Annons:
Etikettmedlemsgalleriet
Läst 17629 ggr
Cessy
2011-04-08 08:08

Cessy's Glas o Smycken 4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja förra tråden blev nu för lång o dax o starta en ny.

Här hittar du samtliga av mina smyckestrådarna:

Cessys Glas o Smycken 9

Cessys Glas o Smycken 8

Cessys Glas o Smycken 7.

Cessys Glas o Smycken 6

Cessys Glas o Smycken 5

Cessys Glas o Smycken 4 - d.v.s. denna tråden

Cessys Glas o Smycken 3

Cessys Smycken 2

Cessy Smycken

Vill du se annat jag gör av glas så titta gärna in i

Cessys glasalster - annat än smycken

Cessys glasalster 2 - annat än smycken

Cessys glasalster 3 - annat än smycken 

---------------------------------------------------------- 

Den första bilden är på tre stora cabbar o beställningen var: Stor cabbe med svart botten o som skulle skimra i blått o lite andra färger. Förhoppningsvis duger någon av dem åt beställaren.

Annons:
Cessy
2011-04-08 08:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Den andra bilden är också på två lite större hängen. Det vänstra är i iridglas.

Cessy
2011-04-08 08:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ursprungligen såg de här tre hängena likadana ut. Det vänstra var det första jag vågade testa o slipa på o det fick bara rundade hörn. (Är orange-röd-gul strikerglas) Det högra blev till ett hjärta o något misslyckad form, men det gick i alla fall att slipa ner något så mycketOskyldig

Att mitthänget ser lite skevt ut beror på att det bara är 2 st 2 mm glas ( de andra två har ytterligare ett 2 mm klarglas ovanpå sig) o eftersom glaset eftersträvar att bli 6 mm vid fullfusing så drar det ihop sig o ger lite skeva linjer. Hade jag valt att lägga ett klarglas ovanpå detta så rättar linjerna till sig, men det som också händer är att färgerna blir mer dämpade, så jag lät mitthänget vara just för färgernas skull (det i mitten har Gold purple i mittsträngen - ja likaså har hjärtat Gold Purple i mittsträngen, men här med klarglas ovanpå det, så det blir då dovare i färgen)

Cessy
2011-04-08 08:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ja här har jag blivit lite modigareFlört o går in för att testa att skapa mer rundade former. (Det högra glaset är fuchsia irid)

Cessy
2011-04-08 08:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Och här är slutligen två hjärtformade cabbar. Det vä. är streakyglas o Fuchsia o tyvärr så hade någon partikel kommit i den burk som jag brukar förvara limmet i o det gav en konstig reaktion på glaset (syns som en mörk skugga) Nå har nu slängt den lilla burken o öppnat limflaskan istället o tar numera direkt från den. Fast det gör inte så mycket för då kan jag med gott samvete behålla det hjärtat självOskyldigFlört

Det högra hänget hade fått en underlig form vid fusningen så jag försökte helt enkelt bara göra den formen lite mer åt hjärtliknande hållet.Skrattande

leja
2011-04-08 11:45
#5

Så fina, det röda hjärtat blev nog min favorit. Så inte tror jag att fläcken spelar någon roll, det är väl egentligen bara du som vet hur det var tänkt, andra reflekterar nog inte över det.

Men de är alla fina och härliga färgkombinationer.Skrattande

Vad ska man ha som signatur tro?

Emo
2011-04-08 11:48
#6

Roligt att se alla dina vackra skapelser. De passar alla smakriktningar.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Niwa
2011-04-08 12:40
#8

ohh så fina saker du gör!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

kissidor
2011-04-08 16:47
#9

ljuvliga glashängen alla - framförallt det rödrosa hjärtat som är helt fantastiskt vackert Tungan ute - så himla roligt att du kunde få en slip i födelsedagspresent Skrattande!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2011-04-08 18:45
#10

Tack leja, Emo, Niwa o KissidorGlad

Ja det röd-rosa hjärtat har jag idag fått ett par beställningar på så kombon av streakyglaset o fuchsiaglaset verkar tilltala många. Både det lilla lila hjärtat o det svarta hjärtat försvann direkt idag. Mamma nöp det lila o en väninna till henne tog det svarta, så hjärtformat glas verkar tilltala rätt många, så jag välsignar verkligen min födelsedag som gav mig både en massa trevligt glas o så en slip att kunna forma lite mer med. Skrattande

mattiz73
2011-04-10 18:21
#11

Jättefina hängen! Vad tar du för ett hänge? Jag förstår att det beror på strlen men ungefär? Skickar du med post om jag hittar något jag gillar? Jag tänkte köpa till min mamma!

BitteS
2011-04-10 19:59
#12

Du gör så fina glashängen. Variationen gör att det finns något för alla smaker.

Förstår att du njuter av att leka med glaset (om du ursäktar att jag kallar det lek, inget ont menat med det) och ju mer du leker desto mer lär du dig. Det är en konst i sig att kunna räkna ut hur de olika glasen reagerar  när det blir upphettat ensamt och/eller tillsammans med andra färger. Fortsätt utforska glasvärlden! Jag ser med glädje fram emot fler vackra smycken att njuta av.

Cessy
2011-04-10 23:11
#13

Tack mattiz73 o BitteSGlad

Oj mattiz - det är jättesvårt o säga, för det där beror precis som du tror på storleken, men också på vilket glas som använts. Så ett hänge kan variera från ca. 60 kr - 250 kr men de allra flesta ligger mellan 80-140 kr.

En hel del av mina hängen finns antingen hos frissan eller är sålda. Av de som finns hos frissan vet jag ju aldrig vad som finns kvar o vad som är sålt, men jag är där i regel var 7:e vecka. Nu ska jag svänga inom till henne i nästa vecka igen o lämna lite fler hängen o kors, så då kan jag ju kolla ifall det du vill ha finns kvar (om det nu finns hos henne. Har ju sålt en del hemifrån också). Vissa hängen kan jag göra snarlika kopior av men aldrig exakt samma o vissa kan jag inte alls kopiera, men ändå försöka göra något i liknande stil, så du är välkommen att höra av dig så ska jag svara mer exakt när jag vet vad du är intresserad av.

BitteS: Jo men jag kallar det också lek just för att det är lekfullt o roligt att hålla på med o skapa med glasSkrattande

Annons:
mattiz73
2011-04-11 15:07
#14

Jag tänkte visa mamma vad du gör för något och sen kan jag se vad hon gillar mest…sen göra en beställning på något liknande…Hon vill ha ett unikt smycke som du alltid gör!

Men nu vet jag priset och det blir alldeles lagom för en morsdagspresent!  Tack för ett snabbt svar!

Cessy
2011-04-12 18:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

mattiz73 - då får jag ju hoppas hon hittar något som hon vill ha dåFlört

Jag har ju pratat om blommorna som blev blaffor o möjligtvis duger de som fönterdekorationer. Den ena påminner ju rätt mycket om en 1:a maj blommaOskyldig Är alltså missnöjd med hur de fusades ihop o på så vis ger ett så blaffigt intryckObestämd

Första bilden visar hur jag gjort rektanglar som jag sedan slipat ner för att få bladform o klistrat o sedan fusat igen för att bli en blomma. Rektanglarna på bilden är inte de som senare blivit blomma utan de ligger ff. oslipade o jag vet inte om de är mödan värda att slipa dem till blomblad.

Cessy
2011-04-12 18:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Detta är en blomma som alltså såg likadan ut som de fusade rektanglarna ovan o som jag sedan slipade till blomform. Sedan blev det den här maffiga blaffiga 1:a maj blomman som väl gör sig bäst som fönsterdekoration för den känns som modell kvarnsten om den ska hänga runt halsen.Obestämd

Cessy
2011-04-12 18:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Något nättare blev blomman i alla fall när det istället la 8 av de små rektanglar som blomblad. Lutar åt att jag använder denna trots allt.

Cessy
2011-04-12 18:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

o avslutningsvis visar jag en bild på hur jag först skär till o fusar en triangel som jag sedan slipar till ett hjärta o fusar den igen för att få de matta kanterna att bli blanka igen o ev. lägger på lite dekorationer då också.

Allamej
2011-04-12 21:05
#19

Jag diggar 2:an och trean :) Dom är ju betydligt mer ihopfusade än 1:an

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Cessy
2011-04-12 21:47
#20

Åh 1:an (antar att du menar #15) är ju inte alls ihopfusad utan där visar jag bara de fusade rektanglarna som är grunden för att göra en sådan här blomma.

Tja som fönsterblomma (fönsterdekoration) är de faktiskt ok, men det var ju inte det jag hade tänkt mig dem till. Har nu beslutat mig för att offra lite mer av mitt dyraste glas (Guld Purple o Violett striker - de båda som är i blomma #17 o göra mig ett hjärta istället. Hjärtan fixar jag i alla fall o få ihop så att de känns ok att bära o dessa båda färgerna matchar det jag ska ha på mig på lördag. Känns bara lite snöpligt eftersom jag ju hade räknat med att bära en blommaObestämd

Annons:
Allamej
2011-04-12 22:02
#21

Men dom är ju väldigt snygga! I mina ögon iaf. jag hade inte ens kommit på tanken hur man skulle göra blommor.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Emo
2011-04-13 07:27
#22

Jag håller med dig Cessy. Resultatet motsvarar inte allt arbete du lagt ner på dem, men som vanligt gäller ju att smaken är så olika, så det finns säkert åtskilliga, som kommer att älska dina blommor (även om inte jag gör det)

Snyggt hjärta som nog tilltalar fler.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cessy
2011-04-13 07:59
#23

Precis Emo - det känns verkligen inte mödan värt. Så mycket jobb som inte ens syns för formningen o slipningen försvinner liksom när de smälter ihop så här.Obestämd Jag har dock beslutat mig för att ge några av alla mina redan färdigfusade rektanglar en chans till o göra en trebladig blomma typ en viol o se om den minskade sammanlagda glasmängden gör en skillnad. Värt ett test i alla fall o eftersom jag både har redan skuret glas o färdigfusade rektanglar så är det ju i alla fall värt ett försök, men blir det resultatet lika klumpigt så blir de resterande rektanglarna nog använda till någonting annat istället.

Att göra ett hjärta gör man i o för sig inte heller på en kafferast men jämfört med mängden arbete som det ligger i en blomma så betalar sig ändå hjärtanen 100 gr bättre o framförallt så känns hjärtanen säljbara o det gör inte blommorna. Nå jag ska göra mig ett hjärta i de båda lila nyanserna o hoppas att detta istället kan bli något som känns trevligt o bära på festen på lördag, för dessa blommorna fixar jag def. inte o ha på mig som hängen.:no:

kissidor
2011-04-13 09:04
#24

aha, var det så du menade med dina blommor cessy! jag tänkte mig på ett annat sätt, blomblad under och så en mitt ovanpå som samtidigt fäste ihop dem. men som du säger så är det fina fönsterdekorationer iaf, och säkert skulle du kunna få till det som du tänkte dig om du la tillräckligt med tid på det också, men det finns ju så mycket annat man vill hinna!

hursomhelst så är det heeelt underbara hjärtan Tungan ute, intressant att se att du lägger på dekoren efteråt! ganska smart också, för jag som har den på från början jag får ju slipa en del dyrt dichro till glasdamm bara, och det är ju onödigt Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2011-04-13 10:10
#25

Jo man skulle ju kunna fusa blomblad o lövblad var för sig o sedan klistra ihop dem, men undrar om jag får det att hålla då? Ja jag kommer som sagt testa o göra en 3+3 variant också men blir det inte bättre så får det nog vara med blommor i alla fall så länge jag bara har en microburk.

Ja när jag kör trekanter för att ha till hjärtan så gör jag så här, men ibland så är det ju cabbar som fått underliga former  eller som är lite tråkiga o som blivit liggande o då finns ju dichrot redan på dem så då slösar man ju det när man slipar demOskyldig Om man kör trekanter som jag gjort nu så blir ju priset mindre fantasifullhet, men ändå tycker jag att det blir rätt ok att göra så här o hjärtanen känns ju som de trots allt går hemFlörtSkrattande

NeedfulThings
2011-04-13 10:21
#26

Men en liten tanke…om du gör små trianglar istället för rektanglar som du sen bara slipar till lite i den tjocka änden, borde inte det ge ett nättare resultat?

Tror säkert att du kommer att tillverka blommor i sinom tid, och jag tror också att de kommer att bli jättefina Skrattande

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Mmadeit
2011-04-14 00:05
#27

tror även jag mer på trianglar än rektanglar till blommor. :-) du är ju på god väg att få till något riktigt bra!

Om du skulle råka göra ett turkost hjärta före mitten av augusti så finns det en spekulant i den här landsänden *blink*

Annons:
Cessy
2011-04-14 07:55
#28

Det som jag borde ha fotat är ju att jag slipade rektanglarna så att blommorna blev smalare i spetsen - som blomformade blad. Likaså slipade jag bladen spetsiga i båda ändarna så att de blev bladformade alltså tror jag inte trianglar hjälper för triangelformen fanns där redan.

Antingen får man då fusa delarna olimmade var för sig o sedan klistra ihop blomman. Fast jag vet inte hur för att det ska hålla o användas sedan eller så får man prova o dra ner glasmängden o se om det hjälper lite. Hinner antagligen inte testa i denna veckan men jag ska försöka göra en ny blomma men med 3 blad o jag ska fota den efter slipningen också innan jag fusar ihop dem. För blommorna ovan var jättefina efter slipningen när de låg limmade, men de flöt alltså ihop vid fusningen o förlorade sin form. Kanske kan minskad glasmängd göra att de behåller sin fom bättre eftersom de då inte ligger lika kloss längre. Eller så funkar inte det heller o jag får komma på något annat sätt o använda mina rektanglar på.

Mmadeit. Där finns redan två turkosa ämnen till hjärtan (läs fusad trekanter) som ligger o väntar på att jag ska slipa till det, (där är en turkostokig tjej hos frissanOskyldig) så jag kommer slipa till det i nästa vecka så bild kommer så småningom så får du se om det faller dig i smaken.Skrattande

Cessy
2011-04-15 22:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Börjar med det värsta först - den jag kallar den radioktiva blomman.Flört

Längst upp till vänster är de fusade raktanglarna

Längst ner till vänster är blomman slipad o klistrad, redo för att fusas.

Den stora bilden till höger - där är blomman fusad o klar.

Ja den gör def. ingen glad o ser ut som en varningskylt för radioaktivitet,Oskyldig men den svarade på en sak Att 4+4 blomman smälte samman o blev så otroligt blaffig berodde alltså delvis på mängden glas som ju var större o de låg kloss inde andra två blommorna. Här var glasmängden mindre o det var lite luft mellan bladen så här behölls den ursprungliga formen bättre, men snyggt blev det som sagt var inte.

Nåja ett litet steg på väg är jag väl för jag tror att jag måste slipa rektanglarna till blad o fusa dem separat (inte ihopklistrade till blomma) o sedan får jag nog ge upp tanken på att fusa samman blomman utan måste isåfall hitta ett sätt att klistra fast bladen - som håller för att användasObestämd

Cessy
2011-04-15 22:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Sedan en bild på två små turkosa hjärtan o ett svart i streakyglas. Om du är intresserad av en av de små turkosa hjärtanen Mmadeit så hojta. Vill du ha större hjärta så säg till för i så fall åker dessa båda till frissan på tisdag. Tyvärr är bilden inget vidare men du får ändå en viss aning om du är intresserad eller inte.

Cessy
2011-04-15 22:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Den tredje bilden är ett gruppfoto på alla korsen. Flört Där är två av varje färg (utom de vita som är 3) o en av dem har dekal o den andra av samma färg är s.a.s. naturell.

Cessy
2011-04-15 23:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Sista bilden för denna gången är setet som svägerskan ska få imorgon som 50-årspresent. Enligt min mening blev det inget vidare så det gäller o hålla tummarna för att hon tycker annorlunda. Hon vill inte ha stora maffiga smycken o inte i så mycket färg utan är mån om att hålla en diskret proper look. Hoppas att detta setet kan passa in i hennes stil så att det kommer till användning.

Mmadeit
2011-04-15 23:13
#33

ang Setet säger jag bara WOW jag gillar det SKARPT visserligen kanske mer som vinter smycke än vår men för den som gillar mer diskreta saker så komemr det säkert gå hem!

ang hjärtanen så skicka de där till frissan du inte för att de inte var fina utan för att jag gärna köper ett lite större kanske med mer "dichro bling" samt "oformligare" med hänget på snedden typ kombo av det rosa röda hjärtat i inlägg 4 och det ljusare mindre hänget till höger i inlägg 1 (ja jag veeet fy vad jag var jobbig nu ;-) Men känn inget måste eller panik får du till ett så får du och den jag ser som present mottagre hon fyller inte år förens i mitten av augusti så gott om tid :-)

Mmadeit
2011-04-15 23:16
#34

Å appro på blommorna, tror du inte det skulle gå bättre om du helt enkelt struntade i klarglas biten utan la blombladen dikt intill varandra? och sen minskade ner betydkligt på den gula pluppen.

Annons:
Cessy
2011-04-15 23:22
#35

Bra Mmadeit, för jag antog att du inte skulle vilja ha dem i o med att de blev så pass små. Så jag brydde mig inte på att försöka ta en bätte bild sedan. Formen på dem är dock mjukt bulliga o de är nog mer för dem som inte vill ha för mycket bling o för stort. Sådana köpare brukar det finnas en del hos frissan.Skrattande

Jodå jag kommer göra fler hjärtan o fler turkosa, för jag skulle själv vilja ha ett turkost också, så det kommer fler så småningomFlört

Allamej
2011-04-15 23:27
#36

Jag måste vara konstig för jag gillar dina blommor… men det finns en för alla smaker eller hur var det nu :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Cessy
2011-04-15 23:31
#37

Den gula pluppen är ca 1x1cm ofusad så det är svårt o få den mindre, (fast det går men det är svårt o få den lika stor till olika blommor i så fall)  men däremot är den dubbel o där kunde man ta bort ena lavet o kanske hindra att den fyter ut så mycket. Jo man kan prova att inte klistra mot klarglaset, Frågan är då om inte fusningen ändå måste pågå så att glasen flyter ihop (för att blomman ska hålla ihop)o då försvinner ju formen ändå. Fast det är def. värt ett försök. Jag har fler fusade rektanglar men jag ska bara försöka uppbåda ork att slipa dem också, men tack för idén Mmadeit! Den är def. värd att provasGlad

Cessy
2011-04-15 23:39
#38

Tack Allamej - jo sedan jag hämtat mig från att de två första blev så blaffiga så kan jag som sagt var mer se tjusningen i dem, men som fönsterdekorationer. Radioaktivitetsvsarningsblomman är däremot mer fulkulFlörtSkrattande

Mmadeit: Jo jag tänker också vinter då jag ser det (snö o is) men på sommaren vill många bära vitt för att framhäva sin solbränna o inte ha mörka färger (desutom uttryckte hon själv att hon inte vill ha mörka färger nu till sommaren) o det är därför jag ser det som ett sommarsetOskyldig

Mmadeit
2011-04-15 23:45
#39

kanske ta 1x1 cm och FUSA den med innan "montering"  det BORDE tycker JAG räcka med en lite hårdare tackfuse för att få delarna att hålla samman OM de ligger ann mot varandra ffrån början men jag KAN ju ha helfel *hihi*

Cessy
2011-04-15 23:50
#40

Tja det var bara lätt tackfus som fick dem att smälta samman men det kan mycket väl vara så att klarglaset under som jag ville att glaset skulle fästa i gjorde situationen värre o fick sammansmältningen att bli värre än det hade blivit utan - det är som sagt var värt o testa din idé utan klarglaset o se vad som händer.

Snygg Avatar du har fixat nu Mmadeit o de smyckena du gör med dessa blommorna är också jättesnyggaGlad

Mmadeit
2011-04-16 00:24
#41

Oj ser verkligen inte ut som lätt tackfus ser ut som multimega fullfus … hoppas du orkar kämpa vidare för jag TROR på ideen!

Tack för komplimangen och ja jag är SÅLD på dessa blommor, köpt upp alla jag hittade i sverige och har nu "bara" ca 20 kvar (utav 110) fick sån ångest att de kunde ta slut så jag beställde 200 till från kina ;-) Borde dock försöka anstränga mig och sälja lite blomsmycken för jag KAN bara inte ha alla kvar själv…

Annons:
Cessy
2011-04-16 01:00
#42

Jo jag håller med om att inte ser man att det precis börjat glöda (tror det fick glöda i 30 sek från första svaga antydan o så blev det så här.Förvånad Jo de båda två första blommorna är kanonsnygga klistrade, men inte fusade. Det är liksom något helt annat när man ser formen tydligt o att de ligger tätt o det var ju därför jag blev så attans besviken att det inte ens funkade att bara tackfusa lätt. Nå jag ska testa o köra utan klarglaset o se om de håller ihop ändå. För jag har ju som sagt var några fusade rektanglar kvar o testa på.

Jo men att du klistrar på flatbacks gör ju dessa blommorna jättevackra o de smycken du gjort är kanonfina. Våren 2008 gjorde jag det här av andra metallblommor men vi har båda haft samma idé o det såldes direkt vid sin första smyckesvisning, så jag tror nog att dina vackra blomsmycken kommer sälja både snabbt o lätt - Lycka till!Glad

Emo
2011-04-16 07:48
#43

Du gör så fina saker Cessy. Alltid lika roligt att få se dem. Visst är det roligt att experimentera när resultatet blir så bra. Hoppas du snabbt hittar köpare till sakerna du inte själv tycker så bra om. Man upphör aldrig att förvånas över vad andra tycker om.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

kissidor
2011-04-16 08:01
#44

nääää, den sista blomman är ju mycket bättre - där börjar det ta sig tycker jag Glad! men det var ju som sagt det där med klarglaset under som förvånade mig också, jag skulle ha tänkt mig att du gjorde dem utan nåt under och med den gula pluppen med en aning överlapp på blombladen - men det är ju inte alls säkert att det hade funkat förstås.

jag förstår dig ärligt talat med setet som du inte är nöjd med - du har ju gjort allt som står i din makt för att få hyfs på det, men vad kan man göra när utgångspunkten i princip är att det inte får se nåt ut Obestämd?!? men jag vet ju också att glaset inte alls görs rättvisa på en bild, och jag tror nog att det är ett riktigt fint set som kommer att passa perfekt och göra henne jätteglad Flört.

jättefina kors och hjärtan iaf, det där iridkorset med guldfärgad stjärnnatt tex var ju ljuvligt Tungan ute! nu kliar det fruktansvärt i glasmakarfingrarna - måste se till att få en glasstund i helgen Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

mattiz73
2011-04-16 10:23
#45

Jag vill köpa det svarta hjärtat som du hade tillsammans med de 2 turkosa! Det ska jag ge till mamma i morsdagspresent! Vad vill du ha för det? Kan du inboxa mig?

Om du har det kvar och inte ska ha det själv förståss….

Cessy
2011-04-16 11:04
#46

Tack Emo o Kissidor Glad

Jo det där setet känns ju inte riktigt rätt att ge för jag vill ju liksom "mer" men jag hoppas på att det är rätt för henne. Hoppas du hinner med lite glasande i helgen i alla fall Kissidor. Fast framförallt att det känns roligt o hålla på med glaset.

mattiz73: Visst kan du få köpa det svarta hjärtat. Det kostar 140 kr o om du är intresserad så maila mig på cessylovescats[at]yahoo.se. Jag svarar nog dock inte förrän imorgon e.m. beroende på att det är en del o fixa med idag inför festen ikväll.

Niwa
2011-04-16 12:29
#47

setet i #32 var jätte fint klart man blir glad över det :-)

#42 ser också jätte fint ut.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

glittertind
2011-04-16 14:59
#48

Helt underbara Cessy! WOW! Blommorna…. Hängena med "halvsmält glas" Du är helt suverän… Och färgkänsla har du också… Jag njuter av varje bild!!!!

Kramar!

Glad

Glittertind

Annons:
leja
2011-04-16 16:11
#49

Visst blir det ett fint sett, för den som vill ha diskreta smycken. Sen gillade jag med det svarta hjärtat. Väldigt i min smak. Även korsen tycker jag är fina. Blommorna håller jag med om att det ser ut att vara lite mycket glas med, men jag kan ju ingenting om detta så jag ville inte uttala mig om det. Fast när andra säger det så vågar jag hålla med. Ser fram emot nya försök.

Glad

Vad ska man ha som signatur tro?

Cessy
2011-04-17 11:25
#50

Tack Niwa, Glittertind o lejaGlad

Jodå nya blomförsök blir det säkert senare igenOskyldig för det vore kul att kunna få det o se ut lite mer som det gör när det är slipat men inte omfusat, för då blir det jättefina blommor - om än givetvis väldigt stora. Gör jag fler rektanglar senare i framtiden så ska jag försöka göra dem steget mindre så att blommorna blir lite mindre o nättare, men det är inte lönt att ägna tid o kraft åt förrän jag fått mer rätsida på tekniken att fusa samman allt först.

Vad födelsedagsgrisen tyckte om setet vet jag inte, för hon hann helt enkelt inte öppna några presenter igår o så småningom får jag nog ändå mer kvitto på om det gick hem eller inteFlört

mialycktman
2011-04-17 13:10
#51

nr 42, Åh vad somrigt å fint!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2011-05-19 15:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Tack Niwa, Glittertind, leja o mialycktmanGlad

Idag blir det nog bara 1 bild. Kanske blir det några till senare eller imorgon, men jag kom på att jag alldeles glömt bort o fota de svarta hjärtanan i streakyglas. Om där är något av dessa 3 som faller dig i smaken mattiz73 så "hojta till" Om inget faller dig i smaken gör det inget, för dels ska jag till frissan i nästa vecka o dels har jag ett par smyckespartyn framöver, så du måste alltså inte ta något om de inte känns rätt för dig. Dock lär jag inte hinna göra några nya som ska vara klara o nå fram till morsdag, så detta är vad som finns hemma i svart hjärtafront just nu.

Emo
2011-05-19 15:57
#53

Som vanligt, helt underbara alster du har förfärdigat.

Alltid lika roligt att se dina underverk och ännu roligare när man sett hur mycket arbete som ligger bakom varje föremål.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

mattiz73
2011-05-19 16:50
#54

Jag vill antingen ha det i mitten eller det vänstra (det mindre).

Jag undrar bara om det till vänster blir för stort och det lilla i mitten blir för litet…?!?

Någon som har en åsikt!

Jag gillar färgerna i det till vänster men det i mitten är enklare att bära till vilka kläder som helst! Så tänker jag!

Någon som tänker på ett annat sätt som vill berätta om det? SNÄLLA!!

ALLA 3 VAR HELT UNDERBARA!

Tack Cessy! Du är en god människa!

NeedfulThings
2011-05-19 17:12
#55

Jättefina hjärtan, och som sagt enormt mycket arbete nedlagt p åvart och ett ( jag vet, jag har testatSkrattande) Min favorit är det vänstra, tror jag.

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Annons:
Cessy
2011-05-19 17:50
#56

Tack tjejerGlad Jo man märker hur lång tid det tar när man fått testa. Jag räknar med minst 30 min. arbete för att slipa ett hjärta - ibland tar det upp till en timme o sedan har man då först skurit glas o fusat o sedan slipar man o fusar igen o förhoppningsvis är man färdig där. Jo jag kommer nog beklaga mig för Göran då o då o säga - tänk om jag hade haft en ringsåg då hade ett hjärta inte tagit en bråkdel av tiden det gör nu. FlörtSkrattande Får se om den klagovisan biter så småningomOskyldig

mattiz - det i mitten är väldigt litet o utan dichroiskt glas (=glas som glittrar) det till vänster är varken stort eller litet utan ett mellanhjärta o det högra är ett större hjärta men inte supermaffigt.

Om det handlar om att kunna bära vad som helst till så går det till alla för det är ingen färg som överdominerar det svarta o personligen tycker jag att det vä. mellanhjärtat är det som blev finast i formen.

Gå o hämta en enkrona o håll i handen så ser du att kronan på bilden är större äni verkligheten o du får lättare en uppfattning om hur stora hjärtanen eg. är. Att jag förstorat bilden är ju för att du o andra ska kunna se hjärtanen lite bättre, men alla tre är alltså snäppet mindre i verkligheten.

mattiz73
2011-05-19 18:30
#57

Cessy: Tack för ditt engagemang!

Jag har bestämt mig! Det blir det…………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………..

Det Vänstra…..Visst blev det spännande!

kissidor
2011-05-19 18:30
#58

jättefina hjärtan cessy, tror jag tycker bäst om det vänstra, men även det enkla svarta i mitten är helt utsökt just i sin enkelhet Glad

MEN, du bör inte tjata på göran om att du ska ha en ringsåg för fem och ett halvt tusen för att du ska kunna göra dessa lättare!!! bladen är inte avsedda för att såga i fusat 6mm glas med, det står uttryckligen i bruksanvisningen. så ska du såga så får du såga dem skikt för skikt innan du fusar, och det tar också tid. samt finslipa kanterna efteråt ändå. den här typen av hjärtan har jag inga planer på att börja använda sågen till istället, även om det finns hjärtan som är fina på andra sätt som man kan göra med den - men du skulle snarare skaffa dig ett speed grit sliphuvud så du får bort lite mer lite snabbare då innan du börjar med finliret

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2011-05-19 18:57
#59

Jovisst blev det spännande mattiz Flört Glad för att något av dem föll dig i smaken.Glad Om du mailar mig på cessylovescats[at]yahoo.se så kan vi fixa det här med att jag får din adress o du får mitt kontonr.

Tack KissidorGlad Nej jag förstod att det inte gick o såga igenom ett redan fusat alster, men tänkte att man kunde göra formen då i två lager (alltså såga två gånger, för även om det måste göras 2 ggr så måste det ändå gå fortare än när man slipar fram formen av hjärtat. Speed grit huvud - stänker det inte mycket glas från ett sådant? Har tänkt att jag borde skaffa ett sådant men är rädd för glassplittert - för att det skall hamna där man inte hittar det o antingen då hamna i maten sedan eller att man trampar på detObestämd

kissidor
2011-05-19 19:30
#60

tja nu lägger ju jag iofs mina hjärtan på ett annat vis, till en rejäl blaffa i många lager som jag sen med hårda nypor tvingar till en annan form. du lägger väl mer hjärtlikt från början och lägger framför allt på dekorationerna efteråt? så det kan hända att sågen skulle underlätta mer för dig än för mig vad gäller just dessa hjärtan.

dessutom så blir det en annan tidsjämförelse för mig för det tar långt ifrån någon halvtimme för mig att slipa till ett hjärta och det är ju förstås speed griten som är orsaken till det

och jo, nog sjutton sprätter den alltid - men det är extremt små glasflisor, de större binds av vattnet och sin tyngd och flyger inte iväg på det sättet. men de små får man i ansiktet, på armarna och överkroppen så glasögon självklart och så förkläde på - och så borstar man av sig över diskhon. de är så små att jag tvivlar på att man känner om man kliver på en faktiskt, men ibland känner jag att jag har fått som ett litet litet sandkorn i munnen som jag knaprar lite på innan jag kommer på att det måste vara en glasbit Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

mattiz73
2011-05-19 19:41
#61

Jag har mailat Cessy!

Tack än en gång! Jag tror att mamma kommer bli jätteglad!

Cessy
2011-05-19 22:10
#62

Mailat tilbaka mattiz73.

Tack själv o hoppas att ni båda blir nöjda med hjärtatGlad

Annons:
Cessy
2011-05-19 22:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Ja det blir i alla fall två halvtaskiga bilder till. Den första är tre cabbar gjutna i formar av frit.

Den runda till vä. är gjord av grovt klart frit o medium svart frit. Påsatt platinium dekal zebra.

Hjärtat i mitten är gjort av två finefrit

Den högra rödsvarta leopardmönstrade cabben är gjord av svart medium frit o rött fine fritt.

Just det här med att blanda två olika grovlekar på friten gör att man kan leka fram fläckiga cabbar. Något som jag personligen tycker blir rätt läckert o jag kommer nog fortsätta o testa o göra fler fläckiga cabbar med olika grovlekar på friten eller använda powderSkrattande

Cessy
2011-05-19 23:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Bild nr två är hjärtan som jag slipat o använt violett striker o Gold purple opal. Tyvärr har inte Gold purple opal blivit färdig i sin färgförändring o det ledsna armbandshjärtat - ja där hade jag för bråttom helt enkelt. Jag tänkte mig inte för utan tänkte - ja men då jag ska firepolishfusa de slipade kanterna så kan jag ju samtidigt sätta dit en dekal. Sagt o gjort o så satte jag dit en guldkatt (Low-fire dekal) För att få katten bra (Low-firedekal) så måste man ju avbryta fusningen vid första tecken på glöd. Det jag då inte tänkte på var att detta inte räcker för att få de slipade kanterna omfusade. Så förvisso satt det en jättefin kattdekal på hjärtat men kanterna var ff. råa o flikiga o så kunde det ju inte se ut. Obestämd

Det fanns allt inget val. Om kanterna skulle bli bra o mjukt rundade så måste jag offra katten (= gå upp i högre temp - mer glöd o då blir katten helt eller delvis bortbränd. Jag la på en bit dichro o för att anpassa dicrot till hjärtcabben så fick jag skära bort två snibbar. Såg då möjligheten att lägga dessa två bitarna som ögon, men tyvärr blev då resultatet ett hjärta som ser ganska ledset ut. Kanske gråter hjärtat över kissen som gick förlorad. Ville i alla fall inte ha ett ledset hjärta runt halsen så jag klistrade det på en stel armring. Dock blir detta o halsbandshjärtat aldrig någon höjdare. Det enda som är bra med dessa båda är färgerna.

Cessy
2011-05-19 23:23
#65

Kissidor: Trodde nog att det sprätte mer lite större flisor. Ja då måste jag nog investera i en speed grit nästa gång jag beställer från warmglass, för när jag ska fila ner glaset till hjärtformen så tar det ju mer än en halv evighet med standard sliphuvudet. Låter i alla fall som att jag måste testa.Oskyldig

kissidor
2011-05-20 06:20
#66

men så läckra frit-cabbar Glad! nog för att jag blandat frit i mina cabbar också och tyckt det blivit bra, både prickigt och två enfärgade fält - men det har varit mer ton i ton då och inte med såhär dramatiska färgskillnader vilket var riktigt häftigt Glad

även om du tycker hjärtana blev misslyckade för att du hade en annan vision för dem så är de dock underbara och de flesta kommer nog bara att se de ljuvliga färgerna och de härliga mjukt bulliga formerna Flört

jo men gör så cessy, testa en speed grit och se vad du tycker - känns det inte bra så köper jag den rullen av dig, för så som min får gå så kommer jag förr eller senare att köra slut på den och behöva en ny.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Emo
2011-05-20 07:27
#67

Tänkte likadant som Kissidor, när jag såg hjärtanen och lästa vad du skrev. Det ligger i betraktarens uppfattning, så säg inget. Alla är fina, var och en på sitt sätt och det vet du ju att smaken är olika, så det du tycker är mindre lyckat, tycker en annan är helt fantastiskt.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Niwa
2011-05-20 08:36
#68

Vilka fina cabbar du gör!
nu fastnade jag för dem i #63 speciellt de till höger o vänster.
för att inte tala om hjärtanen de är super fina:-)

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2011-05-20 09:48
#69

Tack Kissidor, Emo o NiwaGlad

Jo jag gillar verkligen de här dramatiska leopardcabbarna, så det måste nog trots allt bli lite svart mediumfrit också innan det försvinner. Klart frit går ju bra o ta i coarse men ta det i black ja då blir det nog svårt o blanda tillräckligt så att det svarta inte blir allt för dominant. Fast å andra sidan blir det ju den vägen man får gå senare i framtiden då mediumfriten blir svårare o få tag i. Nå hur som helst - jag tycker de här kontrastrika cabbarna blir ganska häftiga, men jag tycker också det är snyggt när det mer diskret går ton i ton. Att det blev så här berodde ju mest på att jag bara hade de 6 färgerna som ingick i Frit Stix packen. Ibland är sådant bra för man tvingas o "leka" med vad man har, men det är ju ändå roligast när man själv mer bestämmer vilka färger man vill ha kul med.

Så sant angående hjärtanen. Nå jag älskar ju färgerna i dessa båda hjärtanen så därför bär jag ju dem trots allt. För just Fuchsia, Violett Striker o Purple Gold är ju så svindyra färger att jag inte räknar med att kunna sälja något gjort med dessa färgerna eller de andra färgerna som också är så dyra. Tur att jag älskar dessa nyanser o åtminstone kan göra något till mig själv med dem o så då lite att ha o ge bort som gåvor.

Annons:
Cessy
2011-05-20 09:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Inser att jag glömde bort en bild igår kväll. Det är en bild på två av mina glascabbearmband. Båda är i iridglas o båda har 3 cabbar där iridglaset ligger uppåt o två där iridglaset ligger neråt men det syns knappt alls på bild. I verkligeheten skapar detta lite mer effekt o liv åt armbandet. Båda har också samma dekaler fusade på sig för att jag ville ge dem en lyxigare touch. I verkligheten syns dekalerna lika mycket på båda armbanden men på bild ser det ut som de är försvunna på det turkosa armbandet, men så är alltså inte fallet IRL o likaså i verkligheten så visst ser man fästena som cabbarna är fästa med hjälp av, men de syns inte alls på det viset som det ser ut på det turkosa armbandet på bilden.Obestämd

Niwa
2011-05-20 13:32
#71

wow vad snygga!!!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2011-05-20 15:42
#72

Tack Niwa Glad

BitteS
2011-05-20 16:49
#73

Här lyser flitens lampa. Det är så skoj att se vad du kan göra. Sååå fina.

53goran
2011-05-20 18:11
#74

Jättefina glas du har gjort. Det röd/svarta cabben väldigt läcker och även hjärtana. Armbandet var också fina. Fiffig lösning att göra armband, mycket snyggare än dom färdiga kedjorna med plattor att sätta glasbitarna på.

Mmadeit
2011-05-20 18:19
#75

armbanden var ju bara så läckra!

Cessy
2011-05-20 23:11
#76

Tack BitteS, 53goran o MmadeitGlad

Gissa på vems arm det lila (Violett Striker Irid) sitterOskyldigSkrattande

Annons:
jagga-ewe
2011-05-21 09:50
#77

Fine-frit-hjärtat i #63 var helt underbart. Klart min stil och mina färger. Den svart-röda var jättehärlig oxo. Inser att jag måste skaffa formar att leka med, har tänkt det länge nu.

Hjärtana blev jättefina, och jag tycker inte alls det ledsna ser lesset ut.

Och armbanden, heeelt unerbara! Det turkosa är ju nästan så det kunde ha mitt namn ingraverat, så himla rätt är det! Jag är helt betagen. (Vad vill du ha för det?) Är fästena limmade eller insmälta i glaset?

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Cessy
2011-05-21 10:33
#78

jagga-ewe: TackGlad

De är ditlimmade. Jag fick limma om ett fäste på mitt lila men nu har jag använt det hela veckan för att försöka få klart för mig om infästningen är för svag för att jag ska våga sälja dem, men det har hållt. Det turkosa har jag testat o ha på mig 1 dag o det höll utan problem, men sedan har jag ju laggt undan det för att sälja det.

Hos frissan som jag tänkt försöka med en del sådana här armband ha jag tänkt ta 300kr (d.v.s. 60 kr cabben om de har dekaler på sig o utan dekaler så tänker jag ta 50 kr cabben) men om du är intresserad så kan du få köpa det för 200kr. I så fall så mejla mig på cessylovescats[at]yahoo.se

leja
2011-05-21 21:15
#79

Tyckte allt var fint. Även de misslyckade hjärtarna. Verkligen kul att se hur det blir.

Vad ska man ha som signatur tro?

Alex05
2011-05-21 21:47
#80

Oj så m ycket fint du hunnit med!Tungan ute

kissidor
2011-05-22 09:15
#81

mycket läckra armband, men åh vad jag önskar jag såg dem irl så glans och lyster och även dekalmönstret gjordes riktig rättvisa Tungan ute. sen vet jag ju dessutom att sådana armband blir ännu snyggare på armen Flört!

cessy jag har testat mina såna armband som jag gjorde i vintras för hållfasthet också och de tål iaf lika mycket som vilket annat länkat armband som helst skulle jag påstå.

det blev aldrig att jag gjorde fler än två för du vet det är ju inte så värst kul att göra småcabbar i parti och minut… Skäms men nu när jag ser dina och påminns om hur läckert det blir och på ett sätt som jag tror tilltalar väldigt många så känner jag att det trots allt skulle vara värt det att sätta en bricka småttingar. eller förresten, jag tar kanske en omgång i taget i burken istället så slipper jag oja mig så mycket över att stå och skära mig fjollig med små rektanglar och kvadrater Skrattande

javisst liz, det är de där småöglorna som du ju också har - och till ett pris som gör att det går an att slösa med dem på detta sätt - som funkar alldeles utmärkt att göra sådär med, så fram med grejorna och sätt igång att limma bara Skrattande! har du inga småcabbar färdiga så får du ju plats med en omgång som räcker till ett armband i burken, så kan du få till ett armband redan idag Flört.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2011-05-22 09:59
#82

Tack leja, Alex05 o KissidorGlad

Tja jag har cabbar till några till armband som ligger färdiga, men där jag inte limmat dit de små fästena, för ärligt talat så skär jag hellre till en massa cabbar o håller på o träla med att fusa dem i omgångar. Har t.ex ännu inte fusat dekaler på dem för att jag inte riktigt vet vad de slutligen ska bli (använde de olika iridglasen för att göra cabbarna) o att limma dit dessa små örisfästen är ett jobb som är väldigt nervpåfrestande för mina klumpiga tassarSkäms så eftersom jag inte riktigt vet om dessa armbanden är säljbara eller inte så ha cabbarna bara blivit liggande. Känns som att antingen får man sälja dem alldeles för billigt i förhållande till jobbet det är med dem o då vet jag ärligt talat inte om det är värt det. 60 kr cabben då de även är dekaler på dem  o 50 kr cabben utan dekaler, är i mina ögon inget överpris, men det ger som sagt var ett totalpris av 300kr respektive 250 kr, så dom andra cabbarna blir kanske istället använda till något annatObestämd

kissidor
2011-05-22 10:38
#83

aha cessy var det örisfästena du använde, jag använde de små halsbandsöglorna jag men dessa blir förstås en aning diskretare! fast jobbigare för klumpiga tassar ja… Obestämd dessutom är ju örisfästena dyrare. jag får lov att rota fram mina två länkade glasarmband och få till ett foto på dem i min egen tråd så får du se hur min länkning blev, om du tycker det ser för klumpigt ut eller om det kan vara ett alternativ. du ser väl om det händer nåt i tråden, då har jag i såfall lyckats hitta dem och fota dem Skrattande

jo så är det visserligen, att ibland kan det vara bättre att bara bita ihop och träla på med något och sen ha det överstökat Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
2011-05-22 10:56
#84

Ska genast kolla om dessa andra får plats (att de kan sitta på samma höjd eller satte du dina i lite olika höjd? Mina cabbar är 2x2 cm (ja den storleken var de som utskurna från glaset, som fusade blir de ju alltid lite mindre) men kan jag använda de andra fästena så blir det ju genast betydligt lättare att limma för det finns ju betydligt mer o hålla i då. Ja hittar du dina o kan fota dem så vore det kanon att få se hur det blir med dessa jämnfört med örisfästena.Glad

kissidor
2011-05-22 11:35
#85

ja det är det som är begränsningen cessy, att de får plats att mötas - och där tar ju förstås örisfästena lite mindre plats. men har du såpass stora cabbar ska det inte vara något problem med halsbandsöglorna tycker jag!

men nu är jag riktigt ledsen för jag hittar dem inte Gråter! den dryga timmen som gått sen jag sist skrev har jag ägnat åt att vända upp och ner på varenda tänkbart ställe där smycken brukar kunna smyga sig in, men båda är som bortblåsta! det grämer mig särskilt eftersom jag ska lämna smycken till visning imorron och dessa tror jag hade varit alldeles rätt stil för några av de tjejerna. men det var ju så att jag gjorde ursprungligen ett halsband av dem till den där färgutmaningen på inspira, och sen bröt jag upp det till två armband istället, för halsbandet var på tok för "fläskigt" för mig - och halsbandet fotade jag ju. så jag har nu skurit ner en detalj av det som jag lägger i min tråd så du hur den länkningen ser ut, för den är ju likadan där som den sedan blev.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2011-05-22 11:49
#86

Men åh så himla trist att du inte hittar demGråter hoppas verkligen att de kommer fram till nästa visning. Det blev ju jättesnyggt med dessa fästena istället. Ger ett mer gediget intryck än örisfästena. Är lättare att limma dit o så som sagt var billigare ocksåSkrattande Ja det ska jag def. testa, så nu blir det säkert några fler armband av de andra cabbarna som bara ligger där o väntar på att jag ska bli färdig o göra något med dem. Ska sätta fart o fusa fast lite dekaler på några av dem nu. Tack Kissidor o håller tummarna för att du hittar dina armband:thumbsup:

mattiz73
2011-05-22 19:13
#87

Cessy: Har satt in pengar till dig nu!

Cessy
2011-05-22 19:31
#88

O jag har nu varit inne på banken o pengarna syns, så vi måste ha samma bank. Tackar o niger för pengarnaGlad o hoppas att du blir nöjd. Hjärtat är på väg o eftersom vi var tvärs igenom stan o handlade igår så kom vi förbi postterminalen. Det är den enda lådan i lilla Karlshamn som har söndags/helgtömning. Så förhoppningsvis har du ditt hjärta redan imorgon. Hoppas att du o din mamma blir nöjd med det.

mattiz73
2011-05-23 17:09
#89

Japp…Jag har hjärtat här hemma nu! Jag som i princip aldrig sett detta fushing på nära håll blev glatt överraskad! Så himla fint! Vad bra du är på denna konstform… Jag är så nöjd och jag tror mamma blir det med!

Nu till en annan fråga…Vad ska jag fixa för kedja till mamma? Eller en snodd? Men en snodd känns för billig utan det måste väl bli en kedja? Ska den vara lång eller kort?

En annan fråga…Portot betalade jag inte för…Skulle jag inte det? Glömde att fråga innan jag satte in pengarna!

Tack Cessy!

Cessy
2011-05-23 17:26
#90

Roligt att du blev nöjd Mattiz73Glad

Jag brukar antingen ha en 2mm läderrem o oftast gör jag den någonstans runt 44-46cm inkl. låset o sedan sätter jag en förlängningskejda på. Antingen den tunna färdiga (alltså de som man köper som förlängningskedja) eller så tar jag en bit av någon av mina kedjor som jag har i metervara hemma o sätter dit. Om man använder den tunna färdiga förlängningskedjan så kan man dock inte ha mer än ett 12 mm lås. Om jag använder metervarakedja så har jag 15mm lås. Förlängningskedjornas längd varierar från 5-8cm beroende på kundens önskemål om hur pass variabelt halsbandet ska vara i längd.

eller så använder jag en tunnare kedja o går inte kedjan att sätta låset i så sätter jag förlängningskedja även på den. Få väljer 42 cm men rätt många vill däremot ha längre än 44-46 så om jag är på smyckesparty så backer jag alltid upp med att även ha med några som är 50 o 55cm också, men längre än så är en ganska ovanlig begäran. Hur långa halsband brukar din mor ha i vanliga fall? Brukar hängena sitta högt upp? För då hade jag satsat på att göra en kortare kedja men göra en bra förlängningskedja på den, så kan hon reglera den att passa till vad hon har på sig.

Jo men portot tappade jag själv bort när vi diskuterade tidigare o då kändes det fel att komma med portokostnaden efteråt. Så den bjuder jag på denna gången, men om du köper något fler gånger av mig fler gånger så vet du att då blir det porto också. Jätteroligt att du blev nöjd med hjärtatSkrattande o jag håller tummarna för att din mamma också blir nöjd med det.

Annons:
mattiz73
2011-05-23 18:38
#91

Hon har både korta och långa halsband! Jag köper en kedja och sätter i och tycker hon den blir för kort eller lång så får hon hel enkelt fixa en ny själv. Så kan man väl göra?

Och med portot kunde du absolut tagit upp det senare…Jag glömde bort att fråga innan jag satte in pengar! Jag är inte svår så utan vill göra rätt för mig! Om jag beställer något annat så betalar jag ubbelt porto då! Det vill jag göra…och jag kanske beställer någottill svärmor till hösten när hon fyller år. Kanske beställer jag tidigare…. Man vet aldrig!

Tack för snabbt svar!

Cessy
2011-05-23 20:04
#92

Nix inte dubbelt - utan vad det kostar att skicka det du ev. beställer. Varken mer eller mindre. Denna gången bjuder jag på o bara så kul om du blev så nöjd att du kan tänka dig o handla av mig igenSkrattande

Cessy
2011-05-23 20:16
#93

o förresten det kan vara bra o veta att jag även kan göra en 2mm läderrem eller tunnare kedja o skicka med om man vill ha. Jag tar 30 kr för läderrem inkl. förlängningskedja o 40 kr för en kedja med förlängningskedja. När jag gör så att jag sätter remen/kedjan direkt i avsedd hängögla/smycke så använder jag alltid 15 mm lås o lite grövre förlängningskedja än köpe förlängningskedja o hänger en Cessy-tags i änden på förlängningskedjan. Då blir det mycket lättare för kunden att knäppa låset i nacken o verkligen utnyttja förlängningskedjan. Inte för att man måste köpa kedja/rem men det kan vara bra o veta att man kan o vad det kostar.Skrattande

mattiz73
2011-05-23 21:33
#94

Ja, det är bra att veta! Dumt att jag inte kollade det med dig innan!

Tack för allt!!

glittertind
2011-05-24 21:12
#95

Jösses vad snygga armband du gjort!!!! Jag bara gapar. Och hjärtanen… De fina cabbarna jag fått av dig ligger ännu och väntar på att få göra nytta! Jag näns inte röra dem… Men så kom jag på det: Jag kan ju faktiskt köpa flera, om jag vill! Snart…

Kram!Flört

Glittertind

Cessy
2011-05-24 21:37
#96

Glittertind: Du år så välkommen så med en beställning den dagen andan faller på o du vill ha lite fler cabbarSkrattande

mattiz73
2011-05-30 20:22
#97

Mamma blev jätteglad! Hon satte på sig hjärtat direkt och var så nöjd! Tack så mycket! Svärmor blev lite avundsjuk men Mattias ville ju inte att jag skulle fixa ett till henne med. Han sa igårkväll att när hans mamma fyller år så ska jag fixa ett likadant till henne.

Jag blev lite fnittrig då! Han är så knäpp så det finns inte! Han har så svårt att ha framförhållning. Han var på läger lördag till söndag så jag fick inget på morgonen för han hade inte hjälpt Samuel att fixa något. Så det gjorde de på dan när vi var på stan en snabbis innan fikan hos svärföräldrarna. Då fick jag min 3:e "Cult Design" ljusstake. Jag har fått en ny varje gång vi firat något sista tiden. På den 1-åriga brölopsdagen fick jag en låg och en hög svart, på alla hjärtans dag fick jag en röd med plats för 1 värmeljus och igår då fick jag en jeansmönstrad med 3 olika manschetter i konstiga färger. Lite dålig fantasi….MEN DET ÄR TANKEN SOM RÄKNAS! Jag är jätteglad och flyttar vi till större någon gång så blir det perfekt.

Tack än en gång för det fina hjärtat!

Annons:
Cessy
2011-05-30 22:15
#98

Åh vad kul att höra att din mamma blev glad för hjärtatGlad

Du är så välkommen att beställa igen om du känner för det. Hör bara av dig i god tid så att jag garanterat hinner göra ett hjärta o leverera i tid.

Jo karlar är lite fantasilösa. Man får vara glad om de kommer ihåg o ännu bättre om de råkat lyssna på ens övertydliga fintar. Här är det istället sonen som lyssnar o förmedlar vidare vad jag faktiskt vill ha så de senaste åren har varit ganska lyckade. Fast de menar ju väl de små liven (männen alltså) - de är bara helt enkelt dåliga på o lyssna …. o att komma ihåg itidOskyldigFlörtSkrattande

mattiz73
2011-05-31 14:21
#99

Mmmm….Fantasilös är rätta ordet!

En sådan ljusstake som jag fick är ju jättepopulära men jag har ingen plats för dem….

Absolut ska jag beställa i tid!

Tack än en gång!

Cessy
2011-06-13 12:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Här kommer fört en bild på två hjärtan som bara har streakyglas o iridglas. Tyvärr behöver batteriet laddas så då blir skärpan mer blurrig än normalt men det går i alla fall o se.

Cessy
2011-06-13 12:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

o här är två hjärtan som har turkost iridglas o dchroiskt glas. Tyvärr har det turkosa dichrot blivit silvrigt då jag fp-fusat dem för att kanterna ska bli ska bli klara igen efter slipningen o det framgår inte heller riktigt att det snedlagda dichrot på ena hjärtat glittrar mer i verkligheten än på bilden.

Cessy
2011-06-13 13:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Här är tre små hjärtan. Den vänstra ska bli ett hänge o de två andra pyttisarna ska bli ringar.

Allamej
2011-06-13 13:03
#103

Älskar färgerna på det vänstra… jag vet inte, jag har en förkärlek till starka färger just nu..

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Cessy
2011-06-13 13:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Här är återigen några exempel på fritgjutna cabbar. De är alla gjorda av mediumfrit utom de vita/lila som är vit opal medium frit o violett striker powder.

Annons:
Cessy
2011-06-13 13:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Tack Allamej Glad

Avslutningsvis kommer en bild på min favoritfritcabbe o den kommer troligtvis bli en födelsedagspresent. Fast det sitter hårt inne för jag älskar denna själv som blev precis som jag ville ha den. Som öppet hav som det blåser i o det stänker mot himlen. Har tyvärr helt slut på glasklart coarse frit men jag kommer ta hem mer glasklarfrit för den har cabben vill jag göra flera avSkrattande

Egentligen fanns en bild på mina experiment med glasslinepens men där har kameran gett upp helt o den är så suddig så att det går inte ens o se vad som är på cabbarna. Nå får se om jag orkar fota om dem nästa gång jag fotar något.

Emo
2011-06-13 13:22
#106

Som vanligt, en massa otroligt vackra saker, men nu har du verkligen fått till något som är obeskrivligt vackert. Mina superlativ har tagit slut. Detta smycke som så naturtroget återger hur vackert havet kan vara, är något av det vackraste jag sett. Vilken fin glaskonstnär du blivit!

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cessy
2011-06-13 13:39
#107

Tack EmoSkämsGladJo denna cabben har t.o.m. Göran stått o tittat på flera gånger o sagt att den måste du göra fler av. Tror syrran kommer tycka om den, för hon älskar också havet o det känns verkligen som hav då jag tittar på denSkrattande

leja
2011-06-13 18:18
#108

Håller med, så fint hav. Men även de andra …

Vad ska man ha som signatur tro?

Cessy
2011-06-13 20:39
#109

Tack lejaGlad

Ja jag får nog ta o beställa lite mer klart frit sedan för det verkar vara en hel del som gillar havscabben. Problemet i sig är att frit väger o ska man ta hem så bör man inte göra som jag gjort hitentills - att bara ta några stycken (de väger 450 gr per burk) så eftersom warmglass har samma frakt mellan 2-30 kg så bör man ju utnyttja läget o beställa en hel del frit när man ändå är uppe i 2 kg o då blir det dyrt p.g.a. av att jag ju vill nyttja fraktlägetObestämd Hoppas jag säljer lite på smyckespartyt så kanske jag kan kan fixa det tidigare. (beställa så att jag kan göra flera sådana cabbar)

53goran
2011-06-13 21:10
#110

Verkligen fina cabbar, favoriter är dom i 104.

Cessy
2011-06-13 23:27
#111

Tack 53goranGlad

Ja när man använder friten så här blir glaset väldigt stenliknande. En ganska häftig effekt som jag är ganska förtjust i så det kommer nog bli en hel del i olika färgkombosSkrattande

Annons:
kissidor
2011-06-14 06:28
#112

ja som sagt det blir verkligen en ganska annorlunda och dramatiskt läcker effekt av att blanda fritet i färger som skiljer sig åt så mycket istället för ton i ton - och havscabben var ju verkligen en riktig lyckträff att gå vidare med Glad! (med lyckträff menar jag inte att du bara hade tur att den blev så bra Skäms, men du vet - man har sina idéer och experimenterar, och ibland blir det inte så bra som man tänkt sig utan halvdant eller rent förfärligt - och ibland som här blir det en riktig fullträff Flört.) hur tänker du göra med ögla på den cabben? med tanke på att "himlen" är klar alltså.

i clear finns ju även fritet i riktigt stora burkar, och har du så snabbt gjort av med en 450gr-burk kanske du skulle fundera på det, eftersom det nu funkar som det gör med fraktkostnaden.

nu ska vi väl förresten inte bli så uppstojade över havscabben att vi glömmer de vackra hjärtana FörvånadSkrattande. de pytte som ska bli ringar vore väldigt roligt att se monterade och irl, det måste bli kalasläckert med sådana på handen Glad. och de turkosa var ju alla väldigt vackra var och en på sitt sätt, faktiskt tror jag att jag denna gång fastnar allra mest för de lite renare utan dichro. nåt att dra lärdom av, jag som vräker på så med dichro i mina - jag får nog testa att göra ett par lite mindre vräkiga hjärtan också där färg och form kommer lite mer till tals, för det var väldigt snyggt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2011-06-14 10:30
#113

Tack KissidorGlad

Japp - visst är det så att man tänker o experimenterar o det kan bli mer eller mindre lyckade eller misslyckade resultat o väldigt ofta blev det inte riktigt som man tänkt sigSkämsObestämd När det gäller havscabben var jag dock ganska säker på hur den skulle bli men det berodde på den svarta o klara runda som jag satte silvrig zebradekal på (se #63)

Däremot så hur jag ska göra med upphängning av den, vet jag inte riktigt ännu. Det borde eg. göras som du gjorde med en cabbe 53goran - där du fräste ett "spår" runt om cabben som man du la en silvertråd sedan i spåret o gjorde en ögla av silvertråden. Det hade blivit absolut snyggast. För då döljer man ingenting av cabben o den får s.a.s. mer stå för sig själv.

Ett annat alternativ är att coila in den. Ett tredje att infatta in den med peyote eller netta in den. Ett fjärde alternativ är att klistra den mot en vit bakgrund för att fördärva så lite som möjligt av den klara bakgrunden o har man klistrat den så behöver peyotekanten inte gå så långt in på själva cabben, men man tar ljuset ifrån cabben (att ljuset kan falla in fritt i cabben från sidorna o att det glasklara plötsligt blir vitt) Så hur man ska göra upphängningsanordning av den blir alltså inte en helt lätt nöt att knäckaObestämd

Förresten nej 450 gr. har jag inte gjort slut på riktigt så snabbt Kissidor. Det allra första friten jag köpte var ju det där Frit Stix packen o där är ju varje rör 80gr. Det ingick 2 coarse, 3 medium o 3 fine frit o crystal clear friten var dessutom coarse, så det är därför den tog slut i ett nafs. Fast visst har jag funderat på att jag ev. borde ta den riktiga storpacken i crystal clear, för den går ju att ha till alla färger o dessutom blir det rätt snyggt att blanda crystal clear med andra transperanta färger eftersom crystalclear får en genomskinlighetseffekt så att de transperanta färgerna syns igenom, så det blir en annan djupkänsla i en sådan cabbe. Opalfärgerna ser man ju bara fram- o baksida o så kanterna, men det tål o funderas på vilken storlek jag borde ta i crystal clear när jag väl beställer o likaså har jag inte gjort upp i mitt huvud om det ska vara coarse eller medium, men jag tror det blir medium trots allt.

Jo jag har ett annat långsmalt hjärta som ring i purpleiridglas, så den kommer du få se IRL o antagligen behåller jag det lila lilla hjärtat själv för att ha som ring till andra handenOskyldig för i den är det ju violet striker o Gold purple opal, så den ringen tror jag aldrig blir såld för den blir ju steget dyrare än den röda. Överhuvudtaget tror jag aldrig att hjärtringarna blir någon försäljningsframgång för de blir ju mer än dubbelt så dyra som vanliga småcabberingar o folk förstår inte riktigt skillnaden mellan hur kan en hjärtring kosta så mycket mer (de förstår inte jobbet bakom helt enkelt) än en vanlig glascabbe ring. Så är det ju gärna med hjärtanen överhuvudtaget - att folk förstår inte hur mycket mer jobb det är bakom att forma ett hjärta jämnfört med en vanlig cabbe, så många tycker ju hjärtanen är allt för dyra.

Jo om jag använder iridglas o streakyglas så tycker jag faktiskt att utan dichro blir helt ok eller kanske bara en smal tvärgående rand av klart finare dichro, men inte mer blir bäst, så att man inte trollar bort det vackra glaset o jag hoppas ju av att renheten i ett sådant hjärta skall tilltala vissa som tycker de andra med dichro är lite too muchSkrattande

Cessy
2011-06-14 12:16
#114

Förresten jag kom på lösningen av det här med Crystal Clear Frit. När jag väl beställer så tar jag en Medium Frit o en Coarse. På så vis har jag av båda sorterna av samma "nyans" o har därmed en hel del hemma av färgen (eller kanske snarare icke-färgFlört) så att jag borde klara mig ett tagOskyldigSkämsSkrattande

NeedfulThings
2011-06-14 16:34
#115

Jag såg någonstans att det finns upphängningsöglor i glas som går att fusa fast..fast jag har inte testat och tror de var ganska dyra. Men det skulle ju bli det minst störande tror jag?

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Cessy
2011-06-14 16:42
#116

Åh något sådant har jag aldrig sett. Har du någon länk needful?

NeedfulThings
2011-06-14 16:54
#117

ja, minns inte var jag såg dem innan, men här har de i alla fall.

Sökte på glass bail. Undras om det inte rentav var en svensk butik som hade sådana???

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

NeedfulThings
2011-06-14 17:06
#118

jo nuvet jag det var nog på www.coe90.com  Men de kostar typ 19 dollar för 5 stycken..Förvånad

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Annons:
Cessy
2011-06-14 17:09
#119

Ja sådana borde ju funka. Man borde ju kunna tillverka liknande själv men säkert inte alls lika snygga förståss. Om du kommer på vilken svensk butik som hade sådana så får du gärna säga ifrån för några sådana skulle ju vara bra o ha eftersom jag älskar effekten med den klara friten o det blir ju inte snyggt med en silverfärgad bails bakom.

kissidor
2011-06-14 19:16
#120

jag är inte så säker på att jag sett dem i sverige dock - pmc har dem inte nu iaf, det är väl främst där jag skulle kunnat tänka mig att de kostat på sig att ta in dem. själv har jag alltid tyckt att de är på tok för dyra - och inte tillräckligt snygga ärligt talat, inte för sitt pris iaf. w-g hade dem också men de har bara den svarta sorten kvar nu.

att slipa en sådan rilla för att vira metalltråd i som du funderar på tror jag helt klart vore den elegantaste och ekonomiskt vettigaste lösningen Glad!

Värd på Mobiltelefoner och Android

BitteS
2011-06-14 22:36
#121

Cessy jag föll för de svart/vita cabbarna i #104. De blev så bra!

Cessy
2011-06-15 11:17
#122

Tack BitteSGlad

Kissidor: Jo det tror jag med, men jag vet inte hur man gör för att slipa in ett smalt spår i sidan? Antagligen borde jag isåfall slipa förhand. Ska nog fråga Göran om råd för där skulle han nog mer kunna tipsa hur jag ska göraSkrattande för helt klart är att en metalltråd runt på detta sättet skulle störa cabben minst  o framhäva den bäst:nod:

kissidor
2011-06-15 12:21
#123

cessy nu blir jag osäker - jag trodde vi hade pratat om vad för slags sliphuvud man använder då men fattar jag dig rätt så har vi inte det? nå ett sånt här är det du ska ha iaf: http://www.warm-glass.co.uk/inland-jewellery-bit-1mm-p-1034.html 

det finns för olika grovlekar av wire, men båda sorterna är tillfälligt slut på w-g. de borde ju komma in igen men de finns väl även på annat håll

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2011-06-15 12:27
#124

Kissidor: Det är möjligt att vi pratat om det men i så fall gick det mig totalt förbiSkäms Kan man använda en sådant huvud o fräsa ett spår med på sidan menar du? Behövs någon adapter till sliphuvudet? Tror inte det då jag tittar på det o detta är tydligen för 20/22gauge vilket ju verkar vara helt perfekt. Då hoppas jag att detta kommit in nästa gång jag handlar på warmglass för då ska jag def. köpa ett sådant. Tack för tipset!Glad

kissidor
2011-06-15 12:48
#125

jajamen cessy, det är så det funkar - det är den där flänsen nertill som är själva "slipmojen" i detta fall Flört. och jag tror inte heller du behöver nån adapter till det.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
2011-06-15 15:28
#126

JättebraGlad - fast jag får ju hålla tummarna för att de snart får in den. Fast i värsta fall får jag ge syrran cabben i födelsedagspresent o säga att jag tar med mig den igenOskyldigSkäms för att kunna infatta den(får ju givetvis förklara varför också o hur jag tänkt infatta den) men jag måste ha tag i rätt sliphuvud först o skulle det gå åt skogen så kan jag ju göra en ny, för även om en ny aldrig blir en exakt kopia så blir den i alla fall relativt snarlik i o med att det handlar om fritgjutning.Oskyldig

53goran
2011-06-15 17:39
#127

Det stämmer Kissisdor o Cessy, det är ett sådant sliphuvud jag använde. Man kan höja och sänka huvudet beroende hur tjockt glaset är. Så man kan alltid ställa in det så det hamnar på mitten på kanten  tex.

Cessy
2011-06-15 19:40
#128

Hm har lite svårt o föreställa mig hur det fungerar men jag begriper väl bättre den dagen jag väl har den i handen - hoppas jag.Skäms Antar dock att det på det smala röret bara är en pyttebit som går o slipa med o det är den man reglerar upp o ner så att den hamnar mitt på sidan eller? Blev ju i alla fall kanonbra på din cabbe där du använde wire runt om 53goran o det borde ju vara perfekt när man använder glasklart eller transperant färg o där man inte vill borra ett hål eller ha ett synligt fäste bakom cabben.

Mmadeit
2011-06-15 21:23
#129

nu kommer det iofs dröjja innan jag får upp min lampwork utrustning igen :-( men jag har lite bullseye rods så kunde prova att göra några "böjjar och öglor" åt dig bara jag väl får upp utrustningen så att säga.

Cessy
2011-06-16 00:07
#130

Jo ett par st. får du gärna testa o göra Mmadeit o det gör ingenting om det dröjer, för jag tror mer på att slipa ett spår i cabben o sätta en wire runt. Fast det hade ju varit bra o kunna välja för ibland passar det ena bättre än det andra.Skrattande

Skickar dig hjärtat i början på nästa vecka så har du tid att göra vid det. Du kan väl maila mig om hur vi gör upp affären - tack.

Bimse
2011-06-16 11:05
#131

Åh, Cessy, så mycket snyggt du har kreerat. Det var länge sedan jag tittade runt på sajten, därför har jag missat det mesta. Min favorit är i alla fall den runda i #43 tror jag att det var och om du gör något liknande kan du väl skrika till.

Ang diskussionen om glas hängen eller inte, tycker jag för min del att det är vackrast med att man bryter av materialet med en metall upphängning, tror att smycket står för sig själv på annat sätt då.

Att fräsa ner ett spår längs kanten blir säkert superfint, men det tar nog ett par försök innan du blir nöjd.

Cessy
2011-06-16 11:28
#132

Bimse: TackGlad

Du menar nog #63 - Den runda med svart o klarglas o så silverdekal i form av zebraränder på den svarta. Jag lovar att när jag fått hem klarglas igen o gjort sådana svarta  så hör jag av mig till dig. För dels vill några ha dessa svarta o några vill ha havscabbar. Vilket i sin tur gör behovet av att lära mig o fräsa ett spår i cabbar har blivit mer påtagligt, för det verkar som det här med glasklart o stänkande övergång av en färg går hem hos en hel del o dessa vill jag def. inte sätta ett hängfäste som syns bakom, men det skulle ju vara skoj o kunna sälja även denna typen av cabbar till dem som inte syr eller infattar sådana här cabbar själva. Får hoppas att sliphuvudet snart kommer in igen o sedan blir det säkert till att behöva träna några gånger innan det blir vettigt.

Annons:
53goran
2011-06-16 13:04
#133

Cessy, själva slipningen är inte svårt. Det som kan var lite trix med är att sätta den på rätt nivå. Så att skåran kommer i mitten.

Cessy
2011-06-16 13:26
#134

Låter bra 53goran, för det öppnar ju en annan form av hängfästen för en del cabbar. Hjärtan har ju dock inte den möjligheten så jag antar att jag borde lära mig borra hål i de hjärtan som är mer transperanta, men jag fegar därSkäms Har du eller någon annan som läser här testat o borra hål med en slipmaskin? (alltså en slipmaskin av denna typen.)

Cessy
2011-07-03 15:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

Här är ett hjärtset som var en beställning som skulle vara en present till en som fyller 70

Cessy
2011-07-03 15:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136

o här är det billigare setet som jag lät beställaren ha o välja på. Hjärtanen blir ju per auto dyrare eftersom det är avsevärt mer jobb med dem o flera fusningar., så jag var ju rädd för att hon skulle backa för priset o kände att jag var tvungen o ha ett billigare alternativ. Hon valde dock hjärtsetet (bara den ena ringen givetvis - gjorde två för små hjärtan är svårare o få till i formen.) för hon ansåg att det kändes mer annorlunda.Skrattande

BitteS
2011-07-03 16:02
#137

Riktigt häftiga set du gjort. Ser ut som godis. Rött tillhör oftast inte min favoritfärg på smycken, men dessa kan man ju inte låta bli att gilla. Ett armband som det i #136 skulle jag med lätthet bära och använda. Modernt, ungdomligt och vackert.

Emo
2011-07-03 16:39
#138

Två underbara vackra set och som vanligt (eller åtminstone ofta) så är jag kärringen mot strömmen och tycker bäst om det i #136

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

kissidor
2011-07-03 17:14
#139

det billigare setet är verkligen läckert cessy Glad - och hjärtsetet är ju helt underbart Skrattande! förstår att du dock är glad att det var det som valdes, eftersom du investerat så mycket mer av dig själv i det Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
2011-07-03 20:31
#140

Tack tjejerGlad Jo när jag laggt ner så pass mycket jobb på en serie så känns det ju tveksamt vad jag skulle gör av det om hon inte ville ha det, så jag blev glad för att hon valde det + att då känns det ju som de får en mer unik gåva för pengarna.

Jo men jag gillar det enkla setet också o det är många som föredrar just denna typen av korslaggda enklare hängen.Glad I verkligheten är Black Cherry (det röda glittriga glaset) ännu snyggare mot det röda striker glaset (bakgrundsglaset).

Niwa
2011-07-03 20:48
#141

vilka fantastiska röda set :-)

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2011-07-04 08:36
#142

Tack Niwa Glad

Cessy
2011-07-04 09:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

Två enkla fritfusade hjärtan som jag laggt liten bit glas ovanpå för att dekorera.

Den första är gjord av turkost o klart frit.

Cessy
2011-07-04 09:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#144

o den andra är eg. melerad men i verkligheten ser den väldigt mörkt marinblå ut o meleringen syns bara svagt om den hålls mot ljuset. Klart/silver-glas som liten dekoration ovanpå.

Allamej
2011-07-04 09:22
#145

Turkost…. åååååååh my precius

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Emo
2011-07-04 09:30
#146

enkla Förvånad jättefina Glad

Så elegant det mörka är. Ett riktigt konstverk!

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Cessy
2011-07-04 10:50
#147

Tack tjejer. Glad

Niwa
2011-07-04 11:45
#148

de sista hjärtanen är ju helt otroligt snygga, det blåa är favorit.
vad duktig du är!!!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2011-07-04 11:53
#149

Tack - jo fritfusning är ju ett betydligt enklare sätt att få former än när man slipar o hjärtanen blir ju jättefina i formen.Glad

SusannAlg
2011-07-04 17:42
#150

Superläckra hjärtan!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

leja
2011-07-04 19:30
#151

Kan bara dregla, så fina. Vill ha, men det är inte riktigt läge för det och varje gång du visar upp något så är det så fint.. Svårt att bestämma mig för vad jag verkligen skulle vilja ha…

Men kul att se

Vad ska man ha som signatur tro?

Cessy
2011-07-05 00:33
#152

Tackelitack :-)

Ja du leja ibland är det inte lätt o bestämma sig, men om du gör det så hör bara av dig, så ska vi nog kunna fixa till något som jag hoppas att du kan bli nöjd med Glad

kissidor
2011-07-05 06:25
#153

ah, nu har du plockat fram hjärtformen - vad snyggt det blev Glad! fint med den melerade fritblandningen och det där silvermönstrade glaset ger ju alltid ett oerhört lyft att lägga en bit överst och på detta mörkblå blev det ju så klockrent elegant och vackert Skrattande - mycket lyckat!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
2011-07-05 11:14
#154

Kissidor: Tackelitack Glad

Jo detta mörka melerade hjärtat har ju legat en tid o bara kännts så fult. Så tittade jag på glasbitarna jag fått av dig o hittade detta underbara glas o vips så var det mörka melerade hjärtat riktigt vackertSkrattande Tack för det vännen o det som inte syns ordentligt på det turkosa/klara hjärtat är att den glasbiten som ligger överst slår i silver o turkost o blev rätt fint så ovanpå i ett svagt glitter. Oftast behöver glascabbar som inte känns så bra ligga till sig lite o så plötsligt kan man känna för att försöka göra något med dem. Ja dekaler o vackra dichrobitar o en slip o så omfusningar kan verkligen göra så att cabbar som bara legat där o stirrat på en o sett "fula" ut plötsligt blir riktigt vackra igen. Tänk så kul man kan ha med glaset - läääänge (läs flera gånger) FlörtOskyldigSkrattande

glittertind
2011-07-09 12:12
#155

Tittar igen och bara njuter av dina fantastiska skapelser…. Du blir bättre och bättre hela tiden… Dina fantastiska hjärtan…WOW!

Jag har sytt in två av dina cabbar i ett broderi till Nooras tävling. Ska jag mejla dig bilden på skapelsen? Det är väl inte meningen att det ska vara för allas ögon, förrän tävlingen är avgjord? Men jag är väldigt sugen på att få visa just dig smycket, Cessy.

Glad

Glittertind

Cessy
2011-07-09 12:28
#156

Ja tack hemskt gärna Glittertind, för jag är ju en nyfiken sort o det skulle vara jättekul o få se vad du gjort med demGlad

cessylovescats@yahoo.se

Sedan vill jag bara berätta att hon som fyllde 70 o fick setet #135 tydligen blev jätteglad för detta o sådant känns ju alltid gott för skaparsjälen att höraOskyldigSkrattande

Niwa
2011-07-09 14:29
#157

det är klart att hon blev glad, vem skulle inte bli det om man fick någon av dina vackra skapelser  . :-)

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Emo
2011-07-09 15:34
#158

Alla dina skapelser är underbara, en del mycket underbara och andra extra mycket underbara. Glad

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cessy
2011-07-11 12:10
#159

Tack Niwa o EmoGlad

o tack glittertind för att jag fick se ditt helt underbara halsband. Lycka till i tävlingen!

kissidor
2011-07-11 14:01
#160

inte oväntat men ändå jätteroligt att du fick reda på i hur väldigt god jord det underbara hjärtsetet föll cessy Glad

längtar tills vi andra också får se ditt tävlingbidrag glittertind Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
BitteS
2011-07-11 14:40
#161

Oj, Cessy! såg att jag missat att kommentera dina fina hjärtan helt och hållet. Jag brukar ju vara svagast för blått, men i det här fallet så vinner nog i alla fall det grön/turkosa. Love it!

Bimse
2011-07-12 13:37
#162

Mycket fina hjärtan du har förfärdigat. Du får väl många kommentarer när du har dina smycken på dig.

Cessy
2011-07-13 11:44
#163

Tack Kissidor, BitteS o BimseGlad

Jo ibland får jag kommentarer men de flesta är ändå ganska återhållsamma med att säga något. Fast visst brukar det bli prat om mina smycken o några brukar ju gilla det jag gör o säga det ocksåFlörtSkrattande

Cessy
2011-07-31 18:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#164

Här kommer den första av fjärilsbilderna o för att ni överhuvudtaget ska se fjärilarna så måste jag ställa cabbarna upp, för hade de legat ner så hade cabbarna blivit typ mörkt mellanblå o dekalerna hade inte synts. Färgen på den blå himlen är light sky blue o den har för mig inga som helst likheter med ljus himmelsblått.

Cessy
2011-07-31 19:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#165

Andra bilden är light aqua blue så himlen är tyvärr mer aquafärgad än vad som framgår av bilden o precis som förra bilden så är cabbarna mörkare än vad bilden visar.. Blev som sagt var inte speciellt braObestämd

Cessy
2011-07-31 19:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#166

Tredje bilden - ja där är jag faktiskt nöjd med cabbarna. Färgen på himlen är aqua blue tint o för all del inte det är heller rätt himmelsblå färg, men ändå bäst hitentills. Molnen på cabbarna skyms ju av dekalerna, men är faktiskt ganska molnlika i verkligheten. På den vänstra är det både vit opal medium frit o opaline striker powder o det ger en känsla av riktiga moln. På den högra är det bara opaline striker o de ligger överst på cabben så det ger inte riktigt samma molnkänsla men helt ok ändå. Jag visste ju att bakgrunden ändå skulle döljas till största del av trädet, så därför krånglade jag inte mer än så här för att skapa lite moln på himlen.

kissidor
2011-07-31 19:09
#167

nej som sagt var det är som det är med "sky blue" Skrattande! men det blir som ett slags vacker sagoboksillustration av ett perfekt landskap - och molnen är ju bara ljuuuvliga Glad!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Love-
2011-07-31 19:12
#168

wow vwekligen snygga saker

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Cessy
2011-07-31 19:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#169

På den fjärde bilden är det två kattcabbar o tyvärr blev den vänstra inte helt skarp o jag ser också att jag slarvat med avtorkningen av cabbarna. Den vä. ligger på ett streakyglas o den högra ska eg. vara katter som sitter o tittar på månen, men cabben krympte några mm för mycket så det syns inte ordentligtSkäms

Cessy
2011-07-31 19:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#170

Tack Kissidor o Love-Glad

På den 5:e bilden är det tre olika kattcabbar o här har jag tröttnat ännu mera o de är väldigt dåligt avtorkade men ni ser i alla fall vad bilden föreställerOskyldig

Emo
2011-07-31 19:15
#171

De är ju jättevackra alla. Du ser dem nog på ett annat sätt när du håller på så mycket med glas. Jag tycker de är fina.

Jag tror att du ser dem som jag ser vissa av mina modeller. Jag skrattar åt dem och tycker jag har gjort något fult och då visar jag för er och ni säger att mina misslyckade alster duger. Förvånad Man blir nog väldigt kritisk, när man håller på så mycket med en sak. Det ska vara perfekt inte bara i andras ögon utan även i de egna och då är målen för högt ställda.

Var glad att du lyckats göra så fina cabbar!

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Cessy
2011-07-31 19:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

o så sista bilden av tre melerade cabbar där jag är jättenöjd med den vänstra o högra. Den i mitten skulle vara opal turkos men ser mer ljusgråblå ut än turkos. Fast det är eg. inget fel på den bara att den inte blev turkos.Skrattande

Cessy
2011-07-31 19:22
#173

Tack EmoGlad Jovisst är man mer kritisk men tja jag är nog glad de ggr jag faktiskt blir nöjd o det blev jag i alla fall med cabbarna i #166 o #172Skrattande

kissidor
2011-07-31 19:41
#174

jag kom tillbaks för att det blev lite korthugget förra gången - jag var tvungen att rusa härifrån nämligen. men då ser jag ju att det fanns mer godis att titta på Glad!

de melerade cabbarna är verkligen urläckra, och jag som förut fick ta med jämnmod att jag inte hade så mycket som ett gryn vitt hemma när jag gjorde mina himlar, jag gråter nu blod för det när jag ser dina fantastiska moln Tungan ute! och katterna som ser på fullmånen… Skrattande ooooohhhh GladGladGlad! kul idé att du tog det där mönstrade doodles reverse black cherry ab glaset till månen, man ser ändå att det är en måne men det blir liksom en extra trolsk sagomåne Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
2011-07-31 19:58
#175

Tack KissidorGlad Ja jag ska def. ha mer opaline striker för det blev ju rätt  o inte överdriven vithet med denna. Opal white är ju hårdare vit, men tonas ju ner med opaline strikern, så jag ska def. ha mer av detta vita powder, för moln kan man ju klämma in på det mesta.Oskyldig

Jo det fina glaset har jag ju inte nänts använda, men som måne till den kattdekalen tyckte jag att det skulle kunna vara helt rätt o ta lite av just det glaset, för det gav ju mer sagoeffekt dåSkrattande

Om du inte ska beställa kissidor, så kan jag skicka lite medium frit i white opal för där har jag ju den större burken o lite powder opaline striker kan jag ju också avvara så att du får testa om du vill?

BitteS
2011-07-31 20:49
#176

Oj vad mycket fint du gjort Cessy. Favoriten för mig blev fjärilen med molnen i #166 och den gulgröna mellerade cabben i # 172. Du ör så kreativ i ditt skapande av glas.

glittertind
2011-07-31 21:25
#177

Katterna är helt suveräna, tycker jag..Glad

Glittertind

Cessy
2011-07-31 23:49
#178

Tackelitack BitteS o Glittertind Glad

Den rosa cabben är Cranberry Pink Transperant o Petal Pink Opal

den svarta är Black Opal o Turquise Blue Opal

den gulgröna är Spring Green Opal o Light Aventurine Green Transperant

o jag är väldigt förtjust i dem alla tre. De är liksom cabbar som gör en glad då man tittar på dem - spralliga o fyllda med liv.Skrattande

kissidor
2011-08-01 08:53
#179

tack gulle dej cessy, men det ska vara 50 gr white opal medium på ingående och så så tror jag nog när jag tänker efter att puder borde jag nog troligen ha en burk white opal också som även det borde funka om än inte riktigt lika klockrent som opaline - jag hade faktiskt aldrig puder i tankarna alls när jag gjorde mina, men nu verkar det ju självklart att det blir lätta skira molnslöjor av det Skäms. men jag tackar så mycket för erbjudandet och så tackar jag för tipset om opaline striker, som får stå på inköpslistan för framtiden Glad. den tror jag nog man borde testa som planglas också för den delen :-? tänker

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2011-08-01 11:11
#180

Ja skulle du ångra dig Kissidor, så vet du ju var det finns o hämtaFlört Tror att molnslöjorna blir lika fina med white opal för de är ju inte så kompakta o jag köpte ju mest opaline striker för att testa om jag gillade den vitheten bättre än den kritvita o det gör jag. Fast tyvärr finns ju den inte i medium frit på warmglass utan bara i powder. De större molnen (den runda cabben med fjärilen i #166) har jag först laggt medium frit o sedan lagt powder ovanpå o det blev väldigt lyckat för det ser verkligen molnlikt ut o den effekten hade ju inte enbart mediumfrit åstadkommit.

På de andra cabbarna är det dock enbart powder o då ligger de överst i formen  eftersom den mer lätta slöjefekten annars skulle komma bort. Nu får du ju istället lägga powdert underst eftersom du ju har rätt sida upp på dina cabbar o det har ju inte jag.Skäms

Jo jag har också tänkt att jag borde testa lite på tektaglas (bygga en tunnare bakgrund, för det borde kunna gå, så det står också på listan över saker jag måste testa i framtiden. Fast ännu gäller mycket att få check på färgerna så att jag vet vad jag kan förvänta mig av dem. Såg ju också på en av dina länkar att mediumfrit visst finns i andra färger än de WG har o lite synd att de inte har alla färgerna även i mediumfrit utan bara i powder.

Har du testat medium frit i Steel Blue? eller blir den för mörk o för grå för att funka som himmel? Sedan drar ju givetvis Violet striker också i habegärstarmen, men detta får bli senare antagligen efter PUSS eller antagligen först efter jul, för problemet är ju att jag vill ha så mycket annat också. Främst fler formar, fler dekaler o så då finefrit också o så givetvis gärna annat glas ocksåSkämsOskyldigSkrattande

mialycktman
2011-08-01 11:44
#181

Du e ett riktigt proffs!Glad

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
Cessy
2011-08-01 12:04
#182

Tack Mia Glad men långt ifrån ett proffs. Har ju inte ens hållt på i ett år ännu men jag har väl i alla fall tagit mig förbi början på nybörjastadiet nu.

eller som Churchill sa: Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginningSkrattande

glittertind
2011-08-01 16:19
#183

Ja, du är otroligt duktig, Cessy! Man vill bara se mer av allt fint du gör, och man ser hela tiden framsteg och övervunna utmaningar…

Du är otrolig!!!

Glad

Glittertind

kissidor
2011-08-01 18:39
#184

cessy steel blue transparent är ganska mörk men det är inga konstigheter med den. men akta dig för steel blue opal om du inte vill ha oväntade resultat - den beter sig mycket speciellt!

se: http://www.bullseyeglass.com/education/glasstips/#000146

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2011-08-02 01:32
#185

Tack Glittertind *rodnar* nå så bra är jag inte riktigt, men kul har jag i alla fall. Skrattande

Kissidor: hm … jag fick ju hem steel blue opal i powder o det kan ju bli ett intressant äventyr att använda den dåFörvånad. Kan kanske anvädas för att skapa lite mörka regnmoln då. Låter faktiskt lite häftigt att den kan bli metallic vid lägre temp o att man delvis kan mota den effekten om man lägger den under klarglas. Fast den är nog inget att ha för en ljusare himmel i varje fall.Obestämd

Inser efter att ha läst igen att du inte menade att lägga powder (d.v.s. opaline striker) på ett planglas, utan du menade att testa opaline striker som planglas. Om du gör det får du gärna rapportera hur det blev o hur det glaset beter sig o hur vitheten blir. Jag har bara white opal som vitt planglas o den blir lite för hård vit för min smak - fast visst går den ändå o använda men är lite livlö,s så jag blir också nyfiken på hur opaline striker ser ut efter användning o vill gärna höra/läsa/se en rapportFlörtOskyldig

kissidor
2011-08-02 06:50
#186

alldeles riktigt cessy, det var så jag menade Glad. håll inte andan medan du väntar på den där rapporten bara Flört, dels har jag det ju inte hemma än och dels har jag ju "lite" annat på "to test and to do"-listan Oskyldig.

nej det är just det med knallvitt att jag är inte särskilt förtjust i det alls - det är trååååkigt Skrikandes! det var därför jag inte hade nån vit frit alls (utom möjligen lite powder då, har inte kollat det än) jag har förutom naturligtvis alltid vackra och omtyckta clear/white streaky köpt french vanilla istället när jag velat ha nåt ljust, men den är också lite speciell visade det sig Obestämdhttp://www.bullseyeglass.com/education/glasstips/#000137 men det finns ju faktiskt flera andra alternativ varav opaline striker verkar vara det intressantaste Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

LeeAnne
2011-08-02 09:18
#187

Cessy: du gör helt fantastiska skapelser. Jag föll pladask för fjärilen med molnet som bakgrund, humorn i cabben med katten i bur och så är jag barnsligt förtjust i sånt där som fullmånen är gjord av… Duktiga du!!!

flower1
2011-08-02 10:45
#188

Jättefina cabbar, Cessy Glad! Finns flera favoriter här! Främst gillar jag de melerade av någon anledning. Alla dina melerade jag sett hittills är helt perfekta! Blev glad när jag såg den röda katten, och väntar på att min dekal skall komma hem från Folkare. Livetsträdcabben är jättefin med sitt gräs och himmel, och jag älskar katterna i nr 169. Jag de är fina allihop! Jag gillar också att du varierar formen på dem.

Här är min hemsida.

Annons:
Cessy
2011-08-02 12:09
#189

Kissidor:Jag tvekade just mellan opaline striker o French vanilla då jag köpte powdert, men när det så småningom blir aktuellt med mer vitt planglas o det lär i o för sig dröja, för jag har ju white opal o clear and white streaky hemma så blir det nog ändå opaline striker som jag testar då, för pulvert gav i alla fall en indikation på att det kan vara mer av den vitheten jag är ute efter.Glad

Tack LeeAnne o flowerGlad

Jo katten i bur är bara för läckerSkrattande o en av anledningarna till att jag måste ha fler av det där dekalarket (finns bara en av varje katt på ett sådant ark).

Älskar själv dessa melerade cabbarna.De blir så härligt spralliga, så det blir nog en hel del sådant som jag kommer göra även framöver både av större o de mindre formarna. Jag trodde ju att jag skulle behöva ha medium frit o fine frit för att få fram mjukare melerat reultat, men det visade sig positivt nog att det gick precis lika bra med två mediumfrit. Fine frit behövs nog mer för att kunna få fram lite detaljer o liv i typ vatten o gräs för där vill jag ju inte ha fullt så fläckigt resultat som det blir med att blanda två mediumfritter, men det går ju i o för sig att ösa på mer med powder också, men så roligt som den här packen med alla färgerna har kännts (studio-frit-pack) så kommer jag nog ändå ta en i fine frit också, för då får man ju rimligare burkar av sådana färger som man inte använder så mycket.

När det gäller powder så kommer jag nog alltid mer plocka de färger jag vill ha, för dels kan man köpa dem i 100 gr. o dels finns det fler färger än de som ingår i ett studio-frit-pack. Mär det gäller Coarse-Medium-Fine frit så har de ju bara de färgerna som ingår i packet, men i powder har de ju smtliga färger som finns i powder, men som sagt var ett fine-frit-pack står högt på önskelistan just nu o fler former o fler dekaler förståss.SkämsOskyldigSkrattande

Alex05
2011-08-02 12:11
#190

Cessy: har du nån fjärilscab kvar som du skulle kunna tänka dig att sälja till mig?

Cessy
2011-08-02 13:05
#191

Alla är kvar. Det är bara trädet o 4 av katterna som har sålts ännu, så välj vilken du vill o så får du säga om du vill ha hängfäste på den eller inte. Jag limmar dit om du vill ha det, men en del vill ju ha cabben att sy med (infatta) så därför sätter jag inte dit hängfästen med en gång.

Allamej
2011-08-02 13:42
#192

Psst…. Cessy… Kanske du ska infatta någon, jag bara ser hur kul dom där melerade skulle vara att pärlbrodera med, bara en tanke :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Cessy
2011-08-02 13:51
#193

Jodå Allamej. Jag har tänkt att de melerade skulle bli rätt häftiga som armband. Antingen att man syr eller att man gör flera av samma form o länkar ihop dem. Har bara inte bestämt mig för det ena eller det andra ännu o inte heller om det ska vara samma färger på alla cabbarna eller om det ska få vara spralligt. Sedan vill jag göra stora melerade också o samtidigt så vill jag göra fler som kan bli bakggrunder till dekaler o samtidigt har jag lite beställningar på runda som cabben i #105 o eftersom jag bara kan göra en formcabbe åt gången o sedan köra igenom samtliga formar innan jag penslar om dem med Primo Primer o låter dem torka, så tar det lite tid innan jag kommer dithän som att samla ihop dem till ett armbandObestämd

Cessy
2011-08-02 13:59
#194

Alex05: Fel av mig den fjärilscabben i #166 är också såld o de 2 i 164# har också hittat ett nytt hem. Hade bara inte varit inne på fejjan förrän nu.Skäms Men de två i 165 är kvar om du är intresserad av dessa.

Attans Yahoo - connection refused *Grrrr*Skrikandes Har inte kommit åt mitt mail på hela dagen.

Alex05
2011-08-02 20:03
#195

Cessy: Ja den vänstra ovala :) Skulle bli glad om jag får köpa denTungan ute

Annons:
Cessy
2011-08-02 20:16
#196

Alex05: Bara så det inte ska bli något missförstånd - den vä. ovala i #165? Vill du ha ett hängfäste påsatt elller?

Maila mig din adress så fixar vi det. Glad

Alex05
2011-08-02 20:31
#197

Mailar nu…..

Cessy
2011-08-06 21:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#198

Efter en tämligen misslyckad dag med fusingen så avslutade jag den med att sätta fast en kattdekal på en fritfusad cabbe (Medium frit  Erbium Pink o Golden purpel opal powder) o den blev åtminstone som den skulleFlörtSkrattande

OBS! Där är ingen spricka i cabben utan det är ljusreflektionerna som spelar ett spratt.

BitteS
2011-08-06 22:33
#199

Men vilken fin cabb du fått till. Gillar den transparenta looken med sparsamt med färgstrimmor.

Cessy
2011-08-06 22:57
#200

TacK BitteSGlad Funderar på att sätta den på en ring eller kanske ett armband men är inte riktigt överrens med mig själv så än så länge är den bara en cabbe.

Emo
2011-08-07 07:35
#201

Vad du än gör, så blir det ett underbart smycke.

Så kul när du (också) är nöjd. FlörtSkrattande

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
2011-08-07 08:06
#202

Oj katten i #198, var ju superläcker

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
kissidor
2011-08-07 08:08
#203

men ooooohhh så fin den kattcabben blev Glad! helt underbar marmorering och så vackert med den lite stiliserade strama kissen mot en sådan bakgrund Tungan ute! en dag då en sådan cabbe föds kan aldrig kallas misslyckad oavsett vad som annars hänt Skrattande!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2011-08-07 12:12
#204

Tack Emo, Goldenbeadcat o KissidorGlad o ja Kissidor - den kändes ju lite tröstande mitt i glaseländetFlörtSkrattande

Alex05
2011-08-07 12:21
#205

Wow, vad snygg den blev!Skrattande

glittertind
2011-08-07 14:21
#206

Men det var väl ingen kattastrof med den dagen… Med en så fin cabb som avslut på det hela!

Flört

Glittertind

Cessy
2011-08-07 15:23
#207

Tack Alex05 o glittertindGlad

SusannAlg
2011-08-10 17:42
#208

Jättefina cabbar Cessy!!! Testade att fusa en dekal på en redan fusad cabb… men har inte kollat resultatet. (Har ju grejorna ute i verkstan så det är inte var dag jag är där ute.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Cessy
2011-08-10 17:53
#209

Håller tummarna för att det blev bra Susann. Du får berätta sedan hur det gick.

Annons:
Bimse
2011-08-10 23:46
#210

Ojoj, vad alla har varit produktiva ser jag och förstås även du. Väldigt fina skapelser du har gjort, tycker mest om de som har motiv från naturen och grattis till att de flesta redan är sålda.

Cessy
2011-08-11 11:11
#211

Tack BimseGlad Ja det är jättekul att de med dekalerna o "naturbakgrunder" gick hem så pass braSkrattande Jag har gjort en rund nu med svart o clear medium frit o ska göra en till o sedan sätta fast dekal på dem (zebramönstert) så det är på G. så småningom med att jag lägger ut sådana cabbar som du gillade.Glad

Cessy
2011-08-27 17:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#212

Här kommer nu ett gäng bilder som är helt obehandlade - bara minskade för jag tyar inte mer. Dekalcabbarna kommer inte med idag utan dessa får jag fota om för lamporna blänkte så i cabbarna att de inte alls gick o få en uppfattning om hur de eg. ser ut o då har jag ändå tejpat för papper framför lamporna. Får se om jag kan få dem bättre eller om jag får lägga upp bilderna utan att det eg. går o se ordentligt.

Nedan bilder blänker det också i men inte riktigt lika illa, så det går i alla fall o se dem någorlunda. Först ut ska du titta på Bimse, för det var en sådan här cabbe du ville ha. Vilken av dem vill du helst ha?

Cessy
2011-08-27 17:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#213

Denna skulle blivit som de båda ovan men försent insåg jag att jag tagit white opal istället för crystal clear, så det var bara o gilla läget o försöka göra något av det. Det blev en dalmatinercabbeSkrattande

Cessy
2011-08-27 17:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#214

Här är fler av de fläckiga cabbarna. Här är det cranberry pink o till vä ihop med turquoise opal o så Neo Lavender opal i den båda andra.

Cessy
2011-08-27 17:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#215

O ännu mer fläckiga men lite större.

Cessy
2011-08-27 17:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#216

Två svarta fritfusade hjärtan med platinumdekaler.

Annons:
Cessy
2011-08-27 17:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#217

Ett svart hjärta utan någonting - en beställning o så ett lila powder o clear mediumfrit hjärta med kattdekal på.

Cessy
2011-08-27 17:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#218

Sista bilden för denna gången (dekalcabbarna kommer alltså så småningom) är enkla långsmala hängen som varit väldigt populära. De till vänster är längre än de till höger o på båda bilderna har det vänstra bara dichroiskt glas medans silver o blå dichrot har svart dekal ovanpå sig.

Marinas Mix
2011-08-27 17:49
#219

Cessy!!!!!!!! Vilket läckert katthjärta. Får jag köpa det???

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Cessy
2011-08-27 17:54
#220

Oki-doki - då är det ditt Goldenbeadcat.Glad

Marinas Mix
2011-08-27 17:55
#221

Den katten ser ut som Dante när han får syn på FlisSkrattande

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Cessy
2011-08-27 18:05
#222

mm … men det är lila o clear - bara så att du vet.Flört

Marinas Mix
2011-08-27 18:08
#223

Behöver ju lite utmaning med färger

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
Niwa
2011-08-28 14:29
#224

Du har varit flitig cessy! Vilka jatte fina cabbar. Gillade stavarna och hjärtanen.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

glittertind
2011-08-28 15:57
#225

Intressanta varianter…. men svarta hjärta? Jag gillar mer dina andra med färg! De är helt underbara!!!! Som de på 100 och 135 o 136….

Men det beror ju på vad man ska ha dem till…

Stavarna gillar jag däremot!!! Flört

Glittertind

Cessy
2011-08-28 16:36
#226

Tack Niwa o glittertindGlad

Jag är heller inte förtjust i svarta hjärtan, men två av de tre svarta hjärtanen är redan sålda o dessa är fritgjutna, så det är avsevärt mycket mindre jobb än att göra den typen av hjärta som i 100 o 135 o därför är de också billigare. Nå vill folk ha svarta hjärtan så får de det. Så länge jag har färgerna kan jag ju göra vad de frågar efterSkrattande

Cessy
2011-08-28 17:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#227

hm ja jag la ju upp 7 bilder i min tråd igår o det blir 6 nya idag. Har försökt lägga ihop bilderna för att inte tråka ut er allt för mycket för jag är ju medveten om att det lätt blir lite väl mycketSkäms

Nå idag har jag tagit nya bilder på de olika cabbarna med fritgjutna bakgrunder o med dekaler på sig. Ibland gör det dock inte få kameran att ta fokus på dekalerna o lamporna blänker ff. men inte lika mycket som igår (utan lamporna blir bilderna bara helt brusiga). Ni får också tänka er att vattnet alltid är en nyans ljusare upp till på cabbarna men det framgår dåligt på bilderna.

Först ut är två stora droppar.

Cessy
2011-08-28 17:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#228

En stor droppe o två små mindre.

Cessy
2011-08-28 17:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#229

2 runda med dekaler

Cessy
2011-08-28 17:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#230

4 små dekalcabbar

Annons:
Cessy
2011-08-28 17:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#231

2 olika trädcabbar

Cessy
2011-08-28 17:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#232

o så den sista bilden för idag som innehåller 2 trädcabbar. Den högra cabben skulle egentligen blivit solnedgångsfärger o mer savannliknande, men den bidde som den bidde o tja någon kanske gillar denOskyldigSkäms

Mmadeit
2011-08-28 17:13
#233

snygga cabbar cessy! och JAG gilalr dn "misslyckade" solnedgången BÄST men det är ju DRAMATISK HÖST  den "heter"  ;-) Pris?

Marinas Mix
2011-08-28 17:18
#234

Vilka läckert djuriska cabbar i #227-230.

