Peyote tutorial??
Någon som vet om det finns några bra tutorial föa att minska o öka antal pärlor i ett peyote arbete, gärna både flat o tubular.
Rent teoretiskt vet jag, men det blir inte snyggt och det måste finnas några knep.
T.ex vid infattninger och jag måste minska pga cabbens form så blir det liksom en "glipa" mellan cabben o infattningen . jag har försök tatt minska på flera ställen mittemot varandra, men antingen blir det glipa eller så blir det alldeles för glest så tråden syns massor.
i flat så blir den inte flat när jag ökar elller minskar om ni förstår mitt svammel 😕
hmmmm ja Allamej jag har fortfarande problem med denna j.kla teknik men jag ger mig inte 😃
Hälsa gärna på mig på Facebook.
Pärlplatsen visar hur man gör flat peyote, tutbulär o cirkulär peyote o i flat peyote tuten visar Bea också hur man tar ut o tar in arbetet.
Tilläggas bör att väldigt ojämna objekt inte går att få till ordentligt heller.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Ovala behandlar du som runda.. samma teknik, det är formen som skrämmer… Men om du hittar en bra tut för ammoniter så blir jag glad :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor