Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: medlemsgalleriet
Läst 2216 ggr
[Rabbitte]
0

Mina senaste alster

Hej, jag är ny här och tänkte börja med en kort introduktion samt visa några av mina senaste alster. 

Mitt intresse för att pyssla med pärlor väcktes i och med min ena syster som började sitta i timmar och gjorde de finaste armbanden och fantasin flödade. Hon lärde mig olika tekniker och vi delar än idag detta intresse. Hon håller dock på mycket med chainmaille som hon bland annat håller kurser i och har fått nya, egna, mönster godkända i - stolt lillasyster!

Själv håller jag på mycket med seed beads, chainmaille ibland, men det är väldigt svårt, men övning ger färdighet😉och även macramé där jag blandar in pärlorna med.

Jag kan helt tappa bort tiden när jag sätter mig i hobbyverkstan och älskar att utmana mig själv och komma på egna, nya mönster och idéer. Jag får ofta en idé från t.ex. internet, men jag ändrar ofta, eller tänker ett steg till. Är väldigt lugnande och stimulerande att hålla på med händerna tycker jag.

[Rabbitte]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En ring med en blomma, ringen är en vanlig ring från Ur&Penn, sedan har jag infattat dess sten med seed beads och glaspärlor.

[Rabbitte]
2

Närbild på blomman

[Rabbitte]
1

Ett längre halsband med ett äpple och ett litet löv. Jag har gjort äpplet runt om en större pärla som har lite tyngd.

[Rabbitte]
3

Ännu ett längre halsband med ett större hänge. Är en nyckelpiga som jag gjort genom att fatta in mönstret runt om en cabochon.

anki1
0

Så fint det var.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
0

Fina smycken allesammans🙂

Niwa
0

Jätte fina saker.Nyckelpigan var ju bara så läcker!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Artafale
0

Välkommen hit och fina smycken. Nyckelpigan är kul och läcker.🙂

[Rabbitte]
0

Tack alla!🙂
Nyckelpigan är jag riktigt nöjd med

mialycktman
0

blomman och nyckelpigan var supersnygga!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

sanne62
0

föll för nyckelpigan…🙂

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Sussielull
0

Jättesöt nyckelpiga😃

Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh

Annicka.C
0

Fina smycken🙂

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Mimzzie
1

Jättefina! Och ringen var jätteläcker! Mvh Mimzzie