Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: medlemsgalleriet
Läst 10285 ggr
flower1
8

Flower1's alster, del 2

Dags att starta ny tråd. Den gamla har blivit för lång och tungrodd. Om du vill kika i den gamla, kan du hitta den här: http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/4d71445fb9cb4622440597b9-flower1s-alster

Här är min hemsida.

flower1
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Först ut i denna tråd är "puffhjärtat" som är sytt i RAW efter beskrivningen som Mmadeit tipsade om. Länken till beskrivningen hittar man här: http://www.jewelrymakingprofessor.com/puffyheart.html

Här är min hemsida.

flower1
6

Sedan har jag gjort ett hjärta i silverlera, som jag sedan oxiderat. Även ringen är oxiderad för att passa ihop. Storleken är 2x1,5 cm.

Här är min hemsida.

flower1
7

Här är ett stort smultronlöv av silverlera, ca 5x4 cm, mycket tjockt penslat.

Här är min hemsida.

glittertind
0

Oh du milde….

Woww, vad snyggt…. Suck…

Du är otroligt duktig…. Detta sista lövet är en sagolik fullträff!!!!Glad

Glittertind

flower1
7

Samma löv, men bakifrån. Inte ofta man visar baksidan, men jag lovade att visa hur upphängningsanordningen kan se ut om man inte borrar hål Flört. Har ett annat exempel i mina tidigare bilder. Här har jag kavlat ut en tunn sträng, och penslat fast med ett sugrör som form.

Här är min hemsida.

Love-
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

skit snygga som vanligt

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

flower1
7

Stort tack, Glittertind! *rodnar*  Ja, löven är roliga att göra, så det har ju blivit några stycken…

Något som inte blev helt perfekt, men som funkar bra som prototyp, är mitt experiment med fusad glascabbe och silverlera. Det visade sig fungera finfint att bränna detta i Hot Pot:en i mikrovågsugnen! Det behöver putsas lite till dock… Det lär bli fler glascabbar med silverlera! Jag skall bara beställa lite mer silerlera först Skrattande.

Här är min hemsida.

Alex05
0

Oj oj, du är silverlerans mästarinnaSkrattande Otroligt snyggt!!! Tack för att du visade baksidan, jag tror jag förstår. Får testa den variantenObestämd

flower1
0

Tack Love-Glad!

Här är min hemsida.

Alex05
0

Beställer du från Folkare?

flower1
0

Tack Alex05! Ja, det är lite olika vart jag beställer. Tidigare har jag beställt mycket från Perles&Co i Frankrike, men de har höjt priset nyligen så att de ligger högre än här hemma. Tidigare var de betydligt billigare. Jag har även beställt en hel del från Folkare och någon gång från PMC. Den bästa kvaliten på lera och pasta har jag fått från FolkareGlad, så hon har antagligen bra omsättning på sina saker. Såg nu att Noora med Silvergrejs också har börjat sälja lera och pasta Glad.

Här är min hemsida.

Cessy
0

Åh så fint det puffhjärtat blevGlad Är nog något som jag måste testaSkrattande

Silverlerahjärtat är jättefint. Är det någon mönsterstämpel som du använder för att får fram blommor o blader?

Dina löv är alltid underbara o smultronlövet är inget undantagSkrattande

Experimentet med silverlera o glascabben blev ju väldigt lovande. Vilka lyxhängen du kommer få till med denna tekniken:nod: Förstår att du är sugen på att experimentera vidareSkrattande

Niwa
0

fint fint fint som vanligt Glad

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Mmadeit
0

vad fin puff hjärtat vart i så stark färg, gjort i violet opal, light grey opal och indian red men inte vågat mig på den starkare/mörkare färgskalan ännu…

Häftigt med silverleran och glascabben!

Emo
0

Jag tycker också att puffhjärtat är otroligt vackert liksom smultronlövet. Alla de andra sakerna är också jättefina. Kul att se hur du utvecklar nya intressanta kombinationer. Förstår att du har roligt.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

LeeAnne
0

Även jag sällar mig till beundrarnas stora skara. Otroligt fina alster!!

LenaE
0

jag gillar ditt hjärta i silverlera som är oxiderat det är jätte fint, jag har lite förkärlek för oxiderat silver,

jag förerdrar silver överhuvudtaget jag är inte så förtjust i guld alls faktikst, köper jag ett smycke så blir det ett i silver .

Jag har en fråga om det är okej Jag har ingen aning om hur man oxiderar hur gör man det?

[kissidor]
0

raw-hjärtat är jättefint, men jag dreglar alltid mest över dina metallera-alster Tungan ute! så galet snyggt det är att kombinera leran och glaset - nåt som jag bara drömmer om än så länge då jag är lite feg för att nybörjarkladda med den dyra silverleran Skäms. hur har du polerat infattningen, trumlaren kan du väl inte använda här? (om du inte förstås vill ha en frostad effekt på glaset)

flower1
0

Tack tjejer! Kul att ni gillar mina saker Glad!

Cessy - Mönstret på hjärtat är gjort med hjälp av en mässingsplatta som jag köpt på PMC. Jag köpte den för 1,5 år sedan, och det verkar som om just det mönstret inte finns kvar längre. Här finns lite andra av samma sort: http://www.pmc.se/monster-egna-och-fardiga-mallar-stansar/massingsplattor/71

LenaE - Det finns flera olika sätt att oxidera på. Allas vår Maneki har skrivit en bra artikel i ämnet på sin blogg: http://manekisparlblogg.blogspot.com/2008/12/teknik-oxidera-metall.html.

Jag "sulfiderar". Leversulfid finns att köpa bl a här: http://www.perlesandco.com/Sulphurizing_solution-p-12821.html?cPath=530_532 . Några droppar hälls i vatten, och därefter kan man doppa sitt smycke i lösningen, som blir mörkt. Därefter putsas smycket, så att det blir blankt igen, och mörkt i fördjupningarna. Löven brukar jag pensla med lösningen, eftersom jag vill att de skall vara helt blanka på baksidan.

Kissidor - Nej trumlaren vågade jag inte använda till glas/silverhänget… Innan jag brände hänget, polerade jag den torra leran med 3Ms slipsvampar, som finns att köpa bl a här: http://www.folkare.com/puts-slip-verktyg/. Efter bränningen borstade jag försiktigt silvret, och polerade därefter med polerpapper i 4 olika grovlekar (finns här: http://www.pmc.se/slip-och-polerpapper-30-15-9-3-micron-fina-slipmedia/489-0.)

Här är min hemsida.

Bimse
0

Fina saker du har gjort Flower.

När jag oxiderar silver använder jag numera klorin som jag tar på en pensel och styker över det område som ska oxideras eller så häller jag upp lite i korken, doppar ner föremålet där det får ligga bara några sekunder. Ta upp föremålet med en plastsked eller liknande (inte metall) därefter sköljer jag av smycket i vatten och häller tillbaks det överflödiga klorinet i flaskan för det ska inte av miljöskäl komma ut i avloppet.

flower1
7

Tack Bimse! Jag får testa klorin nästa gång.

Snart är det dags för PUSS-träff igen! Första gången jag deltog var 2008, och då gick jag på en ws där Lena Annerborn lärde oss hur man gör kransar i fyrkantsteknik. Denna krans är sydd efter hennes mönster, förutom upphängningsöglorna.

Här är min hemsida.

Niwa
0

verkligen ett Jätte fint hänge,!

Emo
0

Oj, så vackert. Hoppas Needful har pärlor (kristaller) med 29/10, så jag kan göra liknande. du inspirerar verkligen. Det blir så vackert och går att variera så mycket.

Cessy
0

Åh vad vackert det blev med koppar mot bronston. Jättefin krans.Glad

[kissidor]
0

ja de kransarna kommer man ihåg - väldigt vacker färgkombo i denna Glad! (och än en gång blir man lite sjuk på att plocka fram pärlorna igen… Oskyldig)

flower1
0

Tack tjejer, och kul att kunna inspirera Glad! Swarovski är svårfotograferat, och bilden blev lite mörk. Färgerna är

Toho 83 Metallic Bronze Iris

Firepolished Bronze

Swarovski Sun Satin och Crystal Dorado X2

Här är min hemsida.

glittertind
0

Åh, så fint!!!

Glad

Glittertind

flower1
7

Tack, glittertind Glad!

Dessa blomsterringar med swarovskipärlor går att variera färgmässigt i all oändlighet. Mönster på liknande finns här: http://jewelrymakingprofessor.com

Här är min hemsida.

Cessy
0

Väldigt vackra blomringar du har gjortGlad

Niwa
0

vilka jätte fina ringar!!

Emo
0

Fina ringar. Ser även ut att vara roliga att göra.

glittertind
0

Tjusigt! Mycket snyggt och lyxigt!Glad

Glittertind

Alex05
0

Läckra ringar! Skrattande

flower1
8

Tack, Cessy, Emo, glittertind och Alex! Glad

Här kommer min senaste älva, som passar bra nu i juletider. Jag tröttnar nog aldrig på dessa… Swarovskirivolin är peyoteinfattad med miyuki seed besds. Kedjan är sydd i tubular herringbone stitch.

Här är min hemsida.

flower1
9

I höstas vann jag 1:a pris i tävlingen "Flätat & knutet" på pärlträffen PUSS i Täby Glad. Armbandet är en fyrfläta, eller fiskbensfläta i silverfärgat läder med en inflätad porslinspärla. Flätan görs på samma sätt som när man flätar håret Flört.

Här är min hemsida.

Emo
0

Underbara och lite annorlunda alster.

Cessy
0

Annorlunda o fint med att infatta en rivoli o en ängel under o fint med herringboneremmen till. Armbandet har jag ju sett IRL o vet att det är jättesnyggt,Glad

MaMaMade
0

*Tjusigt*!

Blev handlöst förälskad i den lilla älvan…! Kyss

Mmadeit
0

läckert att använda rivolin som "conector" åt älvan!

Marinas Mix
0

Håller med Mmadeit om älvan.

Och grattis till första priset, så här långt efteråt. Var kul att få se armbandet IRL

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Emo
0

Jag får också gratulera till vinsten. Så roligt.

[kissidor]
0

dina älvor är underbara, bra att du inte slutat göra dem Skrattande!

mialycktman
0

Nice!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

flower1
0

Tack! Glad

Ja, älvorna tröttnar jag nog aldrig på Skrattande.

Jag försökte även ta bilder på mina silversmidesalster, men det blev pannkaka av alltihop. Får se om jag kan fotografera ute i dagsljus istället någon av juldagarna….

Här är min hemsida.

trettielva
0

Du gör så  fantastiskt smakfulla smycken! Färgerna harmonierar så skönt.

glittertind
0

Fyrflätan är jättefin!

Måste lära mig den…. Jag har tittat på den flera gånger, liksom på den underbara älvan i #34!

Glad

Glittertind

flower1
0

Tack trettielva och glittertind! Glad

Glittertind - fyrflätan tror jag nog att du klurar ut hur den är gjord Flört. Annars visar jag gärna om vi ses någon gång.

Här är min hemsida.

Niwa
0

#34 var jätte härligt.

#35 var så mysigt, gillade de milda färgerna.

Annicka.C
0

Hej Flower1! Jättefina saker du görGlad. Jag är jättenyfiken på hur du har gjort #7 glascabben i silver. Antar att du bränner cabben som vanligt…men sedan då..hur, vilka effekter, hur länge…osv?               jag har själv försökt smälta in 999silver men det blir förvarmt ganska omgåendeRynkar på näsan

Mvh.A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

flower1
7

Tack Niwa och Annicka.C Glad! Ja, cabben var en sk "misslyckad" cabbe som jag fick för mig att lägga en remsa silverlera runt. När silverleran torkat ordentligt, brände jag den i HotPot:en. Jag började på lägsta effekt 350 W ca 10 minuter, och skyndade långsamt… Ökade till 500 W osv tills silvret och glaset började glöda. Jag lät det glöda ca 3 minuter innan jag tog ut den från micron (jag brukar låta glöda ca 5 minuter i vanliga fall när jag bränner silverlera med butangasbrännare, men man säger att det skall vara persikofärgat åtminstone 3 minuter). Hoppas att du blev hjälpt av detta!

Kanske dags att lägga upp lite nya bilder? Först ut är en svart ring med glaskross.

Här är min hemsida.

flower1
7

En dito ring i vitt Flört

Här är min hemsida.

flower1
7

Och en oval…

Här är min hemsida.

flower1
7

Denna ring var mycket svår att fotografera. Hela ringen är guldglittrig, med en liten bit dichro mitt på. Glittret anas lite grann i varje fall…

Här är min hemsida.

flower1
8

Sedan har jag experimenterat med glasstringers.

Här är min hemsida.

Annicka.C
1

Jättefina ringar! "Fri fusar" du dem eller har du en form? Var Köper du dina ringar? O tack för info ang. silverlera+cabbeSkrattande Mvh.A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

flower1
9

Slutligen kommer en bild på en prickring.

Här är min hemsida.

flower1
1

Tack Annicka! De tre översta är lagda på färdigskurna runda plattor respektive oval, som följde med min extraburk. Övriga är "frifusade". Ringstommarna är köpta på Continenta. Den i nr 54 är sterling silver, övriga är vanlig metall.

Här är min hemsida.

sanne62
1

ohhh vad sugen jag blir på att få börja…..jättefina alster du har här..

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

flower1
8

Här kommer lite hängen också. Först ut en med mardi gras-glas, som nästan ser ut som en dansös Skrattande.

Här är min hemsida.

flower1
10

Sedan har jag experimenterat lite till med glasstringers. Barnen kallar denna typ av hängen för galaxer…

Här är min hemsida.

flower1
8

Jag testade lite micapowder också.

Här är min hemsida.

flower1
8

Sist ut ett flitigt utlånat hänge som var svårfotograferat. Dichrot till vänster ligger under klarglas, och dichrot till höger är matt rostrött, dvs den rätta färgen syns bäst allra längst uppe till höger.

Här är min hemsida.

flower1
1

Tack Sanne62! Kul att vi är några stycken här nu som fusar Glad!

Här är min hemsida.

Cessy
1

Jättefina cabbar/smycken o roligt att se att du fusar lite igen nu flowerGlad Faller allra mest för "galaxen" som jag tycker blev superläcker o så det sista hänget. Jag älskar ju när man har olika nivåer i glaset o därmed får fram lite annorlunda färg o djup i sina smycken. Hänget ser jättelyxigt ut.Skrattande

Emo
1

De äe så vackra alla. Det blir svårt att välja ut någon, som vackrast, i denna fina blandning. Någon av ringarna kanske?

