mig…
Åh vilker superduper maffig ring Sanne. Den kräver sin kvinna, men var väldigt läcker.
tack cessy 
ja, de e inget för hushållsarbete precis…
*party-party*
för då hade den ju varit rent häftigt suverän

Snygga armband och läcker ring. Maffig var ordet.
tack leja ! 
nu en bild på min första inpärlade cabbe !!! jag är jättenöjd med mitt första försök…
men cabben är också lila men jag får inte fram det med någon av våra kameror…
Jättefin första infattad cabbe Sanne
, men himla synd att inte ens den gamla kameran klarade den lila färgen i cabben
JÄTTESNYGG!!!!
Lyckomia
Urläcker, syns inte att det är första försöket, ser ut att vara gjord av ett proffs!
Jättefin Sanne!!!!
tack flickor…ni är alltför vänliga…
lite nytt har det blivit…
jag har fattat tycke för netting "utan fyllning"
mycket snyggt!
Lyckomia
tack mia…du var snabb du …. 
Du gör det gång på gång Sanne - får mig att känna mig som en hund eftersom jag mer eller mindre alltid dreglar över dina alster och nu gör jag det igen
looooooooooooooool….tack så mycket artafale.
du ska då alltid överdriva …. 

Här överdrivs inte ett ögonblick - skulle jag aldrig göra 
Ditt nettade set var jättefint o jag har alltid tyckt breda nettade armband är superfina. Dock är det ju så att det lila dubbla flat spiral stich atmbandet ju givetvis ändå får en större plats i mitt hjärta, för det är ju bara så läckert.

Läckert!!!! Visst är det kul att sy med pyttepärlor! Men irriterande när man syr fel…. håller ju på med min allra första pärlkorv nu….
tack cessy o susann… 
ja det är mycket irriterande…har man tur upptäcker man det bums men ofta har jag fått dra upp måååånga varv …. 
Jättesnygga smycken Sanne 
Mvh.Annicka
tack annika och niwa 
idag har jag slitit med mmadeit´s draksvans….jag följde hennes mönster fram till slutet, så "ryggen" är improviserad, förstod inte mönstret riktigt där…men resten av mönstret var suveränt…med både textförklaring och bilder…så jag lägger skulden helt på mig själv…
nice!
Lyckomia
Ditt draksvansarmband blev jättefint Sanne
Snyggt jobbat, ja jag skriver ju i mönstret att det är lite omständigt sätt jag använder för att sätta dit "ryggen" men värt besväret om man vill vara säker på att vassingarna till bikoner ligger rakt och inte skär av tråden. och att det finns genvägar :-) du får gärna Pm:a/maila mig vad det var du inte förstår.
vilken söt…
Lyckomia
Söt liten ring
Mycket fin Sanne!!
Mvh.Annicka

Verkligen söt. Fina färger.
tack ni alla förtjusande, duktiga, flitiga kvinns 
tack du också niwa!
usch jag har inte fotat på ett tag, så nu blev det mycket…
börjar med detta halsband som jag visat innan men nu är det lite "skruvat"…jag tycker det är snyggare…
Åh vad måååånga fina o vackra smycken du hunnit med
o jag är djupt avis på att du har en kamera som kan fota lila
Jo jag vet att det är den gamla kameran, men den fångar ju faktiskt lila o i flera nyanser o min gör oftast lila till blått
Nå hur som helst är det många fina smycken du har gjort. Du har verkligen sinne för färg o komposition.
tack cessy ! 
men nu är det faktiskt inte min "gamla" kamera som jag rotade fram för ett tag sen, utan en ny canon digitalsystemkamera, som min man köpte för några veckor sen….spänningen var stor första ggn, om den skulle fånga lila…och det gjorde den guskelov…
Jättefina smycken 
tack sussielull 
Åh viiken kamera är det från canon som klarar lila? Vilken snäll man du har Sanne o jättekul att den fungerade även på lila
tack niwa o flower 
cessy: det är en CANON EOS 650D med objektiv 18-135 IS STM … och visst är han snäll men han köpte den till sig själv men jag får ju använda den när jag vill….
Jo jag trodde nog att det var dubbla syften bakom kameraköpet, men det är ju trevligt att det kan gynna er båda.
Försökte andas något om ny kamera här hemma, men Göran bara fnös o sa något om att "du har gift dig med fel gubbe" o ärligt talat är det ju bara jag som fotar o han bara lånar sin kamera (för det hans) vid mycket enstaka tillfällen, så att begära att han skulle köpa en ny är nog lite väl magstarkt. Fast det är bra o veta att det finns canon som faktiskt klarar lila, så den dagen min blivit utsliten, så hoppas jag få en som också klarar lila.

