Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketter: glasfusingsilverlera
Läst 1674 ggr
sonette
0

Olika glas-temperatur

Jag fick tillfälle att köpa glas billigt,fint glas.Glaset är 3 mm.Provade att lägga fritt på o 800 grader som jag brukar köra i fullfuse.Men när jag tog ut det var det bara tackfusat körde en gång till 850 grader och då fick jag devit.Kan det vara så stor skillnad på glas? Någon som varit med om detta?

Cessy
0

Sonette vet du vad det är för coe på glaset? För t.ex. floatglas ska ju högre upp i temp men är också betydligt mer känsligt för devit. Kan eg. ingentingalls om floatglas mer än att jag vet att det kräver högre temp än t.ex. bullseye. Att det verkar  vara känsligare för devit o att det inte tål att köras om på samma sätt som bullseye. Dock är det viktigaste att du vet vilken coe som det glaset du fick köpa har, för då kan du sedan söka på rek kurvor för det coe:et

sonette
0

Tack snälla du.Jag har ingen aning har köpt det på blocket.Nu är jag orolig att jag köpt en massa glas som inte kan användas.Ser man alltid coe:t menar du? Ska titta på förpackningen då men jag kan inte tro att det står. Men kan det  vara möjligt att man ska behöva fusa på nästan 900 grader för att smälta ner.har bara kört Bullsey o fönsterglas förut.

Cessy
0

Njae blev det devit vid 850 så tror jag inte på 900. Ja om glaset är kvar i sin förpackning så bör du kunna söka på nätet på namnet o på så sätt få reda på vilken coe det är o också kunna hitta en rek. brännkurva för glaset.