Alex05
1

Åh, så många fina smycken! Skrattande

Annicka.C
1

Jättefina smyckenGlad Värmer o böjer du stringersena över ett ljus eller gasol eller annat? Mvh.A

Mvh.Annicka

Mmadeit
1

fina ringar du fått till och visst är det kul (men pilligt) att böjja stirngers :-)

flower1
1

Tack, tjejer! Ja, Annicka, jag böjer dem över ett ljus. Jag håller "stringern" med ena handen, och petar till formen med hjälp av en gammal rundtång. Kom på efter ett tag att det var rätt skönt att sätta på sig solglasögon Cool, annars är det lite jobbigt för ögonen. Och jag kan säga att det är starkt vanebildande att locka fram olika former. Man lärde sig rätt snabbt hur glaset beter sig över lågan. Jag har ytterligare några varianter på G, men jag har inte haft tid att bränna dem ännu.

Här är min hemsida.

[kissidor]
1

Galaxen är läcker men jag är ju så svag för mörka smycken med lite dunkelt glitter :) , så jag gillar kanske micahänget och det sista ännu lite mer - härligt sobra och snygga vardagsfavoriter

glittertind
1

Jag kan inte säga den, den eller den…. De är alla ögongodis på sitt sätt! Härligt!!!Glad

Glittertind

flower1
8

Tack!

Kissidor - Jag hade en galax med botten i aventurine blue, men den har nog Nalla lagt beslag på Oskyldig. Lägger jag inte undan cabbarna i burkar, snor hon åt sig dem och använder som fotboll Skrattande. Hittar jag den, blir det ett foto på den med, för den blev verkligen läcker med en liggande galax.

Crinklizedglasen tycker jag är superläckra, men väldigt svårfotograferade. Först ut en ring som är lite mer än tackfusad med klart glas i mitten.

Här är min hemsida.

flower1
8

Ett matchande hänge med tackfusade "utropstecken" på båda hållen.

Bilden är tagen utan blixt för att man skall kunna se tackfusingen…

Här är min hemsida.

flower1
8

Sist ut denna gång är armbandet som skapades för en tutorial i flat spiral stitch (jag håller en ws på Fru Pärlas pärlträff i Ronneby den 24 mars).

Här är min hemsida.

mialycktman
1

så fina glassmycken du gör!

Lyckomia 

Cessy
1

Underbar mättad lila färg i ditt flat spiral stich armband o ringen o hänget i crinklized glaset blev jättesnygga med denna tackfusningen som ju på ett skenbart enkelt sätt gör dem väldigt spännande.Glad

sanne62
1

me like ! Glad

[kissidor]
1

kul idé att lägga klarglaset så Glad - och ja man kan ju konstra till det väldigt mycket med många olika dichroiska inslag i ett smycke och det kan naturligtvis bli fantastiskt bra, men man kan också låta ett enda riktigt vackert glas få komma till sin rätt såhär och det är lika snyggt det.

helt ljuvlig färg i flat spiralen Tungan ute

Marinas Mix
1

Gillar #72 och 73. Precis rätt färg för mig.

Ja armbandet är ju också vackert.

_

Annicka.C
2

Armbandet är otroligt vackertSkrattande jag blir lite avundsjuk pga att jag skulle oxå vilja ha kunskapen om hur man gör….men jag har ju valt min inriktning, sedan tror jag inte att jag hade haft tålamod med pärlorFlört

Glassmyckena är väldigt vackra i sin enkelhet…tilltalar säkert mångaGlad

jag har själv köpt ett crinklizedglas paket från WG, det ska bli spännande o testa

Mvh.A

Mvh.Annicka

Alex05
1

Läckra sakerTungan ute Gillar speciellt ringen skarpt! (älskar ringar)

Armbandet är också bara såå läcker, härlig färgkombo.

flower1
2

Tack tjejer! Glad

Ja, crinklizedeffekten ville jag inte dölja med andra glas, men precis som Annicka C. har jag fått hem ett crinklizedpaket från Warmglass, så att man kan "tillåta" sig experimentera lite mer FlörtSkrattande

Annicka C. - Visst kan du också göra sådan armband! Det är enklare än du tror! Jag har gjort en tutorial på svenska med många bilder, som jag lagt upp på min blog.

Här är min hemsida.

flower1
6

Mitt första kumihimoarmband. Det är gjort av hemp cord (hampatråd).

Här är min hemsida.

flower1
5

På pärlträffen i Ronneby gick jag en ws i att göra blommönster. Kumihimoarmband av satinband.

Här är min hemsida.

flower1
5

Det här armbandet i turkisk virkning har legat lääänge i min UFO-box (låda för unfinished objects), eftersom jag inte kom på något snyggt sätt att sätta fast låset på det. Rotade i lådan häromdagen, och tänkte - men det är ju bara att fästa en mässingstråd, på med en pärlhatt, och göra en wrappad loop. Satte därefter på låset. Vissa saker behöver ligga till sig lite innan de blir klara Skrattande.

Här är min hemsida.

sanne62
1

najs…jag blir imponerad av alla olika tekniker ni pärlare behärskar….

flower1
1

Tack sanne! Ja, och sedan finns det många man inte behärskar! Men det är det som är så roligt med denna hobby! Det tar aldrig slut! Det finns alltid något nytt att lära sig!

Och tack Bimse för visningen av turkisk virkning efter PUSS för 1,5 år sedan! Ja, det är det armbandet som är klart nu! TystSkrattande Själva virkningen gick snabbt när man väl fått kläm på det, men hur jag skulle sätta på lås så att jag blev nöjd… Men nu så! Glad

Här är min hemsida.

ommok
1

Så snyggt det blev, Flower! Både det turkvirkade armbandet och de båda kumihimade. För att inte tala om de underbara blå crinklized cabbarna! Så mycket fint du hunnit göra! Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Mmadeit
1

läckra kumihimosar men framförallt blev jag kär i färgskalan på din turk :-)

Cessy
1

Båda kumihimoade armbanden blev jättefina o roligt att det turkiska blev färdigt till slut för det är ju jättenyggt o värt att bli färdigt.Glad

[kissidor]
1

vi har lite samma färgskala du och jag Skrattande, så naturligtvis tycker jag det är tre jätteläckra armband Glad!

ja FYYYYYY Skrikandes för att sätta på avslut! men jag gör det nästan hellre på en turk - det där djäkla superlimmet till kumihimosarna kommer det att sluta illa med för mig en vacker dag, jag har redan lyckats få mer superlim på utsidan av avsluten och på fingrarna än inuti fästena Rynkar på näsan

Emo
1

Så många fina, välgjorda och olika alster. Mönstret i #84 var så snyggt.

mialycktman
1

Snygga!!!!!!!!!!

Lyckomia 

shigne
1

Supersnygga smycken - åh vad många olika tekniker etc. du kan!!! Imponerande!!

Annicka.C
1

Ännu fler snyggingar!! Ja en dag så kanske jag testar flower…vi får väl seFlört

Mvh.Annicka

glittertind
1

Flat spiral och turkisk virkning faller jag pladask för! Men det går ju åt så mycket fint och dyrt… Turkisk virkning var superfint också! Måste lära det ändå…Flört

Glittertind

trettielva
1

Du är så duktig och har så god smak, märker man i färgvalet! #73 är en häftig blå färg, #85 en sån där skön färgkombo av god smak.

flower1
6

Tack för alla snälla kommentarer Glad! Man blir så glad!

Min hårddisk var full, så jag har inte kunnat ladda upp nya bilder på ett tag. Nu är det åtgärdat Skrattande.

Först ut i denna omgång är ett kumihimoarmband av svart satinband och tunn facetterad kulkedja.

Här är min hemsida.

flower1
6

Sedan har jag länge undrat vad jag skall göra av alla chips man köpte när man började pärla. Jag testade att göra ett spiral ropearmband, och det kommer nog att passa bra i höst.

Här är min hemsida.

flower1
7

Sedan har jag ju fusat lite glas också… Skrattande

Bl a ett hänge i gult crinklizedglas.

Här är min hemsida.

flower1
6

Och där fick jag tydligen en medalj av ifokus Skrattande.

Nästa hänge är ett utstansat träd i rainbow dichroslide. Tack för lånet av stansen, Cessy! Hänget har min mamma fått.

Här är min hemsida.

flower1
6

Ett fulroligt hänge som vi kallar kakan Skrattande. Marsipangrönt med choklad mönster…

Här är min hemsida.

flower1
6

Och så har jag inte kunnat låta bli att leka lite med stansar och dekaler. Här kommer ett urplock ej monterade cabbar.

Först en pusselbit, utstansad i rainbow dichroslide.

Här är min hemsida.

flower1
5

En liten fjäril.

Här är min hemsida.

flower1
6

Ett hjärta och blått crinklizedglas.

Här är min hemsida.

flower1
5

Blommönster…

Här är min hemsida.

flower1
5

Sist ut denna gång är en blupp med marmorerad dekal. Denna tog jag med för att visa att de tål rätt hög temperatur. Den glödde rätt rejält när jag tog ut den, och den är ordentligt fullfusad.

Här är min hemsida.

mialycktman
1

nr 100! WOW!

Lyckomia 

Emo
1

Så många, så fina alster du gjort och ett av dem var ju en fullträff i mer än en bemärkelse. FlörtSkrattande

Cessy
1

Att sy spiral rope med chips blev jättefint o ett riktigt lyxarmband.Glad

Ja jag tillhör också dem som gillar crinklizedglas så #100 tycker jag är jättefin, men du har ju också lyckats väldigt väl med dekalerna o guldfjärilen blev ju superfin.Skrattande

[kissidor]
1

åh, chipsarmbandet - MUMS Tungan ute! och jag gillar kakan jag Glad - och det andra var också snyggt

sanne62
1

många läckra…favoriten är pusselbiten

Annicka.C
1

Mycket fina smycken flower!! Mina favoriter är #100 o #105 och det svarta armbandet!

Mvh.A

Mvh.Annicka

glittertind
1

Det där armbandet gillar jag…. Det med chipsen! Ska absolut försöka mig på det…. Fast risken är att tråden inte tål slitaget från chipsen… Men snyggt är det!

Flört

Glittertind

flower1
6

Emo - jag fattade inte först vad du menade, men sedan ramlade poletten ned….Skrattande Tack!

Glittertind - ja, armbandet blir rätt så tungt… Jag har funderat på att göra fler, men då trä en plastad wire genom mittpärlrona för att stärka upp. Det håller än så länge i varje fall *peppar peppar*

Tack för alla snälla kommentarer!

Igår fotade jag en hel del, och idag laddade jag in bilderna i datorn. Först ut är en fortsättning på mitt förra inlägg… Cabben i nr 109 har jag nu slipat till ett hjärt på fri hand, och sedan fusat om på nytt.

Här är min hemsida.

flower1
7

Sedan ett armband som jag använt en hel del, men tydligen inte fotograferat tidigare. Det består av helt fantastiska sötvattenpärlor i röd kopparfärg, x-borrade buttonformade vita sötvattenpärlor och firepolished i färgen olivgrön AB. Låset (som nog inte syns på bilden…) är av Karen Hill Tribe silver (dvs av mycket hög silverhalt) och övriga mellandelar och metall är av sterling silver.

Här är min hemsida.

flower1
6

Sedan ytterligare en ring, fast i en helt annan färgkombo. Dessa ringar har jag gjort hur många som helst av, i olika färgställningar. Ett tips är att gå igenom allt minst två gånger, helst tre, då swarovskipärlorna är vassa, och lätt skär av tråden. En av mina första ringar hände det så med.

Här är min hemsida.

flower1
6

Ytterligare en ring…

Här är min hemsida.

flower1
8

Ytterligare ett fusat glashjärta, slipat på fri hand.

Här är min hemsida.

flower1
7

Ett slipat hänge med två lager av dichro. Det var inte så lätt att få fram djupet, som finns i verkligheten.

Här är min hemsida.

flower1
6

En galaxring - antingen älskar man den eller hatar den. Stor är den också! SkrattandeFlört

Här är min hemsida.

flower1
7

Min första galax… Den som barnen döpte…

Här är min hemsida.

flower1
7

Ännu ett hjärta… En fråga - är det någon som testat de stela guldplätterade armbanden från Continenta? Håller de färgen? Undrar även över deras guldplätterade ringar. Hängena från Continenta har hållt bra.

Här är min hemsida.

flower1
7

En blåmelerad formfusad droppe av tre olika fritfärger (crystal, steel blue och indigo tint) och med en blomdekal.

Här är min hemsida.

flower1
6

Vi hade roligt med puncharna hemma hos Emo! Jag lånade Cessys trädpunch och här har jag använt ett av de bruna dekalpapperna. Trädet är påfusat en cabbe med grönmelerad glittrig botten. Jag har för mig att glaset är yellow opal and deep forest green streaky.

Här är min hemsida.

flower1
7

En ring med ett lönnlöv…

Här är min hemsida.

flower1
6

Ytterligare en ring. Den är gjord av en av mina första cabbar som jag slipat och sedan fusat om, ifall det är någon som känner igen den…

Här är min hemsida.

flower1
8

Några av er vet att jag även har börjat nosa på silversmide. Här är min första ring. Den är gjord av en tremillimeterstråd, som lödats ihop, hamrats rund, och därefter utsmyckets med fyra facetter. Lägger man ringen på ett bord och tittar rakt uppifrån, ser ringen fyrkantig ut med rundade hörn. Hu, vad svårt det är att fotografera silver. Nästan i klass med att fotografera swarovski! Skrattande

Här är min hemsida.

Mmadeit
1

#124 är jag kär i! och armbandet i 116 förstår jag verkligen att du använt mycket, snyggt snyggt!

flower1
6

Såhär kul kan man ha med lite 0,8 mm tjock silverplåt. Stenen är en Lapis Lazuli. Det visade sig att jag fasat kanten lite för lite, så den var riktigt jobbig att böja in över stenen… Men kul var det!

Här är min hemsida.

flower1
7

En matchande ring… Den hann tyvärr inte bli riktigt klar innan terminen var slut… Den behöver lite polering och puts.

Här är min hemsida.

flower1
1

Tack, Mmadeit!

Här är min hemsida.

mialycktman
2

122 och 124 är superduper snygga!

Lyckomia 

Cessy
1

Wow vad du har varit kreativ. Jättemånga fina cabbar o smycken. Är mest imponerad av hur jämna o symetriska hjärtan du lyckats slipa. Jag har ju aldrig ens försökt slipa fram jämna hjärtan utan har ju redan från början planerat att hjärtat ska var snett.SkämsOskyldig

Hjärtat i 119 är helt underbart o den blåmelarede droppen i 124 är helt ljuvlig. Trädet blev jättevackert mot den grönglittriga bakgrunden o roligt att få se dina fina silversmidesarbeten.Glad

Emo
1

Många vackra och välgjorda alster.

Ringen i #128 är ju så alldeles lagom och bättre kan det inte vara.

Marinas Mix
1

Så mycket fina saker.

Droppen i #124 och de infattade lapizarna var ju något som gick hem hos mig.

_

sanne62
1

ohhh flower, så mycket fint du har gjort…silverarbetet ser mycket bra ut !Skrattande

Annicka.C
1

Oj vad mycket fina saker du har gjort flower Skrattande Jag har köpt smyckesdelar från continenta men jag vet inte ännu hur guldpläteringen håller…

Mvh.A

Mvh.Annicka

[kissidor]
1

så läckra gedigna silversmidda alster Glad

och så fint du slipat Flört, hjärtat i #119 är mycket vackert! men den melerade blå droppen med silvermönster i #124 är nog den i mitt tycke allra vackraste av dina senaste fusingalster.

och av de pärlade - armbandet i #116 och ringen i #117 - mums vilka färger Tungan ute!

flower1
7

Tack för alla vänliga ord!

Cessy - jag ville ju inte härma dig, så jag körde helt enkelt min egen variant. Du kan säkert slipa symmetriska hjärtan du också om du bara bestämmer dig för att testa.

Du kanske känner igen hjärtat i nr 119? Det var det jag slipade när jag lånade din slip hos Emo, men som tyvärr flöt ut lite för mycket vid fusingen. Jag slipade om det igen, och fusade ytterligare en gång. Det är fantastiskt med glas, att det går att fixa och dona några gånger…

Golden - hur var det nu igen - är det blått du gillar??? Tungan uteSkrattande Just lapis lazuli hör till mina absoluta favoritstenar. De delar favoritskapet med den spännande labradoriten och den blå sodaliten.

Kul att ni gillar silversmidet också! Jag skulle gärna haft en källare eller något, där jag kunde haft en stubbe uppställd och ett oömt bord. Det är kul med silver!

På annat ställe pratade jag om mitt senaste wrap, och lovade att lägga upp en bild… Plommonlila läder, metallknapp från sybehörsaffären, och som klarade nickeltestet galant och en varm mix av nästan helt perfekta sötvattenpärlor. De här underbara pärlorna köpte jag i en affär i Lund (Zip Up), som tyvärr är nedlagd sedan några år tillbaka. Crying or Very sad Den affären hade lite annorlunda och ovanliga pärlor och halvädelstenar, i varianter som är svåra att få tag på annars här i Sverige.
De här pärlorna är väldigt jämna med en fantastisk lyster och har inga kragar eller fläckar. De har tillbringat några år i min låda med pärlor som bara är till för att klappas på, då de är för fina att använda :heart:. Så var det ända tills det plommonfärgade lädret kom in i huset. Det lockade och pockade, och till sist sammanfördes de till ett armband, som lär bli en ny favorit hos mig.

Här är min hemsida.

Cessy
1

Vilket underbart lyxwrappis du har gjort. Älskar det:heart:Glad

Jo - om jag ger tusan i att fusa ihop 2 rektanglar o lägga dessa på lite olika höjd - för det är detta som är basen till mina lite sneda hjärtan. Så om jag tar en fyrkant eller kvadrat o slipar, så kanske jag kan göra ett symetriskt hjärta. Fast jag o de sneda hjärtanen hör liksom ihop, för det var ju även sådana jag gjorde på den tiden jag coiladeOskyldigSkrattande

flower1
1

Tack, Cessy! Ja, lyxigt var ordet! Det är ett av de dyraste, rent materialmässigt jag gjort… Guld i mun Men det var det värt!

Skrattande Ja, det var ungefär så jag menade - vi kör olika varianter på hjärtana - men du är ju fullt kapabel att göra dem båda! De sneda kurviga hjärtana tycker jag är så starkt förknippade med dig, och jag har som du vet svårt att göra ej symmetriska saker… Kanske borde testa snett hjärta just därför Tungan uteSkrattande. Dina är fanatastiskt snygga, men jag skulle nog aldrig bli helt nöjd med mina.

Här är min hemsida.

[kissidor]
1

ditt lyx-wrap var lika underbart som jag trodde när du berättade om det flower Skrattande! ja gör man ett sådant smycke åt sig själv eller som en gåva till nån som man vet verkligen uppskattar det är det ju värt varenda krona, men det är ju inte en materialkostnadsnivå man lägger sig på när man tillverkar inför tex en smyckevisning precis Skrattande

jo men visst är det så med hjärtan - jag tycker egentligen i stort sett alla hjärtformer är vackra - bulliga som smala, svängda som raka, symmetriska som asymmetriska. men de jag gör själv blir mer eller mindre alltid efter i stort sett samma modell - bulligt, svängt och asymmetriskt, men betydligt mindre uttalat så än cessy gör sina. för det är liksom inte "jag" att göra dem på annat sätt även om jag tycker andra former är minst lika vackra Glad. (jag är nog däremot mer "extrem" i mitt användande av många glaslager än de andra hjärtan jag hittills sett tror jag. jag säger inte att det är bra - och jag säger inte heller att det är dåligt. jag konstaterar bara att det är så jag vill göra dem Skrattande.)

och "din" form cessy är ju som sagt något som varit ett kännemärke för dina verk långt innan du började med glaset, den formen är "du" och självklart kan du plättlätt göra vilka andra former som helst om du bestämmer dig för det men om själen får välja så kommer du att göra ett "cessy-hjärta".

och du själv flower pratar ju ofta om hur du tycker asymmetri är vackert i andras verk men hur mycket det tar emot för dig att använda det själv i dina egna - så är det bara, klart man kan, men får man välja så gör man det på sitt eget sätt Skrattande, och gör man det på det sätt som ligger en närmast hjärtat så blir det nog allra bäst Flört!

Marinas Mix
1

FörvånadÖgongodis det där wrappet i #140

Jodå blått är en stor favorit här.

Det vet ni väl att blått skyddar mot on och att det är därför de har målat dörroch fönsterkarmar blå på husen i medelhavsområdet och öster över.

_

leja
1

Verkligen fint wrapp, så fina färger, förstår varför du vill ha det själv(även förutom priset).

Glad

Vad ska man ha som signatur tro?

sanne62
1

tjusigt, tjusigt !!!

Niwa
1

vilket fantastiskt härligt wrappis!!

mialycktman
1

wrappen är helt fantastiskt!

Lyckomia 

flower1
1

Tack tjejer! Ja, det kommer att bli väl använt, det här armbandet! Man kan ju ha lyx även i vardagen OskyldigSkrattande.

Kissidor - bra skrivet! Och visst är det härligt när man direkt, genom att se på smycket, kan ana sig till vem som ligger bakom det p g a det konstnärliga uttycket!

Här är min hemsida.

Emo
1

Mycket vackert.