älskar cabbarna och nr 122
Lyckomia

Fina smycken och fina bilder.
Snyggt som vanligt sanne
Draksvans, #122 & #123 Mmmmm ;)
Mvh.Annicka
tack ni också mia, leja och annicka 
lite nytt har det blivit…
först en beställning på ett lila set…jag gjorde 2 olika, så får jag se vilket hon väljer…
Superhärliga!
Mvh.Annicka
tack annicka 
tack niwa 
det beror ju på vilket set hon väljer … 
men jag kan "slänga ihop" en sån cabbe till dig…hur stor och vilken form vill du ha i så fall ?
Båda de lila seten är jättefina o dina inpärlade cabbar är också superfina
gillar 139
Lyckomia

Verkligen fina.
tack tjejer 
De sista va jättesnygga
!!
Mvh.Annicka
Vad snygga saker
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
tack ni också love o annicka …
jag har provat tilabeads…så här blev första försöket…har inte riktigt samma pärlor som i mönstret…där var tex biconer i mellan..men jag tyckte dessa 4mm´s swarovskipärlorna passade så bra i färgen….
nice!
Lyckomia
Jätteläckert armband.

Snyggt armband och matchande örisar! Kul att du fastnat så hårt bland alla pärlor, Sanne! Det har blivit många härliga alster! 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Fina matchande örisar

Fina saker.
nice!
Lyckomia
Välja mellan de lila seten - hon får det helt klart inte lätt
. Sen är i vanlig ordning det andra du gjort också jättefint!
tack alla ! 
gjorde ett liknande i blått idag…och det blev mycket jämnare o rakare, så jag ska göra om setet #152 o #155….
mycket snyggt!
Lyckomia

Verkligen fint!
Armbandet #161 blev verkligen supersnyggt o fina örisar till också
tack flickor …. 
Armbandet i #152 o #161 har du något mönster till det eller det är kanske ett betalmönster?
jag modifierade lite….men använde tutan på youtube med karla kam….
Åhå - jag hittade den, men tyckte den var ologisk o hade hoppats på att det fanns någon annan. Kom i alla fall på varför jag sällan gör något i ladderstich, för man får går fram o tillbaka så attans många gånger
Har i alla fall beställt lite fler Tila Beads för dina båda läckra armband o så Kerstins bara fick mig att känna att sådant armband VILL jag ha

men cessy…har du inte BW för 2012 ?
jag laddade ner ett nummer okt/nov.2012 tror jag…för där var fina tilabeadsarmband…
men jag har svårt att förstå beskrivningen 
…mycket lättare att följa en video…
där var ett snyggt armband som gick i "zigzag" som jag VILL göra…får väl göra ett nytt försök i helgen….
Nej jag hade inte bead work i fjol bara bead & button o jag håller med om att en video är lättare eller ett mönster som 90% består av bilder o 10% text o där texten eg. inte behövs.
Nå jag får se om jag räknar ut ett bättre sätt än Karlas för det kändes bara onödigt rörigt.
Jättefina saker! Och jag gillar verkligen dina smycken! Särskillt dem som du sytt med seedbeads! Och glascabbarna, de som du inte infattat tycker jag är finast!

Glittertind
Jättesnygga Sanne #161
vill ha känsla!!
Mvh.Annicka
Sanne, du är helt otroligt produktiv! Man blundar lite i några veckor och vips så har du sprutat ur dig så många fantastiska saker! Hur hinner du människa!! Red bull???? :)
tack så mycket tjejer … 
snyblet…de e väl så att jag försummar man och hem….(mannen nickar i samförstånd (med glimten i ögat) )
så, nu har jag gjort om det "bruna" setet…känner mig mycket nöjdare med det nu …. + att det bidde en ring till också.
oh la la….
Lyckomia
tack…visst blev det bättre med seedbeads i mellan ??!!
Ja det blev def, snyggare så här Sanne. Nu känns det riktigt lyxigt.
Åh så snyggt det blev Sanne - superduperläckert 
coola!
Lyckomia
tack för era goa kommentarer… 
i vanlig ordning måste jag ju testa olika färger…. 
Jättefina matchande örisar till #181 o det nya bruna setet är också jättefint även om jag faller mest för det blå-vita.
Vilken storlek har du använt på dina seed beads 8/0 eller 11/0? Jag tror att om du ska göra svängar i ett mönster så ska du nyttja även en storlek mindre för att få mjukare svängar o i vissa mönster får man då använda en storlek större o en storlek mindre. Om man använder 11/0 så kan man behöva plocka in 15/0 för att få mjukare övergångar o ibland måste man köpa de allra dyraste seed beadsen - Delicas för att man måste få exakt jämnhet. Även dessa finns i olika storlekar o det är tyvärr så att om man tyckte att samlandet på olika pärlor i olika färger var mycket innan man började använda olika former av sead beads så blir det samlandet plötsligt oändligt då man går in i småpärlornas värld. För då upptäcker man hur många olika sorters småpärlor det finns o i massor av olika storlekar o man behöver ju ofta ha de olika färgerna i flera storlekar

tack cessy…i det blå hade jag 11/0 och 15/0
men i det bruna är det bara 11/0…..orsaken är, att dom enda 15/0 jag har, är de i clear silverline och dom passade ju inte alls till det bruna….
har beställt fler 15/0 i olika färger, för jag förstår att man ofta har dom i mönster från t.ex bw….
Jo man behöver ofta den där små pyttesandkornen med hål i (kissidors uttryck en gång i tiden
) i en del mönster. Fast jag ska inte påstå att jag köpt hem mer en ett gäng standardfärger i 15/0 för jag är ju inte den som är så bra på att läsa mönster med text, så 11/0 o 8/0 är ju de storlekar jag samlat mest av. Fast man får ändå aldrig tillräckligt för det finns så många färger o olika nyanser/lystrar o om man använder några av de man lyckats samla in så måste man ju köpa nytt. Att annat konstigt fenomen är att även om man har rätt färg i en pärla så har man inte det i en annan som man också behöver, så man måste alltid köpa mer o då slinker det ju lätt ner lite andra pärlor också o så där håller man på - hela tiden.

jo…jag har blivit varse om detta fenomen….fast jag bestämde för ett tag sen att jag ska först bestämma vad jag vill göra….och sen beställa BARA till det….det höll inte ens en gång….
Nej det är ganska svårt. Jag har ff. inte lärt mig att bara ta precis vad jag behöver, men jag har åtminstone blivit ganska mycket bättre på att inte ta så mycket mer. Problemet är ju ibland att man är osäker på vilken nyans som blir rätt så då får man ta flera alternativ, men i övrigt har jag lärt mig att blunda för att inte ta annat som jag också skulle vilja ha, men just det där med att ta flera olika nyansalternativ kommer jag nog aldrig någonsin ifrån.

Gillade det bruna sättet mest! Nu blir man ju sugen på att testa sådana pärlor…OCKSÅ….
tack susann….ja, och jag blev sugen på din "korv"….har du ett mönster att hänvisa till ?
Älskar allt! Tänkte först att jag måste köpa något men sen kunde jag helt enkelt inte bestämma mig! Hahaha! 
Många fina smycken o #161 o 181 är extra fina
tack plutopellis och sussielull….
här är ett fusat set med finsilvernät mellan glasen…
Det blev jättesnyggt med silvernätet - fint set.
Jättefina armband igen och det blev riktigt bra även med silvernätet.

Så fina saker. Gillade verkligen silvernätet.

nätsmyckena blev ju fantastiska!
Lyckomia
tack töser !
dagens alster blev detta set i vårens färger….detta är också ett mönster från beadwork, får väl göra ett halsband också … 
Grymt fint Sanne - hade det inte varit grönt så hade jag älskat det
(ja, rött och grönt är inte "mina" färger)

Lyckomia

Många snygga saker här! Dina twinsarmband med tillhörande örisar är jättefina, dina cabbar med silvernäten är toppen och det senaste armbandet är också jättefint. Du har verkligen fastnat i pärlträsket nu, det blir inte lätt att komma därifrån… 

tack igen flickor…
ommok: du har så rätt så…finns det en stödförening för AP ? (anonyma pärlare)
139 är ju en riktig favorit! Men även samtliga pärlade smycken! Älskar verkligen armband!!! 
Hahaha …. AP…… du är rolig du Sanne,
men du vet väl att vårt stora stöd heter pärlor o det enda som hjälper är att se till att införskaffa mer stöd d.v.s. mer pärlor

Ditt set med löven är jätteläckert o du kommer säkert göra ett jättesnyggt matchande halsband till.
tack plutpellis och cessy 
du har alldeles rätt cessy
du känner mig väl…så här kommer det.
hade det på mig idag för att kanske kunna locka fram våren…istället fick vi mer kyla och snö …. 
Oj
#181, #198…försöker komma ihåg fler supergillanummer….glaset med silvernätet o de små underbara bubblorna i det sista gröna smyckena…nästan så jag blir mållös!! 
Mvh.Annicka
looool …tack annicka 
ja det e SÅ snyggt!
Lyckomia

Halsbandet blev så fint och så bra till de andra!

Ja halsbandet blev ju jättefint till armbandet o örisarna
tack tjejer ! 
niwa: det händer mig också ibland…fast jag tycker att jag läser alla nya inlägg…vet inte om det är för att det skrivs något av någon annan precis när man själv är inne….för plötsligt vet man inte vad dom andra pratar om och när man då skrollar uppåt, ser man något man helt missat…. 
Fina arbeten! Jag beundrar sådana här pärlarbeten med bara tråd!
Superfint! Särskilt armbanden!😮
Glittertind
Oj vad mycket fint du har gjort Sanne,vilken talang du är!!
tack så mycket glittertind och sonette 😊
äntligen har jag haft tid att leka med pärlorna…har mest pysslat med webshopen ett par veckor… 🙂
om man bortser från det svarta, så e de liiite vår över detta…..😇
Gillar mirakelpärlorna…har en lyster inifrån som fascinerar…
Jättesnyggt Sanne o visst e det våårigt!! även det med lite svart i 🙂
Mvh.Annicka
tack annicka ! 🙂
å de rosa var jättefina!
Lyckomia
Ett gäng vackra härliga vårsmycken🙂
tack tjejer… 🙂
och extra tack till cessy som inspirerade till detta…
Underbart vackert😃
Är det eg. 2 lila nyanser eller är det blått o lila?
jag har några lampworkade nyckelpigor och för att locka fram våren ännu mer, så var jag tvungen att göra ett armband av några av dem…
det blev sådär men jag blir alltid glad av att se årets första nyckelpigor…🙂
tack cessy…det är 2 olika lila…den mörkt lila är verkligen mörkt lila…ser nästan blå ut i verkligheten också.
Jo jag gick o tittade via mobilen o då såg jag ju färgerna bättre, för den visar lila o rosa bättre än min dator gör. Har försökt o kalibrera den, men det är ju en laptop så den går inte o göra så mycket finjusteringar med. Nå hur som helst - jätteläckert är ditt fina lila blomarmband.😃
o ser att jag missade nästa armband med nyckelpigorna som ju också var jättehärligt vår o sommararmband😃
söta nyckelpigor…
Lyckomia
tack niwa och mia 🙂
Längesen jag kommenterade, ser jag ☺️ Vilken härlig produktion du haft, Sanne - både glascabbar och sydda smycken! Tila är en av mina favoritpärlor - jättevackra armband du fått till! Och med nummer 198 visar du verkligen att less kan vara more. Så stilrent och snyggt 🙂Cabbarna i nr 138 och 139 är också mums, och….. fniss, vilken produktion du har haft! Man hinner inte med!
Här är min hemsida.
#233 är helt ljuvligt men som vanligt Sanne så dreglar jag över det mesta!!!😛

Fina smycken, som vanligt.👍

Så många fina smycken du hunnit göra, Sanne! Mycket vårkänsla i de senare, både armband och det nettade halsbandet. Just det nettade är ju ett typiskt sommarhalsband, vars färg står suveränt mot solbränd hy. 😉 Så roligt att du fastnat! Du är mycket duktig! 🙂👍
tack tjejer för era vänliga kommentarer … 😊
När får vi se en boll bild? ;-p
så fort jag varit på vårdcentralen och fått utskivet lugnande medel ….

men vänta bara….min moby dick ska fångas !!!!!!!! 🤓
hur kan du sparka på en som redan ligger med fejset i leran ????? 😭
ilska är den bästa moroten ;-)
nä det kan inte stämma…..för jag har varit rosenrasande !!! 
men jag har ju som sagt inte provat att pärla efter din beskrivning än….
jag har anmält intresse till joanna på bara pyssel, för en pärlträff…hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig IRL…(om jag nu inte fixar din beskrivning heller)
Jonna har gjort bollar har jag sett på facebook :-)
för att lugna mina "bollnerver" fick jag gör några wrapisar i stället…
och till sist… mitt lilla expriment med att fusa ihop några glaspärlor, fick en liten pärlad krage…ville testa hur det var att infatta utan "bakstycke"…
tack niwa 😃
ja de e väl tid med ny tråd men det får vänta tills nästa gång jag lägger upp bilder….
härliga memorwirearmband o snyggt infattad cabbe😃
Håller tummarna för att det löser sig med bollen snart, men om inte annat så kan ju Joanna själv hur man gör har jag sett på fejjan,😉
fina smycken.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
tack cessy o anki ! 😃
just nu sitter jag med bollen o svär….mmadeit har gjort sig besvär med att skriva en förklaring men det funkar inte för min hjärna….😡
Jo men ska du till bara pyssel på träff så kan Joanna visa dig.
snyft, snyft …. 😭det visade sig att hon inte hade öppet idag….har packat ner inför BLM i lund….
det var ingen träff idag…jag skulle bara besöka shopen…
Åh då får du vänta tills nästa vecka då. Ta o lägg undan bolleländet nu o gör någonting annat istället tills du kan få någon som visar dig IRL hur du ska göra.
264 va jätteläcker! Dina wires har härliga färgcombon, vilken storlek på wire köper du?
Lyckomia
tack mia 🙂
http://www.barapyssel.se/product.html/memorywire-for-armband-silvervit?category_id=159
den här köpte jag…

Sanne, den här länken är rätt tydlig när det gäller att göra en pärlboll. Fast det är ju en annan modell, förståss, men kanske den kan hjälpa dig lite?
tack sanne, jag har oxo beställt den….😃
Lyckomia
ohh…den var också fin…tack ommok !
men den är bara halv….är det tänkt att man gör 2 likadana ?

Jag tror du vänder på pärlan och gör likadant på den andra halvan. Har dock inte hunnit prova än. 😉
jag tror det är tänkt att den ska vara halv…om man ser på översta, högra bilden så sitter den ju så, på en rem….det är ju inte fel…sitter bättre mot kroppen då….
vad är det för språk ? e det polska kan jag få hjälp med översättningen, på jobb….

Jo, jag ser att du har rätt, men nog bör det gå att sätta ihop en boll från den om man vill. Ungerska verkar det vara, i alla fall påstår google translate det. Så prova att översätta texten den vägen, om du behöver den. Annars tycker jag att bilderna är rätt tydliga. Ska nog testa att göra en sådan, det ser väldigt lätt ut där… 😉
Massor av fina smycken sedan jag tittade in här sist o dina memorywire med rör var jättesnygga.🙂
281, Det tycker jag med. Blev inspiread att göra egna. Har material till åtminstone 1 st
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
tack flickor … 🙂