Mitt senaste fat.
Jäklar vad snyggt!! 

Mvh Stephanie 

Supersnyggt både med hur du skurit o laggt glaset o själva formen. Är det ett system 96 glas? Klart att du ska vara nöjd med detta snygga fatet

Läckert!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Jätte läckert fat! Ska du helt klart du vara nöjd med fatet.
ser helsnyggt ut … (men det hade kommit bättre till sin rätt på bild om du haft ett vitt underlag… 
)
Tack alla. Visst hade det blivit bättreom det varit ett underlag utan GP och min kaffekopp i bakrunden
Men jag har tagit sååå många kort på det med en hyfsat bra kamera utan att lyckas få med själva formen på fatet, och så lyckades jag min min mobil!!!!! Trodde verkligen inte det skulle funka, så jag brydde mig inte om underlagt mm.
Jo jag använder coe96 oc glaset har jag köpt i ca 5 cm remsor på Cebex. Sedan var det bara att skära till, fusa och slumpa som vanligt.
himmelskt!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.

Verkligen snyggt fat! 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Verkligen jättefint fat Monika 
Den formen måste jag få prova att slumpa i någon gång…urläcker!!!
Jättesnyggt
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Verkligen fint! Vilken spännande form!
Jättesnyggt och helt mina färger,vilken storlek har ni/du på faten?Använder ni dem själva o isfall till vad?Fundera på att köpa en form men vet inte vilken storlek man har mest nytta av./ Irene
Slumpmåttet är 35 cm från hörn till hörn och 25 cm från kant till kant. Fatet blir då något mindre förstås. Fatet har min syster fått, det är svårt att behålla allt man gör själv och då jag inte är någon försäljare har jag ändå svårt att ta betalt för vad det kostar att göra dem.Denna form är en rostfri, och jag inga som helst problem att sätta separator på dem. Jag värmer fatet i vanig ugn på ca 100 grader vilket gör att separatorn fastnar direkt. Detta gör jag ca tre gånger. Jag har och "vanliga fat men har märkt att de inte håller lika länge. Fast det är klart, man har hunnit göra många fat innan de går sönder och då kanske man ändå vill ha en ny för nya utmaningar.
lol …. ja det är nyttigt med gymnastik…jag har gjort 2 övningar på dina bilder…
men hur som helst så tycker jag om din systers fat…där är liksom mycket att titta på …
ditt eget i första inlägget är jättevackert både i form o färg..
det var inte så dumt…vad är det för glas ? det ser ut som honung med guld i ….
det är ett brunt isriserande glas, jag gjorde den på en ABF kurs. Då jag gjorde den hade jag en microburk och ville prova att göra fat. De två dichroiska nudlarna var mina egna. Nästa gång jag anmälde mig till kursen fick jag veta att jag inte fick ta med eget glas. Jag blev sur och köpte mig en egen ugn, vilket jag aldrig ångrat.
VA
… fick man inte ta med eget glas ??? nähää, så man skulle ha ett lager hemma o ett lager på abf…töntigt…
jag ska på en endagskurs på abf på lördag…tänkte göra ett fat, eftersom jag (precis som du hade) också bara har hotpot…
men dom kör på coe 96 och jag coe 90, så därför behöver jag inte reta upp mig på att jag inte får ta med mig eget…men hade dom använt 90, så hade jag tagit med eget dichroglas o stringers mm mm …
det ska bli spännande iaf…
har du/ni någon varning till mig ? är där något jag inte ska fösöka mig på vid första fat-försöket ? 
Det var ju bra att formen kom till nytta och jag tycker syrran helt klart ska vara nöjd med resultatet. Har ju numer en hel hög med fat och skålar som ska bli slumpingformar så vill du prova någon annan vet du var det finns. Ja, idrottsföreningen som sambon jobbar för har börjat med loppmarknader och det kommer in rostfria fat och bunkar titt som tätt (dock inga som påminner om Ikeas tandborstglas än
) Han har fattat att han ska ställa undan dessa åt mig och med tanke på att de inte tar många kronor (5) för dessa köper jag mer eller mindre allihop
Sanne, ditt första fat borde du göra fyrkantigt, det kan vara lite knepigt att skära rundlar utan att de spricker. Men såklart du skall prova på det också, men be då din instruktör vara med dig och ge dig tips hur det är lättatst att skära ut en rundel utan att den går sönder. Du kommer att klara det 
Roligt o se både ditt första fat o din systers fat.
Får nog ta mig till lite loppisar i sommar o leta rostfritt, för helt klart är att man kan få rätt spännande former med olika gamla rostfria formar o dessutom till vettigare pris än om man ska köpa formarna från glasföretag. Fast Ikeas tandbostglas för 19 kr är ju förståss väldigt prisvärt men den summan hade de inte kostat om de gått via glasföretag.
Fast ditt första fat i #0 - det måste vara en liknande forma som den här hos Anla Glas. Jag har tittat på den flera gånger o tänkt att den måste ju bli snygg o nu vet jag ju att den blir det också
Får nog allt bli en sådan form sedan någon gång i framtiden.
Den var ju grymt lik min form, fast jag köpte min på Cebex.
läckra fat!
Lyckomia

Kanske inte lika prisvärt men om man inte kan komma till IKEA eller IKEA har slut, så såga av hantaget och använd BILTEMA
jag har inte sågat av handtaget på dem jag har men vikt ut dem så de ligger mer platt känns bra att ha nått att lyfta i så man inte behöver ta på separator lagret.
Jag har också Biltema-måttet (2,5 dl o 1dl) men jag har inte testat dem ännu. Ikea-tandborstglasen är dock högre o jämnare smala än dl-måtten, så det kommer bli något lägre o mer satta (knubbiga) i formen än tandbostglasen. Jag gillar dock att de är lite annorlunda så att man får lite variation i utseendet på lyktorna.

#26 ja men var bra, för det var det jag trodde - att den var väldigt snarlik o kul o se att den verkar bli lika snygg i slumpingen som jag trott, så någon sådan form kommer jag def. investera i nästa gång jag handlar därifrån. (Anla eller Cebex)
Din systers fat bvar ju också så läckert
Visst är det kul o fynda på loppis..Hur menar du att du gör med handtaget på dl måttet?

Jag gjorde min första ljuslyckta i dag och pojkarna i familjen tog den direkt och tände ett värmeljus med kommentaren det der ut som om den är gjord av is
finslipning det får jag vänta med till nästa för denna får jag inte "förstöra" för pojkarna 
IKEA tandborstglas var formen jag använde
Läckert i komposition av färger o bitar, fast jag antar att din egen diss gäller att det blev oregelbundet i formen? Jag tycker hur som helst att färgerna i fatet blev jättefina.
ja, jag tycker det blev en harmonisk färgkombination…
snyggt! med snygga färgkombon!
Lyckomia
Väldigt fina färger,läckert!!!
Härlig kombination
!
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka

#34 hissas (Y)
Härlig ljuslykta🙂, får nog också testa något åt det hållet så småningom😇 för det blir ju läckert.😃
Jättefin Monika 😃
Jättehärlig Monika 🙂ja jag blev oxå sugen på att göra något liknande.
Mvh.Annicka
jättefin, härligt läcker!
Lyckomia
Jätteläckert👍

Fint!😃
Vad ska man ha som signatur tro?
Jag har just bestämt mig för vilken glasslipningsmaskin jag skll köpa. Det blev en Glasstar från Warmglass-, Att jag behövt en slipmaskin har jag vetat länge, men inte vilken jag skulle köpa, det känns härligt att ha bestämt mig.
Jag tycker om att göra glasfigurer och då är det bra tom nödvändigt att kunna forma detaljer som man inte kan med vanlig glasskärare.
Hoppas jag gjort ett bra val och att de sliphuvuden finns som jag behöver. Annars får jag beställa från annat håll och det blir så meckigt.