Love&Peace
1

Oj oj vad mycket fint=) Särskilt #124

Kul att se andras verk som också är väldigt olika.

Annicka.C
1

Mycket vackert flower1

Mvh.A

Mvh.Annicka

flower1
3

Tack tjejer! Ja droppen verkar vara populär Glad.

Jag pratade på annat ställe om en cabbe i cranberry, royal blue and spring green streaky på vanilj, som blev mörkt, mörkt lila med liiiiite aningar av de rätta färgerna i kanterna… Obestämd Den blev lite tråkig, så jag bättrade på den med lite mica powder i färgen copper red…

Här är min hemsida.

flower1
4

Jag hade missat att lägga upp kungalänken jag gjorde på silversmideskursen, så här kommer den Skrattande. Ursäkta den otydliga bilden. En kurs i hur man fotograferar silver på bästa sätt hade inte varit fel Flört.

Här är min hemsida.

sanne62
1

ohhhhh vilken fin länk…måste ha varit svårt och tidsödande att göra ?!Skrattande

Alex05
1

Vilket häftigt armband!! Skrattande

flower1
1

Tack Skrattande! Nej, det är inte särskilt svårt, man kommer rätt snabbt in i hur man skall sätta ringarna, och sedan går det av sig självt. Jag har använt mig av 1 mm silvertråd och 3,5 mm dorn. Ringarna är handsågade. Beskrivning hur man gör går att hitta på nätet och i böcker.

Här är min hemsida.

mialycktman
1

jättefin länk!

Lyckomia 

Cessy
1

Ja kungalänkar är maffiga o din är jättefin flower. Cabben fick verkligen ett härligt lyft med hjälp av micapowdert o blev både spännande o supersnygg!Glad

Emo
1

Så fin länk.

jagga-ewe
1

Snygg byzantine-länk, blir bra AR med sådan tråd. Den är inte alls lika snygg med för stor AR, jag har lyckats göra den sådan några gånger. Chain maille är riktigt skoj att hålla på med!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[kissidor]
1

härlig kungalänk flower Glad! nyfiken fråga - har du nån uppfattning om ungefärlig tidsåtgång och materialkostnad?

och visst blev det läckert med de kopparglittrande micastråken på cabben Glad - men jag förstår att du blev jättebesviken när en färgkombo som verkar så lovande bara blir mörk Rynkar på näsan. förmodar att du måste fått en reaktion mellan två glas? när jag slår på bullseye´s redovisning av ämnen som kan ge reaktioner med varann i de olika färgerna så ser jag att både french vanilla och spring green nog skulle kunna ge reaktion med cranberry

glittertind
1

Jag gillar ditt wrapp-armband väldigt mycket. Fina färger, som lyfter varandra…. Kungalänk är inte min grej, men cabben tycker jag verkligen mycket om!Flört

Glittertind

Annicka.C
1

Flower1 cabben #153 blev mycket fin med micapowder :) Jag får aldrig till mitt micapowder hur jag än försöker…o kungalänken var jättesnygg!

Mvh.A

Mvh.Annicka

Niwa
1

Vilken härlig länk!!

flower1
2

Tack igen! Glad

Annicka - jag har märkt att micapulvret inte fäster vid för låg temperatur. Jag testade att tackfusa med pulvret, men det gick att borsta av efter bränningen. Varje gång jag fullfusat, sitter allt pulver kvar som det skall.

Jagga-ewe - precis, med för stora ringar i förhållande till trådtjockleken blir det bara sladdrigt! Jag gillar när det är tätt, och skulle väl egentligen velat ha det ännu tightare… Möjligt att tråden jag fick inte riktigt är 1 mm tjock…

Kissidor - Länken väger 21 g, och med det dyra silverpriset vi fick betala på kursen (13 kr/g) blir materialkostnaden 273 kr. Tidåtgång - ingen aning… Det är ju inte direkt silversmide, utan chain maille som jagga-ewe skriver, och var ett bra pausarbete medan huvudarbetet låg i t ex betbad, eller man väntade på att polermaskinen skulle bli ledig. Jag kan tänka mig att det tog ca 2-3 timmar att göra.

Aha, så french vanilla reagerar med cranberry… Jag som tänkte att om jag har vanilla under, så kommer det härliga mönstret i glaset att synas ordentligt, och så blev det tvärtom Obestämd. Jag kommer att testa med vanligt klarglas, så får vi se om mönstret syns. Annars förstår jag inte meningen med den här blandningen… Den såg så läcker ut på bildskärmen Tungan ute.

Här är min hemsida.

trettielva
1

#140 - fantastiskt armband! kommer du att ha mycken glädje av Glad

chaine maille finns rätt högt på att-prova-på-lista, de här måtten på ringarna man ska tänka på har hittills bromsat mig lite…

flower1
5

Tack trettielva!

Här kommer ett armband som jag gjort en gång tidigare, men då med kristallfärgade pärlor i mitten. Denna gång har jag valt fire polished i färgen fire opal. Jag har letat en tid i olika shopar efter lämpligt lås, men hittade till slut det optimala i min egen låslåda Skrattande. Valet föll på ett kattlås som jag köpte för några år sedan. Ja, man borde kanske titta lite mer i sina egna gömmor innan man börjar leta i butikerna, men det är ju inte riktigt lika roligt…

Mönstret av Candi Daywitt återfinns i B&B:S specialnr Right-Angle-Weave från 2008.

Här är min hemsida.

flower1
4

Här kommer ett ganska snabbsytt herringboneropearmband. Var tredje rad byter man ut seedbeadsen mot 3mm bugles.

Detta är ett allmänt stygn, men för sakens skull anger jag ändå vart man kan hitta mönstret av Jill Wiseman:  B&B:s specialnr Easy Jewelry Designs från 2010.

Här är min hemsida.

flower1
5

Och här kommer armbandet jag gjorde nere på Cypern. Basen är ladderstich, som man utsmyckar med bågar. Jag har använt mig av Matsuno stl 8 och 11. Mönstret av Jutz återfinns i B&B:s specialnr Easy Jewelry Designs från 2010. Jag har använt fyra pärlor i stället för fem i bågarna.

Här är min hemsida.

Niwa
1

ooo vilka härliga armband! både 169 &170 tilltalade mig mycket :-)

sanne62
1

#170 är uuuuuuuunderbart snyggt ! hann du får någon sol på cypern ? Skrattande

och kattlåset i #168 är det klös i.  mycket vackert Förvånad

Marinas Mix
2

(p)härliga armand du knåpat ihop

_

jagga-ewe
2

#168 är snyggt men inte min stil. Sött lås iofs.

#169 är så stilrent o snyggt att jag blir nästan svag i knäna. Precis så där ett armband ska se ut. Stiligt och avancerat men inte pråligt!

#170 är härligt! En mild färgexplosion, om nåt sånt finns. Inga skrikiga färger, men ändå strålar det om det. Perfekt till solbrunt skinn o en vit sommarklänning. Så där som man tänker sig en semester på Cypern.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Cessy
2

Både 168 o 169 ä jättesnygga men som du redan vet från fejjan föll jag med dunder o brak för 170. Det har givetvis o göra med färgerna + att det var ett armband jag kunde ta till mig då jag någorlunda fattar hur det var gjort. Ska def. testa o göra ett sådant här armband sedan för detta var supersnyggt.Glad

Emo
2

Fina armband. Kul att få se så snyggt gjorda olika armband. Hoppas du vill ta med dem 27 oktober, så vi får beundra dem IRL.

leja
2

Verkligen fina armband.

