Annons:
Etiketternettingpärlbroderi
Läst 5914 ggr
Cessy
9/15/10, 11:04 AM

Pärlbroderiinspiration - One Bead At A Time

Den som är sugen på att prova att pärlbrodera o vill hämta lite inspiration googlar kanske o söker efter bilder eller köper någon bok. En skicklig pärlbrodös är Robin Atkins o hon har även skrivet ett par böcker i ämnet o hon har också en hemsida som du kan besöka.

Hennes första bok finns inte längre o köpa men däremot har hon laggt in den som nedladdningsbar pdf-fil - One Bead At A Time. En bok som kan inspirera den som vill prova pärlbrodera o som också visar på lite olika stygn som du kan använda. En länk att låta sig inspireras o imponeras av helt enkeltGlad

Annons:
NeedfulThings
9/16/10, 1:22 AM
#1

Tack Cessy! Hennes stil är kanske inte i min smak precis, men man får ideer och det var bra med stygnen, så det var ju en användbar bok ändå, tror jagGlad

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

MaMaMade
9/16/10, 7:34 PM
#2

Tack Cessy! Roligt att läsa o titta sedan får vi se om inspirationen infinner sig. Glad

maneki
9/16/10, 8:02 PM
#3

Jag laddade ned hennes bok när hon lade ut den, men har inte fått tillfälle att läsa den än. Tycker inte om att läsa på datorskärm o känns lite mycket att printa ut… Men har en annan bok av henne o det var en mycket trevlig läsning. En mycket trevlig person o även om jag inte själv deltar så gillar jag hennes Bead Journal Project som ger mycket ögongodis för alla som gillar pärlbroderi (ej smycken).

Hon hade förresten nyligen ett inlägg på sin blogg där hon visade hur man kan spänna upp pärlbroderier för att göra tavlor. En sån detalj som kan göra en stor skillnad på hur proffsigt resultatet ser ut.

Jag skulle vilja pärlbrodera annat än smycken så jag vill ta mig tid att läsa lite inspirerande texter, inte minst om "improviserat" pärlbroderi.

Bimse
9/17/10, 1:30 AM
#4

Bra, trevligt med lite roliga länkar. Inte för att jag skulle få för mig själv att göra så stora och tålamodsprövande projekt, men det är alltid lika kul att titta på andras skapande. Vad som är extra trevligt är att det känns så som Maneki säger att det är improviserat.

flower1
9/17/10, 1:49 AM
#5

Tack för länken Cessy! Har lagt den som bokmärke. Glad

Här är min hemsida.

Cessy
9/17/10, 1:50 AM
#6

Jag valde att ladda hem den, för att ha något o titta på (scrollar på datorn) o inspireras av. Däremot är det inte heller riktigt min stil, men det är alltid kul o kunna titta o bli lite inspirerad till lösningar med pärlor, bakgrunder o annat material, för att själv få lite egna idéer o tänkte att fler ju kunde ha nytta av denSkrattande

Annons:
Alex05
9/17/10, 8:00 AM
#7

Tack, Cessy för att du delar med dig. Intressant att se så mycket fint. Som du säger, lite (mer!) inspiration skadar aldrigSkrattande

Upp till toppen
Annons: