Mycket fina smycken! Gillar den enkla rena stilen 
/Désirée
fina smycken …
nr 2 gillar jag!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Tackar Mialycktman och Sanne62
Massor snyggt, jag gillar #5 och #8 bäst av dessa.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
#12 Tack!
här har du fått till flera väldigt fina färgkombos, gillar särskilt den i startinlägget och den i #7
.
armbandet i #8 blev riktigt läckert - har du gjort det av bara ringar från grunden eller är det två kedjor som du länkat ihop med ringar?
berätta överhuvudtaget gärna lite mer om smyckena, hur de är gjorda (om det inte är alldeles uppenbart förstås
) och vilka material du använt - i den här klistrade tråden finns det några jättebra enkla tips och råd om galleritrådarna: http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/4ffd5fec88f4726d42007171-att-visa-dina-smycken?discussions-1
#14 Jag har gjort armbandet med två grova kedjor och satt ihop dom med glaspärlor och ringar.
Smyckena jag gör är gjorda av mesta dels silverplätterat och nickelfritt. Jag använder mig av glaspärlor i olika former och även swarowski ibland.
Var det så du menade? 
Tack för komplimangen.
Fint du har gjort=) Fortsätt med det du gör för du är otroligt duktig. Har man turen att födas med en gåva som du har och att man finner just vad gåvan är så hittar man också till sitt rätta element .Kul att se att du har så roligt i ditt skapande det gör saken ännu bättre. Anyway väldigt väldigt fina smycken=)
#16 Tack!
Fint set - gillar de mjuka bågarna av kedjan i armbandet
#21 Tack!
Jag gillar oxo settet, bågarna i kedjan var jättesnyggt. Kan tänka mig ett sådant halsband. En choker typ, med de där mjuka bågarna. Du får utöka settet. :)
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
håller med ewe, visst skulle denna modell bli kalas som halsband också
!
Oj jag tror mitt förra inlägg e borta
men vad jag skrev där var att jag tycker att du gör mycket fina smycken, speciellt gillade jag#8.
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Tack alla vad goa ni är. Ska se om jag har pärlor nog att göra ett halsband i samma stil.
Fin vovve med ett fint halsband 
#29 Tack!
snyggt jobbat …gillade designen på #32
#34 Tackar. Ja denna gick mig på nerverna att göra. Pilligt. Pärlan sprätte iväg när jag skulle trixa in den i hålet.
lol…förstår din frustration men det är sånna jobb man blir extra nöjd med…
#36 Precis!
Åh så söt vovve, och så bra hon klär i sitt fina halsband :-)! Det roliga är att hon ser verkligen ut att tycka det själv också ;-). De andra är också fina, gillar särskilt de klara kaskadörisana - tänk så perfekta de vore till en nyårsfest :-)!
#38 Tack så mycket. Ja hon tycker allt är kul när man mutar med levergodis. Haha.
Haha, var glad du att det inte är en katt - de är INTE lika villiga modeller kan jag säga :-P!

Fina smycken, gillade armbandet med länkarna i #20. Å fin vovve med fint halsband också!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
najs 

Söta smycken 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Fint!
Fin vovve! Han uppskattar nog att ha likt sin matte!
Glittertind
#48 Tack!
#49 Tackar!
#50 Tack. Det är en hon. Hihi.

Söta smycken.
Vad ska man ha som signatur tro?
Fint halsband o fina armband. Gillar speciellt #44 som får ett så fint glitter tack vare facetterna o ser lite lyxigt ut.
#52 Tackar.
#53 Tack. Jag får kanske göra ett matchande halsband sen då.
#54 Tack!
Fina smycken o vilken söt liten vovve 
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
det där är en snygg armbandsmodell
, jag kan tipsa om att jag gjort liknande fast då med elastisk tråd istället för lås och med allt från 2 till 6 strängar i dem (fast jag har oftast haft sötisar eller stenchips i mina) - och dessa armband har alltid varit mycket lättsålda…
(så trä på bara
!). ett halsband har jag däremot aldrig tänkt på att göra men det blev ju ett jättesnyggt set
!
#59 Tack för tipset! Och för komplimangen. Ja vanliga smycken säljer inte särskilt bra och konkuransen är stenhård. Många hobbysmyckare som ploppar upp här och var.
Måste nog få göra flera testsmycken.
Fint set
o ja kissidor - dina stretcharmband du gjorde i den modellen var ju jätteläckra o jag förstår att dessa var lättsålda

Men #5 var väl bara för coola
perfekt sätt att använda lås som är tröga eller fånar sej på annat sätt 
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!
#62 Mina vardags örhängen
. Tackar för komplimangen.
Jättefina! Hunden oxo…
Lyckomia
roliga smycken alla…. 
Tuffa kedjesmycken
#69 och #70 Tackar så mycket. Men ja, en del ser nog roliga ut. 
Kul att du experimenterat fram lite nya modeller, fina :-)!
jag menade inte roliga i negativ mening, om du uppfattade det så ?!
#72 Tackar!
#73 Ingen fara, förstod hur du menade. 

Kul smycken. Lite annorlunda men fina.
#75 Tack! Ja, jag sa till maken igår att jag inte vet vad jag tycker om dom två sista…men man måste ju få prova sånt som man inte skulle göra annars. 
det gröna setet var superfint!
Lyckomia
#77 Tack!
det var då ett elände hur det gick med din beställning
, menmen, den som väntar på nåt gott…
läckra örisar du fått till av dem iaf, och varför tycker du att du behöver göra om klasarna i #80?
pärlorna i #82 var ju bara för mumsiga
, du har en hel sträng av dem va? den kan du mycket kul med om du nänns använda upp den 
#83 Tackar!
Örhängena i #80 ser väl slarvigt gjord ut tycker jag. Ska förbättra några saker. Jag är då aldrig 100% nöjd.
Ja jag har en hel sträng av dom i #82. Är riktigt förtjust i dom faktiskt. Pärlorna alltså.

Söta örhängen.
Skönt att du äntligen fått dina pärlor m.m. o det blev ju en del fina örisar av dem

Söta smycken. Gillar nog #87 och 90 bäst. 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
Mycket fina och stilrena saker du gör!
Lyckomia
#87 och #90 är mina favoriter ur denna senaste omgång också, de ser ut att ha så fint fall och härlig dinglighet
. tänker att det skulle vara så mysigt att ha #90 i öronen och skaka lite på huvudet 
#97 Tackar!
#98 Tusen tack!
#99 Hihi, tack! Ja, jag gjorde faktiskt så igår när min dotter inte la märke till örhängena först. Hon skrattade och sa att örhängena var fina. 
oj, vad du har varit flitig maria !! gillade den rosa jaden… 
#111 Tusen tack! Ja, jaden var min favorit med. Tills jag insåg att hålen var på sidorna och inte igenom botten och toppen. Då fick jag vara påhittig och sätta den på annat vis.
Du har hunnit med många nya fina smycken sedan sist jag kikade, #101 gilllar jag lite extra
Mvh.Annicka
#113 Tackar!
har väl sagt det förr men det tål väl att sägas igen - du gör fina, moderna och lättburna smycken
!
#115 Värmer mitt hjärta att höra. Tack!
Återigen många fina smycken
#117 Tack!
gillar den rosa jaden…
Lyckomia

Söta smycken.
#119 och #120 Tack!
Många vackra alster med fin variation -
och vilken härlig vovve, som ställer upp så bra som fotomodell.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Så fin modell!
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Fina hundmodeller ni har o har haft R&Smatte o Emo.
Sicken sötnos och så stilig vovve! 
/Désirée
Tack alla!
gullig!
Lyckomia
Min dotter sa den gulligaste kommentaren någonsin.
- Mamma, du gör så fina smycken att till och med prinsessan Viktoria skulle tycka om dina smycken.
Vilken snäll dotter jag har. Blev väldigt rörd.
Fina och söta saker! och din dotter är inte snäll, hon är ärlig. För hon säger det hon tycker.

Glittertind
#130 Åh vad snäll du är!
Roligt att din dotter gillar vad du gör o gulligt att hon sa så
nej vad skulle de sakna, härligt fylliga dingliga klasar 
åh vad gulligt sagt av din dotter, men som andra sagt - hon sa det för att hon verkligen tycker det, och dessutom kan jag lätt tänka mig att hon har rätt. jag skulle nog gissa att victoria föredrar lite stilrena, moderna, "luftiga" och lättburna smycken som du gör framför tunga och svulstiga gammeldags galasmycken 
#141 haha. Svulstiga.
Tack för din fina komplimang. 
Jättefina smycken o denna gången är det nog armbandet i 134 o klasörisarna i 138 som jag tycker bäst om.
#137 gillar jag…
#143 och #144 Tusen tack!

Söta som vanligt, gillar armbandet, det var riktigt bra.
Så fina "druvklasar" du gjort. Dem gillar jag verkligen! 
Glittertind