[kissidor]
2

gud så snygga armband flower Glad! speciellt det grååååååå Tungan uteTungan uteTungan ute! (inte bara för färgen utan modellen också Flört) jag håller helt med ewe denna gång! det är alltså tubular herringbone som du helt enkelt plattar till eller?

flower1
2

Hmmm, vart har mitt svar jag skrev för ett bra tag sedan blivit av Skrikandes… Har jag glömt trycka publicera, eller försvinner inläggen ibland?

Till att börja med - tack tjejer för allt berömGlad! Just herringbone är sedan många år ett av mina favoritstygn! Det blir så läckert, och går att variera en hel del!

Nr 168 är inte jag heller helt nöjd med, då färgen på pärlorna i mitten inte riktigt kommer fram. Jag har ju gjort ett tidigare med crystal pärlor i mitten, som såg mycket trevligare ut. Sedan får vi skylla på fotografen också (moi). Jag har lyckats att ta bättre bilder av det nu, och de kommer kanske upp i bloggen senare.

Kissidor - ja, helt riktigt Skrattande, armbandet ville bli platt, så då fick det bli det Flört. Armbandet behåller sin platta form på också.

Emo - visst kan jag ta med mig dem till träffen. Nr 170 kan jag visa hur man gör, om ni vill.

Här är min hemsida.

mialycktman
2

jÄTTEFINA!

Lyckomia 

Annicka.C
2

Jättesnygga Flower1!!Skrattande

Mvh.Annicka

Love-
1

Gud vad fina

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

flower1
1

Tack, Mia, Annicka och Love!

Här är min hemsida.

flower1
1

Tack, shyme!

Här är min hemsida.

glittertind
0

Gillar dina sisa armband också!Flört

Glittertind

ommok
0

Supersnygga armband, gillar speciellt cypern-armbandet och det grå! Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

flower1
0

Tack, glittertind och ommok Glad!

Tja, nu har man ju landat lite efter PUSS, och har nästan lyckats få ner alla inköp där de skall vara… Jag kan ju inte vara sämre än er andra, så här följer några bilder på goodiebag, inköp och alster Skrattande.

Först ut en bild på goodiebagen. Det som saknas är lite organzapåsar som en del av pärlorna låg i, samt en underbar swarovski, som smet ned i swarovskilådan innan fotograferingen…

Här är min hemsida.

flower1
0

Vår katt Nalla var väldigt nyfiken på alla inköp…

Här är min hemsida.

flower1
0

Det blev en del inköp. Det fanns en hel del snygga cabbar, och sedan är man ju tvungen att testa spikes, även om jag egentligen inte är så förtjust i dem.

Förutom det på bilden kom jag hem med flera storpack Matsunopärlor och två mycket inspirerande nr av Perlen Poesie.

Här är min hemsida.

flower1
1

Jag deltog i en ws med Margareta Gustafsson, som lärde oss att göra blixtlåssmycken. Det blev en hjärformad brosch. Kul och annorlunda!

Här är min hemsida.

flower1
1

Jag gick även en ws där Kiki Thorsell från Ting Kai lärde oss att knyta klassiska pärlhalsband. Det gav verkligen mersmakGlad! Och snabbt gick det! Halsbandet hann bli klart under workshopen, som varade ca en timme.

Här är min hemsida.

flower1
1

Här kommer sluligen ett armband i tubular herringbonestitch. Tuben är medvetet rektangulär, och håller sin form tack vare kuberna. Jag har använt mig av Miyukis delicas och kuber.

Här är min hemsida.

Niwa
0

vad mycket roligt du fick med hem från PUSS, både i pärl och smycke väg.
Vart köpte du strängarna längst till vänster på ditt sista inköps kort, De ser riktigt trevliga utOskyldigGlad

flower1
0

Strängarna köpte jag hos www.hobbyimport.se, som fanns på plats. Jag var inne nu på deras sida, och just de droppformade kunde jag inte hitta där. Är du intresserad, kan du kanske mejla henne. Vissa saker kanske inte är upplagda ännu i shopen, eller också är de slut.

Här är min hemsida.

Niwa
0

jag kan kolla in senare det är ingen brådska. De fastnade bara på näthinnan kan ju hända att jag kollar in ngn gång framöver :-)

Cessy
0

Härligt att se dina fynd från PUSS o din WS-alster o armbandet i #193 är bara så himla lyxigt o snyggt IRLGlad

mialycktman
0

va kul med blixtlås smycken!

Lyckomia 

glittertind
0

Jättefina saker, särslilt armbandet gillar jag jättemycket.Flört

Glittertind

[kissidor]
0

härliga färger i dina inköp flower, kan se framför mig mycket snyggt komma från dem Tungan ute!

önskar jag också hade haft möjlighet att gå pärlknytnings-ws:en, det blir ju så underbart fall i ett knutet halsband! knöt ni med silke eller vad var det hon rekommenderade framför allt?

#193 - galet snygg variation av ditt herringbonearmband från #169 Glad! jag kommer nog att riva upp det jag påbörjade, de färgerna som var så snygga i påsen blev urtrista som armband Obestämd

mialycktman
0

En fråga bara……..i blixtlåssmycket, vad är metalldelarna för något?

Lyckomia 

flower1
0

Tack, tjejer Glad! Ja, armbandet är jag riktigt nöjd med. Det är många som påtalat att det ser ut och känns som en metallkedja. Ett favoritarmband som passar till det mesta. Håller nu på med ytterligare ett herringbonearmband Oskyldig, men nu en öppen variant i stället för tub…

Mialycktman - Den enda metallen förutom broschnålen på baksidan i blixtlåssmycket är sönderklippta blixtlås…Flört

Kissidor - Jag köpte en rulle från Kiki, och på den står det 100 % PES, dvs polyester. På ws:en pratade hon om "pärlsilke" och att man använde antingen polyestertråd eller en blandning av silke och polyester.

Här är min hemsida.

sanne62
0

flower: redan när jag såg armbandet du gjorde på cypern, tänkte jag "om jag nånsin börjar pärla, vill jag göra ett sånt"  FörvånadSkrattande

nu har jag ju så smått börjat och undrar var jag hittar mönstret eller beskrivningen???

jag syftar på armbandet i  # 170 ….

hittar man mönster på nätet ? eller hur gör ni ?

(just detta hade du sett i en tidning från 2010)

flower1
0

Tidningen går att få tag på här Flört: http://www.kalmbachstore.com/bb2100801.html

Mönstret finns här, men är inte gratis: http://www.kalmbachstore.com/bbpdf060878.html

Ett annat alternativ är att du kommer till någon av Harlösaträffarna eller Ronnebyträffarna, så kan jag visa dig IRL Skrattande… Har vi nu lurat in dig i småpärleträsket, kan vi väl lura med dig till pärlträffarna också OskyldigSkrattande

Här är min hemsida.

sanne62
1

fy farao vad ni är stygga !!!!!  FörvånadSkrikandes

vad är detta för konspiration ?????   Flört

men kul e de med pärlorna också …

flower1
1

Fniss! SkrattandeSkrattandeKyss

Här är min hemsida.

Annicka.C
0

Snygga smycken FlowerGlad#193 gillade jag xa mycket!

