Sannes smycken 8
tråd 7 hittar ni här http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/50e6e283d4ebea5911027da5-sannes-smycken-7?discussions-2
den nya tråden invigs med pärlbollen jag har kämpat så länge med…trots mmadeits och flowers hjälp över nätet, så fixade jag det inte.
i går kväll fick jag hjälp IRL av joanna som driver "bara.pyssel.se" och nu fattade jag äntligen.
det kallar jag kundservice ! … att lägga ner 3-4 timmar på att hjälpa en kund som har problem med ett mönster.
det har blivit en del annat under tiden också förstås … inspirerad av flower bl.a…
att kumihimoa med olika pärlor ger ju en massa nya möjligheter…
dessa magatamasen ser jättefina ut när man ser dom "lösa", men sen blev dom mest tråk-bruna tycker jag….
ett nettat halsband, fyllt med swarovskis… och med ett trollsländelås 😃
Ååå du har äntligen fått till en boll 🙂fin!! O armbanden var inte heller fy skam!!! Snyggt Sanne😃
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
jag köpte farfalles för ett bra tag sen men har inte hunnit testa förrän nu…jag blev glatt överraskad över hur lätt man gör en fin länk med dem…här är det clear silverline…
tack annicka 😃
fina!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Hurra🥳 - Du lyckades med din boll! Ja det var verkligen enastående god kundservice, men Joanna är jättetrevlig o bollen blev verkligen kanonfin😃Många andra fina smycken, men dock föll jag mest för #1 som blev jättevackert.🙂
Som vanligt gillar jag allt du gör men bollen är ju bara så underbar!🤤
snyggt
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
tack alla vänliga själar 😃
cessy: ja, joanna var jättetrevlig och lättpratad…vi hade en riktigt trevlig pärlträff på tu man hand…så dit kommer mina vägar att gå många ggr. vilket paradis hennes shop är…jag tror att jag rörde vid alla pärlor och tillbehör…det är en helt annan sak än att se dem på bild på nätet.
vi pratade om forumet här och många av er "kände" hon ju…ni har träffats på puss och andra ställen.
ni kan tro jag pratade väl om vår sajt och hur hjälpsamma och uppmuntrande de flesta är här.
nu har jag inte tid att skriva mer…måste börja på nästa boll … 😉
har provat på lite makramé…detta med 12 mm´s turkosa mirakelpärlor, norpade min dotter bums….
och som ni säkert gissat, så har det ju blivit en del "bollar" … den lilla har jag använt 6 mm´s pärlor i "basen" isf. 8 mm´s….tänkte göra några likadana som jag sen gör ett armband av…
Härliga bollar o armband du har gjort🙂
Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh
Åh det lila med mirakelpärlor var bara så mumsigt o massor med jättefina bollar du har gjort.🙂
visst är makrame kul! och bollarna är super!
Lyckomia
tack tjejer… 😃
Oh, bollarna är helt underbara! Älskar dem!
Glittertind
tack glittertind ! 😃
igår infattade jag en cabbe…kedjan gjorde jag med farfalle.
å vilken fin cabbe
Lyckomia
WOW, bara så läcker!!!
Skit också, du kommer att dra ner mig i pärlträsket igen Sanne, måste ju bara testa att göra en infattning…. 🥵
tack mia ! 🙂
tack och förlåt artafale 😞
😃
Så fina makramé armbanden blev.
tack anki ! 🙂
måste bara visa en bild som jag tog hastigt nu… 🙂
mitt experiment med relief-fusing…ca 3x3 cm…jag är nöjd…i morgon ska den slipas och infattas…..
Snygg infattning av den svartvita cabben o relieffusningen ser ju jätteläcker ut.😃 Hur har du gjort den?
ja hur gjorde du den? jättecool!
Lyckomia
Vilka underbarabollar Sanne, o jättefina makraméarmband. Men HUR GJORDE DU TASSEN???? Oerhört spännande att få veta…. Kram!
tack tjejer !
niwa, du har rätt…det inte bara påminner om en tass…det är en tass…
jag limmade ihop 2 bitar av tjockt thinfirepapper, klippte ut duttar och limmade på glaset, sen la jag det upp o ner i burken…vips, så blev det ett reliefmönster… 😃
Häftig tass😃
Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh
Jättehäftig tass - det blir att testa den tekniken helt klart 🙂
det där vipset låter bra, vad menar du med det tjockt thinfirepapper? jag använder ett tunt papper sen har jag typ tjock "filt" underst? Och vaddå "duttar"? please tell me…🤔😓
Lyckomia
då e de nog "filt" jag menar…har fått det som prov nån gång…och duttar e ju mitt tassmönster…du kan ju klippa ut vilken figur du vill….
hm ska testa….😊
Lyckomia
Så roligt Sanne, måste testa! Vill gärna se hur tassen blir när den blir infattad…..

Här finns det många fina smycken! Du är jätteduktig på smyckestillverkning, Sanne! Eller allkonstnär, kanske?😃Och din tass är ju super! Den tekniken måste jag bara testa, ser ju så snyggt ut och verkar vara så lätt att göra… 😇
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
tack alla ! 😃
och naturligtvis fick jag ju testa mer, som står i kö för infattning nu…😊…
det blir olika resultat om man fullfusar eller tackfusar…om man bara tackfusar blir det även ett upphöjt mönster på ovansidan men om man fullfusar blir det bara gropar på undersidan och det ser "inbäddat" ut…
en bra sak med att pärla in cabbarna är att man inte behöver finishfusa efter slipningen…kanten syns ju inte… 😉…
en ny boll har det också blivit…denna har en kollega beställt. 🙂
gud va snygga!
Lyckomia
Bollen är jätteläcker och den infattade tassen blev en klar hit! Måste ju förr eller senare testa att göra mönster så här. 🙂
Den infattade blå tassen blev jättefin o dina nya relieffusade cabbar blev ju jätteläckra. Måste def. testa detta sedan längre fram. Bollen blev också jättefin.🙂
Både bollen o reliefcabbarna var jättefina🙂
Gillar bollen mest av det nya du gjort! Super!😃
Glittertind
tackar så mycket, flickor 😃
några maskrosringar har blivit till, med tanke på sponsringen ( ha ha ) till dandelion/africa ….🙂
Söta ringar.
Kanon bra initiativ med att du sponsrar dandelion.net africa o ringarna är ju verkligen som små maskrosor - jättefina. De båda kumohimade magatamas armbanden är båda jättesnygga o de får mig faktiskt o fundera på om jag inte borde plocka fram plattan igen o leta upp mina magatamas som jag har liggande. Fast jag kommer nog ha en glasperiod nu för ett tag till framöver, så kanske senare då, för de där armbanden är läckra.🙂
tack tjejer…
cessy: ja jag blev helfrälst på de långa magatamas-armbanden…funderar på att göra ett halsband också…men då med korta magatamas…det blir väl inte lika "fjälligt" men lite smidigare att ha runt halsen…
gulliga ringar!
Lyckomia
Sanne, du gör så mycket att jag inte hinner med att berömma!! Du är helt otroligt produktiv. Jättesöta ringa och bollar och armband och…. allting!! Vad är det du sponsrar?
tack mia o snyblet…jag stöder en organisation som samlar in pengar för utbildning till kvinnor o ungdomar på kenyas landsbygd…dandelionafrica.net. (det betyder maskros/afrika på engelska)
jag har gjort en drös makramé-armband med mirakelpärlor…tanken är att de kanske är lättsålda, på en loppis jag ska stå på i maj…
Väldigt fina armband.
fina, säkert lättsålda
Lyckomia
tack töser… 🙂
det ska bli spännande att stå på loppis..det blir premiär för mig att sälja utanför vänkretsen…
Jättefina armband Sanne. Och lycka till på loppisen, du får berätta sen hur det gick.
Nackdelen med att sälja på loppis är att folk förväntar sig saker de kan köpa för en tia,MAX 50:- inte nya fina smycken till "fullpris" så iallafall min efterenhet är att det säljer rätt dåligt på loppis men med tur kan det ju vara ett storstadsfenomen…. håller tummarna för dig iallafall…
nä jag har också den tanken, så därför tänker jag inte ta med några dyrare än för 150 kr… möjligtvis för reklams skull….
Dina makraméarmband är jättefina🙂, men jag tänkte ändå lite samma sak som Mmadeit.. Att på loppis hade jag förväntat mig begagnat o mycket av detta är rent skräp o så ska det vara billigt. Att sälja smycken kan ju gå bra för att folk ser något nytt o något fräscht men det kan också fullständigt ignorera för det är inte detta de gick på loppis för. Jag hoppas jag har fel, men jag tror att du gör rätt i att ha mycket låga förväntningar o så håller jag tummmarna för att jag har jättefel.😉
Fina armband o jag håller tummarna att loppmarknaden ska gå bra att sälja på för dig.🙂
Håller också tummarna att det ska gå bra på loppisen.
Jag har stått på loppis och har ibland sålt riktigt bra och andra gånger nästan ingenting så jag vill påstå att det beror på dagsformen hos besökarna.
Jo men så är det ju o det gäller ju även för marknader som också kan vara synnerligen nyckfulla historier. Ena gången går det jättebra o nästa gång urdåligt o man vet aldrig i förväg hur det kommer att gå. Jag hoppas att det blir en jättebra dag Sanne, för det är du o dina kanonfina smycken def. värda🙂
#45 Gud så söta! :)
Vilken produktion, Sanne62 😃! Hinner inte med i svängarna ju!
Härligt att du fick till pärlbollen! Och de blev ju jättefina. Visst är de vanebildande! Och Joanna är en riktig pärla! Supertrevlig!
Härligt att se alla olika fjällarmband också.
#45 var en rolig idé som blev jättefint! Måste testa vid tillfälle 🙂
Lycka till vid loppisen, och hoppas att du får sålt en hel del!
Här är min hemsida.
tack alla rara ! 🙂
flower, visst e de vanebildande…har tappat räkningen på hur många jag gjort nu …
har inte gjort så mycket nytt…har gjort ett lager med pärlbollar och armband som kan tänkas sälja på loppis mm…
men i helgen gjorde jag ett "gesällprov"…en manlig kollega som jag träffar mycket privat och gillar mycket, ska sluta och börja jobba på en privat "lyxklinik" i Schweiz. För ett tag sen frågade han om jag inte kunde göra en molar i glas…jag drog på svaret, för jag såg svårigheten framför mig…men utmaningar lockar naturligtvis, så nu hoppas jag han blir nöjd med denna, som han ska få i avskedspresent….3 cm hög är den ….
snacka om att jag var nervös när den låg i burken för att finishfusas … 20 sekunder för mycket, så hade ju allt slit varit förgäves…
Häftigt!!!
Vad läckert o tänk att du fick till formen😮 Ja några sek. för mycket kan förstöra mycket i en hotpot.😮Skönt att du lyckades perfekt med passningen av tiden o formen blev ju som sagt var suverän. Tror han kommer bli jätteglad.🙂
me like!
Lyckomia
Jättehäftig Sanne😃
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Wow Sanne, vad fräck den var! Vad duktig du är! Hoppas att han blir superlycklig. (vilket jag tror att han blir)
tack så mycket, kära vänner : )

Jätte häftig! Klart han kommer att bli jätteglad!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
tack niwa och susann 🙂
ja, han fick det idag och han blev faktiskt jätteglad….😃
Inte ett dugg förvånad faktiskt 😉Klart han blev glad, det är jättefräckt, unikt och personligt 🙂.
Vilken fin tand o roligt att han uppskattade den.😃
tack ska ni ha 😍
som jag nämnt innan så har jag gjort massor av pärlbollar och makraméarmband men jag tänker inte trötta er med en massa bilder på dom….men dessa armband med strasspärlor blev extra gottiga, så dom kan jag lägga upp.
aquamarine och crystal ab … de glittrar tusen gånger mer i verkligheten.
100% bling !!! 😍
Nice!😍
Lyckomia
så fina änglar.
fina! det är SÅ KUL att göra änglar, eller hur?
Lyckomia
Fina änglar o de båda armbanden var läckra. De måste glittra fantastiskt IRL😃
tack tjejer… 🙂
mia: jag tyckte ifs att dom pyttesmå örisänglarna blev gulliga men jag kan inte säga att det var jättekul…inte direkt en utmaning och inte kan jag säga att det känns som hantverk…det är bara att trä några saker på en hattpinne o sen e de klart…
cessy: ja du kan tro dom glittrar IRL … 😍
Söta änglar!! och läckra armband 🙂
tack till dig också artafale … 🙂
Söta änglar o härliga armband😃
tack, tack sussielull 🙂
Fina armband o änglar Sanne🙂men jag saaaknar ditt glasande☺️
Mvh.Annicka
tack annicka…jamen jag glasar ju emellanåt …. 😊…men inte så mycket…just nu iaf…vem vet…rätt som de e så smäller det till med en ny idé….
lite nytt…
mitt relieffusade, rosa hjärta, har fått en pärlram… (annicka, ser du ? GLAS ! )
piercing-smycken med strasspärlor… (det blir som att ha en egen discokula på magen ! 😂 ) (dock inte på min…den skulle inte synas i valkarna 😇)
Ljuvligt hjärt (måste testa detta med relieffusning) och piercing smyckena var läckra (tyvärr inget för mig heller av samma anledning 😞)
Har inget annat att säga än dregel som vanligt! 100% bling armbanden och ängelörhängen står på önskelistan nu! :)
Ditt rosa hjärta är väldigt vackert och en sådan discokula hade varit snygg till sommaren när man fått lite färg😃
Mvh.Annicka
diskokulorna är jättefina och hjärtat med!
Lyckomia
Hjärtat blev jättefint o discokula kan säkert bli snyggt på dem som har kroppar för det😃
tack så mycket, ni vänliga själar … 😊
mmmm hjärtligt mumsigt du med relief hjärtat…
tack till dig med, mmadeit….
btw…har du något nytt kul mönster i din web shop nu ??!!
behöver lite med mer tuggmotstånd än bara makramé-armband och pärlbollar… 😉
Sanne, vilka coola piercingsmycken! Skulle gärna haft ett sådant om det hade synts på min gamla valkiga tantmage… hmmm, eller kanske just för att? Återkommer om jag piercar naveln! Det rosa reliefhjärtat var jättefint. Vad är det för glas som blir så fint??
tack snyblet…jag lägger undan ett piercingsmycke till dig ifall ifall… 😉…
glaset i hjärtat är light pink striker… därför är det inte jämnt, homogent färgat…det syns inte mycket men det är lite ljusare på den vänstra sidan …
Haha Sanne, gör gärna det. Jag har ju fyllt 50 (förra året) och börjar känna att jag inte längre bekymrar mig så mycket vad folk tycker :) Så navelpiercing är nog inte så långt borta som man kan tro. Man borde ju egentligen pryda de delar av kroppen som man själv inte tycker är det vackraste. Hmmm… ny tanke…
då är vi lika unga, snyblet ! ska vi chocka världen och pierca oss ? 😮
håller fullkomligt med dig…jag bryr mig mindre o mindre om vad folk tycker o tänker…bara jag mår bra, så är det nog…
jag är inte överviktig men vissa delar av kroppen har fått större utrymme än andra, om man så säger… 😊
Då är vi tydligen årsbarn Sanne och Snyblet! Har funderat lite över vad 62 stod för och nu vet jag 🙂.
jag var sugen på att göra något nytt som jag inte gjort innan, så jag bläddrade igenom den senaste BW och fastnade för detta…men jag har använt tila beads (5mm) i stället för tile beads (6mm), så jag har fått lägga till några fler för att få den rätta omkretsen…
Läckert halsband🙂
Håller med Cessy, jätteläckert armband (att det är i min färgskala minskar ju inte direkt dreggelfaktorn) 🙂
tack tjejer…
men artafale ??!! var du riktigt nykter när du skrev ? 😮
Jodå, nykter är jag nästan jämt men helt klart hade jag hjärnbrist 🤪menade givetvis halsband🙂
Jättesnyggt halsband Sanne🙂
Mvh.Annicka
oh så proffsigt utseende!
Lyckomia
Fint halsband😃
tack ni också flickor ! 😍
idag bidde det ett kors av 104 biconer…
jag är 100% ateist, så det är synd att det är en symbol för något jag inte tror på….gillar formen men det är svårt att använda det som smycke, då det lätt kan bli missförstånd ….
kanske någon vill ge bort det i konfirmationspresent….
(det är samma kors med olika bakgrund)

jag är 100% ateist också och tycker ditt kors är helt under bart vackert, tyvärr inget jag heller kan bära men vist till konfirmation present skulle det vara perfekt.
tack lorita 🙂
ja det är ett dilemma … lika lite som jag kan bära "judestjärnan" för att jag tycker den är vacker, kan jag bära korset … 😕

#134 men du kan gör dom till andra som kan bära dom 👍
jo, de e sant … 🙂
Jag är agnostiker, ej konfirmerad. Men jag skulle nog tänka mig att bära ett kors som smycke. Det är vackert.
Jättevackert kors. Kan tänkar mig det glittrar jättevackert IRL.🙂
jättefint kors och jag påstår att kors säljer rätt bra så jag tror du blir av det rätt snabbt.🙂
tack för era kommentarer…🙂
cessy: visst glittrar det vackert men det hade glittrat mer om det var swarisar….😉
fint kors!
Lyckomia
Vackert kors😃
tack mia o sussielull 😃
Snyggt som attan!
fast jag använder hellre mina egna symboler… En skarabé, en liten guldmedaljong med ett buddhistiskt silkessnöre i… och guldörhängen i form av femuddiga stjärnor… Få ihop det, om ni kan… Jag kan ha ett kors också… Vanligt eller anch…
😉😇
Glittertind
jag hittar inget bra motsatsord till ateist, så gissar att du helt enkelt är humanist med kärlek för estetik …. 😉
Kanske det… Men inte på denna tråden. Där är det dina smycken som gäller!🙂
Glittertind
145, Det där gillade jag.
idag har jag lekt med mmadeits mönster på "ziggurat"…
den rosa-lila i mitten är gjord efter originalmönstret dom andra har jag ökat/minskat på pärlstorleken….
den stora är 3 cm lång, den mellersta 2,5 cm och den lille 1,5 cm
Hej vad det går :-)
fina de blev alla ziggurattarna :-)
Gillade du tutorialen?
Om ja så kanske det glädjer dig att Ziggurat- star beskrivningen är i princip färdig måste ta om 3 bilder och få tillbaka filen från min testpilot sen kommer den upp :-)
ja de var kul att göra…😃
du är duktig på att göra tutorials… men jag blev förvirrad av svart tråd/vit tråd…det du kallade höger kallade jag vänster, så när jag försökte följa det så blev det rena snurren…men när jag struntade i vad du kallade tråden, så funkade det…
btw: varför har ingen tänkt på att göra färgade nålar ??? så lätt att förklara om man sa: röd nål och grön nål….
ser fram emot tutan som du har på gång…(det var därför jag var inne i din shop i middags…jag skulle se om du blivit färdig med stjärnan…)
Ett gäng härliga ziggurattar😃
Fina pärlade pärlor🙂
åh setet var superfint!
Lyckomia
tack alla…😃
ja du flower, det här med korsbärande e svårt…🤔
lite av varje har det blivit den sista veckan…ett kors till, bara för att dom är roliga att göra, av 4mm vaxade pärlor.
olika vinklar och bakgrund.
till sist…en grön relief-tass, (pärlorna speglar sig väldigt i cabben, ser jag nu) (hjärtat har ni sett innan) med länkar av farfalles
älskar allt! men 161 och 164 är finast!
Lyckomia
Sanne jättefina alster! :)

Välkommen in!
Jag bloggar på www.lovebeproud.blogspot.com
Facebookar på https://www.facebook.com/love.a.proud?ref=tn_tnmn
och säljer mina alster på www.loveandbeproud.se

Som vanligt fina saker.

# 162 😃
#163 grym! Dreglar! :)
Roligt att se att du glasar lite då o då Sanne o av allt nytt så håller jag nog med Mia om #161 o #164 tilltalar mig lite extra.🙂
tack för era snälla kommentarer…😍det är verkligen kul att ni har så olika smak…
lite nytt igen …
även jag har fallit för X o O från BW…gud vad dom är kul att göra ! 😃
ett blått naturligtvis…
Snyggt Sanne😃
Mvh.Annicka
å 174 var wow!!!!!!!!!!
Lyckomia
Vad fina dina X's & O's armband blev Sanne🙂 o ja visst är de roliga att göra😉😃
Armbanden var verkligen fina.
tack så mycket tjejer…alltid kul att läsa era kommentarer… 😃
Åh rosa-lila *mums*😍 o jättefin ziggurat också men armbandet föll mig ju givetvis allra mest i smaken.😇😉😃
fint som vanligt!
Lyckomia

Blir ju jättesugen på att göra ett sådant X & O armband, eller vad ni kallade det…. så fina!! Finns inte mönstret någonstans på nätet? Har inte tidningen.
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
jag har letat på youtube men hittar inget där….men du kan ju köpa en digital bead work…mönstret finns i numret april/maj 2013.
Jättefina armband o det lila #181 o #182 faller jag ju extra mycket för😃
trådkapning finns en tutorial här tekniken kallas även hugs n kisses. dock inte exakt samma men väldigt likt.
gillade verkligen den mer "antika" zigguratten
tack cessy, mia, susann, sussie och mmadeit. 🙂
mmadeit, jag hänger på låset på din shop…väntar ivrigt på stjärnan….😊
Hahaha ja du hängde verkligen på låset jobbade fortfarande i shoppen med att uppdatera lite efter att jag laggt ut mönstret när Order mailet damp ner.
så…nu har jag gjort X´s o O´s av alla färgerna jag köpta i 10 mm´s pärlor….
svart och silver …
Jättefina allesammans🙂 o det är ju en superrolig teknik att göra. Blir så lyxiga armband av dem.😃
tack cessy…. 😃
ja dom är verkligen roliga att göra men nu måste jag prova något annat……
Det där vill jag lära mig.
superfina armband som vanligt Sanne🙂
tack anki och artafale 😃
Jättefina armband😃
vackra!
Lyckomia
tack ni också, sussie o mia ! 😃
här är ett projekt som jag har knåpat med ett tag…pärlat kumihimo med små 3mm´s magatamas i clear silverline….
jag är jättenöjd med det…det har tagit sin tid…mest p.g.a att pärlorna fick träs en och en direkt på corden, för hålet var för litet för att också få plats med en "big eye-nål" … vill göra ett i aqua också men orkar inte tänka på det just nu ….
Lyxigt set. Ser nästan ut som en tjock silverlänk. Jättesnyggt
håller med föregående talare!
Lyckomia
Jättefint set.🙂
tack så mycket cessy, mia och sussie 😃
jag köpte mmadeits mönster på ziggurat star … så här blev min + örisar i minizigguratmönster…
fin fin ziggustardust ;-)
en får tacke … 🙂
jättefint!
Lyckomia
Läckert hänge 🙂
tack mia och cessy 🙂
Fint hänge😃
tack sussie 🙂
idag har jag gjort en skyddsängel, som jag tänker ha i bilen…6 cm lång från gloria till fotabjäll…
fiiin!
Lyckomia
Jättesöt skyddsängel.🙂

Söt ängel! Och massor av jättefina smycken har du hunnit med! Hur hinner du med allt? Imponerad. 🙂
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
#216 Åh så vacker, man riktigt ser klänningen svaja när hon flyger - älskar den!
Åh vilken fin ängel.😃

Fin ängel, kul med benen.
Vad ska man ha som signatur tro?
tack alla, för era fina kommentarer… 😍
jag har lekt lite igen med fimolera…den som heter granit gillar jag mest…de andra färgerna är lite sådär…ser plastiga, tråkiga och overkliga ut….
Massor av snygga smycken Sanne!! Gillade det vita settet, #194-195
Ängeln var ljuvlig!!!😊 O fimoleran tål att tänkas på ;)
Mvh.Annicka
Håller nog med att granitleran blev bäst o fint med glitter på i olika färgset.🙂
Jättefräcka smycken och granitleran ser ju precis ut som sten (men borde ju vara klart mer lättarbetad)🙂.
Fina smycken du gjort av leran Sanne😃
tack alla vänliga själar … 🙂
lera är kul! jättefina grejer! ängeln är super
Lyckomia
tack du också mia 😊

det blev jättefint med lera, jag gillar också granit bäst 🤫
tack lorita …det var ju tack vare dig jag upptäckte den…. 🙂
bara trädda pärlor på några trådar … tycker det blir vackert och effektfullt i sin enkelhet…och sen gör det sitt till naturligtvis, att det är i blått …
aqua och montana …
Supersnyggt! Visst enkelt men det är ju inte alltid det mest arbetade blir det vackraste o detta setet blev jättesnyggt.🙂
Håller med Cessy. supersnyggt.
Blått är flott o så även detta set.😃
tack tjejer…ja jag är riktigt, riktigt nöjd med detta… 😃
i vanlig ordning kommer jag nog att göra likadana set i andra färger också …. 😊
Varför i andra färger - blått är ju en underbar färg och det är helt klart ditt set också!! Fast ett i lila hade nog inte varit hel fel 😉
tack artafale…nä lila är inte fel…eller i grönt/lime eller i rosa/cerise eller i bärnsten/brunt eller i, eller i, eller i … osv osv
härligt blått set!
Lyckomia
tack mia ! 🙂
köpte fina snäckskalscoins för ett bra tag sen men har inte fått någon glimrande idé på vad jag skulle göra med dom…så idag tyckte jag dom hade väntat länge nog…det blev inget avancerat idag heller men det blev rätt läckert….färgen gör det mesta… 😉
men vad skådar mitt norra öga ???!!! 😮jag har ju glömt en pärla… såg det nu när jag såg bilden förstan…måste bums rätta till detta…..
Det blev jättefint.
tack anki…och nu är det jämnt antal pärlor också ….men jag fotar det inte igen …
Härligt somrigt set🙂
Fint sommarset.🙂
tack cessy och sussie 😃
snyggt!!!