Behöver tips
Skulle behöva hjälp av någon kreativ person känner jag! Mamma fick nytt porslin nyligen, så hon tänkte slänga (!) våra gamla tallrikar, vilket jag tyckte var synd. Så nu har jag 15 djupa tallrikar, 5 vanliga (vet inte vart resten tagit vägen faktiskt), 4 gröna vanliga tallrikar och 3 små.
Vad kan jag göra med det här? Jag har levande ljus tända på en stor och en liten tallrik, men det börjar bli dags att plocka undan ljusen nu, och dessutom har jag många tallrikar över. Alla idéer mottages tacksamt! Jag ska köpa nytt porslin till när jag flyttar, så jag vill bara hitta på något kreativt med tallrikarna.
Jag kan ju inte plantera något på de djupa tallrikarna för de är inte tillräckligt djupa (eller det kanske funkar när man precis sått dem så flyttar man de när växterna är större?) och jag behöver inga fler underlägg till blommorna
så krasse, gott på macka…
ha sönder nån och gör mosaikunderlägg…
måla nåt eller skriv nåt på dom med porslinsfärg och ge bort när du går på middag….
ha dom som fågelbad på sommaren i trädgården….
ja det finns en del att göra….
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
#1 - Vad menar du med "så krasse, gott på macka"? 🤔
Tack för förslagen. Jo, jag vet att det finns en del att göra, men det är svårt att komma på såhär på rak arm, speciellt när man inte brukar pyssla.
Dock gav du mig en skitbra idé angående att skriva på tallrikarna, så det kan jag ju göra med några.

innan du gör sönder något kan du fotografera baksidan och lägga upp?

även dom vita ska man nog ta en koll på för säkerhetskull 😇
Du kan skulle kunna slå sönder några (som kanske redan har en skada) och slipa till kanterna på och göra hängsmycken av. Om du använder lim och öglor behvöver du kanske inte borra i dom.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Det här vad #1 menade med "Krasse - gott på macka", man lägger helt enkelt hushållspapper på en djup tallrik o lägger på krassefrön o vattnar o krasse är jättegott att ha på macka. Ska faktiskt köpa lite frön när jag åker iväg o handlar idag, för nu blev jag jättesugen på krasse.😃

#7 slår du sönder även trasiga utan att kolla baksidan så kan det bli dyra smycken

Göra kakfat i flera våningar, såg sådan ställning till salu i söndags, dvs metalldelarna för att göra eget kakfat.
Vad ska man ha som signatur tro?
#4 - Ja, det kan jag. Men varför? 🤔 Det står ingenting under tallrikarna och är inget märke där heller. :)
Till er alla, jag kommer inte att göra sönder de gröna tallrikarna, de vita är jag inte så noga med dock. Jag älskar nämligen gammalt porslin (så länge det inte är vitt och urtråkigt) så de kommer jag hitta på något kreativt med.
#7, #3 & #10 - Tack så mycket för era tips!
#8 - Aha, tack så mycket för förklaringen!
tack Cessy för föklaring, jag e lite "kort" ibland och tror att alla fattar vad jag menar….:))😃😊
Lyckomia
Jo vem är inte det ibland Mia😉o jag tackar för inspirationen för nu ligger har krassefrön på ett vått hushållspapper. Fast jag blev ju så attans sugen så jag köpte en färdig pack också så att jag har innan fröna börjat ta sig.😇
mums
Lyckomia

#15 - Hm?