Mvh.Annicka

Denna kommentar har tagits bort.
flower1
2

Tack, Annicka.C Glad!

Jag lovade i annan tråd att lägga upp en bild på ett dubbelt flat spiral stitcharmband. Jag har äntligen fått tummen ur och fotograferat… Armbandet är gjort av shellpearls 4mm och 6 mm, samt miyukipärlor stl 11. Tublåset är av koppar.

Det är ganska enkelt att göra. Man gör först ett vanligt flat spiral i önskad längd. Sedan påbörjar man rad 2 som ett nytt armband, men istället för 4 mm-pärlan i vänstra bågen, använder man det befintliga armbandets 4mm-pärla i högra bågen. Låset sätts på sist när allt är klart. Hoppas att ni förstår min snåriga förklaring Skrattande.

Här är min hemsida.

Cessy
0

Supermaffigt o supersnyggtSkrattande

mialycktman
0

Bedårande!Skrattande

Lyckomia 

ommok
0

Wow! Snyggt pärlat, Flower! Skrattande Din beskrivning förstår jag mycket bra, tror det är svårt att skriva det så mycket bättre.

sanne62
1

underbart…måste testas….Skrattande

Annicka.C
0

Å helt ljuvligtFörvånadSkrattande!

Mvh.Annicka

glittertind
0

Det var himla fint! … Förvånad

Glittertind

[kissidor]
0

oj vilken snygg och lyxig dubbel-flat Tungan ute!

flower1
0

Tack tjejer Skrattande!

Här är min hemsida.

flower1
0

Lite nya smycken har blivit fotograferade…  Här två rektangulära hängen med swarovskipärlor. Det ena i färgerna Lilac och Purple Velvet, och det andra i Purple Velvet och Dark Bronze.

Här är min hemsida.

flower1
0

Det finns ett trevligt häfte med en massa mönster där man använder Tilabeads - Perlenschmuck mit Tila-Beads av Lydia Klös. I den återfinns bl a mönstret till det här armbandet.

Här är min hemsida.

mialycktman
0

å va coolt!

Lyckomia 

Mmadeit
0

Glittriga hängen men framförallt gillar jag tila armbandet…

sanne62
0

färgerna i armbandet gillar jag inte så mycket men mönstret gillar jag….

Cessy
0

Häftigt armband o snygga hängen.Glad

Niwa
0

Läckra hängen och armbandet.. ja cet inte vad jag ska säga . så SNYGGT!

Annicka.C
0

#219 GILLASkrattande

Mvh.Annicka

flower1
0

Tack Skrattande

Ja, färgvalet… Originalarmbandet var schackrutigt i svart och vitt, vilket inte är riktigt min stil, så armbandet blev lite mer diskret i matt svart och hematit Skrattande. Har passat på att köpa hem lite mer tila beads nu under rean och har fått hem lite mer roliga färger nu.

Häftet kan jag verkligen rekommendera. Många trevliga modeller.

Jag har blivit ombedd att visa hur man knyter halsband på nästa träff i Ronneby, så just nu sitter jag tar bort den värsta ringrostigheten, fniss. Kom snabbt in i det igen, så det blir snart en bild på det med.

Här är min hemsida.

Cessy
0

Låter lovande Pernilla. Både du o Mmadeit övertygade ju mig på PUSS att det faktiskt var ganska enkelt o om det verkligen är det så är det ju def. något som vore väl värt att kunna, så jag blir superduperglad om du vill visa i Ronneby.Skrattande

flower1
1

Ja, jag lovar dig, Cessy - det är enkelt! det största problemet var att bränna av tråden efter att ha fäst den… Obestämd Jag använde min nya thread zapper, och det var betydligt bättre "go" i den än i min gamla (tja, det fanns ju en anledning till att jag köpte en ny…Skrattande)

Här är halsbandet jag knöt i går kväll. Gula sötvattenpärlor och khakigrön tråd för att få lite liv i de bleka pärlorna. Hjärtformat magnetlås.

Här är min hemsida.

Niwa
0

åhhh så fint!! Är det låset du har fram??

Cessy
0

flower: Jag köpte en thread zapper i tidernas begynnelse men förstod aldrig hur man använde denSkäms så jag skänkte bort den till någon annan pärlare, men du kanske kan ge mig en lektion i thread zapping också -plz, så får jag väl investera i en ny sådan mojäng så småningomOskyldigFlörtGlad

Halsbandet blev ju jättefint med fina sötisar o det snygga magnetlåset så ser det ju väldigt fint o dyrbart ut nu när det dessutom är handknutet.Skrattande

mialycktman
0

snyggt med låset fram

Lyckomia 

Niwa
0

snabb trådkapning sorry. Caraga har 50% nu och de har thread zappen Cessy. Hade tidigare i dag i alla fallOskyldig

glittertind
0

Klassiskt pärlhalsband är så fint!

Glad

Glittertind

sanne62
0

ja. jag började genast tänka på mitt pärlhalsband som jag ärvde efter gamlamormor…det var trasigt men jag sparade pärlorna i en burk i många år men till sist slängde jag dom….nu hade jag ju kunnat knyta om det själv. Rynkar på näsan

flower1
3

Tack, tjejer😃! Cessy - thread zappern är inte svår alls att använda! Visar dig gärna nästa tillfälle vi ses👍! 

Här nere i Skåne är vi många som testat att göra denna modell på armband. Det är intressant att se hur olika armbanden blir beroende på vilka pärlor och lås man använder. Vi tänkte testa samma sak på andra mönster framöver just för att se hur olika karaktär de får🙂.

Mönstret i RAW med utsmyckningar är hämtat ur Creative Beading vol. 6, men har även varit med i något B&B-nummer. Min version av armbandet är sytt med firepolished i färgen vitrial light och Miyukis i galvanzed silver och s/l crystal.

Här är min hemsida.

Artafale
0

Armbandet är ju bara så läckert 🙂

Niwa
0

vilket läckert armband!

Cessy
0

Jättevackert - diskret men ändå blingigt😃

sanne62
0

ännu ett snyggt armband…. 🙂

Annicka.C
0

Jättesnyggt Flower1🙂

Mvh.Annicka

mialycktman
0

gnistrande och glimmande som is, snyggt!

Lyckomia 

leja
0

Kan bara instämma!

glittertind
0

Jättesnyggigt armband!

😉

Glittertind

flower1
0

Tack tjejer🙂! På pärlträffen i lördags var det ännu fler som testade att göra armbandet. Det är så kul att följa samma mönster och se vilken olika karaktär det blir på slutresultatet beroende på val av färger och pärlor!

Vi är några tjejer som tagit det hela ett steg längre, och tänkte ha det som en stående grej när vi träffas - att ta fram ett mönster som vi alla gör på vårt sätt. Det senaste är pärlbollen i Beadworks majnummer 2012. Får nog ta en liten fotosession igen… Vi har även kumihimat lite med pärlor… Både pärlbollar och kumihimo med pärlor är starkt beroendeframkallande.

Här är min hemsida.

sanne62
0

flower….jag håller på att bli galen på det mönstret av BW´s pärlboll…jag fattar inte ens hur man får fram kuben…..jag har lyckats en gång men vet inte hur….sen blir resten rena grekiskan för mig…har du ett enklare mönster eller kan förklara enklare för mig ??? 🤪

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.