Gillar alla dina cabbar, du är ju så duktig.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Cessy
2011-08-28 17:23
#235

Jaha - är det det den är. Skrattande Jag tar 120 kr för de stora cabbarna med dekaler o 100 för de små men jag tror nog vi kan komma överrens om något byte Mmadeit.. Vill du ha den med eller utan hängfäste o vill du ha den skickad nu eller få den på PUSS?

Cessy
2011-08-28 17:24
#236

Tack Goldenbeadcat.Glad

Emo
2011-08-28 18:54
#237

Så mycket du hunnit med. Fina är de alla. Naturligtvis. Ser din glädje och gläds med dig.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
LenaE
2011-08-28 19:13
#238

Fina saker du gör, allt är jätte fint och att göra allt det i micron det måste ta tid, och mycket möda , jag gillar mets dropparna i post #227 dom skulle även vara jätte fina utan dekaler tycker jag och dom som är melerade gillar jag också, jag är normalt inte så förtjust i melerat men jag tycker du fått till så bra blandnigar av färger så dina gillar jag Glad

och dom avlånga i tråd är också vackra #218 gör du dom i formar?

Cessy
2011-08-28 19:41
#239

Tack Emo o LenaEGlad

LenaE: Nej de avlånga i #218 är skurna i planglas. (De är alla inte fullt 1 cm breda o varierar mellan 4 -6 sm på längden) Alla valde jag denna gången lägga på 3 mm tekta o så dichroiskt glas ovanpå o de båda blå o silver dichrot har jag sedan fusat på dekal ovanpå.

kissidor
2011-08-28 20:05
#240

men hallå, svarta hjärtan är ju de finaste Skrattande! precis som svarta änglar är det Flört. nej men det är väl så att gillar man svart så gör man och jag vet ju att jag inte är ensam om det! men det lila katthjärtat gick ju absolut inte av för hackor Tungan ute!

de små landskaps/havskaps-bilderna är ju dock de allra ljuvligaste, framförallt de med en havsbotten och koraller mm i #227 - vilket fantastiskt djup, det är så man tror man ser det på riktigt Glad!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2011-08-28 20:13
#241

Tack KissidorGlad

Jo det finns rätt många som gillar svarta hjärtan o jag har fått göra en delSkrattande

Jo de där stora havsdropparna är jag själv lite småkära iSkäms Som tur var så har jag ytterligare 1 på gång o den kanske blir min när jag slipat den o satt på dekal för den har också det där underbara djupet som gör att det nästan känns som man tittar in på en havsbotten på riktigt.Skrattande

Niwa
2011-08-28 20:19
#242

Du är ju helt sanslös mäniska !!!
vilka fantastiska saker du gör, blev helt mållös av den lilla droppen med bläckfisk i samt de två första dropparna, ja alla är fina. Och jag måste säga att jag fastnade helt o hållet för de två svarta hjärtanen Skrattande
jag har vart sjukskriven i snart ett år för utmattningsdepression och hjärtanet fick mig på ngt konstigt sätt att tänka på att det finns ljus i det mörka. låter det knäppt?

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2011-08-28 20:26
#243

Tack NiwaGlad

Visst finns det ljus i mörkert - det tar bara lite tid att hitta det. Jag är en sjuksköterska som gick in i väggen för rätt många år sedan nu. Pärlorna blev början till en ljusare o framförallt färggladare verklighet o sedan ett år tillbaka har glaset konkurrerat ut allt vad pärlor heterSkämsOskyldig för jag tycker det är så himla roligt att skapa med glas o de här dropparna får mig o önska att jag kunde göra mer större verk o leka mer med glaset o bygga 3D-effekter. Glas skänker mig mycket glädje helt enkelt Skrattande

Niwa
2011-08-28 20:33
#244

min terapi under denna tid har varit scrapbooking och pärlorna.
tack vare detta har jag kunnat  släppa alla måsten och göra något som JAG tycker om allt enl DR ordination :-)
Det är väl billig terapi om man skall räkna ca 500.-/möte hos en prykolog??!!OskyldigSkrattande

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Mmadeit
2011-08-28 21:57
#245

Utan upphängning blir bra och du kan väll maila mig en "önskelista" om det är något särskillt du bill ha i utbyte. du får gärna skicka den om det inte är för mycket besvär… är ju så långt till PUSs ;-)

Cessy
2011-08-28 22:15
#246

Inget besvär o skicka den Mmadeit.Glad Ska fundera på önskningar o mailar dig imorgon om detta. Trodde inte heller att du skulle ha någon upphängningsanordning, men bäst o fråga, för den dagen jag inte frågar så ska säkert just den köparen ha upphängningsanordning o jag missar då detta, så jag frågar alltid för säkerhets skullFlörtSkrattande

glittertind
2011-08-28 23:19
#247

Oh, du milde!!!! Vilka konstverk!!!!

Jag tappar hakan helt nu…. Gud, så duktig du blivit!!!!! Sicka glaspärlor!!!!!!!!!!

Vilka jag gilla bäst?   Alla!!!SkrattandeFörvånad

Glittertind

Cessy
2011-08-29 08:03
#248

Tack GlittertindGlad

Ja de här dropparna med havsbottnar kan jag inte låta bli o vara lite förälskad i självSkäms. Tänk vad man kan göra med frit o en burk i en mikrovågsugn. Skrattande

Allamej
2011-08-29 08:06
#249

Jag kan inte säga annat än WOW…. havsmotiven med koraller…. jisses och dina färgexplosioner med frit (visst heter det det?) är underbara! Jisses så mycket kul man skulle ha med dom.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

53goran
2011-08-29 13:25
#250

Verkligen fina, om du ska beställa mer formar. Säg gärna till ifall sambeställning kan vara något.

Cessy
2011-08-29 17:55
#251

Tack AllamejGlad Japp jag har använt mest mediumfrit, lite pytte finefrit på några o koraller o tång är powder.

Tack 53goranGlad

Mina formar förrutom den stora droppen har jag ju fått av Kissidor o jag tror hon sa att hon köpte dem från Slumpys om jag inte missminner mig. Tydligen har de ju en väldigt dyr frakt o så får man också alltid räkna med införselavgifter så där är det väl tveksamt om det blir beställt ifrån.

Jag beställde den stora droppen (havsbottencabbarna är gjorda i denna) från Anla o där var det ju så att jag tog limmet o en form o då gick frakten på 191,25 o detta är ju danska kronor så det blir 234 kr i svenska kr o jag har kollat o det blir samma frakt om man tar 1 form eller 3, men mer än så har jag aldrig testat o lägga i varukorgen. Fast Kissidor hade ju försökt handla där en gång o laggt en hel del glas i korgen o då blev ju frakten ännu hutlösare, då frågan är ju om sambeställning därifrån är att tänka på, för sedan ska ju formarna återigen fraktas inom Sverige så då kommer frakten sluta på åtskilliga hundralappar för några få formar. Tror ärligt talat att funderar du på något från Anla så bör du ta formen själv för att inte frakten ska bli alldeles vansinnigt dyr.

Har du sett att warmglass har även en hel del smyckesformar? Tyvärr är där bara 1 (möjligtvis 2) som passar i en burk, men för dig som har stor ugn finns där ju ett helt annat utbud. Fast hittar du någonstans ifrån som de säljer formar som både du vill ha o som även har sådana som får plats i en burk o där frakten inte är svindlande, så sambeställer jag självklart hemskt gärna. Dock vet jag inget ställe - gör du?

Dekaler kommer ju i ett annat läge för där blir ju inte frakten så dyr från USA o sedan blir det ju billigt att skicka sådant inom Sverige, så är du intresserad av att handla något sådant någonstansifrån så hänger jag gärna med på en sådan beställningGlad

Annons:
Mmadeit
2011-08-29 18:09
#252

Har för mig att det var så när kissidor å jag handlade därifrån att det visade sig vara en frakt på websidan, sen kom ett mail att de ville ha MER pengar då fraktuträknaren inte funkade till sverige eller hur det nu var. det KAN ju ha ändrats sen dess iofs.

Cessy
2011-08-29 18:27
#253

Åhå - var det ni två som samhandlade den gången - jo jag har också för mig att det hade visat en ok frakt från början, men sedan kom ett mail om en helt annan frakt för att fraktuträknaren inte fungerade så ni handlade väl aldrig har jag för mig eller?

Att betala 234 kr i frakt för 1 burk lim o form var väl någorlunda ok, men att betala samma frakt för bara 1 stackars form känns mindre ok o även om man då går upp i 3 formar o så får man ju räkna till moms o så räkna om valutan - ja då blir formarna rätt dyra. Fast eftersom det inte är optimalt att köra miniformarna i burken så kommer de ju behövas bytas ut efter ett tag så förr eller senare ryker jag ju ändå på att handla därifrån - hoppas dock att jag med limmets hjälp kan skjuta det åtminstone tills nästa år.Obestämd

kissidor
2011-08-29 18:43
#254

jag har köpt mycket från slumpy´s, men dina små smyckeformar cessy köpte jag från delphi - som bara skickar med dyra fraktsätt och så blir det alltid införselavgifter, men jag köpte nåt annat stort och kunde därför plocka med formarna utan att det hände så mycket mer med frakten.

men som cessy säger liz, du har ju mycket större valfrihet på smyckesformar, då du lätt får plats med sådana som det är kanske tex 4 ovaler eller hjärtan i en form.

nä det är likadant nu mmadeit på anla om man kommer över en viss gräns, men skillnaden är att då står det iaf att frakten inte kan beräknas automatiskt utan man får fråga dem. man kunde ju inbilla sig att det inte skulle vara dyrare från danmark än från england men då får man allt tji Obestämd.

nä just det cessy, det blev inget av med den glasbeställningen då nej, utan jag köpte bara nåt litet småkrafs.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
2011-08-29 18:58
#255

Kissidor: Tja eftersom jag aldrig handlat vare sig från delphi eller slumpys så har jag ingen susning.Skäms Det är helt enkelt bara länkar o jag är i alla fall ytterst tacksam att du har handlat därifrån Kissidor för så himla glad som jag är för formarna o så jätteroligt som jag har med dem, ja det skulle jag def. inte velat vara utanSkrattande

53goran
2011-08-29 19:45
#256

Ja, då är det ju inte så intressant med sambeställning, då det är så dyrt för så lite. Då ska jag kolla runt och se vad och var jag ska beställa.

Föresten är det någon som har försökt göra formar själv? För i våras då jag var på kurs, så hade kursläraren gjort lite formar själv. Bla en avlång smal form som var vågig. Jag gjorde en sådant hänge och det blev väldigt fint. Har varit inne hos henne och hört mig för lite om jag ev kan få prova att göra någon form hos henne. Ev kanske det kan bli en billigare lösning pluss att man kan få lite unika formar. Jag får återkomma lite senare ang detta. Hinner nog inte detta innan vi åker till Spanien nästa tisdag.

BitteS
2011-08-29 19:48
#257

Åh, vad mycket fint du gjort Cessy!

Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker någon av dropparna eller den röda solnedgångscabben är snyggast. Eller varför inte något av de svarta hjärtanen. Så lättburna och snygga. Det märks att du har kul och du blir bara säkrare och säkrare i din glastillverkning. Fortsätt så!

Cessy
2011-08-29 21:32
#258

53goran: Åh - om du får testa att göra formar o du tycker det funkar, så berätta gärna hur man gör o vad man använder. Har ju sett något om att göra egna formar även inne hos warmglass o undrat om det är svårt. För min del skullle det ju verkligen öppna helt andra möjligheter om jag kan göra lite formar själv också o fritfusning är ju så himla kulSkrattande

BitteS: TackelitackGlad

Annons:
kissidor
2011-08-30 06:23
#259

ja nu utser vi dig till vår testpilot på formtillverkning liz Glad! jag har tittat flera gånger på w-g på de olika formmaterial och verktyg de säljer, men får ingen ordning i sammelsuriet av allt som finns och alla metoder - jag tror det är mycket enklare att ta till sig detta om man får hjälp av någon som kan det.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Meta
2012-01-15 15:51
#260

Ramlade in på denna tråden och oj vad fina saker!

Den slutade dock för tidigt i mitt tycke Rynkar på näsan eftersom jag söker tips på att göra egna formar!

Något nytt här? Kanske fortsättning i en annan tråd :)

Cessy
2012-01-15 16:23
#261

Tack!Glad

Denna tråden fortsätter i Cessy's Glas o Smycken 5 o visst har jag fritfusat en hel del i formar även i den, men jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer hur man gör egna formar, för det har jag aldrig testat. Kanske så småningom när jag hittat vettiga länkar eller böcker på hur man gör, men nu hägrar ju mer en riktig glasfusingugn (Har en Hot Pot idag) o att lära mig den o så småningom kanske jag testar då att göra egna formarSkrattande

Meta
2012-01-16 21:56
#262

OK vi hörs vidare på en annan tråd då :)
Jag är också kattälskare och använder samma dekaler som du men har inte fritfusat någon gång, blir sugen att prova nu när jag ser dina grejor! Har själv gjort lite formar i lera med hjälp av pepparkaksformar och det är inte lätt alltså… minsta lilla ojämnhet blir en vass kant Rynkar på näsan Bästa resultatet har jag nog fått genom vermikulit-board som man "gröper" ur och sedan formar vidare med sandpapper.

Har samlat på mig en massa smått som jag också försökt krossa i en mortel men det är lätt att det blir orent tyvärr.

Såg också dina armband och fick för mig att du hade fusat in ringarna i cabbarna men jag läste längre fram att de är limmade. På baksidan då eller?

:) Meta

Cessy
2012-01-17 09:53
#263

Ja men då har du ju testa mer med formar än jag ens varit i närheten av. Fast det måste vara svårt o göra eget kross, för som du säger så måste det lätt bli orent o dessutom ganska vassa kanter som man får slipa ned sedan. Men även med fritfusning får man ju lite ojämna kanter som jag brukar slipa till sedan.

Fast ibland så blir där inget ojämnt men jag brukar oftast ändå fila lätt runt alla cabbar med någon av mina slipkuddar/slipsvampar, eftersom många av dem ändå fusas om igen då jag sätter dekaler på dem eller lägger dichroglas på dem, så blir ju kanterna klara då igen även om jag filat till dem.Glad

MariesSilversmycken
2012-01-28 22:52
#264

Vilka jättefina glassmycken du gör! Havsmotiven i 227 och 228 är helt underbara!

Cessy
2012-01-29 17:57
#265

Tack MarieSilversmyckenGlad o där finns ganska många fler av dessa cabbar med havsmotiv, men de ligger i min femte tråd.

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: