Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: medlemsgalleriet
Läst 7056 ggr
NeedfulThings
5

*Needfuls nya smyckestråd*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den gamla tråden blev för lång och tog tid att ladda så jag fortsätter här.

Börjar med ett armband som jag gjorde med koppartråd och silverfoilcoins, bara en sån sak som poppade upp i huvudet och måste testas.Skrattande

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

NeedfulThings
2

Har suttit och pulat ihop ett helt gäng små hängen, känns skönt att göra nåt man klarar av iblandSkrattande Firepolished eller andra facetteroch swarrisar på det.

LeeAnne
0

Fina! Koppartråden tillsammans med turkost är bara sååååååå fint!

Tänk. att bara genom att välja andra färger får hängen olika uttryck, De är fina i all sin enkelhet.

[kissidor]
0

så vansinnigt läckert det blev med den lite "småslarvigt" virade koppartråden till dom foilcoinsen needful Glad! färgerna blir så mustiga och härliga och hela uttrycket lite sådär rustikt/bohemiskt som ger en sån myskänsla att ha på sig.

det bruna hänget är så mycket i min färgsmak så det kan ni aldrig ens föreställa er Tungan uteSkrattande

Alex05
0

Vilket häftigt armband, snyggt med koppartråden Glad.

Hängena är oxå tjusiga, ser väldigt välgjorda ut.

shigne
0

Härligt armband - håller med koppartråd till de färgerna var snyggt!!

Hängena också vackra!! Är det det som kallas Hana-Ami?

[kissidor]
0

shigne hängena är gjorda i en form av sk fyrkantsteknik, eller raw (right angle weave). den tekniken lärde jag mig av leeanne på en ws på PUSS 2007. tyvärr blir det ju ingen sån ws i år, men det blir säkert tillfälle att lära sig göra ett sånt hänge ändå Flört.

Emo
0

Så fina de är. Jag var med på WS i fyrkantsteknik på PUSS 2008, så det är alltid roligt att se andra varianter.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cessy
0

Härligt armband med koppartråden - ser helmumsigt ut o de små hängena var jättefinaGlad

Pitepaerlan
0

Riktigt läckert armbandSkrattande blir glad av titta på detSkrattande

hoppas jag kommer med på WS/PUSS så jag får in tekniken

wirework/coillingTungan ute

Snygga hängen… ännu en variant (för mig iaf Glad)

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

[kissidor]
0

förresten kanske bäst jag förtydligar mig - med "småslarvigt virade" menade jag inget negativt Skäms, inte alls! utan på ett bra sätt - så det syns att det är handgjort liksom. och låset är jag impad av, det ser proffsigt ut!

maneki
0

Fina smycken -- gillar inte minst armbandet o hur du virat tråden runt pärlorna. Färgerna riktigt lyser upp i den kombon dessutom. Glad

Fru-Parla
0

Jag gillar också armbandet helskarpt, snyggt att det är olika mönser på wiren på de olika pärlfärgernaGlad

www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.

Här hittar du det mesta!

53goran
0

Ja, fina hängen och armband du har gjort. Även jag hoppas på att komma med på wirework/coilling på Puss

mattiz73
0

Jättefint Needful…så det är detta du gör när du inte håller på med maffia och bondgårdsspelet på facebook?

Är det någon som har ett mönster på hängena? Kul att pröva något nytt. Ska ju stå på marknad i december och behöver utvidga mitt sortiment!

leja
0

Snyggt. Behöver jag skriva mer?

Vad ska man ha som signatur tro?

NeedfulThings
3

Så, då har man varit lite produktiv igen. Detta är ju inte allt jag gjort till marknaden, så klart, men ett litet urval. Detta första smycke är jag lite intresserad av att höra era åsikter om. Var på Panduros outlet för att hämta katalogen häromdagen, och framme i kassan hade de hampasnöre för en  superbillig peng. Så jag tog några olika och provade att knyta ett halsband. Detta är ingen typ av halsband jag gjort förut (jo, ett för länge sen) så jag vill gärna veta om det kan funka.Skrattande

NeedfulThings
2

Nu ser jag att bilden låg på fel ledd, men ni ser säkert ändå..

Nästa är ett armband sytt enligt anemone-tekniken ( som corallat fast med raka, korta grenar typ) Blandade glaspärlor och chips.

NeedfulThings
3

Sen har vi ett enkelt, trätt halsband med snöflingeobsidian, hematit ( eller Hemlyke egentligen) och glaspärlor. Lite svårt att fotografera, det är lite mulet ute.

mattiz73
0

Jag gillade det med snörena! Härliga färger!

Såg du inte min fråga Needful? Jag frågade om mönstret till dina översta hängen! De var så fina!!

NeedfulThings
3

Sen har vi  ett sytt med hana-amiblommor. Det har vissa likheter med mitt tävlingsbidrag ( ni får se det så småningom, vill ju inte lägga  upp det innan tävlingen är klar), fast jag försökte tona ner det lite i detta smycket. Farfallepärlorna är jag superkär i!

maneki
0

Fina smycken, jag gillar dina färgkombos. Glad Det lila var tjusigt.

NeedfulThings
0

Ojdå, mattiz, det missade jag. Du jag mins inte var jag hittade hur man gjorde såna, men det var nån fransk sida. Nån som vet? De är sydda i RAW i botten, sen dekorerar man ovanpå med seed beads o swarrisar

Cessy
0

Fina smycken needful o min favorit är ju givetvis anemonarmbandet. Du vet ju hur jag är med liiiilaSkämsSkrattande Fast det sista halsbandet är också väldigt snyggt, men det första var ju härligt mumsigt o det med snöflingeobsidanen var snyggt o stilrent, så eg. kan jag ju inte välja för de är fina allihopa.Glad

Var det den här länken du söker needful?

53goran
0

Verkligen fina smycken du har gjort. Min favorit blev första svarta. Helt i min stil.

Emo
0

Fint och variationsrikt.

Alex05
0

Väldigt snyggt!Glad

leja
0

SÅ snyggt, jag älskar svart och gärna i kombination med glas/vitt. Men även det fina färgglada halsbandet.

ommok
0

Halsbandet med hampasnören blev jättefint, tycker jag! Fina färger och intressant, helt enkelt. Det är snyggt, gillar det skarpt! Skrattande Och det lila armbandet är häftigt! Så maffigt!Flört

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Paerlugglan
0

Oj, vad skall man säga? Allt är jättefint, det första armbandet är urhäftigt de färgerna tillsammans med kopparn är verkligen snyggt. Och AnemonearmbandetTungan ute, ja jag säger som Cessy brukar säga, älskar lila. Halsbandet med snöobsidian är också häftigt, och dina hängen i fyrkantteknik, såna vill jag lära mig, jag hänger på om något tillfälle uppstår på PUSS.

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

[kissidor]
0

ujuj, jag kan inte heller välja bland alla dessa godsaker Tungan ute!

hampahalsbandet var absolut läckert i finstämd mustig färgkombo och jag tror att det kan ligga rätt i tiden pga makramétrenden också fast det inte alls är knutet på det sättet men det blir liksom lite av den stilen ändå. anemonarmbandet är ju bara mums, snöflingehalsbandet mycket stilrent snyggt och halsbandet med hana ami-hängen också stilrent elegant men samtidigt lyxigt och anslående!

NeedfulThings
3

Nu var det ett tag sen jagla upp nåt, men igår kväll så provade jag en pärlad pärla från Bead and button. Nu skulle den egentligen vara på andra hållet och träs på wire, menjag ville ha den på detta hållet istället, så det fick bli ett hänge.

att köpa pärltidningar fick mig att inse 2 saker

1) så otroligt mycket fint mankan hitta i dem och

2) jag behöver pärlor!!

Har inga jämna fina i annat än 11/ och 15/0 (förutom nån enstaka mix där det finns såna i), så 6/0 och 8/0 mm måste jag ju haSkäms. hrm. Och sen skulle man använda cylinderbeads, vilketjag tolkar som delicas/treasures? Där har jag 1 påse, koppar metallic, så därför fick det bli såna i hänget. Sen skulle man ha en massa swarrisar, 48 stycken, så där fick jag ju ta av de som räckte till, liksom Skrattande Men jagklarade det i alla fall, och en aning stolt blev jag att jagtragglat mig genom beskrivningen.

I mitten är det en 14mm pärla (och såna har jag bara i pianolacksvart, hu detta blir dyrt).

NeedfulThings
3

Så här ser det ut från sidan, som man egentligen ska se den:

ommok
0

Jättesnyggt, Needful! Fantastiskt fint resultat! Glad Jag förstår hur det känns. Flört

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
0

Ja sådana tidningar är farliga o det är sällan billigt att göra det som de har modeller till o om man vill testa så måste man ju handlaGuld i mun, men jättefin pärlad pärla du har gjort NeedfulGlad

Bimse
0

Snygg och oortodox färgkombination, gillade det skarpt. Jahadu, visst inser man att man trots allt inte har alla de där pärlorna som ofta mönstrena föreslår, så det kan bli dyrbart flera sätt. Cylinderbeads är samma som Delicas.

Pugglis
0

Snygg pärlad pärla. Glad

Jag funderade och grublade ett tag på vad du menade med att den skulle vara på det andra hållet, tycker ju att den ser alldeles perfekt ut. Men sen kom jag på vad du menade, det är ett halsband med flera sådana pärlor du tagit mönstret? Detta vart i alla fall jättebra, men hu så hemskt det är att göra av med så många swarrisar på en sak, det tar emot i sparatarmen. Obestämd

Medarbetare på Smyckestillverkning

Fd Paerlugglan

[kissidor]
0

men har du fått tummen ur att göra en sån - efter att bara ha haft tidningen några dagar Förvånad - aaaavis Gråter! jag har för mig att det som stoppade mig var att jag inte orkade leta rätt på mina 14mm pärlor - så ett större pärlinnehav hjälper inte alltid SkämsSkrattande

jättefin är den iaf, även om färgkombon inte var så planerad OskyldigSkrattande - misstänker att den inte görs rättvisa på bilden heller, blinget i verkligheten lyfter den säkert ett pinnhål till!

Alex05
0

Men oj, va' snygg! Glad

53goran
0

Jättefint hänge du  har gjort

Denna kommentar har tagits bort.
shigne
0

Mycket vackert!! Det är härligt att se resultat från en idé i en tidning….  Det blev ett fint hänge!

Det står ganska ofta i mönsterbeskrivningar att det ska vara swarrisar - men jag undrar ifall man inte kan förenkla dem lite och ta vanliga bicones istället??? Antar att det inte blir lika vackert, men är skillnaden så stor???

Cessy
0

shigne: Det som skiljer vanliga bicones mot swarrisar eller preciosa är jämnheten. Får du däremot tag i imiterade swarrisar så duger oftast de utmärkt. Vanliga kinesiska eller tjeckiska bicones duger o trä med o ha som mellanpärlor, menn inte att sy med i arbeten där det krävs jämnhet för att mönstert ska bli snyggt. Bättre o i så fall ta någon annan typ av pärla som är jämna i storleken.

maneki
0

Tjusig pärlad pärla, blev ju fin som hänge också. Glad

Ja, såna där pärltidningar kan vara farliga… Kanske tur att man ofta bara markerar nåt intressant o så hamnar det i saker-jag-vill-göra-men-som-får-vänta-lite-högen. Flört

NeedfulThings
0

Tack ska ni ha. Jo, nu är det ju så att de 4mm swarrisarna som sitter runt kanten  egentligen är imiterade swarrisar, det är bara de små 3mm i mitten som är äkta. Men de imiterade är inte så mycket billigare ändå, även om de är nästan lika fina, så det lär ju inte bli nån massproduktion. Sen kan man ju skippa den där swarrisramen utanpå, man har ju firepolished i botten, så det kan nog bli snyggt även utan, speciellt om man tar nån smarrig metallic kanske …ObestämdGladeller iris purple, finns det någon ljuvligare färg?

jo, du Kissidor, inte kan man låta bli att testa nåt nytt. Men så har vega varit hos mormor ett par dagar så det har ju gjort sitt till, tidsmässigt. Har faktiskt gjort en stjärn-blomma också, men jagmåste göra en till så det kan bli örisar, och kvällens/morgondagens projekt är en infattad rivoli med herringbone eller vad det var, för där använde man kuber i 2 storlekar och det tror jag minsann att jag hittade i mina gömmor. Håll tummarna Skrattande

Pitepaerlan
0

Fiiiin pärlad pärla Skrattande

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

MaMaMade
0

Håller med Pitepaerlan! Måste öva mer på sådant…o Hana Ami…fattar inte alls!

Anemone-armbandet är skitsnyggt ju! Ngt sådant vill jag också testa…beskrivning var ngnstans? *Flörtar hej vilt här*!!! Skrattande

NeedfulThings
3

Dööre till tråden knakar lite när jag öppnar den, det var ju typ 1½ år sen jag la upp någonting…Nåväl, här kommer ett set till svägerskan.

[kissidor]
0

jättesnyggt set, hon måste väl ha blivit superglad Glad!

Cessy
0

Åh vilket läckert set du gjort needful. Klart att hon måste bli hur glad som helst över dessa.Glad

Emo
0

Snygga och så roligt att kunna göra så fina saker.

ommok
0

Jätteläckert set! Kan hon bli annat än glad över det? Superfint! Skrattande

53goran
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jättefint set, det måste hon väl gilla.

leja
0

Så snyggt!

Mmadeit
0

Snyggt set! jag bara måste ta mig tid att fusa igen snart blir så sugen när jag ser alla fina saker!

Alex05
0

Underbart läckert! Tungan ute

Niwa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

vilket underbart set! helt fantastiskt vackert.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Bimse
0

Jättefina smycken du har gjort.

glittertind
0

Fantastist fina smycken. Undebart armband!

Och hänget är helt fantastiskt vackert!!! Gillar dem verkligen!

Glad

Glittertind

NeedfulThings
0

tack ska ni ha för era snälla kommentarer. Jag är inte riktigt på G när det gäller att lägga in smycken i tråden, men idag tog jag mig tiid att fotografera en hel massa, så några bilder kommer det. Glömde dock att fota mina wraparmband…nåväl, de kommer väl hit om ytterligare ett halvår Oskyldig

NeedfulThings
3

Har gjort lite experiment med att etsa dichrot innan fusning, det tycker jag är kul. Svårt att fotografera djupet i dem, bara.

NeedfulThings
3

och ett till, detta gillar jag nog bäst själv irl

Emo
0

Vackert.

NeedfulThings
3

hmm det sista går visst inte att få upp..försker igen

Emo
0

Snyggt, det också.

[kissidor]
0

jätteläckert med etsningen needful Glad! etsar du med armour eller? och vad använder ju att "rita" med - smal pensel eller vad?

NeedfulThings
3

och ett som inte är etsat

Emo
0

Fint mönster.

NeedfulThings
0

tack så mycket , ja, armour etch cream är det, älskar den och jag målar med en tandpetare Skrattande

[kissidor]
0

tackar, det är noterat Skrattande!

det oetsade var också mycket läckert - det blir snyggt att stapla olika mönster sådär, det blir å ena sidan lite stramt med den rektangulära formen men å andra sidan väldigt mycket liv med de olika mönstren. lite jobbiga att göra flera av bara kan jag tycka, med alla små strimlor att skära Obestämd. men snyggt blir det, jättesnyggt Glad!

flower1
0

Oj Förvånad! Hur i allsin dar har jag lyckats undgå att kommentera ditt album??? Jag kan bara konstatera att jag älskar allt du görGlad! Så underbart vackra smycken! Hana-Ami-blommorna är jättefina, och setet i #47 tilltalar mig jättemycket. Dina etsade alster är som konstverk!

Här är min hemsida.

Cessy
0

Ursnygga hängen du har gjort o det blev otroligt läckert med dichrot etsat så härGlad. Något som jag måste skriva upp på vill-prova-på-listan framöverOskyldig

NeedfulThings
0

Tack ska ni ha Skrattande Jo det blir väldigt fräckt med etsning, dihrot svävar liksom, det var svårt att få till bra bilder bara.

Hihi, flower, inte konstigt att du missat min tråd, jag är inte så flitig med att lägga upp saker iden, sist var väl i april och innan dess var det 1½ år sen tror jag,,,men jag ska försöka bli bättre.

53goran
0

jättefina hängen, dom etsade var verkligen häftiga

Mmadeit
0

vilka härliga etsningar och fusningar du fått till :-)

NeedfulThings
0

tack :)

glittertind
0

Oj, vad snygga saker du gjort med glas! Härligt färgglada!

Glad

Glittertind

Alex05
0

Skitsnygga hängen (ursäkta ordvalet, men det kom från hjärtat) Skrattande

Bimse
0

Jättefina hängen, gillar att det är rejält med färg och etsningen måste vara mycket läckert. Såg i en annan tråd ditt wrappade med gult läder och färgglada pärlor, även det häftigt och undrar var man får tag i sådant läder.

NeedfulThings
0

tack ska ni ha. Jo, jag gillar färgSkrattande

Mit wrappade armband var med guldfärgat läder från Panduros outlet.

Det var ett tag sen jag köpte det, men de hade både guldfärgat och kopparfärget. Kan kolla nästa gång jag ska dit om de har mer kvar

Bimse
0

Gulligt att du frågar och tack snälla rara, har något "antikguldigt" trodde att ditt var typ National Geographicgult, har så jag klarar mig trots allt.

NeedfulThings
2

Dessa örhängen är inte klara, pga tidsbrist har jag bara gjort ett av varje så länge (tills jag hört er åsikt)

jag ska ha dem till en balklänning som är blålila upptill och mer rosa nedtill.

Det första paret ser jag att jag glömt nedersta pärlan ( på kedjan, men det ska vara en likadan ljusblå som de andra har nederst)

Ursäkta den dåliga bildkvalitén

NeedfulThings
3

Och detta är det andra paret. Lite märkligt utseende kanske, men tänkte på hur klänningen skiftar i färg..De är långa, cirka 10 cm

Emo
0

Tror nog att jag tycker det understa är elegantast.

Det översta är fint det också, men jag undrar om inte den strikta stilen på klänningen gör att det understa är mest i samma stil.

Mmadeit
0

gillar nr 82 bäst

Marinas Mix
0

Jag instämmer, båda är fina, men 82;an tilltalar mig mest

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Cessy
0

Håller med de föregående talarna o säger också att 82 är bäst FlörtSkrattande

[kissidor]
0

och jag håller med de föregående talarna Glad, men - jag tycker också att du ska prova dem i öronen och se vad som funkar bäst då, för det är det allra viktigaste. örhängen är lite kinkiga tycker jag, det kan vara så att man faller handlöst för ett par, men sen visar det sig att man ser ut som en idiot i dem. antar att det är ansiktsform, frisyr mm som spelar in och gör att örhängen och halsband är kinkigare än armband Obestämd

flower1
0

Här är en till som gillar 82:an bäst! Jag tror att det passar dig och klänningen bäst och det ser exklusivt ut Glad.

Här är min hemsida.

NeedfulThings
0

Tack ska ni ha flickor. Ställde samma fråga på Facebook och även de amerikanska damerna tyckte som ni.Skrattande

Är lite kluven till formen på de nedre pärlorna, kanske skulle se om man hittade ett par swarovski i 6mm i rosa att byta ut, bicones då.

Men jag testar att ta med båda paren, om jag ids göra klart båda vill sägaOskyldig

NeedfulThings
2

Fick gjort ett hänge till. Usel bild men ni fattar principen Skrattande

MaMaMade
0

#82:an bäst…det är klänningen som skall synas! (Men de andra är fina också…bara inte bäst!) Skrattande

Marinas Mix
0

Jag tycker att du borde göra hänget likadant som det i 82, för mig blir det här bara plottrigt

_

NeedfulThings
0

Jo, tänkte på det först, men det är rätt långa örisar, typ 10-12 cm, och hänget hade kommit för långt ner då tror jag

Marinas Mix
0

Hänget behöver väl inte vara lika långt och dingligt, bara det kommer lite mera luft, mellan pärlorna, så de syns bättre. Kanske bara 2 kedjelänkar eller så?

Bara en liten  fundering

_

NeedfulThings
0

Det är en jättebra tanke, jag gjorde faktiskt små korta kedjor och testade, men det blev mer lagom så här när det hänger på. På bilden ligger det ju platt. Och från toppen och ner är det cirka 5-6 cm nu, så det blev bra längd på det. MInns inte hur djup urringningen var hihi. Få se om jag kan fota det på imorgon

Tack för era synpunkter Skrattande

Emo
0

Det blir nog bra.

82an är fortfarande bäst, men med lite kortare kedjor hade de kanske blivit alldeles perfekta. Flört

Marinas Mix
0

Glad att vi kunde hjälpa till

_

NeedfulThings
2

Tänkte jag får väl också ta och lägga in lite fusat i min tråd, länge sen sist. Jag har ju velat göra ugglor, men först nu har jag blivit färdig att göra detSkrattande gjorde några experiment med konstiga Lady gaga-kattmänniskor för länge sen, men sen har det bara blivit vanliga hängen.

hittar inte min första uggla nu, men här är två släktingar

NeedfulThings
3

och nummer två

Marinas Mix
0

Söt Uggla.

_

mialycktman
0

Ugglorna är toppen! setet till svägerskan var underbart! Hoppas hon blev glad.

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

[kissidor]
0

haha, vilka härliga guglor Skrattande!

sanne62
0

gillade verkligen #99 Skrattande

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

NeedfulThings
1

Tack ska ni ha :) Hittade min första uggla också, den var lite mer tackfusad (kan ni tänka er att jag lagt bilden i en mapp som heter "Fusat 2012" haha, det var nog därför den var så svår att hittaFlört

sanne62
0

den var oxå gullig…

flower1
0

Läckra ugglor! Glad Den i # 99 med de härliga kinderna känns verkligen speciell!

Här är min hemsida.

Evahelene
0

Så fina ugglor! Ujujuj…

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Cessy
0

Så häftiga ugglor du har gjort NeedfulGlad

Alex05
0

Wow, vilka kuliga ugglorSkrattande Snygga!!

NeedfulThings
0

Tack ska ni ha, flickor. Det lär bli fler varianter framöver, Någon ville ha en elefant istället men det vete tusan om jag fixarObestämdSkrattande

MariesSilversmycken
0

Vilka tjusiga ugglor! Det blir verkligen lite annorlunda smycken av dem. Den i inlägg 104 är min favorit!

NeedfulThings
0

Ok, här har jag alltså testat silver flakes från warmglass, I detta hänge la jag dem under klarglas..och nja sådär är väl min åsikt  Sen var ju cabben i sig ingen höjdare heller .Usla bilder men de är tagna i all hast med mobil i kvällsljus

NeedfulThings
0

Förösk 2 med flakes som skulle vara delvis under, delvis utanför täckglaset. Misslyckades rätt bra, täckglset föste liksom undan flagorna. De utan glas är skrovliga att ta p åså det rekommnderas inte.

men jag ska testa fler gånger och kanske lägga mer kärlek i de cabbarnaFlört

sanne62
0

ja det är svårt att se riktigt…kanske dom gör sig bättre på ett mörkare bottenglas….

NeedfulThings
0

Nu när jag ändå är igång så lägger jag mitt enda fat här ( lär inte bli så mpnga fler gjorda innan jag har en ugn) Svart bottenglas ack så svårfotograferat

sanne62
0

men heder åt dig som testade så snabbt !!!! och dessutom tog dig tid att fota och visa oss andra….2

NeedfulThings
1

Och så ett halsband som var en beställning, hon ville ha det asymmetriskt

sanne62
0

fatet ser fint ut !

var det det du gjorde på abf i trelleborg ?

sanne62
0

snyggt halsband också

NeedfulThings
0

ja, det var där jag gjorde det. De små vita är inte vita utan silverdichro ( i fatet alltså)

Sja testa silverflagorna med mörkt bottengkas också…men inte ikväll Skrattande

sanne62
0

nä…man måste hinna sova lite också !

Cessy
0

hm silverflagor ovanpå ser misstänkt likt ut det som händer med mica-powder för mig. Att det liksom drar sig o klumpar ihop sig. Under glaset ser ändock mer lovande ut, men antagligen syns effekten bättre mot mörk botten. Kul att få se cabbarna o roligt att du testade så där direkt.Glad

Fatet var jättesnyggt Needful o himla snygg form på det o läckert halsband med de många dichrohängena.Glad

mialycktman
0

ugglan va ju pöt….halsbandet gillar jag skarpt!

Lyckomia 

[kissidor]
0

fast så illa var det inte med flakesen tycker jag, det kan nog falla många i smaken som inte gillar när det blänker för mycket och är för färggrannt Glad, kul att du testade så vi fick se iaf!

snygga cabbhängen i halsbandet och vilket fint fat, det måste du vara stolt över att ha i din ägo Glad!

NeedfulThings
0

tack flickor. Jo jag har kollat lite nu i det svaga morgonljuset och det kan nog vli riktigt snyggt under glas. Bara man är lite soarsam så man undviker hopklumpningseffekten. Få se om jag rkar testa på mörkt ikväll.Flört

Emo
0

Många vackra alster.

Fatet ser så spännande ut. Snyggt.

NeedfulThings
0

tack emo Glad

Kan meddela att jag testat silverflagorna på svart och det blev inte helt fel inte superglittrift ( som ju jag älskar) men helt ok bling,

dessutom ser de ut som om de flutit upp olika längt i klarglaset.

Blev inga bra bilder nu på kvällen, provar imorgon iställer

sanne62
0

det låter lovande… ser fram emot att se dina alster i morgon …

NeedfulThings
1

Ok här kommer två iblder med silverflagor på mörk bakgrund.

NeedfulThings
1

Detta är som  endast en testcabbe för att se effekten, men det blev inte helt fel tycker jag görsökte ta från sidan för att visa de olika nivåerna de kommer påFlört

sanne62
0

ja det ser spännande ut !!!

längtar efter mina paket från wg….trodde jag skulle få det första igår så jag kunde gotta mig i helgen…mannen är i london så jag har all tid i världen …men men…det är ju inte så att jag står utan glas…ska sätta igång om en stund …

Emo
0

Det ser spännande ut.

Får vi se det IRL?

Niwa
0

oojojoj jag har ju missat massorFörvånad
Mycket fint och vilka söta ugglor!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

glittertind
0

Ja, ugglorna är helt underbara!

Glittertind

NeedfulThings
0

tack🙂

mialycktman
0

kul och spännande!

Lyckomia 

Lorita
0

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.