Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettpärlor-tråd
Läst 1121 ggr
Mimzzie
0

Underlag?

Hej!

Vet inte om den här frågan hamnade i rätt kategori då jag inte hittade nån som passade.

Jag har en fundering om vad som är ett bra underlag att jobba på? Själv sitter jag bara vid köksbordet men bordsytan är inte optimal då pärlorna rullar iväg osv.

Jag funderade på att fixa nåt underlag i tyg ett tallriksunderlägg men vill helst ha nåt som är slätt.

Vad jobbar ni på för underlag?

Tips/idéer? :)

Mvh

Mimzzie

Allamej
0

Gå in på de mer etablerade pärlbutikerna på nätet och sök efter "pärlmatta" Jag använder endast sådana och då klipper jag till dom, tar ut glaset ur en fotoram, limmar fast baksidan på fotoramen på den tillklippta pärlmattan och sen sätter jag in det i ramen och stänger klamrarna. Detta gör att jag kan ha flera pärlprojekt på G samtidigt och sen är jag fri att bestämma ytan.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Cessy
0

Pärlmatta! Jag har ett antal o man kan aldrig få för många - finns i de flesta pärlshopparna t.ex som Fru Pärla med massor av andra webbshoppar.

anki1
0

till att börja med kan man använda en liten frottéhanduk (gästhanduk),som pärlmatta. jag körde med det innan jag skaffade mig pärlborden Jjag  har handduken med om jag ska pärla nån annanstans än hemma.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

mialycktman
0

rekommenderar pärlmatta, jag har 3, superbra! Den lägger jag på en liten bricka med kant, inga pärlor rymmer….

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

anki1
0

Ja bricka under är väldigt bra. Har jag med, när jag pärlar på handduken. Handduken är mer provisorisk, innan man fått tag på pärlmatta eller pärlbord. Panduro har både pärlmatta och pärlbord. Slöjddetaljer har oxå (de är lite billigare där).

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Niwa
1

Jag har som Allamej, pärlmattor och ramar.tror jag har 8 ramar m mattor nu. har använt dessa sedan i somras och de passar mig utmärkt 😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Mimzzie
0

Tackar och bockar för tipsen! :)

Denna kommentar har tagits bort.