Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettannat-pyssel
Läst 2291 ggr
monstermash
2013-03-11 22:13
0

Behöver tips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle behöva hjälp av någon kreativ person känner jag! Mamma fick nytt porslin nyligen, så hon tänkte slänga (!) våra gamla tallrikar, vilket jag tyckte var synd. Så nu har jag 15 djupa tallrikar, 5 vanliga (vet inte vart resten tagit vägen faktiskt), 4 gröna vanliga tallrikar och 3 små.

Vad kan jag göra med det här? Jag har levande ljus tända på en stor och en liten tallrik, men det börjar bli dags att plocka undan ljusen nu, och dessutom har jag många tallrikar över. Alla idéer mottages tacksamt! Jag ska köpa nytt porslin till när jag flyttar, så jag vill bara hitta på något kreativt med tallrikarna.

Jag kan ju inte plantera något på de djupa tallrikarna för de är inte tillräckligt djupa (eller det kanske funkar när man precis sått dem så flyttar man de när växterna är större?) och jag behöver inga fler underlägg till blommorna

mialycktman
2013-03-11 22:33
0

så krasse, gott på macka…

ha sönder nån och gör mosaikunderlägg…

måla nåt eller skriv nåt på dom med porslinsfärg och ge bort när du går på middag….

ha dom som fågelbad på sommaren i trädgården….

ja det finns en del att göra….

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

monstermash
2013-03-11 22:38
0

#1 - Vad menar du med "så krasse, gott på macka"? 🤔

Tack för förslagen. Jo, jag vet att det finns en del att göra, men det är svårt att komma på såhär på rak arm, speciellt när man inte brukar pyssla.

Dock gav du mig en skitbra idé angående att skriva på tallrikarna, så det kan jag ju göra med några.

Niwa
2013-03-11 23:04
1

Kakfat i flera våningar, tror det finns ställningar att köpa för att göra sådana.

Slå sönder och göra en bricka med mosaik av delarna.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Lorita
2013-03-12 05:39
0

innan du gör sönder något kan du fotografera baksidan och lägga upp?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Niwa
2013-03-12 08:04
0

De vita kan man nog krascha om man skulle vilja det, men de gröna kan vara smart att kolla under 🙂

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Lorita
2013-03-12 08:37
0

även dom vita ska man nog ta en koll på för säkerhetskull 😇

anki1
2013-03-12 10:12
1

Du kan skulle kunna slå sönder några (som kanske redan har en skada) och slipa till kanterna på och göra hängsmycken av. Om du använder lim och öglor  behvöver du kanske inte borra i dom.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
2013-03-12 10:23
1

Det här vad #1 menade med "Krasse - gott på macka", man lägger helt enkelt hushållspapper på en djup tallrik o lägger på krassefrön o vattnar o krasse är jättegott att ha på macka. Ska faktiskt köpa lite frön när jag åker iväg o handlar idag, för nu blev jag jättesugen på krasse.😃

Lorita
2013-03-12 10:56
0

#7 slår du sönder även trasiga utan att kolla baksidan så kan det bli dyra smycken

leja
2013-03-12 11:31
1

Göra kakfat i flera våningar, såg sådan ställning till salu i söndags, dvs metalldelarna för att göra eget kakfat.

Vad ska man ha som signatur tro?

monstermash
2013-03-12 17:31
0

#4 - Ja, det kan jag. Men varför? 🤔 Det står ingenting under tallrikarna och är inget märke där heller. :)

Till er alla, jag kommer inte att göra sönder de gröna tallrikarna, de vita är jag inte så noga med dock. Jag älskar nämligen gammalt porslin (så länge det inte är vitt och urtråkigt) så de kommer jag hitta på något kreativt med.

#7, #3 & #10 - Tack så mycket för era tips!

#8 - Aha, tack så mycket för förklaringen!

mialycktman
2013-03-12 18:47
0

tack Cessy för föklaring, jag e lite "kort" ibland och tror att alla fattar vad jag menar….:))😃😊

Lyckomia 

Cessy
2013-03-12 19:46
0

Jo vem är inte det ibland Mia😉o jag tackar för inspirationen för nu ligger har krassefrön på ett vått hushållspapper. Fast jag blev ju så attans sugen så jag köpte en färdig pack också så att jag har innan fröna börjat ta sig.😇

mialycktman
2013-03-12 21:17
0

mums

Lyckomia 

Lorita
2013-03-12 21:18
0